Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin rahat kannattaa sijoittaa/tallettaa?

Vierailija
04.03.2021 |

En kehtaa kysyä keneltäkään oikeassa elämässä, kun aikuisen kai pitäisi osata toimia rahojen kanssa oikein.

Olen kuitenkin kotoisin erittäin köyhästä yksinhuoltajaperheestä, jossa elettiin kädestä suuhun enkä ole oppinut toimimaan ”ylimääräisen” rahan kanssa. Omat lapset sain kohtuu nuorena (ja varauttomana), ensimmäinen heti valmistuttua 24-vuotiaana ja siihen perään kolme lisää. Koskaan ei liikoja jäänyt tilille makoilemaan.

Nyt palkkani on hyvä, mutta tykkään myös elää vapaasti - tehdä ex tempore asioita ja pieniä reissuja lasten kanssa. Johonkin rahastoihin menee kuukaudessa automaattisesti 500e/kk. Lisäksi tilillä on edellisen asunnon myynnistä ja nykyisen ostamisen jälkeen n. 30 000e.

Kysymys kuuluu: Miten nuo kannattaisi sijoittaa? Asuntolainaa on paljon, mutta antaa olla - siihen en halua noita rahoja upottaa. Niiden pitäisi olla saatavilla jos joskus haluan esim. uuden auton ja maksaa isomman reissun tms.

Mikä on järkevä tapa toimia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusrahastot, niistä löytyy moneen makuun. Osan olen sijoittanut maltillisella riskillä. Pelirahat on sitten korkean riskin rahastoissa, on jopa yi 40% tuotto. 

Vierailija
2/2 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkällä aikavälillä metsään.  Toki vaatii hieman osaamista, jos itse hoitaa metsän. Hankinnassa kannattaa muistaa, että maapohjalla itsellään ei ole paljoa arvoa, vaan jo olemassaolevilla puukuutioilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla