Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuvittele, että olet työtön tai työkyvytön, ja sinulta kysytään: ”no mitäs sinä teet työksesi?”

Vierailija
03.03.2021 |

Ollaanpa sitten illallisella tai coctail-juhlissa tai vaikka luokkakokouksessa, miten vastaat:

Oletko rehellinen (”eipä ole löytynyt töitä” tai ”terveydentilan vuoksi en ole juuri nyt palkkatyössä”) vai ikään kuin kehuskeletko tai liiotteleto itsesi tilanteen yläpuolelle (”en ole löytänyt semmoista hommaa, jossa pääsisin täysin hyödyntämään taitoni ja lahjakkuuteni” tai ”jossain vaiheessa huomasin, että olen niin sairas, etten voi vaarantaa kaikkea sitä, mitä minulla on yhteiskunnalle annettavana”).

Mitä sanot tai mitä sanoisit, kun sinulta kysytään tai kysyttäisiin, että ”mitäs sinä teet elämälläsi”?

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin työtön, kehuskelisin.

Jos olisin työkyvytön, olisin rehellinen.

Vierailija
2/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastannut melko välttelevästi, koska en halua puhua satunnaisille tuttavuuksille yksityiskohtaisesti henkilökohtaisista asioistani. Nykyään kun olen taas terve ja töissä, olen huomannut, että edelleen välttelen mielellään aiheesta puhumista. Jotenkin toisten töiden utelu silleen suoraan "missäs sinä olen töissä" tyyliin ensimmäisenä kysymyksenä on junttia enkä mielelläni lähde sellaiseen keskusteluun mukaan. Jos kysyjä on fiksu, hän ymmärtää välttelyni eikä utele enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosia työkyvytön. Yleensä vastaan sanomalla, että en ole tällä hetkellä työelämässä.

Vierailija
4/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi tilanteisiin jossa on muita ihmisiä. Häpeäisin kotonani.

Vierailija
5/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittisesti epäkorrektia ja pitää kieltää koska työtön tai työkyvytön saattaa loukkaantua!

Vierailija
6/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon olevani kotirouva. Kukaan ei ilkeä kysellä enempää.

Vierailija
7/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliittisesti epäkorrektia ja pitää kieltää koska työtön tai työkyvytön saattaa loukkaantua!

Niin! tuoomoista rakenteellista alistamista ei pidä sietää!

Vierailija
8/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiii tossa periaatteessa tarvitsisi sanoa muuta kuin esim totuuden että mikä on tuotteen käyttöarvo, markkina arvo ja käyttöarvo. Ja mikä on elämässsä se todellinen arvo.

Vierailija
9/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiii tossa periaatteessa tarvitsisi sanoa muuta kuin esim totuuden että mikä on tuotteen käyttöarvo, markkina arvo ja käyttöarvo. Ja mikä on elämässsä se todellinen arvo.

Tieetysti ei voi yhteiskunnnassa ajatella että vain palvelisimme täällä toisiamme vaan jostain se raha palvelemiseen on ansaitttava.

Vierailija
10/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että teen konsultin hommia kilometritehtaalla.

Jos olisin työkyvytön niin sanoisin asian suoraan niin kuin se on. Toki myös näin työttömänä ollessa sanon ihan suoraan että olen työtön. Olen ennenkin ollut ja tulen seuraavan työputken jälkeen olemaan työttömänä. Se ei ole synti eikä häpeä.

Vierailija
11/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja työkyvytön ja kerron rehellisesti sen.

Vierailija
12/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieetysti ei voi yhteiskunnnassa ajatella että vain palvelisimme täällä toisiamme vaan jostain se raha palvelemiseen on ansaitttava.

Sanoiisin etttä maailma on valmis ja minullla ei ole rakennetttuja verkostoja markkkinoida tuoteitani ympäri maaailmaa vaikka idean olisinkin jostain kaapannut tai ydistelemällä luoonut.

Vierailija
13/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kotirouva on hemmetin hyvä, otan käyttöön!

Vierailija
14/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon olevani prostituoitu.

Vierailija
15/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu keskustelukumppanista. Joillekin kerron rehellisesti, toisille kerron tekeväni "erilaisia pätkätöitä" tai opiskelevani.

Vierailija
16/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää käy missään pönötystilaisuuksissa, en ole koskaan viihtynyt sellaisissa. Läheisimmät ja tärkeimmät ihmiset tietävät kyllä että jouduin eläkkeelle parikymppisenä.

Vierailija
17/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelisin, että opiskelen tai olen kotirouva.

Ketään normaalia EI kiinnosta. Juoruilevat lehmät on asia erikseen - heidät kierrän kaukaa!

Valehtelet turhaan, jos ketään eri kiinnosta, etkä edes ole tekemisissä juoruilijoiden kanssa. 

Säälittävä elämä. 

Vierailija
18/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistohommissa.

Vierailija
19/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää käy missään pönötystilaisuuksissa, en ole koskaan viihtynyt sellaisissa. Läheisimmät ja tärkeimmät ihmiset tietävät kyllä että jouduin eläkkeelle parikymppisenä.

Miksi?

T. Vapaaherratar 30-v

Vierailija
20/100 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille vastaan totuuden eli selitän että olen tällä hetkellä työkyvytön, koska mulla on sellainen eräs harvinainen intiimi sairaus. En halua valehdella, koska olen sitä mieltä että jos joku katsoo vinoon, niin mun ei kannata tutustua sellaiseen ihmiseen alunperinkään. Säästän siinä sekä sen että omaa aikaa. Silti jotenkin miehille tästä sairaudesta on paljon vaikeampi selittää ja siinä tapauksessa saatan joko vältellä vastaamista tai selittää jotain ympäripyöreää.