Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö vaihdevuosien hormonikorvaushoitoa? Miksi / miksi et?

Vierailija
04.03.2021 |

Miten teit päätöksen? Onko riski saada niiden takia rintasyöpä tai veritulppa korkea? En itse vielä ole vaihdevuosissa, mutta olen jo täyttänyt 40 ja olen kuullut paljon puolesta ja vastaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin jonkin aikaa hyvin mietoja geelejä/laastareita yöhikoilun vuoksi. Koronan vuoksi en ole viitsinyt uusia reseptiä, joten jätin pois. Omat vaihdevuosioireeni ovat kuitenkin sen verran lieviä, että pärjään ilmankin. Mutta varmasti alan taas käyttämään jos oireet pahenevat.

Vierailija
2/4 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lapsuuden perheessä on ollut syöpä molemmilla vanhemmilla sekä veljellä. En halua ottaa lisätä riskiä käyttämällä hormonivalmisteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin 10 vuotta. Nyt opettelen olemaan ilman. Vieläkin tulee lieviä oireita, mutta koitan kestää. Jos on pahat oireet, niin haluan ennemmin niistä eroon ja kestän sen syövän vähän suuremman mahdollisuuden.

Vierailija
4/4 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin 10 vuotta. Nyt opettelen olemaan ilman. Vieläkin tulee lieviä oireita, mutta koitan kestää. Jos on pahat oireet, niin haluan ennemmin niistä eroon ja kestän sen syövän vähän suuremman mahdollisuuden.

Minäkin ajattelin näin ja sain sen syövän kymmenen käyttövuoden jälkeen.

En ehkä enää alottaisi.