Siis mitä!? Tiesittekö, että sama ihminen on luonut Peppi Pitkätossun, Vaahteramäen Eemelin, Ronja Ryövärintyttären...
...ja Katto-Kassisen!? Astrid Lindgren luonut kaikki! Aikamoista!
Kommentit (43)
Listalta puuttui Mio ja Melukylän lapset.
Ap: Yleissivitykseen kuuluva tiedonjyvänen.
Onks tää provo? Kuka EI ole tiennyt tätä? :D
Vierailija kirjoitti:
Listalta puuttui Mio ja Melukylän lapset.
..ja veljeni Leijonamieli ja saariston lapset ja koko Kati sarja, Marikki sarja jne ja jne
Veljeni Leijonamieli pitää mainita myös.
Miten sinä olet välttynyt tältä tiedolta?
Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä! Onhan Walt Disney luonut hurjan määrän satuhahmoja ja taitaapa itse piirtääkin ne kaikki. Miksi jotain Hurria nostetaan nyt jollekin jalustalle - onko tämä joku sympatiaketju, jolla ajetaan neeekkkerien haalimista sieltä tänne?
Se kommunismin painostus mitä Suomessa oli 50-60-luvulla, oli aivan eri mittaluokassa kuin Ruotsissa. Tällä en halua ottaa mitään A. Lindgrenilta pois, hieno kirjailija hän oli.
Veljeni, Leijonamieli on yksi hienoimmista kirjoista mitä on. Muistelisin, että jotain liittymää johonkin kirjailijan omasta elämästä, mutta voi olla, että muistan väärin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä! Onhan Walt Disney luonut hurjan määrän satuhahmoja ja taitaapa itse piirtääkin ne kaikki. Miksi jotain Hurria nostetaan nyt jollekin jalustalle - onko tämä joku sympatiaketju, jolla ajetaan neeekkkerien haalimista sieltä tänne?
Disney kylläkin hyödynsi enimmäkseen jo tunnettuja satuhahmoja. Ne myös piirsi Disneyn sijasta hänenh alaisuudessa toimivat animaattorit ja hahmosuunnittelijat.
Tietenkin tiesin. Sitä en vain ymmärrä, että miksi monta muuta hienoa hahmoa luonut henkilö loi Katto-Kassisen tapaisen narsistin joka ilmeisesti oli aikuinen mies mutta rikkoi pikkupojan höyrykoneen jättäen tämän vastaamaan seurauksista, pakotti tämän ostamaan säästörahoillaan itselleen karkkia jne. Katto-Kasdinen ei edes ollut kyseisen pojan mielikuvitusta koska muutkin ihmiset näkivät tämän.
Ainakin minä lapsena Kassiskirjoja lukiessani toivoin, että tämä taivaalla lentäessään olisi tipahtanut maahan koska tämähän osasi lentää selässään olleen propellin avulla.
Vierailija kirjoitti:
Joo, sen huomaa siitä, että kirjan kannessa on sama nimi.
Tää on hei vaikee sillon kun kattoo vain leffoja ;)
Mä luulin, että tynnyrissä eläminen olisi vain sanonta, mutta ei...
Meidän koulussa luettiin näitä kirjoja ala-asteen ensimmäisillä kahdella luokalla. Sieltä asti olen tuon tiennyt ja nykyään olen 5 kymppinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Entäs Linda Liukkaan?
Ron Jeremyn löytämä "talentti".
Tiesin sen jo 70 luvulla kun olin pikkutyttö:)
Tiesin