Mikä teitä siinä ulkonaliikkumiskiellossa niin pelottaa ja ketuttaa?
Oottehan te nytkin kotona. Hirveä vaahtoaminen jostain ylivallasta. Minä ainakin pärjäisin vaikka 2kk ihan hyvin poistumatta oman tonttini ulkopuolelle. Ei edes kauppaan olisi tarvetta. Ainoa "haitta" minkä itse kokisin on se että pitäisi opetella juomaan kahvi mustana.
Kommentit (542)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua siinä pelottaa ainoastaan se, että sairauksieni oireet pahenevat, jos en saa niihin hoitoa. Eli jos fysioterapiaan, hierojalle, osteopaatille tmv. ei lainkaan pääse, niin ankeaksi menee. Pari viikkoa pärjään, varmaan kolmekin vielä jotenkin, mutta ajatuskin pidemmästä ajasta (ja kenties epätietoisuus kauanko tilanne tulee olemaan päällä) ahdistaa ihan hemmetisti.
Neljä, viisi päivää kroppa ollut ikään kuin hälytystilassa koko ajan, ja nukkuminen tosi huonoa. Pelottaa ja ahdistaa niin paljon. Itse korona ei juurikaan pelota eikä muilla menoilla ole niin väliä.
Pää pystyyn. Vasen käteni jäi vammaiseksi koronan takia. En voinut mennä kuntouttamaan sitä koronan takia leikkauksen jälkeen. Olen loppuikäni invalidi. Ja ammattimuusikko olen.En voi soittaa enää koskaan. Enää en usko koronaan. Se on poliittinen virus. Huolestuttaa syvästi että mitä vahinkoa tuolla vouhotuksella vielä saadaan aikaan, ei hyvältä näytä.
Asun ihmisen kanssa joka pelkää koronaa. En halua stressata häntä.
Sama
Höpöhöpö. Kyllä kuntoutuksiin pääsi keväälläkin.
Kävin keväällä. Syksyllä piti alkaa kuntouttamaan toden teolla, ei onnistunut enää koronan takia. Käsi on niin pahoin loukkaantunut. Murtunut sirpaleiksi. Näillä mennään sitten hautaan asti.
sama
Mä kyllä alan hiippailemaan lähimetsässä öisin kun kielto tulee.
No, lähinnä joku elämänkoululainen joka päätyi vartijaksi koska ei soveltunut poliiskouluun kuvittelee olevansa oikeutettu vänkyttämään
Alkuperäiseen kysymykseen vastaus ketjua lukematta: Asun Helsingissä 26 m² yksiössä. Omistan kaiken lisäksi tosi vähän tavaraa tai harrastusvälineitä, eli minulle todella puuduttavaa aikaa tämä kaiken kaikkiaan ja sitten jos vielä ei pitäisi kaikki aika viettää tässä samaisessa huoneessa. Työtkin on etätöitä.
Alkot menis kiinni. Se on täyttä tuskaa.
No, olen kyllä alkanut jo hamstraamaan.
Joka päivä ostan 2 L viiniä, kunnes Uusimaa suljetaan ja Helsingissä ei saa mennä kuin johonkin ruokakauppaan.
Eikö kukaan täällä tosiaan tajua mitä ulkonaliikkukiskielto käytännössä tarkoittaa?!
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan täällä tosiaan tajua mitä ulkonaliikkukiskielto käytännössä tarkoittaa?!
Ei. Tiedätkö sinä?
No ensinnäkään täällä ei ole ulkonaliikkumiskieltoa. Ja jos olisikin niin töissä olis käytävä. Eikä potuttais.
Koska moni ulkonaliikkuja on menossa johonkin sisätilaan, joka ei ole hänen kotinsa ja jossa on muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäiseen kysymykseen vastaus ketjua lukematta: Asun Helsingissä 26 m² yksiössä. Omistan kaiken lisäksi tosi vähän tavaraa tai harrastusvälineitä, eli minulle todella puuduttavaa aikaa tämä kaiken kaikkiaan ja sitten jos vielä ei pitäisi kaikki aika viettää tässä samaisessa huoneessa. Työtkin on etätöitä.
