Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

A-talk äsken: en ollut uskoa korviani kun Jussi Halla-aho ja Sanna Marin olivat täysin samaa mieltä ihan jokaisesta korona-asiasta!

Vierailija
04.03.2021 |

Jussi kehui ja puolusti Sannaa, joka komppasi Jussia samalla tavalla. Ja mikä oudointa, minä olin samaa mieltä molempien kanssa vaikken pidä kummastakaan. Etenkin Jussin ja Sannan kommentit "ihme-taikasana" Nyrkistä olivat todella osuvia. Essayah räksytti kuin Orpo pahimmillaan ja Henrikssonista näkee ettei noin vanha enää taida jaksaa.

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein ihmetellytkin, että miksi esim SDP suhtautuu niin nuivasti Perussuomalaisiin hallituskumppanivaihtoehtona. Olen ihan varma että suuri osa SDP:n äänestäjistä voi ostaa esim sen ajatuksen, että humanitaarista maa han muut toa leikataan, tai että Euroopan unioniin suhtaudutaan nykyistä kriittisemmin. Eivät nämä ole mitään kynnyskysymyksiä tavalliselle demari-äänestäjälle, Vihreiden äänestäjälle voisivat olla.

Sitä vastoin SDP:lle suurin kysymys lienee talouspolitiikka ja uskon, että sen suhteen voidaan PS:n kanssa löytää kompromissien kautta yhteinen sävel, sillä eivät PS:n äänestäjätkään pääsääntöjään mitään porvareita ole.

Sitä vastoin demareille on usein kelvannut esim Kokoomus hallituskumppaniksi, vaikka eiväthän nämä kaksi puoluetta ole useinkaan kriittisimmistä kysymyksistä vähääkään samaa mieltä. Tämä on minusta outoa.

Vierailija
102/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Aveja ei vastuullisteta ja penätä heiltä vastausta?

Toimittajat, hoi.

Tämä on käsittämätöntä, kuten myös Suomen pääkaupungin pormestarin sooloilut.

Avit noudattivat vain lakia. Tartuntalain alkuvuodesta lisätyssä pykälässä selkeästi puhutaan tiloista, joissa asiakasmäärä on yli 10 henkilöä, voidaan sulkea yli kymmenen hengen osallistujamäärän osalta. Ei avi voi vastoin lakia päättää, että suljetaan kokonaan.

Ei sanota selkeästi, juuri siksihän siitä on nyt kiistaa. Asian voi käsittää noin kuin itse sen luet (ja AVIt lukevat) tai sitten niin että sulku koskee tiloja jotka on tarkoittettu yli 10 hengen tilaisuuksiin. Eivätkä ne siis muutu pieniksi tiloiksi sillä että osallistujamäärää rajoitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin, että oikeisto ja vasemmisto ovat liittoutuneet. Mutta en tiennyt, että myös PS. Tähän on ilmeisesti varaa, keskitetyssä vallassa!

Vierailija
104/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna oli kyllä väsyneen oloinen mutta taas tiukalla tuijotuksella yritti saada vastapuolen hämilleen.Sari taas tykitti faktoja pöytään.

Vierailija
105/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa oli huomata Jussin ja Sannan kemia, itse kun olen äänestyksissäni aina häilynyt persujen ja demareiden välillä. Kummallakin tuli silmiinsä inhimillinen pilkahdus aina kun katsoivat toisiaan. Luulen, että Sannakin on oppinut ymmärtämään Jussia kun on huomannut, että koronatilanteen huononeminen ei johdu suinkaan kantasuomalaisten käytöksestä, vaikka ei voikaan asiaa ääneen sanoa.

Voihan se olla että Marin on pragmaatikko, joka kykenee yhteistyöhön. Näin uskoisin. Ja onhan demareissa paljonkin sitä koulukuntaa, joka ei oikein pidä tuosta nykyisestä muuttajapolitiikasta ja haluaisivat Tanskan demareiden malliin. Se on vaan hys hys. Nyt olisikin mielenkiintoista tietää, että mitä se Halla-aho mietiskelee? Onko hän pragmaatikko?

Halla-ahon pormestariehdokkuus hämmentää minua. Jos PS menestyisi ja H.sta tulisi pormestari joutuisi hän sivuun päivänpolitikasta. Ei ole edes ollut aloitteellinen kunnanvaltuustossa. Onko hän siis varma, ettei voita, ja kerää vain ääniä puolueelleen VAI haluaako pois eduskunnasta?

Näen hänellä tulevaisuutta vain valtiotason politiikassa.

Onko ollut politiikassa niin kauan, että voisi saada eläkettä? Eikö sitä nykyään saa 3 vuoden ajan.

Vierailija
106/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, kerrankin näin päin! <3

Vierailija
107/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tajunnut nyt, mistä eilisessä A-studiossa oli kyse. Pitää lukea rivien välistä.

Pääpointti siinä, että hallitus haluaa siirtää vaalit, PS ei. Kaikki keskustelussa tähtäsi siihen. Marini päätavoite eilen oli saada Essayah ja Halla-aho antamaan hänelle mandaatti tehdä yksinään päätökset, mm. vaalien siirtämistä koskien. Essayah torppasi tämän hyvin sanoen, että asiat katsotaan sitten, kun saadaan "paperit nenän eteen".

Tämä oli illan pääteema, ja sitä tuki myös Ylen feministi toimittaja Damström.. ylen puolueellisuuden pitäisi olla kaikille tuttua jo tähän mennessä. Ei siellä mitään avointa koronanhoitokeskustelua käyty. Halka-aho sanoi, ettei hän voi kiistää niiden viranomaisten lausuntoja, joita hallitus nyt käyttää. Ei tarkoita, että on samaa mieltä.

Halla-ahon pääsanoma eilen oli, että ulkonaliikkumiskielto ei ole este järjestää vaaleja. Hallituksella on ollut vuosi aikaa järjestää turvalliset vaalit, samoin se on onnistunut muissakin maissa. Essayah toi esiin mm. Drive-in -äänestyksen, in case Henrikssilta unohtuisi.

Katsokaapa ohjelma uudestaan, niin ei tarvitse keksiä tarinoita. Halla-aho ei mene Marinin kanssa samaan hallitukseen, samaa on sanonut kokoomuksen Orpo.

Vierailija
108/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesin, että oikeisto ja vasemmisto ovat liittoutuneet. Mutta en tiennyt, että myös PS. Tähän on ilmeisesti varaa, keskitetyssä vallassa!

PS voi liittoutua vasemmiston kanssa, ei eu-globalistien kanssa, mihin ryhmään viime vuonna Young leader -porukkaan nimetty Marinkin kuuluu.

Tämä trolli yrittää mustamaalata tuolla persujen omassakin mediassa Halla-ahoa takinkääntäjäksi.

Vierailija
109/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosta toimittajasta paistaa aina persuviha.

Feministi, joka viime keväänä tuki Marinia joka asiassa, eikä peräänkuuluttanut hallitusvastuuta ollenkaan. Osaltaan vastuussa siis siitä, että tämä hallitus on saanut pilata kaiken.

Vierailija
110/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jussi vaikutti tosiaan vähän ihastuneelta.

Jussi tosiaan punastui, kiukusta, kun tajusi, mitä Marin yritti. Eli julkista lupaa hoitaa Suomen asioita itsevaltiaan tavoin.

Täällä on taas silakat aktivoituneet. Ellun kanat?

Vierailija
111/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-Aho on jo aiemmin sanonut, ettei Suomen kannata erota EU:sta. Kyllähän tämä nyt jonkinlaiselta takinkäännöltä vaikuttaa. Tai lausuntojen melkoiselta lieventämiseltä. Näinköhän joku Hakkarainen ja Huhtis ovat asiasta samaa mieltä. Ja moni muukaan Persu.

Vierailija
112/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Aveja ei vastuullisteta ja penätä heiltä vastausta?

Toimittajat, hoi.

Tämä on käsittämätöntä, kuten myös Suomen pääkaupungin pormestarin sooloilut.

Avit noudattivat vain lakia. Tartuntalain alkuvuodesta lisätyssä pykälässä selkeästi puhutaan tiloista, joissa asiakasmäärä on yli 10 henkilöä, voidaan sulkea yli kymmenen hengen osallistujamäärän osalta. Ei avi voi vastoin lakia päättää, että suljetaan kokonaan.

Ei sanota selkeästi, juuri siksihän siitä on nyt kiistaa. Asian voi käsittää noin kuin itse sen luet (ja AVIt lukevat) tai sitten niin että sulku koskee tiloja jotka on tarkoittettu yli 10 hengen tilaisuuksiin. Eivätkä ne siis muutu pieniksi tiloiksi sillä että osallistujamäärää rajoitetaan.

Järkevä tulkinta sinun mielestä on, että jos 10 henkeä on pienissä tiloissa, se on ok ? Mutta jos 10 henkeä on väljissä tiloissa, joissa turvavälit voidaan pitää, se ei ole ok ja tila on suljettava ?

113/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut on aito oikeistopuolue (yrittäjien puolue) ja demarit ovat työväenpuolue. Toki ne ovat eri puolilla pöytää mutta pelaavat lopulta kuitenkin samaa peliä. Tässä on iso ero verrattuna kokoomukseen jolla on ihan eri pelit mielessään...[/quote]

Koskahan persujen kannattajat tuon tajuavat? Nimittäin sen, että persut on yrittäjien puolue. Kovasti paljon tuntuu kannattajissa olevan pienipalkkaisia ja työttömiä, jotka eivät ajattele, että oikeistolainenpolitiikka pelaa aina sen yrittäjän (työnantajan) ja paremmin toimeentulevan pussiin ja leikkaa köyhiltä.

Vierailija
114/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halla-ahon ilmeestä päätellen persuilla on vääntömomenttia. 

115/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispappi kirjoitti:

hitto Jussilla on ÄO varmaan 250, en edes tajua mitä hän aina ajattelee ja sanallaan sorvaisee kaikki tyhmät argumentit paskaksi eli kaikessa päällikkö!

Jussin argumentointi on niin ympäripyöreää ja lainasanoin terästettyä, ettei sitä ilman sanakirjaa ymmärrä.

Vierailija
116/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilisestä keskustelusta huomasi hyvin että silloin kun Halla-aholla ei ole asiassa mitää poliittisia tavoitteita, hän on oikeasti järkevä ja maltillinen ihminen. Mutta heti kun hän puhuu sille omalle kannattajakunnalle tavoitteena saada heidän äänensä, muuttuu asia heti.

Täähän pätee jokaiseen poliitikkoon vai miksi meillä muuten olisi eri puolueita :D

Vierailija
117/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa59 kirjoitti:

Naispappi kirjoitti:

hitto Jussilla on ÄO varmaan 250, en edes tajua mitä hän aina ajattelee ja sanallaan sorvaisee kaikki tyhmät argumentit paskaksi eli kaikessa päällikkö!

Jussin argumentointi on niin ympäripyöreää ja lainasanoin terästettyä, ettei sitä ilman sanakirjaa ymmärrä.

Itse olet ympäripyöreä

Vierailija
118/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa oli huomata Jussin ja Sannan kemia, itse kun olen äänestyksissäni aina häilynyt persujen ja demareiden välillä. Kummallakin tuli silmiinsä inhimillinen pilkahdus aina kun katsoivat toisiaan. Luulen, että Sannakin on oppinut ymmärtämään Jussia kun on huomannut, että koronatilanteen huononeminen ei johdu suinkaan kantasuomalaisten käytöksestä, vaikka ei voikaan asiaa ääneen sanoa.

Voihan se olla että Marin on pragmaatikko, joka kykenee yhteistyöhön. Näin uskoisin. Ja onhan demareissa paljonkin sitä koulukuntaa, joka ei oikein pidä tuosta nykyisestä muuttajapolitiikasta ja haluaisivat Tanskan demareiden malliin. Se on vaan hys hys. Nyt olisikin mielenkiintoista tietää, että mitä se Halla-aho mietiskelee? Onko hän pragmaatikko?

Halla-ahon pormestariehdokkuus hämmentää minua. Jos PS menestyisi ja H.sta tulisi pormestari joutuisi hän sivuun päivänpolitikasta. Ei ole edes ollut aloitteellinen kunnanvaltuustossa. Onko hän siis varma, ettei voita, ja kerää vain ääniä puolueelleen VAI haluaako pois eduskunnasta?

Näen hänellä tulevaisuutta vain valtiotason politiikassa.

En myöskään ymmärrä, mitä hän haluaa.

Vierailija
119/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turtiainen

Suomessa on vain yksi KANSAN edustaja

Vierailija
120/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep