Oletko jättänyt miehen epäsiisteyden vuoksi?
Itse olen suhteessa (ei asuta yhdessä) miehen kanssa, joka on osoittautunut, yllättäen, melko epäsiistiksi. Tämä on tullut ilmi vasta nyt vuoden yhdessäolon jälkeen. Alussa mies selvästi tsemppasi, koska lakanat oli aina puhtaat ja kotinsa tuoksui hyvältä, mutta nyt näinä viime aikoina hän ei ole enää jaksanut pitää roolia yllä. Viimeksi kun olin miehen luona ja mentiin nukkumaan, en pystynyt nukahtamaan, kun hänen tyynyliinansa haisi niin voimakkaasti ihon rasvalta. Tiedätte varmaan sen haisevan talin, se on yksi kuvottavimpia hajuja mitä tiedän. Alussa ei tätä ongelmaa ollut, kun mies vaihtoi lakanoita. Nyt ne samat lakanat on sängyssä useita kuukausia. Mies itse ei haista hajua, koska on tottunut siihen. Emme siis pääse yhteisymmärrykseen lakanoiden vaihtovälistä.
Olen alkanut miettiä jo suhteen päättämistä. Onhan miehessä toki muitakin piirteitä, mitkä häiritsevät. Tämä hajuongelma vaan sai jotenkin ihan kunnolla pohtimaan onko suhteessa oikeasti mitään järkeä. Toki hänessä on hyviäkin puolia, mutta näinä viimeisimpinä aikoina on alkanut painaa ne huonommat puolet vaakakupissa enemmän kuin hyvät...
Otsikon kysymyksen lisäksi: Onko teille koskaan tullut tällaista herätystä, että jokin yksi ällöttävä puoli saa näkemään myös muut huonot puolet selvemmin?
Kommentit (26)
Juuri em. syistä en uskaltaisikaan suhteeseen naisen kanssa. Ihan ymmärrettävää, että nuo asiat saattavat ällöttää.
Joskus en vaihda lakanoita 4 tai 5 viikkoon, koska ne vaikuttavat mielestäni puhtailta. Tai keittiössä saattaa olla pöydillä likaset astiat muutaman päivän ajan. Joka viikko en imuroi. Mitään pölypalloja täällä kyllä pyöri lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Juuri em. syistä en uskaltaisikaan suhteeseen naisen kanssa. Ihan ymmärrettävää, että nuo asiat saattavat ällöttää.
Joskus en vaihda lakanoita 4 tai 5 viikkoon, koska ne vaikuttavat mielestäni puhtailta. Tai keittiössä saattaa olla pöydillä likaset astiat muutaman päivän ajan. Joka viikko en imuroi. Mitään pölypalloja täällä kyllä pyöri lattialla.
On meitä "boheemeja" naisiakin. Itse siivoan yleensä vain aistinvaraisesti, kaikki kilometrin pituiset tehtävälistat joissa luetellaan mitä "pitää" tehdä päivittäin, viikoittain, kuukausittain ja vuosittain ovat turhia. Lakanoiden vaihtoväliä voi pidentää yllättävän paljon sillä, että käy suihkussa ennen nukkumaanmenoa. Lika myös parantaa vastustuskykyä ja estää allergioiden puhkeamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakanoiden vaihtoväliä voi pidentää yllättävän paljon sillä, että käy suihkussa ennen nukkumaanmenoa. Lika myös parantaa vastustuskykyä ja estää allergioiden puhkeamista.
Joo, maaperän "lika", ei mitkään ihmiseritteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakanoiden vaihtoväliä voi pidentää yllättävän paljon sillä, että käy suihkussa ennen nukkumaanmenoa. Lika myös parantaa vastustuskykyä ja estää allergioiden puhkeamista.
Joo, maaperän "lika", ei mitkään ihmiseritteet.
Ihmiseritteet nyt yleensä pestään suihkussa, kuka laskee suihkussa käynnin siivoukseen 🙄
Olen harkinnut vakavasti eroa miehen sotkuisuuden takia. Jos en ehdi muutamaan päivään siivota notkuu pöydät ja kirjahyllyt karkkipapereista, muusta roskasta ja kahvikupeista. Ei vie roskia roskiin ellen ole koko ajan asiasta sanomassa. Jättää työkalut ja muut romunsa lojumaan ihan minne sattuu vaikka osti itselleen työkaluja varten hemmetin kalliit säilytys kaapit/laatikostot. Samoin keittiön kuiva-aine kaapit on täynnä tyhjiä pakkauksia. Wc-pyttyä ei pese kun sotkee sen. Vaatteita on lattioilla, sohvalla, nojatuoleilla, hattuhyllyllä mutta koskaan ne ei eksy pesukoneeseen tai pyykkikoriin ilman sanomista. Olen ollut myös nalkuttamatta ja siivoamatta mutta ei tapahdu mitään, miehen puolesta roskaan saisi vaikka hukkua.
mies siis käy talissa pelaamassa toisen kanssa.