Onpas tosi ikävää. Itse olen ravintoloitsija. 2 lasta, yh, lounaspaikka. 72m2 omakotitalo, kaipaa remonttia. Kuluneen vuoden aikana olen irtisanonut 2/3 työntekijää, 1/3 muuttui osa-aikaiseksi huhtikuussa 2020. Itselleni pystyin maksamaan palkkaa syys, loka ja marraskuussa 1200e/kk. Muuten ollut rahattomana ja palkattomana 9/12 kk kuluneesta vuodesta. Onneksi lapsilisät tulee ja poikkeuksellisesti kela on maksanut päivärahaa 520e/kk, ei noilta 3lta kuukaudelta kuitenkaan. Olen myynyt auton ja käyttänyt kaikki säästöt. Omat ihan pakolliset kulut koti 700e + muut laskut/ruoka 600e / kk ja yritys vuokra 2800 + sähkö 600 + lämmitys + 200 + ityhteydet 70 ÷ yel minimi 186 = 3056e/kk, vaikka ollaan kiinni ja muut ajat asiakasmäärä pudonnut mediapelottelun takia yli puolet. Ihan pakolliset kulut koti ja työ yht 4356e/kk, vaikka ei mitään tuloa. Nyt ei pysty enää, ei ole mitään myytävää. Paitsi velkainen pieni kämppä. Saan noin puolet kuluneen vuoden kuluista maksettua kodin myyntirahoilla. Sitten olemme asuntojonossa lasten kanssa ja velkaa jää. Lisäksi olen työtön ja tuloton. Toimeentulotukeakaan ei tipu, ennen kuin koti on myyty.
Kyllä nautin, että ulkonaliikkumiskielto tulee. Tässä työttömänä ja tulottomana odotellessa luuhaan ympäri kauppoja yskien ja räkien, toivon lisää rajoituksia ja paljon sairastuneita. Mulla on hyvää aikaa, kun skidit on koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas tosi ikävää. Itse olen ravintoloitsija. 2 lasta, yh, lounaspaikka. 72m2 omakotitalo, kaipaa remonttia. Kuluneen vuoden aikana olen irtisanonut 2/3 työntekijää, 1/3 muuttui osa-aikaiseksi huhtikuussa 2020. Itselleni pystyin maksamaan palkkaa syys, loka ja marraskuussa 1200e/kk. Muuten ollut rahattomana ja palkattomana 9/12 kk kuluneesta vuodesta. Onneksi lapsilisät tulee ja poikkeuksellisesti kela on maksanut päivärahaa 520e/kk, ei noilta 3lta kuukaudelta kuitenkaan. Olen myynyt auton ja käyttänyt kaikki säästöt. Omat ihan pakolliset kulut koti 700e + muut laskut/ruoka 600e / kk ja yritys vuokra 2800 + sähkö 600 + lämmitys + 200 + ityhteydet 70 ÷ yel minimi 186 = 3056e/kk, vaikka ollaan kiinni ja muut ajat asiakasmäärä pudonnut mediapelottelun takia yli puolet. Ihan pakolliset kulut koti ja työ yht 4356e/kk, vaikka ei mitään tuloa. Nyt ei pysty enää, ei ole mitään myytävää. Paitsi velkainen pieni kämppä. Saan noin puolet kuluneen vuoden kuluista maksettua kodin myyntirahoilla. Sitten olemme asuntojonossa lasten kanssa ja velkaa jää. Lisäksi olen työtön ja tuloton. Toimeentulotukeakaan ei tipu, ennen kuin koti on myyty.
Kyllä nautin, että ulkonaliikkumiskielto tulee. Tässä työttömänä ja tulottomana odotellessa luuhaan ympäri kauppoja yskien ja räkien, toivon lisää rajoituksia ja paljon sairastuneita. Mulla on hyvää aikaa, kun skidit on koulussa.
Miksi vastasit minulle ja vieläpä tuohon sävyyn? Itse en edes viitsi kertoa, millaisia murheita minulla tällä hetkellä on, koska ovat liian kipeitä ja henkilökohtaisia.
AP:n kysymykseen, mikään ei muuten ei pelota eikä ketuta, mutta hallituksen turhakkeiden toimettomuus ja syiden muiden niskaan kaatelu alkaa pikkuhiljaa kyrsimään. Koska ne tajuaa, että ne on oikeasti jostain vastuussa ja pyrkivät toimimaan sen mukaisesti. Sitä päivää ei ole vielä nähty.
Ostoskeskus red punainen vai Redi valmis.Yhdessä kaupassa on Einstein kuva seinällä.
Ostaisin oikeaa hyvää grillilihaa mutta ei paljon löydy. Älkää syökö raakaa kalaa. Tosi huonoja laatuja on mutta hyvää vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani sun tilanteesta, valitettavasti monella muulla on saman tyyppinen tai jopa vielä pahempi tilanne. Mutta ei tuo viha- ja kostomentaliteetti sua kyllä mitenkään auta, päin vastoin. Ymmärrettävää se kyllä on, mutta ei oikeasti kannata.
Liikkumisen kieltäminen vahingoittaa kansaterveyttä, ei suinkaan suojele.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tajutaan monenlaisiakin versioita ulkonaliikkumiskiellosta.
Sitä, mikä se mahdollisesti tulee Suomessa olemaan, ei tajuta koska mitään päätöksiä ei ole vielä tullut.
Tulisi vaan kuukauden kielto niin ehtisi laittaa kesäkukat itämään ja maalata pari huonetta, sekä pestä ikkunat. Sitten olisikin jo kevät ja pihahommiin pääsisi.