Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitte kyllä sopia, että tämän ketjun kieli olisi englanti, niin ei tarvitsisi tavallisen tallaajan tulla selailemaan.
Englanti on tavallisten ihmisten hallussa Suomessa.
Jaa no mä en sitten ole tavallinen ihminen.
Maisteri
No maisteri on käyttänyt lukuisat oppivuotensa vähän vääriin asioihin sitten. - Autoasentaja
Juuri nyt Leila Toroskainen Toimittaja
Uudet, tasokkaat tiistain tulokset tulossa tarkasteluun tuossa tuokiossa. Sormistot venyttelyyn ja näppäimistöt rasvaukseen jotta kopiointitehtävät sujuisivat mallikkaasti. CTRL+C ja CTRL+V niin hommat hoituu!
Nyt juurikin
Juuri nyt Aimo Surakka Toimittaja
Suomessa todettu 124 uutta koronatartuntaa
Vierailija kirjoitti:
124, ei paha :)
Kyllä tää nyt hiukan laskee mielialaa. Mistä nyt sitten vouhkaisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitte kyllä sopia, että tämän ketjun kieli olisi englanti, niin ei tarvitsisi tavallisen tallaajan tulla selailemaan.
Maisteri
No maisteri on käyttänyt lukuisat oppivuotensa vähän vääriin asioihin sitten. - Autoasentaja
Miten voit ajatella noin kapeakatseisesti? Pitääkö jokaikisen maisterin olla loistava englannissa? Miksi minun olisi pitänyt käyttää lukuisat oppivuoteni englannin opiskeluun?
Se (musiikin) maisteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maisteri
Miten voit ajatella noin kapeakatseisesti? Pitääkö jokaikisen maisterin olla loistava englannissa? Miksi minun olisi pitänyt käyttää lukuisat oppivuoteni englannin opiskeluun?
Se (musiikin) maisteri
Perusopinnot englannista on todella riittävät, jos englantia sitten käyttää jatkossa elämässä säännöllisesti. Lukion arvosana taisi olla 6 täällä, ja pärjään englanninkielellä loistavasti kansainvälisessä työympäristössä (fluent). Mun englanti on riittänyt ihan hyvin täälläkin julkaistujen tutkimustuloksien lukemiseen, toki siellä on joukossa alaan liittyviä sanoja, joita joutuu arvailemaan hiukan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös joku virologi jo visioinut, että ensi talvena tulee superinfluenssavirus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maisteri
Se (musiikin) maisteri
Perusopinnot englannista on todella riittävät, jos englantia sitten käyttää jatkossa elämässä säännöllisesti. Lukion arvosana taisi olla 6 täällä, ja pärjään englanninkielellä loistavasti kansainvälisessä työympäristössä (fluent). Mun englanti on riittänyt ihan hyvin täälläkin julkaistujen tutkimustuloksien lukemiseen, toki siellä on joukossa alaan liittyviä sanoja, joita joutuu arvailemaan hiukan.
Hyvä että sä pärjäät! Mun kokemus on eri. Kirjoitin enkusta A:n, päättärissä myös 6 ja vihaan englannin lukemista. Tottakai asennekin ratkaisee, mutta näin koen. Työympäristöni on suomenkielinen, mutta toki ulkomailla pärjään perusasioissa. Lääketieteen julkaisuihin en edes vilkaise ;)
Se musiikin maisteri
Prof. Christina Pagel
@chrischirp
Sanger removes cases from travellers to England & from surge testing to get a picture of what is happening in the community.
In England, within TWO weeks to 1 May, B.1.617.2 (the new variant of concern) went from 1% to 11% of cases. Other variants <1%.
A massive increase.
Jonkinasteinen pelko intian muunnoksesta on Englannissa.
Nopea nousu edelleen.
Ei ihme, jos ruotsalaislapsilla ei koronadiagnooseja ole. Koronatestiin pääsyyn näkyy olevan pääsääntöisesti vähintään 6 vuoden ikäraja.
https://twitter.com/fiothenerd/status/1390996295406526464/photo/1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksymmällä saapuu hongkongilainen supermutantti-teinininja-mustatorvisieni-virus brasilialaisella twistillä ja brittieleganssilla ryyditettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksymmällä saapuu hongkongilainen supermutantti-teinininja-mustatorvisieni-virus brasilialaisella twistillä ja brittieleganssilla ryyditettynä.
Loppupäivän nauran tälle 🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maisteri
Se (musiikin) maisteri
Hyvä että sä pärjäät! Mun kokemus on eri. Kirjoitin enkusta A:n, päättärissä myös 6 ja vihaan englannin lukemista. Tottakai asennekin ratkaisee, mutta näin koen. Työympäristöni on suomenkielinen, mutta toki ulkomailla pärjään perusasioissa. Lääketieteen julkaisuihin en edes vilkaise ;)
Se musiikin maisteri
Ymmärrän, mulla samat tunteet taas ruotsia kohtaan. Täysin turhaa hommaa ja rahan tuhlausta valtiolta. Suomessa pärjää suomella ja Scandinaaviassa ja muualla maailmaa englannilla. Olisin voinut ottaa vaikka espanjan toiseksi kieleksi koulussa, jos jotain englannin lisäksi pakko ottaa.
Animaatio Euroopan koronatilanteen kehityksestä
Erste, zweite und jetzt dritte Welle: Unsere Animation zeigt, wie sich das Coronavirus in ganz Europa ausbreitete. https://twitter.com/juliustroeger/status/1380134627784986625
40-vuotias lääkäri sairas jo viime vuoden maaliskuusta asti, osa-aikaisella sairaslomalla jo yli vuoden. Ei jaksa kävellä kuin 20 metriä ilman rintakipuja eikä seistä pitkään tuntematta pyörrytystä.
Minst 16 000 personer har fått diagnosen långtidscovid, men mörkertalet tros vara stort.
Läkaren Cecilia Chrapkowska, 40, har varit sjuk sedan mars förra året.
– Jag kan inte gå längre än 20 meter utan att få bröstsmärtor. Om jag står upp längre än fem, tio minuter, blir jag svimfärdig, säger hon
---
Innan pandemin jobbade Cecilia Chrapkowska som barnläkare, samtidigt som hon forskade och doktorerade. Hon var aktiv och älskade att cykla. Men i mars 2020 fick hon covid-19. När symtomen inte gick över, trots att tiden gick, förstod hon att något inte stod rätt till.
– Jag hade över 38 graders feber i flera månader, och i tre månader mellan 39 och 40 varje dag. Det går ju inte att förklara bort. Innan jag fick hjärtmedicin mot min POTS (en komplikation till covid som gör att kroppen inte kan reglera blodflödet när man står upp, red. anm.) blev jag också svimfärdig så fort jag ställde mig upp, och jag hade ständig huvudvärk och minnessvårigheter.
---
Och det finns fler ljusglimtar, säger Cecilia Chraptowska. Om några veckor ska hon få en elrullstol.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/56xzRO/minst-16-000-langtidssjuka-…
WHO luokitteli Intian koronamutaation huolestuttavaksi
Maailman terveysjärjestö WHO luokitteli maanantaina Intian koronamutaation (B.1.617) maailmanlaajuisesti huolestuttavaksi. Sama luokitus on annettu aiemmin Britannian, Brasilian ja Etelä-Afrikan muunnoksille.
Aiemmin Intian mutaatio oli luokiteltu seurattavaksi. Huolestuttavaan luokkaan pääsee, mikäli virus aiheuttaa vakavampaa taudinkuvaa, immuunipuolustus tuhoaa sitä huonommin, hoitokeinot tai rokotteet tehoavat huonommin tai – kuten tässä tapauksessa – virus tarttuu herkemmin.
– Jotkin saatavilla olevat tiedot viittaavat parempaan tartuttavuuteen, WHO-johtaja Maria Van Kerkhove sanoi Genevessä maanantaina. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/05116f02-2ba4-4ba9-8c58-b7a7d21033ab
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun syksyllä saapuu supermutantti intialainen koronavirus. Hyvin todennäköistä on, että noin käy tämän vuoden loppupuolella.
Vierailija kirjoitti:
WHO luokitteli Intian koronamutaation huolestuttavaksi
Ja Suomessa ollaan oltu kuukausikaupalla veitsenterällä, saattaa tilanne räjähtää milloin tahansa, odottakaa noin kaksi viikkoa..
Onhan täällä toki leveämmät hartiat ja kunnon työkalupakki käytössä, joten don´t worry!
Maisteri