Kokemuksia hormonikierukasta?
eli kannattaako ottaa vai ei? Jokaisellahan sekin varmasti vaikuttaa eri tavoin....mutta kokemuksia tahtoisin silti kuulla?
Kommentit (4)
Helppo ja halpa ehkäisyhän se oli. Mutta epäilin lopulta sitä syypääksi haluttomuuteeni ja orgasmivaikeuksiini. Ei sen poistatus ainakaan älyttömän tehokasta ja nopeaa apua noihin vaivoihin tuonut, mutta ehkä tilanteeni alkaa kuitenkin olla hieman parempi taas.. Ja PMS-oireet ja muutkin voimakkaat tunteet tulivat taas takaisin. :)
Mulla kuukautiset jäivät lähestulkoon kokonaan pois hormonikierukan kanssa. Tulivat hyvin harvoin ja niukkoina. Että siinä mielessä sen kierukan kanssa oli helppoa.
Alkuun oli vähän aikaa niitä tiputteluja, muttei niistä ollut riesaa, kun tiesi ohimeneväksi.
Jos hormoniehkäisy sulle sopii, niin ehkä voisit hormonikierukkaa kokeilla. Saahan sen sitten pois.
Itse laitatin sen noin puoli vuotta sitten ja ihanaa, kuukautiset jääneet kokonaan pois. Migreeni on tullut takaisin noin 10 vuoden tauon jälkeen, mutta ehkä ne eivät äidy kovin pahoiksi.
Alapään hatju, haluttomuus, akne, päänsäryt, pitkittyneet vuodot (12 pv), kohdunulkoinen jne...
Onneks olen eron päässyt.