Tinderin vaikutuksista
Yritin kirjoittaa kommentin tinder-keskusteluun, mutta se poistettiin kun olin lähettämässä kommenttia. Tässä kyseinen mielipiteeni siitä miksi tinder on huono tapa tutustua ihmisiin.
Olen nainen ja lopetin tinderin käytön, koska sieltä tavatut miehet eivät osaa sitoutua. En etsimällä etsi miestä enää. Uskon, että se itselle sopiva tulee vastaan oikeassa elämässä jos on tullakseen. Myös ystävieni tinderissä alkaneet suhteet ovat yksi toisensa jälkeen loppuneet. On ollut nopeita yhteenmuuttoja ja repiviä eroja. Mitä tinderistä haetaan? Nopeaa toimintaa. Miksi? Koska älypuhelin on totuttanut meidät nopeaan mielihyvään kaikessa! Kaiken saa parilla klikkauksella. Ihmisten pitkäjänteisyyden puute näkyy ihan kaikessa. Tinderi on yksi näistä missä se näkyy.
Upeita persoonia olen tavannut Tinderin kautta, mutta omassa ikäluokassa älypuhelinten tuoma nopea mielihyvä näkyy siinä että nämä herrat etsivät vaan lisää ja lisää säväyttäviä kiksejä. Niin kuin huumeidenkäyttäjillä toleranssi kasvaa.
Itse en halua enää tuhota aivotoimintaani tinderin karkkikaupassa (inhoan tota sanaa, mutta kaikessa inhottavuudessaan se kuvaa Tinderiä täydellisesti). Lopetin sen käytön 1,5v sitten ja olen ollut sen jälkeen paljon kiinnostuneempi ihmisistä. Suhteeni ja itsetuntoni on parantunut valtavasti, koska nyt joudun itse antamaan itselleni sen hyväksynnän mitä ennen hain tinderin kautta.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Mitä ajatuksia herättää?
Tämä ei ole provo vaan oma kokemukseni.
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun näkökulma miehenä on se, että naisille ei kelpaa ne miehet jotka olisivat sitoutumishaluisia ja kykyisiä. Vain ne miehet kelpaa jotka eivät halua sitoutua.
Itse saan aina "vaikutat mukavalta mutta.." pakkeja vaikka juuri haluaisin sitoutua.
Laitat riman liian korkealle. Naiset joille viestittelet ovat liian nättejä sinulle....
Miksi naiset matchaavat ja viestittelevät miesten kanssa, joita eivät pidä riittävän tasokkaina itselleen? Vai olisiko niin, että tuollaista tapahtuu vain omassa mielikuvituksessasi?
M32
Niin tinderissä ei pääse viestiä laittamaan jos ei match. Sopivat henkilöt ei helposti tapaa tuolla.
Norm elämässä saa viestin perille ja monissa muissa palveluissa.
Vierailija kirjoitti:
Uutisissa haastateltiin yhtä naista saman asian tiimoilta. Mä epäilen tähän liittyvän kohtaanto-ongelmat. Miehet etsii tavallista mikä voi tarkoittaa kaikkea naapurin Mirvasta aina Vikmannin Erikaan. Naisilla vaikuttaa olevan monipuolisempi miesmaku, kunhan mies olisi jotenkuten asiallinen.
Olen asiallisella YV-viestillä lähestynyt FB:n sinkkuryhmässä useita naisia, eikä kukaan reagoi mitenkään. Minusta tuo ei siis pidä oikein paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tavismiehellä onkin varaa olla haluamatta sitoutumista, kun voi myös pyörittää useampaa naista samaan aikaan 🙄 Ehkä jossain rinnakkaistodellisuudessa.
M32
Toki nämä ovat naisten silmissä niitä tavismiehiä, jotka ovat kuitenkin todellisuudessa sitä halutuinta priimaa. Loput miehistähän onkin sitten kuonaa ja niitä naisen unelmissa olevaa prinssiä ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Itse laitan hyvin maltillisesti miehiä oikealle, enkä koskaan pelkän kuvan perusteella.
Jos on itse tositarkoituksella, kannattaa skipata heti tekstittömät profiilit, koska juuri nämä ovat "avoimin mielin" liikkeellä eivätkä tositarkoituksella.
Tinder on hyvä sovellus, jos tietää mitä tahtoo.
Minustakin tinder oli hyvä alusta "tavata" ihmisiä. Siellä voi rennosti jutella ja jos kiinnostus herää niin tavata. Minnekään treffeille ei ole pakko päättömästi juosta vaan ensin rauhassa tutustuu, kuten oikeassakin elämässä.
