Miehen kaverin vaimo ärsyttää - miten lopettaa yhteydenpito kohteliaasti?
Mies tapasi pari vuotta sitten harrastuksessaan yhden kaverin, jonka kanssa on siitä lähtien hengaillut ja heistä ovat tulleet ns. best friends. Pari kuukautta sen jälkeen tapasimme neljästään ja se kaverin vaimo on siitä lähtien jotenkin nähnyt mut parhaana kaverinaan. Siis meillä on neljästään ihan kivaa, mutta en vain kestä tätä naista, jos ollaan kahdestaan. Tapaamme tasaisin väliajoin kun aikoinaan suostuin tapaamaan torstaisin kun miehet olivat yhdessä treenamassa. Mutta se ei ole koskaan ollut mulle mikään viikon kohokohta vaan usein saan hampaat irvessä itseni kammettua tapaamiseen. Meillä on ihan eri arvot, kiinnostuksen kohteet ja mielipiteet. Mutta silti hän pitää minua "parhaana ystävänään" ja WhatsApp laulaa päivittäin, vaikka en kaikkiin viesteihin edes vastaa.
Oltiin tämän parin kanssa lomallakin edellisvuonna ja mulle se oli yhtä helvettiä. En kuitenkaan uskalla sanoa miehelle, että tämä nainen on todella ärsyttävä ja oikeastaan ei haittaisi yhtään, jos hän häipyisi elämästämme. En myöskään kehtaa sanoa sitä tälle naiselle suoraan.
Miten tehdä tämä hienovaraisesti?
Kommentit (34)
Makaa miehesi kaverin kanssa, niin tilanne eskaloituu nopeasti.
Sketsisarjassa Hale&Pace oli sama miesten kesken ja mahtava sketsi olikin.
Mten te korona-aikaan olette tapaillut ylipäätänsä ja toisekseen miten ei voi puhua omalle puolisolle tuosta asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt voit hyvin vedota koronaa. Sanot ettet/ettette halua tapailla nyt ketään.
Mutta ei se lopeta yhteydenpitoa esim WhatsAppissa
Valitettavasti olisi paras paussata Whats Appia. Väärin se on mutta jos ei voi hyvin seurasta mitä teet.
Vierailija kirjoitti:
mua käy sääliksi se toinen nainen, joka on luulut saaneensa kaverin ja viettää sen kanssa hyvää aikaa samalla kun toinen oikeasti inhoaa sitä
Tällaista sattuu.
Vaimoni on eräässä työssään tutustunut naiseen, joka on alkanut pitämään vaimoani kaverinaan.
Vaimoni ei jaksaisi tämän ihmisen seuraa, mutta ei osaa tylysti katkaista välejäkään.
Juurikin whatsapp ja face laulaa, ihmetellään mikä on hätänä kun ei (joka viestiin välittömästi) vastata...
Kutsutaan mökille juopottelemaan(ei kiitos)....
Vaimoni olisi kernaasti pitänyt tämän ihmisen hyvänpäiväntuttuna, mutta ei haluaisi viettää juuri aikaa hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
mua käy sääliksi se toinen nainen, joka on luulut saaneensa kaverin ja viettää sen kanssa hyvää aikaa samalla kun toinen oikeasti inhoaa sitä
Eikö ystävyyssuhteessa oikeasti yhtään huomaa, että toinen ei halua olla koko ajan yhteyksissä tai nähdä niin usein? Jos on itse koko ajan se aktiivinen puoli ja toinen vastailee viiveillä, niin antakaa nyt vähän happea tilanteeseen ettekä tiivistä jahtia tenttaamalla miksi et vastaa jne. Jotain läheisriippuvuutta?
Itse olen todennut, ettei mun tarvi olla kaveri mieheni ystävien vaimojen kanssa vain siksi, että meidän miehet ovat kavereita keskenään.
Totta kai voin olla samassa tilassa, jutella, olla ystävällinen ja tavata porukalla, mutta ei mulla ole mitään tarvetta pitää näihin sen kummemmin yhteyttä, jos ei oikeasti synkkaa.
Yksi pariskunta kävi meillä ennen joitakin kertoja kylässä. Sitten alkoi tulla sitä, että pariskunnan naisosapuoli oli heidän meiltä lähdettyään kommentoinut muutamia asioita negatiivisesti. Jostain syystä kaveri koki tämän tarpeelliseksi tiedoksi miehelleni, ei nuo asiat sinänsä minuun mitenkään liittyneet.
Mutta koska koimme tuon inhottavaksi, niin otimme etäisyyttä.
Ihmettelivät sitten kovasti, miksi emme halua tulla heille tai viettää heidän kanssa aikaa tai miksi emme ole hirveän kiinnostuneita heidän lapsestaan.
Eivät varmaan nähneet omassa toiminnassaan mitään väärää, mutta me totesimme että varmaan helpompi pitää tällaisiin ihmisiin etäisyyttä. Itselleni ei tulisi mieleenkään ruveta kommentoimaan toisten valintoja, tyyliin: "En koskaan voisi hankkia lapsia kahden vuoden ikäerolla", "En koskaan voisi hankkia valkoisia keittiökaappien ovia".
Ok, et sitten voisi ja onneksi kukaan ei pakotakaan sinua tekemään niin, mutta voisit silti olla hiljaa.
Onko pakko olla niin mukava että toinen luulee olevansa tykätty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ystävyyssuhteessa oikeasti yhtään huomaa, että toinen ei halua olla koko ajan yhteyksissä tai nähdä niin usein? Jos on itse koko ajan se aktiivinen puoli ja toinen vastailee viiveillä, niin antakaa nyt vähän happea tilanteeseen ettekä tiivistä jahtia tenttaamalla miksi et vastaa jne. Jotain läheisriippuvuutta?
Maailma on täynnä sosiaalisesti kömpelöitä(todennäköisesti minä mukaanlukien), jotka eivät tajua vihjeistä, ettei heidän seuransa kiinnosta.
Maailma on myös täynnä yksinäisiä ihmisiä, joita kehoitetaan aktiivisesti etsimään ystäviä.
No, tätä se sitten on, tuppaudutaan väärään seuraan...
Ehkä itse kannattaisi pysyä etäisenä ja peruskohteliaana tai ihan kieltäytyä tuollaisista torstain tapaamisista, niin ei syntyisi vääriä mielikuvia.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko olla niin mukava että toinen luulee olevansa tykätty?
Normaali sosiaalinen käytös voi riittää, jollekin tunteeseen tykättynä olemisesta. Olen itse ihan liian puhelias ja nauravainen... osa sukujuurista Karjalasta.
Tämä on molemmin puolin vähän hankalaa, jos toinen ei ihan koe tarvetta sydänystävyydelle ja toinen taas kaipaisi kipeästi ystäviä ja seuraa.
Sanoisin, että jos haluat ottaa etäisyyttä, siihen sinulla on oikeus. Ennen sitä kannattaisi kuitenkin ehkä jotenkin selittää asiaa omalta kannaltaan, niin, ettei toinen jää vain kuin nalli kalliolle miettimään että mikä minussa oli vikana. Ainahan kemiat ei vain kohtaa, eikä se ole kenenkään vika. Ihmisten tarpeet ystävyyden tiiviydestä on myös erilaiset.
Ole aina kipeänä, kun miehet tapaavat.
Sano naiselle, että aiot poistua whatsapista (vaikka et oikeasti aiokaan), ja sitten estät sen.
Näin yksinkertaista.
Kurja juttu, jos koet noin. Mutta ihmettelen myös suhteenne tasoa miehesi kanssa, jos et tuollaista asiaa uskalla ottaa esille? Mitä pahimmillaan voi tapahtua?
Todennäköisesti mies kommentoi, että kurja juttu. Miehesi voi tavata ystäväänsä ilman sinuakin. Miksi sinun pitäisi aina ängetä mukaan?
Vähentäkää tapailua teidän kotonanne. Case closed.