Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mitä!? Tiesittekö, että sama ihminen on luonut Peppi Pitkätossun, Vaahteramäen Eemelin, Ronja Ryövärintyttären...

Vierailija
05.03.2021 |

...ja Katto-Kassisen!? Astrid Lindgren luonut kaikki! Aikamoista!

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Ei kukaan voi olla noin sivistymätön.

Vierailija
42/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut ikinä Ronjaa, mut tiedän toki että se on Lindgrenin luomus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Disney ei ole luonut klassikkosatuhahmojaan,on hän varmaan hahmoja luonutkin,utta ei ainakaan seuraavia:Lumikki,Ruusunen,Tähkäpää,Pieni merenneito(luonut varmaan nimen Ariel).Andersenin pienelle merenneidolle ei erikseen mainita nimeä kuten ei isälleenkään.Tosin Ariel ja Triton ovat ihan mahtavia nimiä.

Muutenkin koko Merenneito on mulkattu ihan oudoksi,voi voi kun Niko-jasmiinit saavat trauman kun merenneito ei saakaan prinssiään vaan nousee taivaaseen "ilman tyttärien "luo.Siten hyviä tekoja aikansa tehtyään saavat kuolemattoman sielun.

Että hui hui,kauheaa kun vielä kristinusko on aikanaan liitetty näin mukaan?!

Sitten vieläTuhkimo.Mulanista en tiedä,siis se tyttö on perimätiedon mukaan elänyt aikanaan kuten Pocahonttaskin(kirjoitin varmaan väärin).

Merenneito mua hämää oikeasti eniten kun se on muutettu ihan erilaiseksi.Olen kyllä kertonut lapsenlapsilleni oikean version,eivät ole kokeneet kauhu-unia.

Onhan tuo Alibaba myös aikalailla sotkettu imelään höttöön.

Toki siinä on n.s onnellinen loppu.On Tuhannen ja yhden yön satuja.Senkin olen jälkipolville kertonut.Mulla on aikeissa ostaa tytöille Tuhannen ja yhden yön tarinat,aion lukea itse samalla.

On jo kulunut vuosikymmanet edellisestä kerrasta.