Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä SINÄ ITSE teet koronan leviämisen hillitsemiseksi Suomessa?

Vierailija
04.03.2021 |

Täällä kun paasataan päivät pitkät hallituksesta, raksamiehistä ja matkustajista kätevästi unohtaen samalla sen, että koronaan voi käytännössä sairastua ja sitä voi levittää nyt kuka tahansa. Suuri osa tartunnan saaneista on ihan tavallisia kansalaisia joilla on käynyt huono tuuri.

Mitä sinä itse teet tällä hetkellä epidemian torjumiseksi?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan ohiksena totean:

Että luulevatko lähes kaikki tällä palstalla, että täällä on vain helsinkiläisiä ja suurten kaupunkien asukkaita kirjoittelemassa?

Tarkoitan noita kommentteja kun asuu lähiössä.

Palstalla surffailee väkeä ympäri Suomen, niin pienistä kaupungeista, kunnista, kuin suuristakin kaupungeista.

Ja kyllä keskisuurten kaupunkien lähipalvelut ovat nykyisin vähäisiä.

Lähikirjastot ovat lopettaneet, apteekitkin lähtee, kun asiakkaita ei enää ole tarpeeksi.

Pikkuruinen lähikauppa ei ota postia hoitaakseen, joten sitäkään ei ole.

Tietenkin voi aina muuttaa keskustaan tms. mutta lähiöillä on omat hyvät puolensa: rauhallisuus, hyvät ulkoilumahdollisuudet ja tietty turvallisuus.  Ja paikallisbussit, ainakin meidän kaupungissa on hyvä paikallisliikenne.

Vierailija
42/54 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule Suomeen. t. ulkosuomalainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuoden kotona, kahdestaan mieheni kanssa. Kesällä näin isääni ja siskoani ulkona. En ole nähnyt ystäviäni vuoteen.

Käytän maskia jos jossain on käytävä (kauppa, apteekki, alko). Tilaan kaikki muut asiat kotiin. Käsidesiä on myös kaikissa laukuissa.

Vaihdan kotona käsipyyhkeet useammin.

Kuulun riskiryhmään sairauksien takia, siksi ollaan niin tarkkoja. 

Vierailija
44/54 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy pahemmin missään. Olen enimmäkseen kotona, kaupassa käyn pari kertaa viikossa, ja silloinkin lähinnä iltaisin, kun siellä on yleensä aika vähän väkeä silloin. Samoiten käyn aina silloin tällöin kävelylenkillä läheisellä pururadalla. Kaupassa käydessä myös huolehdin turvaväleistä, ja käytän silloin visiiriä ja käsidesiä.

Kavereiden kanssa juttelu on tapahtunut pääsääntöisesti puhelimella ja Facebookissa. Korkeintaan pari  kertaa kuukaudessa saatan tavata kahta tuttavaa kasvotusten, tosin viimeksi niin tehtiin joskus tammikuun loppupuolella.

Vierailija
45/54 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskii ja desifioin käsii. Oon vähentäny ruokakaupas käynnin puoleen. En oo käyny kahvilassa tai lumilautailemassa, ku en oo nii itsekäs kui jotkut hesalaiset… Oon neuvonu vanhempii ja painottanu, et tää virus voi viedä heidä hengen, nii osaavat ottaa tän vakavasti ja toimii oikein.

Vierailija
46/54 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyttelen kotona ulkoilua ja roskien viemistä lukuunottamatta.

Vierailija
47/54 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa tyyliin kerran kk , turpasuojaa käyttäen. Hygieenia on muutenkin ihan luontaista.Pysymme kotona , ilman ulkopuolisia kontakteja. Huomenna rokote, puolisolla ehkä viikolla 14 , jos  eivät ihan kokonaan unohda yhtä riskiryhmä ikäpolvea.

Vierailija
48/54 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöiden takia en näe ihmisiä muuta kuin kaupassa. Maskia en pidä koska siten saa paremmin tilaa kaupassa, tosin ei sielläkään ketään ole pl. myyjä lasin takana. 

Yleisesti ottaen olen sitä mieltä että jokainen säästetty vanhus tarkoittaa tapettua nuorta. Tai ainakin nuorten tulevaisuutta. En kiellä tautia, tai sitä että se vapaana tappaisi kymmenyksen vanhuksista. Vastatoimet eivät vain ole haitan arvoisia. 

Vierailija
49/54 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia julkisissa ja julkisissa tiloissa. Henk.koht. en usko siitä olevan mitään hyötyä, mutta kannan näin korteni kekoon. Muuten eletään aivan normaalisti.

Vierailija
50/54 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M25 kirjoitti:

Käytän maskii ja desifioin käsii. Oon vähentäny ruokakaupas käynnin puoleen. En oo käyny kahvilassa tai lumilautailemassa, ku en oo nii itsekäs kui jotkut hesalaiset… Oon neuvonu vanhempii ja painottanu, et tää virus voi viedä heidä hengen, nii osaavat ottaa tän vakavasti ja toimii oikein.

Hieno profiili. Kiesus et oot nolo... Parempi pysyä siellä Pohjois-Karjalassa.

Vierailija
51/54 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veetuilen stadilaisille netissä sen minkä kerkeen. Ehkä joku hesalainen ottaa onkeensa ja jää kotio eikä seikkaile pitkin Suomea koronalinkoilemassa.

Vierailija
52/54 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan ohiksena totean:

Että luulevatko lähes kaikki tällä palstalla, että täällä on vain helsinkiläisiä ja suurten kaupunkien asukkaita kirjoittelemassa?

Tarkoitan noita kommentteja kun asuu lähiössä.

Palstalla surffailee väkeä ympäri Suomen, niin pienistä kaupungeista, kunnista, kuin suuristakin kaupungeista.

Ja kyllä keskisuurten kaupunkien lähipalvelut ovat nykyisin vähäisiä.

Lähikirjastot ovat lopettaneet, apteekitkin lähtee, kun asiakkaita ei enää ole tarpeeksi.

Pikkuruinen lähikauppa ei ota postia hoitaakseen, joten sitäkään ei ole.

Tietenkin voi aina muuttaa keskustaan tms. mutta lähiöillä on omat hyvät puolensa: rauhallisuus, hyvät ulkoilumahdollisuudet ja tietty turvallisuus.  Ja paikallisbussit, ainakin meidän kaupungissa on hyvä paikallisliikenne.

Asun ”ison” kaupungin keskustassa ja palvelut ovat parin sadan metrin säteellä. Autoa ei olisikaan. Kyllä kaupat ja apteekit toimittavat kotiovelle täälläkin. Kerran kyllä olen vuoden aikana käynyt apteekissa itse, koska tarvitsin lääkkeen heti lääkärikäynnin jälkeen. Muuten resepti- ja itsehoitolääkkeet on saanut kotiovelle. Olen maksanut verkkokauppaostoksissa kotiinkuljetuksesta ja ruoat tulee kotiin.

Vierailija
53/54 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy muualla kuin töissä ja nopeesti kaupassa maski naamalla. Harrastan yhtä juttua mutta siinä pystyy pitämään välit ja siellä on kerrallaan enintään 5 ja ohjaaja. Ja tietty pesen ja desinfioin käsiä hullunlailla

Vierailija
54/54 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden ensi viikolla laskettelukeskukseen lomalle helsinkiläisten esimerkin näyttämänä. Tavataan etelän serkkuja ja lapset menee normaalisti loman jälkeen maanantaina kouluun, kun kouluissahan tämä ei kuulemma leviä. Täällä ei ole edes toinen aste ja yläkoulut menossa etäopetukseen. Jos mitään ei kerta alueen viranomaisten mukaan tarvitse tehdä niin pidän kiinni aiemmista suunnitelmista. Koulujen auki pitäminen on selvä viesti lapsiperheille elää normaalisti. Mehän emme tältä virukselta voi oikeasti välttyä kun lapset on laitettava kouluun joka tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi