Heka Herttoniemi Siilitie5
Herttoniemessä Siilitie 5 oli haettavana peruskorjattuja kaksioita.
Hakiko kukaan täällä niihin?
Minä hain ja olen vaihtaja Hekalla, yritän vaihtaa suuremmasta asunnosta kaksioon.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen eläkkeellä oleva vaihtaja, vaihtaisin pienempään asuntoon ja en tunnu kelpaavan mihinkään.
Minulta vapautuisi perheasunto.
Väärin ettei vaihtoa saa. Miksi yhden pitäisi olla perheasunnossa yksinään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea asunnosta :) Monesko kerros?
Kiitos, ja 4.kerros, kyseessä siis ne korkeat talot. Ja tästä tarjouksesta rupesin jo spekuloida, että liittykö se kenties siihen ns. "monipuoliseen asukasrakenteeseen" kun toinen meistä on korkeasti koulutettu työssäkäyvä ja opiskelija on todistetusti ahkera (yhteiset tulot kuitenkin pienet). Uudiskohteisiin emme kuitenkaan kelvanneet. Tsemppiä ja toivoa muillekin hakijoille! :)
Paljonko tienaatte kuussa?
Yhteiset tulot tällä hetkellä about keskipalkan tasolla.
Minkälaista porukkaa asuu siellä? Uudiskohteisiin laitetaan huhujen mukaan toimeliaampia ihmisiä. Päteekö sama periaate peruskorjattuihin asuntoihin?
Eläkeläisiä syrjitään. Ja muitakin vanhoja huonotuloisia.
Onko paljon maahan muualta tulleita?
Tietääkö kukaan että onko kaikki asunnot jo jaettu?
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksia millainen Herttoniemi on alueena? Onko rauhallista?
”rauhallista”
*HUUTONAURUA*
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Onko jo kaikki jaettu?
Me saatiin miehen kanssa kaksio ja kolmio kun haettiin erikseen, menevät suoraan meidän airbnb-portfolioon. Hyvät tuotot alueella, vaikkakin koronan myötä laskeneet tilapäisesti. Ensi vuodelta todennäköisesti käärii jo sievoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko paljon maahan muualta tulleita?
Värinää on takuulla, ja ”elämän ääniä” yllin kyllin 24/7. Pimeällä liikkuminen jännittävää myös.
Vuokraa sato asunto kirjoitti:
Myös sato vuokraa
Saton asuntojen vuokra on paljon kalliimpi.
Muuten hyvä trolli, mutta kun siellä ei ole yhtään kolmiota.
Onko vielä vapaana? Onko joku kysynyt chatista?
Taitaa olla kaikki jo jaettu enkä taaskaan saanut asuntotarjousta.
Tässä kuukausitilastossa oli ihan mielenkiintoisia lukuja tammi-helmikuun asunnonjaosta. Asuntoja jaettiin 187 kpl, joista 87 kpl oli keskinäisiä vaihtoja. Erittäin kiireellinen luokassa olevia oli 67% kaikista tarjouksen saaneista. Jos nyt tulkitsen oikein niin asuntotarjouksia tehtiin 459, mutta 48% kieltäytyi tarjouksesta.
https://www.hel.fi/static/kv/vuokra-asunnonhaku/asukasvalintojen-koonti…
Eikö enää saa vaihdettua kuin keskinäisellä vaihdolla? Ja tarjoaako ne asuntoja alueelta joita ei ole valinnut ja esim. hissittömiä vaikka olisi laittanut hissin?
Muutenhan noissa kieltäytymisissä ei ole mitään järkeä?
Paljonko tienaatte kuussa?