Tuliko nyt parempi olo kun sytytit kynttilän?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle ainakin tuli. Tähän asti on ollut sellainen olo, ettei voi osoittaa mitenkään sitä, että välittää ja tuntee, siis tavallaan itselleenkään, koska ratkaisu sen osoittamiselle ja tuntemiselle ei ole se, että alkaa käyttää enemmän omaa aikaansa muiden asioista huolehtimiseen.
Se, miten mä välitän on se, etten itse, omassa elämänpiirissäni, ikinä sortuisi tuollaiseen toimintaan ketään ihmistä kohtaan, kuin nuo pojat, mutta mitä se auttaa maailman tilanteeseen? Sellainen tunne tässä tulee.
Kynttilän sytyttäminen helpotti, koska sain konkreettisesti osoittaa välittäväni kyllä, vaikkei se maailmaa muutakaan. Se riitti minulle.
En käsitä, miten joku voi toimia noin, kuin ne kiusaajat, se on aivan hirveää ja jos näkisin sellaista tapahtuvan ja tajuaisin, mistä on kyse, puuttuisin asiaan. Mutta kun kukaan ei nähnyt... jos ne keskenään vain ovat tätä harrastaneet. Eikä uhri kyennyt kellekään kertomaan.
Se on asia, johon tulisi pystyä panostamaan.Onpa itsekeskeinen viesti: mitään konkreettista et aio jatkossakaan tehdä, mutta SINULLE tuli parempi mieli, kun sytytit kynttilän.
Ihminen ei voi muuttaa kuin itseään. Jos haluamme esimerkiksi rauhaa maailmaan, lähtee se jokaiselta meiltä sisältä. Ei ole ulkopuolella olevaa taianomaista voimaa, joka tämän meille toisi. Siksi ei ole yhdentekevää edes yhden ihmisen pieni ele ja teko.
Pienet eleet eivät ole yhdentekeviä vaan suorastaan vahingollisia. Tällaiset kampanjat ja niihin olennaisesti liittyvä mahdollisuus tehdä somepäivityksiä tarjoavat helpon keinon osoittaa "välittämistä". Kun helppo ratkaisu on olemassa, moni sellainen, joka muuten voisi aktivoitua tekemään jotain konkreettista, saattaakin päätyä valitsemaan helpomman vaihtoehdon.
Kiusaaminen loppuu vasta kun erilaisuus hyväksytään ehdoitta.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen loppuu vasta kun erilaisuus hyväksytään ehdoitta.
Yksikään muu eläinlaji ei sitä tee, joten ei sitä pidä ihmisiltäkään odottaa.
Eli jatketaan kiusaamista ja pidetään kynttilöitä valmiina uusille uhreille.
Eikö ihmisen erota eläimestä moraali?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisen erota eläimestä moraali?
Moraali on tavallaan säännöstö, jonka ihmiset ovat keksineet monesta eri syystä. Joillakin on taipumusta tämän säännöstön noudattamiseen enemmän kuin toisilla, ja joillakin ei ole sitä ollenkaan. Ei ihmisestä tullut mitään ylevää olentoa sen vuoksi, että se kehittyi elimistöltään puhekykyiseksi.
Niinpä. Ihmiset lähtevät juhannukseksi mökille, festareille ja muille reissuille ja koti-iltoihin suomatta ajatustakaan niille, jotka ovat aina yksin tai huonossa seurassa. Jos tällainen yksinäinen muistuu mieleen, voi ajatella, että minulla on tässä jo tupa täysi, joten hankkikoon omia kavereita.