Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette olleet tehohoidossa tai joiden omainen on ollut tehohoidossa, minkälaisia kokemuksia?

Vierailija
05.03.2021 |

Minkä takia olit, minkälaista tehohoidossa oli, minkälaisia sairaanhoitajat ja lääkärit olivat yms. Ja jos omainen on ollut niin minkälaisia ajatuksia oli, miten henkilökunta huomioi omaisia, mitä ajatuksia.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa ollut teholla. Yksi kerta avosydänleikkauksen takia ja kaksi kertaa alkoholin+lääkkeiden oton jälkeen. Muistikuvat on hieman hatarat mutta kokoajan oli hoitaja vieressä ja jäänyt mieleen lääkkeiden+alkon oton jälkeen kun hoitaja kokoajan hoki " Ei saa nukahtaa nyt! Koita pysyä hereillä... ". Sydänleikkausen jälkeen heräsin kun 4 hoitajaa oli vuoteen vieressä ja hoki " Leikkaus meni hyvin! Et voi puhua vielä sinulla on intubaatioputki kurkussa! " .

Vierailija
22/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teholla pelottavaa vai tuntuuko että siellä on turvassa? Kuitenkin jos sinne joutuu niin ihminen on vaikeasti sairas tai korkea riski saada komplikaatioita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme kertaa ollut teholla. Yksi kerta avosydänleikkauksen takia ja kaksi kertaa alkoholin+lääkkeiden oton jälkeen. Muistikuvat on hieman hatarat mutta kokoajan oli hoitaja vieressä ja jäänyt mieleen lääkkeiden+alkon oton jälkeen kun hoitaja kokoajan hoki " Ei saa nukahtaa nyt! Koita pysyä hereillä... ". Sydänleikkausen jälkeen heräsin kun 4 hoitajaa oli vuoteen vieressä ja hoki " Leikkaus meni hyvin! Et voi puhua vielä sinulla on intubaatioputki kurkussa! " .

Miksi olet kahdesti joutunut alkon ja lääkkeiden takia? Masennusta vai vahinko?

Vierailija
24/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parasta, laihduin 10kg!

Vierailija
25/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet kahdesti joutunut alkon ja lääkkeiden takia? Masennusta vai vahinko?

Sairastan masennusta ja pakko-oireista häiriötä ja syynä oli itsetuhoisuus.

Vierailija
26/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan parasta, laihduin 10kg!

Valitettavasti lihasta suurin osa 

Vierailija
27/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää

Vierailija
28/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ollut. En muista mitään. Omaisia kuulemma käynyt, mutta ei en muista. Ihan outoja unia näin, varmaan lääkkeistä johtuen. Selvisin, mutten tahtoisi toiste joutua.

Vierailija
29/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkauksen jälkeen ja lyhyt aikahan siellä pidetään, että nähdään ihmisen elimistön alkavan toimimaan taas normaalisti.

Teho-osasto ei ole sama asia kuin heräämö.

Vierailija
30/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olin viime keväänä teholla koronan takia. onneksi en joutunut hengityskoneeseen saakka.

Teholla olin neljä vuorokautta, sairaalassa kaikkiaan kolme viikkoa.

Teholla meitä oli kolme potilasta samassa huoneessa, jokaisella oli kaksi omaa hoitajaa jalkopäässä ja hetkeksikään ei hoitaja poistunut paikalta.

Kova piippaus ja hoitajien ja lääkärien hyörintä ympäri vuorokauden. Nämä kaksi huonetoveriani olivat molemmat hengityskoneessa ja muutaman kerran vuorokaudessa heitä heräteltiin ja pyydettiin liikuttelemaan jalkoja ja käsiä, eli hetken olivat aina osittain hereillä. Toista makuutettiin välillä vatsallaan.

Myös minua yritettiin saada vatsalleni, mutta selkä oli niin kipeänä makaamisesta, etten siinä asennossa voinut olla. Vatsa asento siis keuhkoille parempi.

Itse olin ravintotipassa ja toisessa kädessä valtimokanyyli, toisessa laskimokanyyli. Vaipoissa olin myös kokoa ajan. Sänky oli päivisin puoli-istuvassa asennossa ja niin huonossa kunnossa olin, että jos aloin valumaan tuosta asennosta alaspäin, en omin voimin päässyt takaisin puoli-istuvaan asentoon vaan hoitajat joutuivat nostamaan minut. Kuume sahaili koko ajan 39,5-40 asteessa ja happea sain 18l minuutissa. Jos tuo ei olisi enää riittänyt, olisivat kytkeneet hengityskoneeseen. Hengitystiheys oli minulla n 40krt minuutissa, kun terveellä ihmisellä noin 15 krt/min. Syke oli ihan paikallaan maatessa yli 120 ja jos vähän sängyssä liikkui, nousi yli 140.

Kaikki hoitsut ja lääkärit olivat uskomattoman ihania ja kannustavia, todellakin soisin heille sen koronalisän kaikille.

Huhhuh mikä kokemus, onneksi olet täällä vielä kertomassa! Onko mitään tietoa mistä sait tartunnan? Kuulutko mihinkään riskiryhmään?

Vierailija
31/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä kuvaus koronapotilaan tehohoidosta. Tsemppiä sinne!

Vierailija
32/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs olet utelias. Missä, koska ja minkä takia?

Vierailija
33/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
34/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin upitan, kiinnostaa!

Vierailija
35/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoidetaan ihmistä joka on kaksi kertaa ottanut lääkkeitä alkoholin kanssa? Yhteiskunnan rahojen tuhlaamista koska se tehohoito vuorokausi maksaa yli 1000 euroa!

Joo. Ihmisellä on vastuu omasta elämästä.

Vierailija
36/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssan takia kuusi vuotta sitten. Todella raskas kokemus monessakin mielessä.

Vierailija
37/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli teholla myyräkuumeen takia, munuaiset lakkasivat toimimasta. Hyvät kokemukset sekä äidillä että mulla, hyvin pidettiin huolta potilaasta ja henkilökunta oli mukava.

Vierailija
38/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olin viime keväänä teholla koronan takia. onneksi en joutunut hengityskoneeseen saakka.

Teholla olin neljä vuorokautta, sairaalassa kaikkiaan kolme viikkoa.

Teholla meitä oli kolme potilasta samassa huoneessa, jokaisella oli kaksi omaa hoitajaa jalkopäässä ja hetkeksikään ei hoitaja poistunut paikalta.

Kova piippaus ja hoitajien ja lääkärien hyörintä ympäri vuorokauden. Nämä kaksi huonetoveriani olivat molemmat hengityskoneessa ja muutaman kerran vuorokaudessa heitä heräteltiin ja pyydettiin liikuttelemaan jalkoja ja käsiä, eli hetken olivat aina osittain hereillä. Toista makuutettiin välillä vatsallaan.

Myös minua yritettiin saada vatsalleni, mutta selkä oli niin kipeänä makaamisesta, etten siinä asennossa voinut olla. Vatsa asento siis keuhkoille parempi.

Itse olin ravintotipassa ja toisessa kädessä valtimokanyyli, toisessa laskimokanyyli. Vaipoissa olin myös kokoa ajan. Sänky oli päivisin puoli-istuvassa asennossa ja niin huonossa kunnossa olin, että jos aloin valumaan tuosta asennosta alaspäin, en omin voimin päässyt takaisin puoli-istuvaan asentoon vaan hoitajat joutuivat nostamaan minut. Kuume sahaili koko ajan 39,5-40 asteessa ja happea sain 18l minuutissa. Jos tuo ei olisi enää riittänyt, olisivat kytkeneet hengityskoneeseen. Hengitystiheys oli minulla n 40krt minuutissa, kun terveellä ihmisellä noin 15 krt/min. Syke oli ihan paikallaan maatessa yli 120 ja jos vähän sängyssä liikkui, nousi yli 140.

Kaikki hoitsut ja lääkärit olivat uskomattoman ihania ja kannustavia, todellakin soisin heille sen koronalisän kaikille.

Huhhuh mikä kokemus, onneksi olet täällä vielä kertomassa! Onko mitään tietoa mistä sait tartunnan? Kuulutko mihinkään riskiryhmään?

sain tartunnan töistä. Riskiryhmään en kuulu, olen myös normaalipainoinen enkä ole ikinä tupakoinut.

Vierailija
39/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
40/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan