Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreiden mukaan brassivariantti etenee aiempaa nopeammin ja aggressiivisemmin. Potilaiden keski-ikä on Brasilian sairaaloissa pudonnut 10-20 vuotta ja on nyt 40-55 vuotta.
Channel 4 haastatteli surunmurtamia vanhempia, joiden poika kuoli 22 vuotiaana. Hän oli Sao Paolossa ensimmäinen potilas, joka kuoli siitä syystä, että teho-osastolla ei ollut enää tilaa.
https://www.channel4.com/news/brazils-covid-19-catastrophe-may-threaten…
Brassivariantti on todella paha uhka.
Jos se lähtee Ruotsissa kunnolla leviämään, sitä on hyvin vaikeaa Suomestakaan poissa pitää.Pelkään että jos tänne tulee lähiviikkoina pienikin brassivirusryväs, joka lähtee nuorison kevätrientojen mukana leviämään, optimistiset suunnitelmat lähes normaalista kesänvietosta voivat mennä pahasti uusiksi.
Harva meistä on raut.... enää syksyllä hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Eduskunnan kyselytunti klo 16.09
PM Marin: " ... herkällä korvalla ..."
😁Alkaa olla jo melko ns. k*sen polttama sanonta tuo "kuunnellaan herkällä korvalla".
Keksikää uusia jo.
Pääministeri alkaa olla muutenkin jo, anteeksi vain, hieman "k*sen polttama"... hybridistrategia on nyt hänestä menestyksellä läpiviety, 3 viikon loppukiri toimi upeasti, ja heinäkuussa Suomi ulostautuu koronasta. Exit only, niinkuin Tony Halmeen persiessä kuulema luki. Get over it, alamainen kansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-Suomessa on kartoitettu henkilöt, joille ei anneta Astra Zenecan koronarokotetta – kyse on sairaanhoitopiirin mukaan pienestä joukosta
Vain aiemmin aivolaskimotukoksen tai hepariinihoitoon liittyneen trombosytopenian sairastaneet saavat Astra Zenecan sijaan jonkun muun rokotteen. https://yle.fi/uutiset/3-11875411
Ihan kaikessa rauhassa. Minä olen ihan ilman rokotetta mieluumin kuin tulpparokotteella.
Samoin moni muu.
Minulla on sen verran moni lähisuvussa kuollut veritulppiin ja aivoverenvuotoihin, että en lähde kokeilemaan jos minulla juuri se altistava geeni on. Varsinkin kun AstraZenecan kohdalla ei edes tiedetä vielä, mikä altistava tekijä edes on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-Suomessa on kartoitettu henkilöt, joille ei anneta Astra Zenecan koronarokotetta – kyse on sairaanhoitopiirin mukaan pienestä joukosta
Vain aiemmin aivolaskimotukoksen tai hepariinihoitoon liittyneen trombosytopenian sairastaneet saavat Astra Zenecan sijaan jonkun muun rokotteen. https://yle.fi/uutiset/3-11875411
Ihan kaikessa rauhassa. Minä olen ihan ilman rokotetta mieluumin kuin tulpparokotteella.
Samoin moni muu.
Minulla on sen verran moni lähisuvussa kuollut veritulppiin ja aivoverenvuotoihin, että en lähde kokeilemaan jos minulla juuri se altistava geeni on. Varsinkin kun AstraZenecan kohdalla ei edes tiedetä vielä, mikä altistava tekijä edes on.
Tämä. Haluan lisää infoa eikä minulla ole kiire mihinkään. Katselen rauhassa syksyyn kun maailmassa kuohuu ja tutkimus etenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä iloa riittää ennenku kaikki halukkaat rokotettu. Riittääkö 70 % .
Syksyllä alkaa uusi kierros,
Brasiliassakin kuolee nyt ne jotka on koronan jo kertaalleen sairastaneet.
Pessimismi on realismia, eikä pety.
Espanjantautiin kuoli toisessa aallossa työikäisiä, jotka olivat sairastaneet ekalla kerralla lievän taudin. Onkohan tämä tilanne Brasiliassakin, kun entistä nuorempia siellä kuolee?
Tässäkin valossa h*lvetin huono strategia rajoittaa taudin kulkua vain sen verran, että terveydenhuolon kantokyky kestää. Ja entä miten käy lasten, joiden annetaan ottaa tauti vastaan, kun heitä ei välttämättä rokoteta olenkaan? Vaarallinen ihmiskoe menossa. Kyllä alusta asti tukahduttaminen oli ehdottomasti viisainta.
Brittivariantista on tullut vallitseva virus Yhdysvalloissa.
https://www.nytimes.com/2021/04/07/us/covid-variant-infection.html
Se as semelhanças entre a cepa de Sorocaba — já apelidada P3 — e a da África do Sul se confirmarem, é mais possível que seja um caso de coevolução do vírus nos dois locais, visto que a paciente identificada em São Paulo não viajou nem teve contato direto com um viajante que esteve no país africano.... - Veja mais em https://noticias.uol.com.br/saude/ultimas-noticias/redacao/2021/04/04/n…
Sorocabassa jossain Sao Paulon lähellä
varmistettu uusi muunnos P3.
Ja ilmeisesti myös E-Afrikassa sama.
Vierailija kirjoitti:
Yli 65-vuotiaista. Alle 65-vuotialle ei AZ:aa anneta.
Vierailija kirjoitti:
Se as semelhanças entre a cepa de Sorocaba — já apelidada P3 — e a da África do Sul se confirmarem, é mais possível que seja um caso de coevolução do vírus nos dois locais, visto que a paciente identificada em São Paulo não viajou nem teve contato direto com um viajante que esteve no país africano.... - Veja mais em https://noticias.uol.com.br/saude/ultimas-noticias/redacao/2021/04/04/n…
Sorocabassa jossain Sao Paulon lähellä
varmistettu uusi muunnos P3.
Ja ilmeisesti myös E-Afrikassa sama.
Eikö joku jo maininnut P4-variantin? Kuinka monta muunnosta Brasiliassa oikein on?!
Voi hyvän tähen kun niitten prasilia vari-anttien kanssa menöö aivan sekasin pieni pää
P-ykköstä, P-kakkosta , kolmosta ja sitä rataa monia muitakin.
Sitten on niitä prittivariantteja ja mites se etelä-africca?
Olisi tyydytty ihan tähän kotomaan vari-anttiin.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvän tähen kun niitten prasilia vari-anttien kanssa menöö aivan sekasin pieni pää
P-ykköstä, P-kakkosta , kolmosta ja sitä rataa monia muitakin.
Sitten on niitä prittivariantteja ja mites se etelä-africca?
Olisi tyydytty ihan tähän kotomaan vari-anttiin.
Suomeen kun lasahtaa oma variantti niin olkoon se SaMarinantti.
Nyt rokotteistakin variantit liikkeellä.
Sputnikia mtv:n mukaan. Ei uskalleta käyttää.
Eikö yksi tulpparokote riitä. Tämä oli tässä.
Spasiba.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin moni muu.
Ei tuolla välttämättä ole tekemistä tulppageenien kanssa vaan autoimmuunisuuden jossa sopivat
rokotuksessa syntyneet autoimmuunivasta aineet käyvät verihiutaleiden kinppuun jotka sakkaantuvat tulpiksi.
Autoimmuunireaktiosta puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin moni muu.
Ei tuolla välttämättä ole tekemistä tulppageenien kanssa vaan autoimmuunisuuden jossa sopivat
rokotuksessa syntyneet autoimmuunivasta aineet käyvät verihiutaleiden kinppuun jotka sakkaantuvat tulpiksi.
Autoimmuunireaktiosta puhutaan.
Aivan sama, en lähde kokeilemaan.
Ainda não há informações suficientes para saber se as mutações descobertas em Belo Horizonte de fato constituem uma nova variante. Assim, cientistas ainda não podem afirmar se ela é ou não mais transmissível ou letal. Mas os pesquisadores afirmam que "os resultados da pesquisa requerem urgência de esforços de vigilância genômica na região metropolitana de BH e estado de Minas Gerais" para avaliação da situação.... - Veja mais em https://noticias.uol.com.br/saude/ultimas-noticias/bbc/2021/04/08/nova-…
Tänään 8.4 Belo Horizontesta löydetty uusi muunnos. Josta on käynnistetty pikaiset tutkimukset.
Tunnustan etten hallituksen toimista ymmärrä paljon muutakaan mutta kaikista vähiten tätä exit plan' ia.
Miten he pystyvät määrittelemään ja toisaalta miten heitä voidaan vaatia tarkkoja päivämääriä kunkin rajoituksen purkamiseen? Eikö se ole aivan turhaa työtä? Kukaan ei tiedä miten tilanne kehittyy. Jos nyt sanotaan, että ravintolat avataan 1.5. ja tilanne onkin silloin jotain aivan muuta kuin nyt kuvitellaan, joudutaan taas uudelleen miettimään, neuvottelemaan, keskustelemaan, suunnittelemaan ja kokoustamaan.
Eikö järkevämpää olisi määritellä, että silloin kun ilmaantumisarvo on jotakin, puretaan joku tietty rajoitus ja kun arvo edelleen laskee, puretaan joku seuraava rajoitus.
Osaako joku lyhyesti valaista tätä?
Ja sitten toinen ongelma. Vitsisikö joku pistää linkin, mistä näkee hesarissa julkaistut tartuntamäärät kaupungeittain. Kiitokset jo etukäteen!
"A variante foi identificada na Baía de Nelson Mandela, na África do Sul, e tem múltiplas mutações na proteína S, incluindo as K417N, E484K e N501Y", informa o Centro de Controle e Prevenção de Doenças (CDC), dos Estados Unidos.
Sorocabossa noussut variantti tunnistettu
E-Afrikassakn.
Siinä on kolme S-proteiinin mutaatiota yhdessä ja samassa.
Mites toimisitte.
Vanhempi pariskunta tulee asioille pääkaupunkiin ja haluaisi tulla päiväkäynnille odottamaan luokseni. Asun itä Helsingissä ja töissä sotessa.
Vannotin että jos uskaltavat tulla niin omalla vastuulla tervetuloa..
Hiukan kuitenkin mietityttää kun eipä ole pahemmin iäkkämpää väkeä Korona aikana vieraillut.
Ei kai voi kieltääkään.
Vierailija kirjoitti:
"A variante foi identificada na Baía de Nelson Mandela, na África do Sul, e tem múltiplas mutações na proteína S, incluindo as K417N, E484K e N501Y", informa o Centro de Controle e Prevenção de Doenças (CDC), dos Estados Unidos.
Sorocabossa noussut variantti tunnistettu
E-Afrikassakn.
Siinä on kolme S-proteiinin mutaatiota yhdessä ja samassa.
Hei oikeesti nyt!!! Eläkää välillä omaa elämäänne, älkää roikkuko 24/7 kyyläämässä ja nuuskimassa korona-uutisia ja huhuja maailmalta.
Rajoitusten välitön purkaminen on ainoa oikea tie.
Sille tielle on käännyttävä lopulta kuitenkin.
🇫🇮🇫🇮🇫🇮🇫🇮🇫🇮🇫🇮