Tinder on hyvä naisille ja komeille miehille. Muiden on turha siellä yrittää mitään.
Itse olen huomannut, että naiset eivät osaa sitoutua, hakevat seksisuhteita, pönkitetään egoa markkina-arvon testaamisella, etsitään mielikuvitusmiehiä ja ollaan parisuhdemarkkinoilla, vaikka heidän pitäisi oma elämä ja mielenterveys hoitaa ensin.
Tinder on vain yhdenillanjuttuja täynnä, eikä pelkkä seksi ole ok.
miksi näitä vuodatuksia pitää tehtailla?
kulkekaa nyt vaan voimaantuneina niitä omia polkujanne.
Luulen, että kun naisilla on niin paljon "valinnanvaraa" ja miesten täytyy tyytyä niin siinä käy niin että aina valitaan vain niitä liian tasokkaita miehiä jotka ovat tapailemassa vain "panomielessä".
Tämän noidankehän voi rikkoa vain nainen joka ottaisi tavismiehen jota pitää tavallista huonompana. Mutta kipinöiden puutteen takia seuraava valinta on taas jälleen panomies ja valitetaan että "miehet eivät halua sitoutua!".
vikahan ei voi olla missään nimessä aloittajassa?
jos kaikkialla haisee paska, kannattaa tarkistaa ne omat housut ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Itse laitan hyvin maltillisesti miehiä oikealle, enkä koskaan pelkän kuvan perusteella.
Jos on itse tositarkoituksella, kannattaa skipata heti tekstittömät profiilit, koska juuri nämä ovat "avoimin mielin" liikkeellä eivätkä tositarkoituksella.
Tinder on hyvä sovellus, jos tietää mitä tahtoo.
Minustakin tinder oli hyvä alusta "tavata" ihmisiä. Siellä voi rennosti jutella ja jos kiinnostus herää niin tavata. Minnekään treffeille ei ole pakko päättömästi juosta vaan ensin rauhassa tutustuu, kuten oikeassakin elämässä.
Tinder on hyvä naisille ja komeille miehille. Muiden on turha siellä yrittää mitään.
Nuorille naisille. Nelikymppiset ystäväni ovat Tinderin kautta kokeneet enimmäkseen ohareita.
Tasokas nainen on käsitteenä sellainen nainen, joka on voimaantunut niin piloille oikeasta arvostaan huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun näkökulma miehenä on se, että naisille ei kelpaa ne miehet jotka olisivat sitoutumishaluisia ja kykyisiä. Vain ne miehet kelpaa jotka eivät halua sitoutua.
Itse saan aina "vaikutat mukavalta mutta.." pakkeja vaikka juuri haluaisin sitoutua.
Laitat riman liian korkealle. Naiset joille viestittelet ovat liian nättejä sinulle....
Päteekö tämä myös aloittajaan ja kaikkiin naisiin jotka itkee tindermiehistä?
Vierailija kirjoitti:
Uutisissa haastateltiin yhtä naista saman asian tiimoilta. Mä epäilen tähän liittyvän kohtaanto-ongelmat. Miehet etsii tavallista mikä voi tarkoittaa kaikkea naapurin Mirvasta aina Vikmannin Erikaan. Naisilla vaikuttaa olevan monipuolisempi miesmaku, kunhan mies olisi jotenkuten asiallinen.
et ole tosissasi. juupajuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesi on Ap samantapainen minkä olen (miehenä) kuullut aiemminkin useamman kerran. - Koska Tinderillä on mielikuvissani tällainen maine, niin en ole halunnut laittaa itseäni likoon sinne lainkaan.
Mutta toki olisi enemmän kuin kivaa tietää, mistä saattaisi sen oman mahd. kumppaninsa löytää ja kohdata kun en oikein viihdy baareissa tai yökerhoissakaan tms. e. paikoissa joissa on usein hieman hämärä ja alkoholi enemmän ja vähemmän läsnä riippumatta siiä nauttiiko ise alkoholia vai ei.
Toki niistäkin olen seuraa löytänyt mutta, jos minut haluaisi löytää baarista tai yökerhosa niin todennäköisyys ilman "korona aikaakin" oli jo aika pieni, koska käyn niissä niin harvakseltaan.
Tiedän kyllä, että oman rakkaansa voi löytää mistä vain mutta olisi mukavaa, jos asiaa voisi jotenkin jouduttaa ja edesauttaa....
Tästä on sanottu. Mikäli oikein kova paine potkii palleissa pääset kuolaamaan vaikka jo tänä iltana sponsoria vailla olevaa vosua. Baltian Tinder odottaa...
Ööh. - Miten minulle tuli kommentistasi sellainen olo, että tuskin Balttian tinderin kautta löytäisin yhtään sen paremmin kuin Suomenkaan tinderistä itselleni kumppanin. - Kumppani siis tarkoittaa minulle muutakin kuin ihmistä jonka kansa kokea yhden yön juttu tai vastaavaa ohi kiitävää seikkailu. (- Jollainen minulle nyt enempi tuli tuosta kommentistasi tuli mieleen).
Kuten sanottu Tinder arveluttaa, koska muodosunu mielikuva, eä siellä haetaan enempi lyhytaikaisempaa tyydytystä ja ohi kiitävää huumaa ja seikkailua. Sen sijaan, eä haluttasiin löytää jkiintymystä ja välittämistä, joka jatkusi toisa kohtaan vielä senkin jälkeen kun ensihuuma on haihtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asiallisella YV-viestillä lähestynyt FB:n sinkkuryhmässä useita naisia, eikä kukaan reagoi mitenkään. Minusta tuo ei siis pidä oikein paikkaansa.
Alapeukuttaja tietenkin selittäisi asian niin, että olet yrittänyt liian kauniita naisia (vaikka niitä tasoja ei kenenkään mielestä ole). Tai sitten viestisi menevät jonnekin mappi-Ö:hön mistä naiset eivät niitä koskaan huomaa (vaikka ovat FB-käytön mestareita ja aina luuri naamassa somettamassa). Tai sitten se sun viesti oli kuitenkin ihan paska, vaikka olisikin ollut pitkä ja asiallinen eikä mikään "moi, annaks pilluu". Vika on lopulta aina jossain muualla paitsi naisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttaja tietenkin selittäisi asian niin, että olet yrittänyt liian kauniita naisia (vaikka niitä tasoja ei kenenkään mielestä ole). Tai sitten viestisi menevät jonnekin mappi-Ö:hön mistä naiset eivät niitä koskaan huomaa (vaikka ovat FB-käytön mestareita ja aina luuri naamassa somettamassa). Tai sitten se sun viesti oli kuitenkin ihan paska, vaikka olisikin ollut pitkä ja asiallinen eikä mikään "moi, annaks pilluu". Vika on lopulta aina jossain muualla paitsi naisissa.
Luonnollisesti vika on naisissa, jos joku tietty mies ei heistä ketään kiinnosta. Luonnollisesti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen, miehen tai muunsukupuolisen ei ole pakko vastata viestiisi, vaikka se olisi kuinka asiallinen. Jos se on asiaton, syyllistyt häirintään.
Kukaan ei ole sinulle suhdetta velkaa.
Tinderissä ja muissa sovelluksissa tai sivustoissa jää aika vähän oikeasti kiinnostavia henkilöitä, jos sivuutat kaikki kuvattomat sekä profiilitekstittömät. Sitten karsit ne jotka kuvien tai tekstin perusteella ei kiinnosta. Moniko jäljellejääneistä vuorostaan pitää sinua itseäsi tutustumisenarvoisena?
Mikäli sivuutan sähköiset palvelut, niin perinteisin olisi baari. Oma kiinnostus notkua iltaa baarissa ei vain riitä, joten voi kysellä tutuntutuista sinkkuja. Itsellä ainekin kynnys lähestyä ketään töissä tai julkisella paikalla on todella korkea. Oikeastaan niin korkea, etten ole eläessäni ketään lähestynyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei halua sinua seksuaalisesti, niin haluaisitko olla semmoisen naisen kanssa? Te miehet "tyydytte", kun ette saa sitä prinsessaa, ja voitte panna naista, joka ei ole seksuaalisesti haluttava, mutta me naiset emme pysty siihen. Eikä nyt puhuta mistään alfoista- tavalliset pariutuvat tavallisten kanssa. Nykyajan miehet eivät halua sitoutua- miksi ostaa lehmä, kun maitoa saa muutenkin. Tämä pätee kaiken ikäisiin miehiin. Sinä olet poikkeus.
Joo, tavismiehellä onkin varaa olla haluamatta sitoutumista, kun voi myös pyörittää useampaa naista samaan aikaan 🙄 Ehkä jossain rinnakkaistodellisuudessa.
M32