Kävin juuri rokotuksessa tekaistulla epikriisillä :D
Näin meni läpi HUS:issa, krooninen astma antoi luvan mulle, 34-vuotiaalle, vähän etumatkaa jonossa. Mitäs tähän sanotte, ohjeita saa soveltaa!
Kommentit (74)
Ja sitten heräsit
Oikeasti, ei tuollainen voi mennä läpi. Luulisi että tarkistavat ristiin jostakin tietokannasta
Kyllästyttää nämä rokotus ja korona provot.
Rokotettavan sairaus voidaan tarkistaa Kanta ohjelmasta.
Provo, kävin itse juuri rokotuksessa ihan aitona 1. ryhmään kuuluvana sairauden vuoksi riskiryhmäläisenä. Ja katsovat tiedot kyllä ihan muualta - enkä kerro miten ja mistä.
6/6, tämä tyytyväinen lammas sai jo piikin, harmillisen hitaasti etenee.
Annettu poliisille nettivinkki.
Tällaisia terveyspapereita lähdetään väärentämään ja saadaan hyötyä muiden riskiryhmäläisten ja sairaiden kustannuksella!
Eivät vissiin katsoneet sun lääkkeitä sairauksiisi. Nooooo juuust! 0,1/5,0
Jos on krooninen astma, se on siinä Kela-kortissa numerona ja Kela-kortti pitää esittää ennen rokotusta.
HUS ei rokota.
Kunnat hoitavat - ja jokainen rokotusoikeus tarkistetaan Kannasta.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten heräsit
Oikeasti, ei tuollainen voi mennä läpi. Luulisi että tarkistavat ristiin jostakin tietokannasta
Voi mennä läpi.
Juuri luin uutisista että voi tuoda kopioidun A4 esim. epikriisitä josta ilmenee sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia terveyspapereita lähdetään väärentämään ja saadaan hyötyä muiden riskiryhmäläisten ja sairaiden kustannuksella!
Siellä ei esitetä mitään terveyspapereita, ainoastaan Kela-kortti.
Vierailija kirjoitti:
Jos on krooninen astma, se on siinä Kela-kortissa numerona ja Kela-kortti pitää esittää ennen rokotusta.
Jospa se kortti unohtui kotiin tai sitä uutta korttia ei ole edes saanut vielä kun sairaus vasta todettu tms. Kelalla viivettä..
Vierailija kirjoitti:
Mulla on oikeasti krooninen astma, eikä mulla siinä lue mitään koodia astmasta. Verenpainetaudin koodi kyllä lukee. (En ap)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä.
Juuri oli uutisissa juttua että jos kannasta ei löydy tietoja, voi itse tulostaa epikriisin sairaudesta ja tuoda sen tiedon paperisena. Joku käy yksityisellä tai sairaus niin vanha että tieto löytyy paperisena.
Ottakaa selvää.
So? Jos poliisi katsoo ettei syytä huoleen niin se ei sitten tutki nettivinkkiä! Mutta sen päättä poliisi - et sinä.
AP juttu voi pitää todellakin paikkaansa. Ulkomaita muiden nähty näitä kiihkokiireessä olevia koronahulluhuijareita. Osa jopa naamioinut itsenä vanhukseksi että saisi rokotteen.
Hus-alueella ei vielä rokoteta 34-vuotiaita astmaatikkoja. Porvoosta en tiedä.
T. 37 v astmaatikko
mulla selkärankareuma, joka ei kyllä ole noin kymmeneen vuoteen oireillut, eikä siihen enää siis lääkitystäkään.
Kela-kortissa kyllä koodi sairaudesta. Selkärankareumaa sairastava kuuluu II-riskiryhmään, joten pääsenköhän siis ihan korttia näyttämällä rokotettavaksi?
Sairastin kyllä Koronan jo viime keväänä erittäin vakavana. Olin sairaalassa ja teholla hiukan alle kuukauden.
Muuten olen perusterve ja normipainoinen ilman tuota diagnosoitua reumaa.
Astma sinänsä ei oikeuta etuiluun. Vain jos se on huonossa hoidossa ja liittyy muutakin ongelmaa. Sairastin jo koronan oman astmani kanssa, eikä tuo ollut nuhakuumetta kummempi. Jonkin verran yskitti niinkuin mikä tahansa flunssa.
Astmaisenakin olen hyväkuntoinen ja normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä.
Juuri oli uutisissa juttua että jos kannasta ei löydy tietoja, voi itse tulostaa epikriisin sairaudesta ja tuoda sen tiedon paperisena. Joku käy yksityisellä tai sairaus niin vanha että tieto löytyy paperisena.
Ottakaa selvää.
So? Jos poliisi katsoo ettei syytä huoleen niin se ei sitten tutki nettivinkkiä! Mutta sen päättä poliisi - et sinä.
AP juttu voi pitää todellakin paikkaansa. Ulkomaita muiden nähty näitä kiihkokiireessä olevia koronahulluhuijareita. Osa jopa naamioinut itsenä vanhukseksi että saisi rokotteen.
Naiset pukeutuivat mummoiksi saadakseen koronarokotteen USA:ssa – tilanne päätyi nolosti
https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/e7ac5a3e-3982-4d35-8b10-4cb1d3ba…
Kiva ettei omaatuntoa selkeästi kolkuta