Tinderin vaikutuksista
Yritin kirjoittaa kommentin tinder-keskusteluun, mutta se poistettiin kun olin lähettämässä kommenttia. Tässä kyseinen mielipiteeni siitä miksi tinder on huono tapa tutustua ihmisiin.
Olen nainen ja lopetin tinderin käytön, koska sieltä tavatut miehet eivät osaa sitoutua. En etsimällä etsi miestä enää. Uskon, että se itselle sopiva tulee vastaan oikeassa elämässä jos on tullakseen. Myös ystävieni tinderissä alkaneet suhteet ovat yksi toisensa jälkeen loppuneet. On ollut nopeita yhteenmuuttoja ja repiviä eroja. Mitä tinderistä haetaan? Nopeaa toimintaa. Miksi? Koska älypuhelin on totuttanut meidät nopeaan mielihyvään kaikessa! Kaiken saa parilla klikkauksella. Ihmisten pitkäjänteisyyden puute näkyy ihan kaikessa. Tinderi on yksi näistä missä se näkyy.
Upeita persoonia olen tavannut Tinderin kautta, mutta omassa ikäluokassa älypuhelinten tuoma nopea mielihyvä näkyy siinä että nämä herrat etsivät vaan lisää ja lisää säväyttäviä kiksejä. Niin kuin huumeidenkäyttäjillä toleranssi kasvaa.
Itse en halua enää tuhota aivotoimintaani tinderin karkkikaupassa (inhoan tota sanaa, mutta kaikessa inhottavuudessaan se kuvaa Tinderiä täydellisesti). Lopetin sen käytön 1,5v sitten ja olen ollut sen jälkeen paljon kiinnostuneempi ihmisistä. Suhteeni ja itsetuntoni on parantunut valtavasti, koska nyt joudun itse antamaan itselleni sen hyväksynnän mitä ennen hain tinderin kautta.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Mitä ajatuksia herättää?
Tämä ei ole provo vaan oma kokemukseni.
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Mun näkökulma miehenä on se, että naisille ei kelpaa ne miehet jotka olisivat sitoutumishaluisia ja kykyisiä. Vain ne miehet kelpaa jotka eivät halua sitoutua.
Itse saan aina "vaikutat mukavalta mutta.." pakkeja vaikka juuri haluaisin sitoutua.
Ajattelen itse niin, että sen sitoutumishalukkuuden pitäisi liittyä tiettyyn ihmiseen, johon haluaa sitoutua, kun tuntee tämän riittävän hyvin. Ei niin, että hieman epätoivoisesti etsii vain jotain naista, jonka kanssa voisi aloittaa parisuhteen. En tiedä saako sinusta tuollaisen vaikutelman, mutta sen tiedän, että hyvin moni nainen kavahtaa miestä, jolle tuntuisi kelpaavan kuka tahansa nainen ja joka alkaa puhua sitoutumisesta liian varhain (hälytysmerkki).
Fiksuja miehiä löytyy, kun käy profiileita läpi ajatuksen kanssa. Kuten edellä on mainittu, tekstittömät ja liian kepeät profiilit suoraan hylkyyn. Miehiä on paljon, ja suurin osa ei kelvollisia edes harkita tapailuun, mutta löytyy sieltä helmiäkin. Liian hyviltä vaikuttavat laitoin myös suoraan ruksiin, todennäköisesti pelureita.
Harva pääsee edes tapaamaan tinderistä.
On myös tosi paljon naisia joilla lapsia, epäilen että kysyntä ja tarjonta ei tänäpäivänä kohtaa. Harvempi mies pystyy heittäytymään parisuhteeseen pysyvästi jos siellä on lapsia jo naisella.
Naisella toisenlaiset ajatukset.
Norm deittisivu jossa näkee kaikki on se ainoa oikea.
Vierailija kirjoitti:
Mun näkökulma miehenä on se, että naisille ei kelpaa ne miehet jotka olisivat sitoutumishaluisia ja kykyisiä. Vain ne miehet kelpaa jotka eivät halua sitoutua.
Itse saan aina "vaikutat mukavalta mutta.." pakkeja vaikka juuri haluaisin sitoutua.
Yleensä tuon jälkimmäisen ryhmän miehillä on kymmenen uutta hoitoa valmiina siellä tinder jonossa, heillä ei siis ole mitään intressiä sitoutua kehenkään.
Kokemuksesi on Ap samantapainen minkä olen (miehenä) kuullut aiemminkin useamman kerran. - Koska Tinderillä on mielikuvissani tällainen maine, niin en ole halunnut laittaa itseäni likoon sinne lainkaan.
Mutta toki olisi enemmän kuin kivaa tietää, mistä saattaisi sen oman mahd. kumppaninsa löytää ja kohdata kun en oikein viihdy baareissa tai yökerhoissakaan tms. e. paikoissa joissa on usein hieman hämärä ja alkoholi enemmän ja vähemmän läsnä riippumatta siiä nauttiiko ise alkoholia vai ei.
Toki niistäkin olen seuraa löytänyt mutta, jos minut haluaisi löytää baarista tai yökerhosa niin todennäköisyys ilman "korona aikaakin" oli jo aika pieni, koska käyn niissä niin harvakseltaan.
Tiedän kyllä, että oman rakkaansa voi löytää mistä vain mutta olisi mukavaa, jos asiaa voisi jotenkin jouduttaa ja edesauttaa....
Itse löysin mieheni tinderistä, emme kumpikaan etsineet mitään vakavaa, kummallakaan ei ollut profiilissa sanaakaan tekstiä. Yhdenillan jutusta oli ensin ajatus, mutta kun näimme toisemme niin se oli sitten siinä. Nyt yhdessä 5 joista 2 naimisissa.
En usko, että sillä on kamalasti väliä, mitä kukakin etsii, sillä kun se oikea löytyy, sen tietää ja se on sitten siinä. Itse en edes usko kohtaloon tai siihen että meillä olisi olemassa vain se yksi "se oikea". Mutta kun tapasin mieheni, jo ensimmäisen illan ja yön jälkeen tiesin, että hänen kanssa olisin onnellinen ja voisin kuvitella hänete lasteni isäksi. Kaikki oli helppoa, aivan kaikki. Ei tarvinut arvailla kiinnostaako toista tai kinata mistään.
Usein ihmiset nimenomaan tuntuvat sanovan, että kumppani löytyy kun vähiten etsii. Tietysti sitten ihastumisen jälkeen kannattaa suht pian puhua ns. suuret linjat selviksi (haluaako lapsia, haluaako naimisiin), eikä deittailla "turhaan" ja tuhlata omaa ja muiden aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen itse niin, että sen sitoutumishalukkuuden pitäisi liittyä tiettyyn ihmiseen, johon haluaa sitoutua, kun tuntee tämän riittävän hyvin. Ei niin, että hieman epätoivoisesti etsii vain jotain naista, jonka kanssa voisi aloittaa parisuhteen. En tiedä saako sinusta tuollaisen vaikutelman, mutta sen tiedän, että hyvin moni nainen kavahtaa miestä, jolle tuntuisi kelpaavan kuka tahansa nainen ja joka alkaa puhua sitoutumisesta liian varhain (hälytysmerkki).
Minä en oikein usko tuohon yhteen ja oikeaan, vaikka naiset usein toivovatkin sellaisia jollekin olevan. Yksi entinen heilani totesi minulle 90-luvulla, että tyylilläni ei koskaan pääse naimisiin. Kolme vuotta myöhemmin olin kuitenkin naimisissa, kun löytyi nainen, johon hullaannuin täysin. Vaan enhän minä sitä kokeilematta olisi voinut tietää.
Tästäkin huolimatta olen varma, että jos vaimo jättäisi tai vaikka kuolisi, löytäisin ennen pitkää jälleen jonkun itselleni sopivan. Tämä varmaankin järkyttää monia, jotka haluavat olla ainoita ja oikeita.
Kyllä se on kaikki netissä tapahtuva deittailu niin syöpää kuin olla ja voi. Ei rajoitu ainoastaan Tinderiin, sama pätee jokaisessa deittiapissa ja sivustossa. Karkkikauppakulttuuri on pilannut koko jutun.
Kyllähän siellä löytyy miehiä (ja varmasti naisiakin) aika moneen junaan ja aika paljon saa nähdä vaivaa, että sieltä ne helmet löytää. Itse kuitenkin löysin sieltä elämänkumppanin ja samoin useampi tuttavani, mutta tunnen myös ihmisiä, joiden kokemus on paljolti samanlainen kuin ap:llä.
Entinen deittailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikein usko tuohon yhteen ja oikeaan, vaikka naiset usein toivovatkin sellaisia jollekin olevan. Yksi entinen heilani totesi minulle 90-luvulla, että tyylilläni ei koskaan pääse naimisiin. Kolme vuotta myöhemmin olin kuitenkin naimisissa, kun löytyi nainen, johon hullaannuin täysin. Vaan enhän minä sitä kokeilematta olisi voinut tietää.
Tästäkin huolimatta olen varma, että jos vaimo jättäisi tai vaikka kuolisi, löytäisin ennen pitkää jälleen jonkun itselleni sopivan. Tämä varmaankin järkyttää monia, jotka haluavat olla ainoita ja oikeita.
En kommentissani puhunut mistään yhdestä ja oikeasta, vaan siitä, että ensin rakastutaan johonkin tiettyyn ihmiseen, ja sitten alkaa sitoutuminenkin kiinnostaa.
Karkkikauppavertaus voi kertoa enemmän ja muitakin asioita kuin mitä tahtoo itse kertoa.
Jos se on sinulle tai kavereille karkkikauppa, sehän tarkoittaa sitä, että saat sieltä vähällä vaivalla kenet haluat ainakin vähäksi aikaa. Karkkikaan ei kestä suussa ikuisesti.
Hyväksyntäjuttuun myös sanoisin sen, että hyväksyntää saa myös ilman Tinderiä, mutta vastikkeetonta hyväksyntää ei yhtä paljon. Nainen saa vastikkeetonta hyväksyntää loputtomasti Tinderistä ja mies ei mitään.
Miehille Tinder on aavikko eikä mikään karkkikauppa ellei kuulu siihen top viiteen prosenttiin ja näiden miesten elämä poikkeaa tavallisten miesten elämästä yhtä paljon kuin naisen ja miehen elämä toisistaan keskimäärin.
Vierailija kirjoitti:
Laitat riman liian korkealle. Naiset joille viestittelet ovat liian nättejä sinulle....
Vierailija kirjoitti:
Entinen deittailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kommentissani puhunut mistään yhdestä ja oikeasta, vaan siitä, että ensin rakastutaan johonkin tiettyyn ihmiseen, ja sitten alkaa sitoutuminenkin kiinnostaa.
Tuossa puhuttiin "tietystä ihmisestä", josta saa sellaisen mielikuvan. Noin muuten minusta juttu alkaa ihastumisesta, jolloin sitoutuminen jo kiinnostaa jollain tasolla. Muutenhan loppu tyssäisi alkuunsa. Ja rakkauskin voi loppua kuin veitsellä leikaten, kun toinen tyrii parpeeksi pahasti. Siksihän moni haikailee pyyteettömästä rakkaudesta, jollaista ei ole kuin vanhemman rakkaus lastaan kohtaan.
Uutisissa haastateltiin yhtä naista saman asian tiimoilta. Mä epäilen tähän liittyvän kohtaanto-ongelmat. Miehet etsii tavallista mikä voi tarkoittaa kaikkea naapurin Mirvasta aina Vikmannin Erikaan. Naisilla vaikuttaa olevan monipuolisempi miesmaku, kunhan mies olisi jotenkuten asiallinen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta parisuhteessa ja sitoutumisessahan on kyse rakastumisesta. Ei se, haluaako mies sitoutua vai ei, nosta tai laske miehen "pisteitä" siinä mielessä, että hei, en olisi ollut tästä miehestä kiinnostunut, mutta nyt kun kuulin että hän haluaa sitoutua, niin uuh beibi, tulepa tänne!
Minulle 99.9% miehistä on epäkiinnostavia parisuhdemielessä. Sori, niinnse vain on. Lähtökohtaisesti jokainen mies on siis neutraali ihminen, jonka toivon olevan mukava maailmankansalainen ja kohtelevan minua tasavertaisesti ystävänä. Mutta sitten harvoin kun kolahtaa, ei siinä laskelmoida mitään pro/con-listaa. Miehen persoona, vetovoima, hormonit, ne siinä jylläävät. Ja se tunne joko tulee tai ei tule.
Toistaiseksi elämäni aikana olen saanut pakit kaikilta miehiltä joita kohtaanbolen tuntenut noin. Ja se on ihan ok. En istu kotona miettimässä katkerana että aaargh tässö nyt olisi laatunainen tarjolla, mutta en kelpaa vaan pitää saada sellainen ja tällainen nainen. Koska enhän haluaisikaan että mies olisi kanssani jos hän ei täysillä hullaantuisi juuri minuun. Torjunta toki kirpaisee mutta siitä sitten täytyy vaan nousta ja tavata lisää ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesi on Ap samantapainen minkä olen (miehenä) kuullut aiemminkin useamman kerran. - Koska Tinderillä on mielikuvissani tällainen maine, niin en ole halunnut laittaa itseäni likoon sinne lainkaan.
Mutta toki olisi enemmän kuin kivaa tietää, mistä saattaisi sen oman mahd. kumppaninsa löytää ja kohdata kun en oikein viihdy baareissa tai yökerhoissakaan tms. e. paikoissa joissa on usein hieman hämärä ja alkoholi enemmän ja vähemmän läsnä riippumatta siiä nauttiiko ise alkoholia vai ei.
Toki niistäkin olen seuraa löytänyt mutta, jos minut haluaisi löytää baarista tai yökerhosa niin todennäköisyys ilman "korona aikaakin" oli jo aika pieni, koska käyn niissä niin harvakseltaan.
Tiedän kyllä, että oman rakkaansa voi löytää mistä vain mutta olisi mukavaa, jos asiaa voisi jotenkin jouduttaa ja edesauttaa....
Tästä on sanottu. Mikäli oikein kova paine potkii palleissa pääset kuolaamaan vaikka jo tänä iltana sponsoria vailla olevaa vosua. Baltian Tinder odottaa...
Minulla ei ole oikein muuta paikkaa tavata ihmisiä kuin Tinder. Kukaan ei ole koskaan tullut kanssani juttelemaan ns. livenä. En usko, että olen ruma, mutta olen ujo ja varmaan vaikeasti lähestyttävä.
Paitsi ollessani 18-20 jolloin plus 30 vuotiaat miehet lähestyivät baareissa.
Mä en jotenkin usko löytäväni ketään pelkän kuvan ja tekstin perusteella. Eihän siinä saa toisesta minkäänlaista kuvaa. Olin kuukauden Tinderissä ja datingissa, tapasin yhden ihan kivan miehen, mutta livenä tuli tunne, että en halua sen kummemmin tutustua. Liuta matcheja oli, kaikenlaista hiihtäjää tuli vastaan.
Olen ajatellut niin, että teen omasta elämästä niin mukavan, että pärjään ilman miestäkin. Jos joku kiva joskus kävelee vastaan, niin se on vaan plussaa. Erikseen en etsi ketään.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Itse laitan hyvin maltillisesti miehiä oikealle, enkä koskaan pelkän kuvan perusteella.
Jos on itse tositarkoituksella, kannattaa skipata heti tekstittömät profiilit, koska juuri nämä ovat "avoimin mielin" liikkeellä eivätkä tositarkoituksella.
Tinder on hyvä sovellus, jos tietää mitä tahtoo.
Minustakin tinder oli hyvä alusta "tavata" ihmisiä. Siellä voi rennosti jutella ja jos kiinnostus herää niin tavata. Minnekään treffeille ei ole pakko päättömästi juosta vaan ensin rauhassa tutustuu, kuten oikeassakin elämässä.
Olen samaa mieltä. Itse laitan hyvin maltillisesti miehiä oikealle, enkä koskaan pelkän kuvan perusteella.
Jos on itse tositarkoituksella, kannattaa skipata heti tekstittömät profiilit, koska juuri nämä ovat "avoimin mielin" liikkeellä eivätkä tositarkoituksella.
Tinder on hyvä sovellus, jos tietää mitä tahtoo.