palattiin eilen lomalta. Kyllä huomasi Lontoon lentokentällä ketkä oli suomalaisia!
Siis ihan ulkonäöstä: vaatteet, tyyli, hiukset...
Miks suomalaiset ei osaa pukeutua??
Kommentit (62)
Vierailija:
mitä pahaa siinä on, jos nainen käyttää naisellisia vaatteita??
Totta kai saa käyttää. Mutta minun silmääni vain nuo nippa nappa pakaran peittävät minihameet ja valtavat kaula-aukot (oikeasti isot, tyyliin nännipihaa näkyy) ovat mauttomia. Ja 10 cm korot erittäin kapeakärkisissä kengissä eivät voi olla mukavat (no, joku tietysti on valmis kärsimään tyylinsä vuoksi).
Ihmetyttää, mitä nämä naiset pukevat päälleen juhlatilaisuuksiin tai yöelämään.
18
Vierailija:
Ihmetyttää, mitä nämä naiset pukevat päälleen juhlatilaisuuksiin tai yöelämään.18
Et ole vielä kertonut. Ettet vaan itsekin sulautunut täysn suomalaismassaan? ;)
eilen oli farkut, Paul Frankin t-paita ja ohut takki. Jalassa korolliset avokkaat.
- ap
Suomalaisista näkee päällepäin, että he ovat perusnegatiivisia ihmisiä ja odottavat vain tilaisuutta päästäkseen haukkumaan muut kanssaihmiset. Jos ei ystäviä löydy niin haukkuminen hoidetaan netissä.
Suomalaisethan pitävät vaaleista sävyistä sisustuksessakin, ne vaan hivelee enemmistön silmää. Skandinaavinen (eli myös suomalainen) sisustutyylihän on käsite myös ulkomailla.
Toinen juttu on se, että suomalaisen väreihin (hiukset, silmät, iho) ei useinkaan sovi räikeät tai tummat värit. Useimmiten ns. etnisesti pukeutuvat suomalaisnaiset näyttävät kamalan valjuilta, kun taas samat vaatteet tumman tai mustan ihmisen päällä näyttävät tosi upeilta.
Voin sanoa että mä en ymmärrä miksi toiset pukeutuu viimeisen päälle koneeseen. Varsinkin jos siis kyse pitkästä lennosta. Mä ainakin laitan mukavaa päälle kun joutuu istumaan pitkät ajat pienessä tilassa. Eli pukeudun materiaaleihin jotka eivät hiosta. Kengät valitsen niin että kestävät sen että jalat turpoo (mulla ainakin hieman turpoo) eli korkkarit ei sovellu. Ja taas jos joutuu vaihtamaan niin monella kentällä se kävelymatkakin on aika pitkä joten tennarit tai muut korottomat kengät on ihan ykkäset.
Mutta itse olen kiinnittänyt huomiota siihen että monet aasialaiset eivät osaa (tai ei halua) katsoa että yläosa sopii alaosaan. Siis värit ja kuosit sotivat pahasti keskenään. Tai sitten asu on tosi hieno ja jalassa halpahallin läpsyttimet. Että jokaisella maalla on omat " kirouksensa" ja minusta suomalaisten heikkous on pukeutuminen oman vartalon mukaan. Eli monesti hieman lihavat ihmiset pitää sellaisia vaatteita jotka peittämisen sijaan paljastaa jokaisen poimun. Tai normaalivartaloinen nainen jolla pieni vatsa laittaa matalalantioiset housut niin että se pienikin makkara vyyhti tulee selvästi esiin.
Mutta kyllä moni suomalainen osaa pukeutua ihan hyvin ja varsinkin suomalaisten lapset ovat yleisesti hyvin puettuja. Ja tällä en tarkoita mitään hienoa ja ihmeellistä, mutta sitä että on oikein puettu kelin ja tilanteen mukaan.
eri kansalaisuuksien keskellä. Eri kansalaisuuksia vilisi silmissä, suomalaiset eivät näyttäneet sen kummemmin huonosti pukeutuneilta kuin muutkaan. Tosin ei kummallakaan kentällä kansanpaljoutta suomalaisista ollut.
Ap on nyt ilmeisesti matkustanut harvoin ja kulttuurishokki on iskenyt kotimatkalla, ulkomailla kun kaikki on hienompaa ja parempaa :). Englantikin on sellainen sivistysvaltio, jotta koto Suomemme kalpenee rinnalla! Ruoka, pukeutuminen ja käyttäytyminen ihan aisteja hivelevää.
Me juntit näytimme vaan samalta kuin aina ennenkin, emmekä ymmärtäneet ap:n saamaa kulttuurista kohenemista ja valaistumista matkalla.
Aina ei käy tasan onnen lahjat.
Vaatekuvauksestasi päätellen (siis niiden MUIDEN suomalaisten), olet ehkä pongannut joitain hieman vanhempia ihmisiä/vanhuksia, jotka nyt mahdollisesti ovat suomalaisia. Miksi heidän pitäisi muuttaa normaalia pukeutumistaan trendikkäämmäksi?
Veikkaan, että monet suomalaiset nuoret ja aikuiset pukeutuvat ihan yhtä " hienosti" kuin sinäkin. Monet matkustavat samoin kuin olisivat kaupungilla tms, ja eiköhän tuo kuvaamasi asu vastannut aika hyvin normaalia tavallisen ihmisen asuvalintaa. Sen perusteella sinua ei voida nostaa mitenkään tavallisten suomalaisten yläpuolelle. Että sinulla olisi erittäin ei-suomalainen, sinut täysin suomalaisista erottava univormu. Oman maan kansalaiset on tapana erottaa missä vaan, oli sitten pukeutunut miten vaan. Sitä vain tunnistaa rotunsa ; ) sorry ap, moni siis on pongannut varmaan sinutkin suomalaiseksi. Tosin, en edes tiedä mitä kamalaa siinä on! Suomalaisuutta häpeän ainoastaan Tallinnassa näiden suomi-öykkäreiden ansiosta- eikä todellakaan johdu pukeutumisesta!
ja tää " rumat ne vaatteilla koreilee" ajatus on tosi syvällä!
oletteko huomanneet, että kaikki yli 40-kymppiset varsinkin näyttää ihan samalta: väljä hame tai kukkamekko, mitäänsanomattoman näköinen, löysä paitapusero, perus kävelykengät, tukka laittamatta... miksi ei voi korostaa omaa naisellisuuttaan??
Hei nro 36: ihmettelen missä piireissä liikut, jos kaikki tuntemasi nelikymppiset ja yli pukeutuvat noin. Itse olen kolmekymppinen, mutta enpä usko, minut valtaisi himo pukeutua kukkamekkoihin tai hameisiin nelikymppisenä. Työ- ja tuttavapiiriin kuuluu runsaasti ko ikäryhmän edustajia, ja vannon, kukkahameita ja löysiä paitoja ei todellakaan löydy!
Mutta MITÄ VIKAA siinä on?
Suomessa on suurella joukolla tapana pukea lapsensa trikoopaitaan ja -hameeseen. Tyyli paljasta 1++ %:sti suomalaiset. Mutta mitä sitten???? Miksi pitäisi olla jotain muuta? Mikä siinä on hienompaa?
siis missä sä asut, joka kuvailit tuon yli nelikymppisten vaatetuksen?
Oma 60-äitinikään ei pukeudu noin! Eihän tollasia vaatteita edes myydä tavallisissa kaupoissa!
Harvoin tulee tuolla tapaa pukeutuneita vastaan. Asutkohan sä nyt jossain palvelutalossa?
en ole kyllä edes vaarini palvelutalossa nähnyt sellaista pukeutumista....
Mietinkin mitä pukea pojilleni päälle matkalle lähtiessämme, mutta täällähän sekin tiedetään. Trikoopaita ja hame. Nyt vaan hameita metsästämään (siis pitikö niidenkin olla trikoota?).
Tule taas katsomaan kentälle, erotat meidät varmasti (toinen poika on teini-ikäinen).
Ja voin vannoa, että olin suunnilleen ainoa - paitsi suomalainen niin myös nainen - jolla oli kukkamekko yllään. Vaikea kuvitella, ett jostain iskisi massiivinen kukkamekkohyökkäys.
Tyypillisin asuvalinta näytti olevan piukat farkut ja t-paita, oli kansallisuus mikä hyvänsä. Itse en vain diggaa farkuista päälläni, vaan pukeudun jopa parjattuun kukkamekkoon.
suurin murhe se miten kanssaeläjät pukeutuu... Olis elämä heleppoo ;)!
no kyllä esim. koulun vanhempainilloissa näkee just tuollaista!
Vierailija:
Siis ihan ulkonäöstä: vaatteet, tyyli, hiukset...
Miks suomalaiset ei osaa pukeutua??
Pyrimme sulautumaan joukkoon, joten vaatteet ovat värittömiä ja toisiinsa sointuvia. Mielestäni suomalaiset eivät keskimäärin pukeudu huonosti, mutta värejä kaipaisin enemmän.
Eri maissa on erilaiset kauneuskäsitykset ja suomessa se on aika konservatiivinen, joten ei ole ihme, ettei yllämme näy kirkasvärisiä minihameita.