Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa kadehtimaan? Minulle ollaan vihaisia ja kateellisia. Olen joskus näitä miellyttänyt, enää ei kiinnosta.

Vierailija
05.03.2021 |

Kun mitään ei saa kuitenkaan takaisin, ja mattoa ollaan vetämässä jalkojen alta. Hauskaa tässä on se, että mitä enemmän sitä tehdään, sen viisaammaksi vain tulen. Ja sen enemmän vihataan.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut siihen tulokseen, että kadehtijan motiivia ei kannata miettiä. Se voi olla ihan mitä tahansa, vaikka jotain aivan älytöntäkin tyyliin sinulla on kauniimman sävyiset siniset silmät kuin hänellä. Kadehtija toivoo sisimmässään, että kateuden kohde muuttuisi epävarmaksi ja alkaisi häpeillä ja pienentää itseään. Jos kohde alkaa miettiä syitä sille, miksi häntä kadehditaan, ruokkii se juuri tämän epävarmuuden syntymistä. Myrkyllisesti kateellinen ihminen on aivan oma alalajinsa, marsilaisen sielunelämästä pääsisi helpommin perille.

Vierailija
2/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen ihminen on myrkylläistä seuraa. Pysytään kaukana!

Kateellinen voi yrittää iskeä kohteensa johonkin piirteeseen tai ominaisuuteen mollaamalla ja halveksimalla. Näin yrittää pienentää toista ja saada tuntemaan epävarmuutta. Ikäänkuin yrittää pudottaa alas itseään ”korkeammalta sijainnilta”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismiin kuuluu aina kateus. Kateellinen ei näe omassa elämässään olevia positiivisia asioita (kaikilla on jotakin) vaan näkee toisen elämän( joka voi olla täyttä kulissia ) kadehdittavana.  Joskus kuulen sanonnan ( helppohan sun on ) vaikka kadehtija ei tiedä minusta ja tekemästäni tuntimäärästä mitään. Jätän kadehtijat kauas taakseni elämässäni , vievät liikaa energiaa (se on heidän tarkoituskin) , lytätä toinen.

Vierailija
4/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähänkin menestynyt, jos on yhtään hyvännäköinen, jos on iloinen ja ihmisten kanssa toimeentuleva. Jos on onnellinen ja näyttää sen. Jos on itsevarma. Suomalaiset ei kestä sitä; ”luulee itsestään liikoja”.

Työpaikan kuuttakymppiä kolkutteleville katkerille naisille olen punainen vaate. Kaikki mitä teen on väärin. Eväät, pullat, kahvit, harrastukset, perhe, asema töissä, vaatteet, hiukset. Nämä asiat arvostellaan viereisestä pöydästä varmaan heidän omasta mielestään taidokkaan hienovaraisesti.

Luojan kiitos etätöistä.

Vierailija
5/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsosiaalinen ei osaa samastua eikä iloita yhdessä. Hän yrittää kieltää sen muiltakin.

Koska hän häpeää, hän kontrolloi.

Vierailija
6/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehtija myös saattaa kehua ylenpalttisesti sinulle juuri sitä ominaisuuttasi, jota hän eniten kadehtii. Takana päin on eri ääni kellossa, kalkatetaan selän takana asiat ja käännetään ne aivan toisin päin.

Tällaiset ihmiset kannattaa sivuuttaa, heille ei voi kertoa mitään henkilökohtaista, koska asiat tulevat takaisin muunneltuina. Jos pystyt, älä ole missään tekemisissä tällaisten ihmisen kanssa, siitä ei seuraa mitään hyvää. 

Vierailija
7/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti jotkut ovat jääneet primitiivisellä tasolla. Se että korkeakoulutettu ihminen pystyy olemaan kateellinen on jotain aivan uskomatonta.

Koulutetun ihmisen pitäisi kaiken sen koulutuksen jälkeen ymmärtää asioita.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miten edes pystyy olemana kateellinen. Älykäs tyyppi ymmärtää että olemme kaikki erilaisia?!

Vierailija
8/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateuden aiheita on yhtä loppumattomasti kuin esim. kiusaamisenkin. Koetetaan kestää...

Vierailija
9/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus ansaitaan!

Vierailija
10/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se että korkeakoulutettu ihminen pystyy olemaan kateellinen on jotain aivan uskomatonta."

Minä en ihmettele tätä ollenkaan. Eihän mikään koulutus poista esim. hänen biologista olemustaan. Historia opettaa, että sivistys karisee nopeasti esim. totalitaristisissa systeemeissä pois. Ihan pintaraapaisulla poistuu.

Vierailija
11/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se että korkeakoulutettu ihminen pystyy olemaan kateellinen on jotain aivan uskomatonta."

Minä en ihmettele tätä ollenkaan. Eihän mikään koulutus poista esim. hänen biologista olemustaan. Historia opettaa, että sivistys karisee nopeasti esim. totalitaristisissa systeemeissä pois. Ihan pintaraapaisulla poistuu.

Nimenomaan! Kateus ei ole koulutuksesta riippuvainen piirre, vaan kulminoituu henkilön omaan ajatusmaailmaan ja persoonaan. Kateutta on kaikkialla, kaikissa yhteiskuntaluokissa ja kaikilla koulutuksen tasoilla. 

Vierailija
12/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismiin kuuluu aina kateus. Kateellinen ei näe omassa elämässään olevia positiivisia asioita (kaikilla on jotakin) vaan näkee toisen elämän( joka voi olla täyttä kulissia ) kadehdittavana.  Joskus kuulen sanonnan ( helppohan sun on ) vaikka kadehtija ei tiedä minusta ja tekemästäni tuntimäärästä mitään. Jätän kadehtijat kauas taakseni elämässäni , vievät liikaa energiaa (se on heidän tarkoituskin) , lytätä toinen.

Juuri näin.

Vierailija
13/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri jolle kuulemma aivan kaikki on kateellisia.

Hänellä ei ole omaisuutta, lapsia useamman eri miehen kanssa, ei vakituista työpaikkaa ja lähihoitaja ammatiltaan.

Hieman ylipainoinen keski-ikäinen nainen.

Hän päivittää somea aivan tajuttomin ylisanoin. Kaikki on aivan ihanaa, upeaa, mahtavaa!

Uusi mies osti lahjaksi puolen tunnin hieronnan. Oli pettynyt (odotti sormusta) mutta somessa hehkutti että ei voisi ihanampaa hemmottelua toivoa lahjaksi!

Viikonloppu meni kännitapellessa miehen kanssa. Hehkutetaan kuinka ihana viikonloppu taas olikaan pusi pusi.

Omaa ulkonäköä hehkutetaan sillä kuinka se ja se mies oli häntä hehunut.

Kertoo että teki vartalonkuorinnan ja takapuoli on nyt kuin persikka kun niin pehmeä ja sileä!

Kaikki tekeminen hukutetaan ylisanoihin ja mitä huonommin menee niin sen enemmän omaa elämää kehutaan.

Ja kaikki kadehtii, kuulemma.

Joskus nuorena uskoinkin vielä siihen ja ihmettelin kuinka paljon onkaan kateellisia ihmisiä.

Nyt olen tajunnut että ei ole. Tämä nainen on itse kateellinen kaikille ja hän vain toivoo että häntä kadehditaan. Ehkä joku joka ei tiedä totuutta ja jolla menee huonosti elämässään voi ollakin kateellinen kun toinen valehumblebrangaa jatkuvasti elämäänsä.

Hän on ainut ihminen jonka itse oikeasti tiedän olevan kateellinen.

En usko että kateus on niin yleistä mitä ihmiset luulee.

Varsinkaan myrkyllinen kateus.

Ja ne joille muka kaikki on kateellisia on aina niitä yh-mammoja, työttömiä, vuokralla asuvia jne...

Vierailija
14/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan! Kateus ei ole koulutuksesta riippuvainen piirre, vaan kulminoituu henkilön omaan ajatusmaailmaan ja persoonaan. Kateutta on kaikkialla, kaikissa yhteiskuntaluokissa ja kaikilla koulutuksen tasoilla. 

jep eli koulutus ei pelasta ketään. Kyllä normiälykkään ihmisen pitäisi ymmärtää miten maailma toimii.

Vierailija
15/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta on yhtä monenlaista kuin on meitä ihmisiäkin maapallolla, about 8 miljardia kipaletta, joten...

Vierailija
16/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mikään koulutus poista k-usi päis-yyttäkään...

Vierailija
17/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan ettei ole kyse muiden kateudesta vaan siitä, että ap on ihan järjettömän omahyväinen ja ärsyttävä ihminen. Tyrkky.

Vierailija
18/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska toisen elämästä kuvitellaan ihan muuta mitä se oikeasti on.

Vierailija
19/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Ehkäpä se vain näyttäytyy sinulle kateutena, tai mielesi taivuttaa asian niin.

Entinen työkaverini jaksoi aina itkeä kuinka häntä kiusataan työpaikalla, koska hän on liian kiltti, hyväntahtoinen ja aina hyvällä tuulella. Oikeasti hän oli manipuloiva, omasta mielestään aina oikeassa ja aina sen "paras kaveri" joka oli hänen kanssaan samaa mieltä. Jotkut ihmiset eivät näe sitä todellista itseään ollenkaan.

Vierailija
20/52 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Ehkäpä se vain näyttäytyy sinulle kateutena, tai mielesi taivuttaa asian niin.

Entinen työkaverini jaksoi aina itkeä kuinka häntä kiusataan työpaikalla, koska hän on liian kiltti, hyväntahtoinen ja aina hyvällä tuulella. Oikeasti hän oli manipuloiva, omasta mielestään aina oikeassa ja aina sen "paras kaveri" joka oli hänen kanssaan samaa mieltä. Jotkut ihmiset eivät näe sitä todellista itseään ollenkaan.

Oletko sitten itse sellainen joka ei "näe todellista itseään ollenkaan"?  Jotkut ovat vihaisia muiden hyvästä sen sijaan että tekisivät omalle elämälleen jotain, sitä en käsitä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi