Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inssissä mokaaminen, jo kolmas kerta

suomensurkeinkuskinro1
04.03.2021 |

Nyt tuli mokattua jo kolmas inssi. Ei kiinnosta enää koko kortti eikä ajaminen, sellainen olo nyt jäi. Tekis mieli lopettaa koko homma. Ottaa kaaliin kun rahaa mennyt jo 2500e. Ajotunnilla ei mitään ihmeempia ja opekin sanoi, että jos näin inssissä ajat ei läpi pääsyssä pitäisi olla mitään ongelmaa. No sitten kun se inssi koittaa, niin jännitän niin jumalattomasti, että teen sitten aina jtn "pientä". Ainahan siis hylkäämiselle syy on, mutta se kuinka pieni osa se on omaa toimintaa, niin ketuttaa. Onko turha edes enää yrittää jos taas hermostuksissani teen jonkun jutun... Voiko tällaiselle edes antaa korttia...

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pikkupaikkakunnalla kortin vasta neljännen yrityksen jälkeen. Kakkosvaiheen ajoin Tampereella ja sain vain kehuja vaikka välissä en ollut ajanut yhtään!

Pystyt kyllä!

Vierailija
42/51 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän olen sitä mieltä, että jos ei inssistä pääse läpi toisella kerralla, pitää vapaaehtoisesti kaikkien meidän yhteiseksi hyväksi pidättäytyä autoilusta. 

Toinen kerta sallitaan, koska ihan normaalikykyisellä ihmiselläkin voi ekalla kerralla jotakin mennä pieleen esim. jännityksen vuoksi. On kohtuullista saada uusia kertaalleen. 

Samaa filosofiaa kannattaa soveltaa myös koulujen pääsykokeisiin. 

Jos ei toisellakaan kertaa pääse läpi, kannattaa miettiä löytyisikö itselle sopivampi ura joltain muulta alalta sitten. En voi ymmärtää noita, jotka käyvät pääsykokeissa jopa 4-5 kertaa. Tuollaisia on! Sitkeys ja periksiantamattomuus sinänsä ovat ihmiselämässä tarvittavia ja hyviä ominaisuuksia, mutta tuo menee jo itsepetoksen puolelle. Voiko siinä havittelemassaan ammatissa ikinä tulla hyväksi tai tyytyväiseksi jos jo opiskelemaan pääseminen on omille kyvyille liki ylivoimaista. Ehkä ne omat vahvuudet ovat jollain toisella alalla. 

Ajokorttia ei saada sen perusteella, kuinka paljon hakijoita on ja kuinka suosittua se on. Pääsykokeissa jää pieni prosentti soveltumattomia ulkopuolelle, loput ovat muutaman pisteen päässä toisistaan. Heistä se ylin "kärki" eli ne pari pistettä paremmat valitaan. Parin pisteen puuttuminen ei ole soveltumattomuutta, mutta raja on vedetty siihen, koska isot opiskelijamäärät eivät ole mahdollisia.

Kannattaa perehtyä noihin tilastoihin, jos tämä kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tyypin kuka pääsi 4.kerralla läpi. Suosittelen vahvasti sitä ajoharjoittelua. Kyseisen kaverin kyytiin en uskaltanut mennä ekan kauhujen kokemuksen jälkeen ja nykyään se ei itsekään enää uskalla ajaa, eli korttinsa oli turha.

Ajo-opettajan vaihtoa suosittelen myös, jos on liian lepsu ope niin se päästää ajotunneilla liian helpolla ja inssi on vaikea. Itellä oli hiton tarkka joka huusi joka virheestä, ja pääsin ekalla yrittämällä läpi kun olin ilmeisesti tottunut ajamaan stressaantuneena :D

Sama juttu! Oman openi kertoi minulle vielä ennen inssiä että "tuskin tulet pääsemään läpi". Mukava tsemppi siihen kun muutenkin jännitti. No pääsin ekalla läpi.

Vierailija
44/51 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte ilmeisesti naisia kaikki. Inssit hylkää aina osan kokelaista ja ne tahtoo olla naispuolisia. Miespuoliset saa tehdä vaikka  mitä rikkeitä tai aiheuttaa vaaratilanteita ja läpi meni. Vierestä seurannut.... Naispuolisena ei tartte kuin olla pieni yksittäinen mikätahansa niin hylkyyn meni. 

Vierailija
45/51 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaverin joka sai kortin 3.kerralla.Hänestä tuli myöhemmin rekkakuski.

Vierailija
46/51 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy ississetältä kelpaisiko huulihölkkää ajon siaan.

I s i s s e t ä l t ä? Voi olla tätikin. Kysy itse kielioppiapua katteettoman muiden neuvomisen ja alentamisen si*j*aan.

Vierailija
47/51 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni rehellisesti kahdeksannella kerralla inssi läpi. Olen sen jälkeen ajanut kolme kolaria, vaikka ajan harvoin. Odotan todella, että autoista tulee automaattisesti ajavia, kun mulle tää on vaan aika hankalaa.

N24

Vierailija
48/51 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lopettaa ja jättää kesken, silloin menee raha ja vaiva hukkaan. Kyllä vielä onnistut, tsemppiä!

Vierailija
49/51 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain inssin läpi ekalla kerralla, mutta en edelleenkään osaa ajaa autoa. Kaikki sujuu jossain metsätiellä, mutta pelkästään motarin liittymät ovat ongelma.

Liikenteessä suhaa varmaan monia, joilla on jokin hahmotushäiriö. Mulla se liittyy siihen, että en tajua vasenta ja oikeaa kuin pinnistelemällä.

Vierailija
50/51 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tarvitset vain enemmän ajokertoja.

P.S. Täällä yksi, jolla inssi meni läpi vasta neljännellä yrittämällä. :)

Vierailija
51/51 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän olen sitä mieltä, että jos ei inssistä pääse läpi toisella kerralla, pitää vapaaehtoisesti kaikkien meidän yhteiseksi hyväksi pidättäytyä autoilusta. 

Toinen kerta sallitaan, koska ihan normaalikykyisellä ihmiselläkin voi ekalla kerralla jotakin mennä pieleen esim. jännityksen vuoksi. On kohtuullista saada uusia kertaalleen. 

Ikävä kyllä ihminen joutuu aika rajoittunutta elämää elämään Suomessa jos ei ole ajokorttia. Mahdollisia asuinkaupunkeja löytyy vain muutama, maaseudulla ei ilman autoa pärjää. Iso osa työpaikoista ei myöskään ajokortittomia palkkaa. Itse lopettaisin autoilun vaikka heti jos se olisi mahdollista. Olen aina ollut umpisurkea kuski, inssin pääsin tuurilla läpi viidennellä. Valitettavasti nykyinen elämäntilanne edellyttää auton käyttöä, mutta ehkä joskus pystyn muuttamaan kaupunkiin ja lopettamaan autoilun.

M45