Haluan vanhanaikaiseen Rossoon! Sieltä salaatti Rosson kastikkeella ja lämmin suklaakakku jäätelöllä
Hitsi minkä tekivät, kun ovat lopettaneet Rossot joka paikasta.
Kommentit (32)
Mua ärsyttää se, että kaikki tarjoo vaan jotain pizzaa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Turha suomalainen tuulipukuruokala.
Niin varmaan joidenkin mielestä, mutta ihan kelpo paikka, hyvät pizzat ja Rossoihin voi liittyä muistoja ja nostalgiaa. ap
En muista koskaan syöneeni siellä mitään maukasta, vaikka useasti kävin.
Ja Amarillotkin pilasivat uudistuksillaan.
Rossosta sai ihan hyvää ruokaa, sama mulle mitkä takit päällä siellä istutaan. Raastepäytä ja kastikkeet oli hyviä. Ei aina tarvi olla mitään ihmeellistä.
Lapsena kävin aina äidin kanssa Rossossa kun käytiin kaupungilla. Punavalkoruudulliset pöytäliinat, feikkivalkosipuli- ja rypälekoristeet ja hämärä valaistus oli minusta tosi hienoja. Söin aina saman annoksen, lasagnea.
Tuommosella retrotyylillä on jo paluunmerkkejä ilmassa. Kaikille ruokatyyleille on paikkansa. Vain ohuet nousukkaat luulee että ruoan pitää olla trendikästä ja että joku ruoka on noloa. Toki tilanne ja tilaisuus pitää ottaa huomioon.
Katkarapuruukku, kermainen carbonara, grillipihvi maustevoilla. Näitä joutuu nyt tekemään kotona, mutta kyllä ne vielä jonkun listalle palaa.
Pakaste-eineksiä lämmitettynä kalliiseen hintaan.
Mutta saahan siitä boonusta.
Antaisin mitä vaan aikamatkasta vuosikymmenten taa ruotsinlaivan buffettiin. Aikoinaan siellä laivan keittiössä perattiin kokonaisia kaloja (!), graavattiin itse lohi, väännettiin vihanneksista ruusukkeita, tehtiin aladoobia, tehtiin itse majoneesia, sillihyydykkeitä, kalamurekkeita jne. jne.
Vuosikymmenten aikana aromeja on raaka-ainepuolella menetetty paljon. Siksi haluaisin aikamatkan.
Eihän Rossot ole mihinkään hävinneet, ainakaan itä-suomestä
Vierailija kirjoitti:
Mä kaipaan pannupitsaa :)
Tarkoititko pizzaa?
Mä haluaisin vanhanajan Carrolsiin ja tonnikalasalaatin siellä!
Kerran kävin Rossossa lounaalla.
Ei ollut buffettia.
Ruoka-annos tuotiin pöytään.
Söin sen ja jäi nälkä.
Menin toiseen ravintolaan syömään vatsan täyteen.
Lapseni lempiruoka oli pienenä Rosson lohikeitto, missä oli vihreää pestoa, paahdetun ruisleivän kanssa. Kauhee pettymys joku vuosi sitten, kun sitä ei saanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin vanhanajan Carrolsiin ja tonnikalasalaatin siellä!
Oikea Club-hampurilainen! Tai kaksi. Nam. Oli ihan eri tason kampurilaispaikka kuin nämä nykyiset, Hese sen sitten ajoi alas kun niiden omat menetelmät ja toimintamallit oli niin paljon ankeammat kun Carrolsissa.
Olihan se mukavaa aikoinaan ottaa Rossosta satasen (markan) pannupizza koko perheen kesken. Salaattia sitä ennen.
Oikea nautintomuisto.
Harmi oli. Mutta kai ei ollut tarpeeksi asiakkaita, eihän tuottavaa konseptia huvin vuoksi lopeteta.
Vierailija kirjoitti:
Harmi oli. Mutta kai ei ollut tarpeeksi asiakkaita, eihän tuottavaa konseptia huvin vuoksi lopeteta.
Ei se kyllä mun mielestä ole lopettanut.
Turha suomalainen tuulipukuruokala.