Jos saan yliopiston kursseista järjestään 3, onko hyvä vai huono?
Pääseekö noilla arvosanoilla opettajaksi? Kyseessä sivuaine. En ole ihan tyytyväinen arvosanoihin ja pystyisin parempaan, mutta yritän saada nopeasti sivuaineen perus- ja aineopinnot kasaan ja on muita opintoja samalla, joten en oikeasti pysty panostamaan sivuaineen opintoihin kaikkea.
Kommentit (14)
Itse siis arvelen, että koulussa ei olla kiinnostuttu arvosanoistani vaan siitä, että on vaan oikeus opettaa kyseistä ainetta peruskoulussa.
Lapsi rakas, kukaan ei katso arvosanoja, vain tutkintoa.
Vierailija kirjoitti:
No hyvä. Nolottaa, kun katson noita tuon sivuaineen arvosanoja. Olen ihminen, joka yleensä pyrkii täydellisiin suorituksiin tai ainakin niin hyviin kuin vaan rahkeet riittää. Mutta nyt on niin paljon opintoja, että jossain pakko mennä vähän siitä, missä aita on matalin...
Kurssiarvostelut heittelevät usein opettajasta toiseen. Jostain saa vähällä tekemisellä vitosen, jostain kovalla työllä kolmosen.
Riippuu siitä onko arvostelu 1-3 vai 1-5.Jos 1-5 niin tyydyttävä suoritus.
Ja ei siis ole ainoa sivuaine. Minulla tulee olemaan neljä opetettavaa ainetta luokanopen pätevyyden lisäksi, niistä kolme kieliä.
Vierailija kirjoitti:
Rakas äiti?
Pääsääntöisesti noin mutta arvosanojen keskiarvo voi vaikuttaa jatkosuunnitelmiin, esim maisterivalinnassa voi olla arvosanakriteeri.
Ja ihan pelkät 3/5 arvosanat ei nyt niin kovin hyvältä näytä.
Vierailija kirjoitti:
Arvostelu 1-5.
Vierailija kirjoitti:
5 = erinomainen
4 = kiitettävä
3 = hyvä
2 = tyydyttävä
1 = välttävä
0 = hylätty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakas äiti?
Pääsääntöisesti noin mutta arvosanojen keskiarvo voi vaikuttaa jatkosuunnitelmiin, esim maisterivalinnassa voi olla arvosanakriteeri.
Eikö 3 arvosanoilla pääse maisteriksi?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakas äiti?
Eikö 3 arvosanoilla pääse maisteriksi?!
mm maisterivalinnassa kohteen halutuimmalle maisteriohjelmaan voi olla arvosanakriteerit. Toki maisteriksi pääsee sitten johonkin muuhun maisteriopintoihin. Kaikilla kandinohjelman suorittaneilla on maisterioikeus mutta ei välttämättä pääse halutuimpaan.
Keskiverto.
Jos joudut tekemään paljon työtä kolmosen eteen et ole joko kovin tehokas oppija tai et ymmärrä aluetta tai et ole kovin älykäs.
Jos taas saat kolmosia tekemättä yhtään mitään niin voisi sanoa että olet sisäistänyt alueen tai olet keskivertoa älykkäämpi jne.
Opiskelin joku vuosi sitten töitten ohella. Mulla on pitkä työkokemus, osin koulutusohjelmaan liittyen. Tenteistä sain järjestäen vähintään kolmosen lukematta yhtään kirjaa. Hyödynsin siis töissä oppimaani tenttivastauksissa pohdiskelemalla.
Saisit varmaan nelosiakin jos panostaisit vähän enemmän. Jos siis olet hyvä tai edes keskinkertainen oppija. Itse olen saanut kolmosia minimaalisella työllä. Tenttikirjat olen avannut tenttiä edeltävänä päivänä. Esseistä tulee yleensä arvosanaksi 4. Ensimmäinen vuosi yliopistossa oli vaikeampi, mutta sitten ymmärsin mitä multa halutaan ja olen pärjännyt pienellä työmäärällä. Luulen, että nelosia tipahtelisi jos pystyisit panostamaan vähän enemmän.
Keskikastia. 4-5 on hyvä