Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A-talk äsken: en ollut uskoa korviani kun Jussi Halla-aho ja Sanna Marin olivat täysin samaa mieltä ihan jokaisesta korona-asiasta!

Vierailija
04.03.2021 |

Jussi kehui ja puolusti Sannaa, joka komppasi Jussia samalla tavalla. Ja mikä oudointa, minä olin samaa mieltä molempien kanssa vaikken pidä kummastakaan. Etenkin Jussin ja Sannan kommentit "ihme-taikasana" Nyrkistä olivat todella osuvia. Essayah räksytti kuin Orpo pahimmillaan ja Henrikssonista näkee ettei noin vanha enää taida jaksaa.

Kommentit (147)

Vierailija
81/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas Henrikson syyllistää ihmisiä. Suurin osa noudattaa ohjeita kiltisti, minäkin olen ollut jo vuoden sisällä, olen käynyt ulkona ainoastaan kauppareissuilla ja nekin olen ajoittanut myöhäisiltaan/yöhön. En sitten varmaan ole tehnyt tarpeeksi?

Hän ei varmastikaan syyllistä juuri sinua. Itse en ainakaan kokenut hänen puheitaan mitenkään syyllistämisenä.

Totuus kuitenkin on, että osa kansasta edelleen käy baareissa, saleilla, matkoilla ja tapaa ihmisiä suurissa porukoissa. Ja jos Henriksson sanoo, että on vastuutonta mennä bussiin ilman maskia (kun lopputulos on, että tartuttaa bussilliseen ihmisiä virusmuunnoksen), mielestäni se on aivan paikallaan. Se on vastuutonta.

Vierailija
82/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ehkä tyhmä kysymys, mutta eikös seuraavat eduskuntavaalit ole v. 2023? Että tämän kuntavaalitulosten perusteella tuskin ollaan mitään hallitusta muodostamassa. Kommenttina vain näihin hallitusspekulointeihin.

Muuten olen samaa mieltä kuin tuo yksi aiempi kommentti, että siinä vaiheessa kun poliitikot eivät jaksa riidellä keskenään, niin taitaa olla tosi kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Someen kirjoittavien juttuja ei kannata ottaa vakavasti, onneksi he eivät käy äänestämässä. somessa mölinä riittää heille. Some mölinällä ei kuitenkaan vaihdeta hallituksia eikä eduskuntia.

Vierailija
84/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on meidän seuraava hallitus.

Sanna Marin on älykäs ja sivistynyt asiapoliitikko, yhteistyökykyinen, mutta nyt ei keskusteltu lainkaan aiheista, joista ovat eri mieltä: talouspolitiikka jossa Perussuomalaiset on välillä Kokoomustakin oikeistolaisempi ja valmis heittämään palkansaajat yksin elinkeinoelämän raadeltaviksi ja ennenkaikkea ihmisarvokysmykset. 

Siltikin.

Vierailija
85/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.sannamarin.net/blogi/2010/08/10/34342/?page2

Näin mekin ajattelemme. Kiva, että Sanna ei ole tuuliviiri. . Eiku ai niin g lobalistikokouksissa ja rahalla kääntäen pää nurinpäin?

Vierailija
86/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaiset on tuonut monia ennen politiikkaa seuraamattomia politiikan pariin - ja se on mielestäni demokraattisen yhteiskunnan kannalta ihan todella tärkeää. Näillä palstoilla vaan usein näkee että kokonaisuuksia ei vielä hahmoteta. Esim tämä, miksi SDP ja Persut ei ole toistensa ykköskilpakumppaneita vaikka gallupeissa taisteleekin.

Suomessa mennään hallitukseen vain, jos löydetään yhteinen sävel enemmistön kanssa. Persuille se tulee olemaan enemmän vaikeaa kuin kenellekään koskaan. Jos persut voittaa vaalit, on jopa vaara että hallitusta ei saada muodostettua. Voittaja ei yksin tee mitään.

Persut haluaa tehdä liberaalimpaa veropolitiikkaa kuin kokoomus. Siksi ilmatilan vienti heiltä on tärkeää. Persut haluaa olla pienten, maakuntien ihmisten asialla ja siksi keskusta on oiva kohde. Vihreillä ja persuilla ei ole muutaman puolueen nimessä olevan kirjaimen lisäksi mitään yhteistä.

Persut siis tarvitsee kelkkaansa SDP:n, Vasemmiston ja Kristilliset. RKP tullee mukaan numeroiden vuoksi ja siksi että heidän periaatteensa tunnetusti joustavat luonnonlakien vastaisesti kun hallituksesta on kyse.

Halla-aho pelaa pitkää peliä ja siinä kannattaa olla vasemmiston ystävä. Voi myöskin olla että vasemmisto vaihtuu kokoomukseen neuvotteluissa, mutta nyt kokoomuksen äänestäjät liikkuu niin vahvasti persuihin että kokoomusta on järkevä haastaa. Selkää voinee rapsutella vaalien jälkeen. 

Tätä en jaksanut selittää eilen. 

PS ja SDP voivat ollaniin suuria vaalivoittajia, ettei vasemmistoa tarvita. KD ja RKP voivat antaa rarvittavan pikkulisän.

Aika näyttää.

Vierailija
87/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta seuraillut kirjoitti:

Antaa osviittaa miten kuntavaalit ainakin Helsingissä menevät. Siinä kärki, perässä tulevat Kepu ja Vasurit.

Stadilaiset ovat täysin kypsiä rakenteelliseen korruptioon ja Vihreiden ja Kokoomuksen hyväveli- järjestelyyn. Jotain lehmänkauppoja siellä on junailtu ja paljon kun yhteistuumin rakennetaan joka 'niemen notko ja saarelma'. Grynderirahat on varmasti jaettu näiden kahden kesken. Ei muuten ymmärrä heidän yhteistyötään maankäytön ja kaavoituksen suhteen Stadissa.

Erittäin totta. Viime aikojen kehitys on järkyttävää.

Vierailija
88/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KD on nykyään mielestäni fiksuimpia puolueita, uskaltavat sanoa mielipiteensä ja ovat kyllä useimmiten oikeassa. Toivottavasti ihmiset ymmärtäisi että he pitävät meidän tavallisten ihmisten puolta ja kannatus lähtisi nousuun. Kristillisdemokraatit kuuluisivat kyllä keskustan edelle kannatuksessa.

Vierailija
89/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi ehkä tyhmä kysymys, mutta eikös seuraavat eduskuntavaalit ole v. 2023? Että tämän kuntavaalitulosten perusteella tuskin ollaan mitään hallitusta muodostamassa. Kommenttina vain näihin hallitusspekulointeihin.

Muuten olen samaa mieltä kuin tuo yksi aiempi kommentti, että siinä vaiheessa kun poliitikot eivät jaksa riidellä keskenään, niin taitaa olla tosi kyseessä.

Näin on, spekulointiahan tämä vain on, mutta puhutaanhan sitä pressanvaaleistakin.

Vierailija
90/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä toimittajasta sen sijaan tuli lievähkö myötähäpeä tyhmine kysymyksineen. Eikä ollut edes ensimmäinen kerta.

Häntähän on täällä kovasti hehkutettu. Minä olen sanonut ettei hän osaa haastatell poliitikkoja. Ei esitä teräviä jatkokysymyksiä ja päästää liian helpolla, vänkää vääristä asioista liian pitkään, ei saa poliitikkoja kuriin jotka jaarittelevat vaikka hokee "aivan lyhyesti sitten". Se Niinistön avustajan toiminut nainen on ihan eri luokkaa, huipputoimittaja. Ylen miehetkin on surkeita sen puoleen. Maikkarilla parhaat toimittajat, etenkin miespuoliset.

Vierailija
91/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa oli huomata Jussin ja Sannan kemia, itse kun olen äänestyksissäni aina häilynyt persujen ja demareiden välillä. Kummallakin tuli silmiinsä inhimillinen pilkahdus aina kun katsoivat toisiaan. Luulen, että Sannakin on oppinut ymmärtämään Jussia kun on huomannut, että koronatilanteen huononeminen ei johdu suinkaan kantasuomalaisten käytöksestä, vaikka ei voikaan asiaa ääneen sanoa.

Vierailija
92/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Aveja ei vastuullisteta ja penätä heiltä vastausta?

Toimittajat, hoi.

Tämä on käsittämätöntä, kuten myös Suomen pääkaupungin pormestarin sooloilut.

Vierailija
93/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussin vaali kikkailua joka ei mene läpi

Vierailija
94/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä miellyttävää välillä nähdä, että jotkut poliitikot kunnioittavat toisiaan.

Vierailija
95/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa oli huomata Jussin ja Sannan kemia, itse kun olen äänestyksissäni aina häilynyt persujen ja demareiden välillä. Kummallakin tuli silmiinsä inhimillinen pilkahdus aina kun katsoivat toisiaan. Luulen, että Sannakin on oppinut ymmärtämään Jussia kun on huomannut, että koronatilanteen huononeminen ei johdu suinkaan kantasuomalaisten käytöksestä, vaikka ei voikaan asiaa ääneen sanoa.

Voihan se olla että Marin on pragmaatikko, joka kykenee yhteistyöhön. Näin uskoisin. Ja onhan demareissa paljonkin sitä koulukuntaa, joka ei oikein pidä tuosta nykyisestä muuttajapolitiikasta ja haluaisivat Tanskan demareiden malliin. Se on vaan hys hys. Nyt olisikin mielenkiintoista tietää, että mitä se Halla-aho mietiskelee? Onko hän pragmaatikko?

Vierailija
96/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.sannamarin.net/blogi/2010/08/10/34342/?page2

Näin mekin ajattelemme. Kiva, että Sanna ei ole tuuliviiri. . Eiku ai niin g lobalistikokouksissa ja rahalla kääntäen pää nurinpäin?

Itse olen sitä mieltä, että fiksu ja joustava ihminen kykenee muuttamaan mielipiteitään sitä mukaa, kun tietoa saadaan lisää. Joustamaton taas näin ei tee. En arvosta kovin korkealle ihmistä, joka väkisin pitää kiinni asenteistaan, vaikka faktat puhuisivat niitä vastaan.

Hieman omituinen kirjoitus Marinilta kyllä silti. Toisaalta sikainfluenssa oli vaarallisuudessaan hieman eri tasoa kuin korona, mikä osittain selittää suhtautumista.

Vierailija
97/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimittajat, hoi.

Avit noudattivat vain lakia. Tartuntalain alkuvuodesta lisätyssä pykälässä selkeästi puhutaan tiloista, joissa asiakasmäärä on yli 10 henkilöä, voidaan sulkea yli kymmenen hengen osallistujamäärän osalta. Ei avi voi vastoin lakia päättää, että suljetaan kokonaan.

Vierailija
98/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla että Marin on pragmaatikko, joka kykenee yhteistyöhön. Näin uskoisin. Ja onhan demareissa paljonkin sitä koulukuntaa, joka ei oikein pidä tuosta nykyisestä muuttajapolitiikasta ja haluaisivat Tanskan demareiden malliin. Se on vaan hys hys. Nyt olisikin mielenkiintoista tietää, että mitä se Halla-aho mietiskelee? Onko hän pragmaatikko?

Halla-ahon pormestariehdokkuus hämmentää minua. Jos PS menestyisi ja H.sta tulisi pormestari joutuisi hän sivuun päivänpolitikasta. Ei ole edes ollut aloitteellinen kunnanvaltuustossa. Onko hän siis varma, ettei voita, ja kerää vain ääniä puolueelleen VAI haluaako pois eduskunnasta?

Näen hänellä tulevaisuutta vain valtiotason politiikassa.

Vierailija
99/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisestä keskustelusta huomasi hyvin että silloin kun Halla-aholla ei ole asiassa mitää poliittisia tavoitteita, hän on oikeasti järkevä ja maltillinen ihminen. Mutta heti kun hän puhuu sille omalle kannattajakunnalle tavoitteena saada heidän äänensä, muuttuu asia heti.

Vierailija
100/147 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimittajat, hoi.

Avit noudattivat vain lakia. Tartuntalain alkuvuodesta lisätyssä pykälässä selkeästi puhutaan tiloista, joissa asiakasmäärä on yli 10 henkilöä, voidaan sulkea yli kymmenen hengen osallistujamäärän osalta. Ei avi voi vastoin lakia päättää, että suljetaan kokonaan.

NYT PUHUTAAN AVIEN VASTUUSTA RAJATARKASTUKSISSA.

Niillä on ollut elokuusta asti valta päättää pakkotestauksista. Eivät ole tehneet mitään.

Toimittajat, hoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan