Kertokaa tilanteita, joissa on ns. valittu väärä tyyppi jolle soittaa suuta
Eli lähinnä työelämästä (miksei muualtakin) kokemuksia tilanteista, joissa esim Riitta haukkuu julkisesti uuden työntekijän Liisan tai muutoin kohtelee kaltoin vaikka Liisa ei ole tehnyt mitään väärää. Puolen vuoden päästä firmassa on huomattu Liisan kyvyt ja hänet ylennetään Riitan esimieheksi.
Vuotta myöhemmin ylin johto kertoo henkilöstön vähennystarpeesta, jossa Liisalle annetaan tehtäväksi nimetä oman osaston lähtijät. Liisa nimeää ensimmäiseksi lähtijäksi Riitan.
Kuvitteellinen esimerkki vaikka melko lähellä tilannetta joka itselle on tapahtunut. Kertokaa tosielämän tilanteita joita tiedätte.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Pahin koulukiusaajani haki töitä firmastani.
Olitko siinä asemassa että pystyit päättämään tai suosittelemaan hänen palkkaamatta jättämisestä?
Tuo olikin kirjoitettu niin ettei voi tietää oliko firma sinun vai olitko vain töissä.
Vierailija kirjoitti:
Nauroitko päin naamaa? :D
No jos mulle alkaa, niin on kyllä väärä.
Salikääpiö kävi uhoamaan kaverille ilman syytä nautittuaan rähinäviinaa saunaillassa.
Kaveri sitä sitten koitti vältellä, mutta joutui lopulta ansaan keittiöön.
Salikääpiö aloitti riidan haastamisen ihan kunnolla:
"Mä olen laittanut tuollasia isoja ukkoja nippuun useita, tajuuksä?", sanoi salimake.
"Mä voin vaikka tappaa sut jos mä haluan", sanoi hän.
"Mä hakkaan sut just nyt", lupasi hän.
Kaveri kysyi, että pitäisinkö hänen oluttaan.
Ja sitten kaveri potkaisi salimaken pään viereen seinään komean reiän ja oli vetäytynyt hyvälle otteluetäisyydelle ennenkuin salikääpiö ehti edes hätkähtää.
Kaverini sanoi: "No mitäs luulet? Onko leukasi kovempi kuin seinä?"
Jotain se salikääpiö vielä poistuessaan mussutti, mutta uskottavuus oli jotenkin huono sekä pahin uho haihtunut.
Oikeus on tapahtunut, heikko hävisi ja vahva voitti?
Vassarien utopia jossa kaikilla on kivaa ei toimi reaalimaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Salikääpiö kävi uhoamaan kaverille ilman syytä nautittuaan rähinäviinaa saunaillassa.
"Mä olen laittanut tuollasia isoja ukkoja nippuun useita, tajuuksä?", sanoi salimake.
Ja sitten kaveri potkaisi salimaken pään viereen seinään komean reiän ja oli vetäytynyt hyvälle otteluetäisyydelle ennenkuin salikääpiö ehti edes hätkähtää.
Jotain se salikääpiö vielä poistuessaan mussutti, mutta uskottavuus oli jotenkin huono sekä pahin uho haihtunut.
Ja sitten se kaveri maksoi seinän korjauksesta tonnin. Kylläpä kannatti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten se kaveri maksoi seinän korjauksesta tonnin. Kylläpä kannatti!
😂 Toi väkivaltafantasia todistaa vaan, että saleilla napsitaan liikaa hormonivalmisteita, se syö aivot. Sekä salikääpiöltä että kaverilta.