Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
Poliisi tutkii Norjan päämisterin koronarajoitusten rikkomisasiaa.
Norges statsminister Erna Solberg bröt mot sina egna coronarestriktioner.
Under vinterlovet åkte hon med familjen till skidorten Geilo där de umgicks i större sällskap än vad som var tillåtet.
– Jag hade inte tillräcklig koll på reglerna, sa Solberg till NRK på torsdagen.
Nu har polisen inlett en utredning och utreder statsministern för restriktionsbrott, rapporterar VG.
– Mot bakgrund av den information som kommit fram i pressen, samt statsministerns egna uttalanden har polisen beslutet att inleda en förundersökning, skriver norska polisen i ett pressmeddelande. (Aftonbladet)
Low-dose aspirin can reduce the risk of ICU admission and death of Covid-19, researchers say
https://edition.cnn.com/2021/03/18/health/aspirin-coronavirus-icu-welln…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevät tulee, oletteko huomanneet? Maailma on menossa parempaan päin! On rokotteet ja kaupasta saa hengityssuojain, viime keväänä ei saannut juuri mistään. Muistan ne ajat!
Tsemppiä kaikille, suojautumiseen ja jaksa jaksa suomi.Uskon, että kesäkuun loppuun mennessä koko suomen aikuisväestö on saannut 1. Piikin.!!!
Se antaa toivoa!Valo lisääntyy koko ajan!
No jaa. Aikaa varatessa ei saa tietoa mitä rokotetta pistetään, eli jotta välttyy väärältä rokotteelta, joutuu häipymään rokotuspaikalta. Sellainen ei omaan moraaliini sovi. Rokote on siis pois omalta listaltani. Hengityssuojaimia itselläni on ollut koko ajan, mutta niiden hyöty on rajallinen. Koko ajan tartunnan saamisen todennäköisyys kasvaa, melko varmasti kesään mennessä se jostain tulee. Ei näytä toivorikkaalta.
Parhaimmat jo hössöttävät vapusta ihan kuin se olisi elämässä tärkeintä. Se on satavarmaa, että toista poikkeusvappua ei nähdä, joten se on taas yksi tartunnanlevittäjä, vaikka siinä vaiheessa normaalia kesää ennakoivien tartuntakäyrien pitäisi osoittaa tukevasti lattiaan.
Keväällä siitepölykin lisää tartuntariskiä.
Joo, kyllä mä yritän pysyä positiivisena, nautin läheisistä ja ylipäätään pienistä asioista, mutta loputtomasti itseään ei voi puijata.
Kun aikoinaan työskentelin infektio-osastolla sairaanhoitajana, tarttuvaa tautia sairastavan potilaan eristyshuoneeseen mentäessä puettiin päälle ffp3-hengityssuojain, suojalasit, suojamyssy, suojatakki, kertakäyttökäsineet sekä muoviset kengänsuojukset. Kun mä liikun bussilla, käyn kaupassa, menen lääkäriin tms, en mene kääntelemään muita ihmisiä, en imemään limaa heidän hengitysteistään, en käsittele heidän virtsaansa, ulosteita enkä oksennuksia, joten en koe tarvitsevani suojamyssyä, suojatakkia, kertakäyttöhanskoja enkä kengänsuojuksiakaan. Suojalasien tarvekin riippuu vähän tilanteesta. Luotan siis aika pitkälti ffp3-hengityssuojaimeen.
Arvostan kyllä tosi korkealle terveydenhuollon ammattilaiset, enkä väitä, että minun riskini olisi heihin verrattuna mitään. Toisaalta joudun olemaan potentiaalisten koronanlevittäjien kanssa kauemmin, aika ei ole rajattu osa päivästä, ja kun uhkaa on kaikkialla, hygieniarutiinien kanssa ei voi mitenkään olla arjessa yhtä tarkka kuin jossain sairaalaosastolla, jossa on fasiliteetit kunnossa. Itse joutuu askartelemaan milloin missäkin niiden mahdollisesti likaantuneiden maskien/suojaimien kanssa, ja jos meinaa, että ne riittävät, ei voi jokaista heittää roskiinkaan.
En peräänny milliäkään siitä, että koronan levittäminen on rikos suomalaisia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskonnolliset yhteisöt päättävät itse koronarajoituksistaan - aluehallintoviraston ylijohtaja: "Emme voi velvoittaa, mitä niissä tapahtuu"
Miksi täällä ei moralisoida asiaa, huudetaan kyllä kovaan ääneen nuorten bilettämisestä ja Levin koronalingoista.
Ketjua seuraa ilmeisesti aika paljon näitä yhteisöjen jäseniä kun ollaan hipihiljaa, ylänuolta tosin satelee reippaasti oheiselle viestille
Vierailija kirjoitti:
Juuri alkoi. (Kait niillä krapula tms.?)
https://yle.fi/uutiset/3-11844293?origin=rss
Vaihto-opiskelijoiden vakava ja laaja tartuntaryväs puhuttaa Turussa – katso suora lähetys aiheesta kello 9.40 alkaenKaupunginjohtaja Minna Arve kuvaili torstaina tartuntaryvästä "vakavimmaksi, joka Turkua on kohdannut".
Nyt Turun opiskelijat kuriin:
Lounas-Suomen poliisi on kertonut vastanneensa myöntävästi Turun kaupungin tartuntatautilääkärin tekemään virka-apupyyntöön.
"Poliisi valmistautuu operatiivisen toiminnan käynnistämiseen," Lounais-Suomen poliisi kertoo Twitterissä.
Lounais-Suomen aluehallintovirasto on puolestaan tehnyt päätöksen opiskelija-asuntolan pakollisesta terveystarkastuksesta Turussa, kertoo avin johtaja Heikki Mäki.(HS)
Kouvolassa kaksi viikkoa sitten järjestettyyn yksityistilaisuuteen osallistuneella henkilöllä on todettu koronavirustartunta. Tilaisuudessa on mahdollisesti altistunut koronatartunnalle noin sata henkilöä.
Tartunnan saanut henkilö on ollut tuolloin oireeton, mutta mahdollisesti tartuttava.
Tilaisuus järjestettiin perjantaina 5. maaliskuuta katolisessa kirkossa Valimontiellä noin kello 10.30. Tilaisuuden jälkeen väki siirtyi toiseen tilaisuuteen noin kello 11.30 Kouvolan Helluntaiseurakunnan Betanian tilaan, jossa osallistujia on ollut enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevät tulee, oletteko huomanneet? Maailma on menossa parempaan päin! On rokotteet ja kaupasta saa hengityssuojain, viime keväänä ei saannut juuri mistään. Muistan ne ajat!
Tsemppiä kaikille, suojautumiseen ja jaksa jaksa suomi.Uskon, että kesäkuun loppuun mennessä koko suomen aikuisväestö on saannut 1. Piikin.!!!
No jaa. Aikaa varatessa ei saa tietoa mitä rokotetta pistetään, eli jotta välttyy väärältä rokotteelta, joutuu häipymään rokotuspaikalta. Sellainen ei omaan moraaliini sovi. Rokote on siis pois omalta listaltani. Hengityssuojaimia itselläni on ollut koko ajan, mutta niiden hyöty on rajallinen. Koko ajan tartunnan saamisen todennäköisyys kasvaa, melko varmasti kesään mennessä se jostain tulee. Ei näytä toivorikkaalta.
Parhaimmat jo hössöttävät vapusta ihan kuin se olisi elämässä tärkeintä. Se on satavarmaa, että toista poikkeusvappua ei nähdä, joten se on taas yksi tartunnanlevittäjä, vaikka siinä vaiheessa normaalia kesää ennakoivien tartuntakäyrien pitäisi osoittaa tukevasti lattiaan.
Joo, kyllä mä yritän pysyä positiivisena, nautin läheisistä ja ylipäätään pienistä asioista, mutta loputtomasti itseään ei voi puijata.
Kun aikoinaan työskentelin infektio-osastolla sairaanhoitajana, tarttuvaa tautia sairastavan potilaan eristyshuoneeseen mentäessä puettiin päälle ffp3-hengityssuojain, suojalasit, suojamyssy, suojatakki, kertakäyttökäsineet sekä muoviset kengänsuojukset. Kun mä liikun bussilla, käyn kaupassa, menen lääkäriin tms, en mene kääntelemään muita ihmisiä, en imemään limaa heidän hengitysteistään, en käsittele heidän virtsaansa, ulosteita enkä oksennuksia, joten en koe tarvitsevani suojamyssyä, suojatakkia, kertakäyttöhanskoja enkä kengänsuojuksiakaan. Suojalasien tarvekin riippuu vähän tilanteesta. Luotan siis aika pitkälti ffp3-hengityssuojaimeen.
Arvostan kyllä tosi korkealle terveydenhuollon ammattilaiset, enkä väitä, että minun riskini olisi heihin verrattuna mitään. Toisaalta joudun olemaan potentiaalisten koronanlevittäjien kanssa kauemmin, aika ei ole rajattu osa päivästä, ja kun uhkaa on kaikkialla, hygieniarutiinien kanssa ei voi mitenkään olla arjessa yhtä tarkka kuin jossain sairaalaosastolla, jossa on fasiliteetit kunnossa. Itse joutuu askartelemaan milloin missäkin niiden mahdollisesti likaantuneiden maskien/suojaimien kanssa, ja jos meinaa, että ne riittävät, ei voi jokaista heittää roskiinkaan.
En peräänny milliäkään siitä, että koronan levittäminen on rikos suomalaisia vastaan.
Otinkin kantaa lähinnä siihen, kun sanoit hengityssuojainten hyödyn olevan rajallinen. En ole enää hoitoalalla, mutta luotan edelleen ffp3-hengityssuojaimiin, kun olen tilanteissa, joissa olen muiden ihmisten kanssa (esim kaupat, bussit jne).
Sauli Niinistö
@niinisto
Sain juuri ensirokotuksen ( Pfitzer-Biontech). Tästäkin eteenpäin muita kunnioittaen, maskia pitäen ja varovaisuutta noudattaen; rokotettu tai koronan sairastanut saattaa silti levittää tautia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnolliset yhteisöt päättävät itse koronarajoituksistaan - aluehallintoviraston ylijohtaja: "Emme voi velvoittaa, mitä niissä tapahtuu"
Miksi täällä ei moralisoida asiaa, huudetaan kyllä kovaan ääneen nuorten bilettämisestä ja Levin koronalingoista.
Ketjua seuraa ilmeisesti aika paljon näitä yhteisöjen jäseniä kun ollaan hipihiljaa, ylänuolta tosin satelee reippaasti oheiselle viestille
Toisaalta, mitä me voidaan tehdä? Miten voimme vaikuttaa esim. moskeijan toimintaan? Ainakin itse koen, ettei ole välineitä... Kun ei mitään radikaali huvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otinkin kantaa lähinnä siihen, kun sanoit hengityssuojainten hyödyn olevan rajallinen. En ole enää hoitoalalla, mutta luotan edelleen ffp3-hengityssuojaimiin, kun olen tilanteissa, joissa olen muiden ihmisten kanssa (esim kaupat, bussit jne).
Mielenkiinnosta: miksi et käytä suojalaseja aina kun käytät hengityssuojainta?
- eri
Norjan huulipunapääministeri vauhdissa.
Eivät osaa laskea kuin kymmeneen?
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/254f2987-1473-43ff-beda-05841e6aca7c
Meno siellä varmaan muutenkin kuin Exit-nimisessä TV -sarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Sauli Niinistö
@niinisto
Sain juuri ensirokotuksen ( Pfitzer-Biontech). Tästäkin eteenpäin muita kunnioittaen, maskia pitäen ja varovaisuutta noudattaen; rokotettu tai koronan sairastanut saattaa silti levittää tautia.
Minäkin haluan tätä samaa rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta: miksi et käytä suojalaseja aina kun käytät hengityssuojainta?
- eri
Välillä käytänkin.
Vierailija kirjoitti:
Tukahduttaminen toimii vain Pohjois-Koreassa.
Rajoitusten purkaminen oikea-aikaisesti on ainoa oikea tie.
Se tie on valittava lopulta kuitenkin.
fifififi
Mr Saksi Harri, oletan.
hihihihii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sauli Niinistö
@niinisto
Minäkin haluan tätä samaa rokotetta.
Olis ihanaa kun järjestettäisiin sellainen rokotebaari, jossa annokset olisi brändätty kauniisti ja houkuttelasti eri lääkefirmojen mukaisesti, asiakas saisi sitten mennä ja valita mieleisensä, taustalla soi klassinen musiikki ja toimenpide tapahtuu punaisella plyyshidivaanilla, apulainen kantaa hedelmämehua ja viinirypäleitä toimenpiteen jälkeen.
Huh huh alkaa olemaan Suomen toiminta todella ihmisoikeuksien vastaista!
Johnsson&Johnssonin rokotehan on ilmeisesti toiminut suht hyvin virusmuunnoksia vastaan, muuten siitä on kuulunut aika vähän. Koskahan näitä saadaan Suomeen? Etuna sekin, että yksi rokote riittää.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi tutkii Norjan päämisterin koronarajoitusten rikkomisasiaa.
Norges statsminister Erna Solberg bröt mot sina egna coronarestriktioner.
Under vinterlovet åkte hon med familjen till skidorten Geilo där de umgicks i större sällskap än vad som var tillåtet.
– Jag hade inte tillräcklig koll på reglerna, sa Solberg till NRK på torsdagen.
Nu har polisen inlett en utredning och utreder statsministern för restriktionsbrott, rapporterar VG.
– Mot bakgrund av den information som kommit fram i pressen, samt statsministerns egna uttalanden har polisen beslutet att inleda en förundersökning, skriver norska polisen i ett pressmeddelande. (Aftonbladet)
Haha, ei meidän ministerit taida noin tyhmiä olla, että itse hyväksymiään lakeja rikkoisivat.
Tai no Harakka ehkä suositusten henkeä. Eikä malttanut olla edes kehuskelematta somessa.
Tosi hieno uutinen se, että jotkut ivat parantuneet long covidista rokotteen avulla.
Täälläkin palstalla eilen yksi kertoi vastaavan kokemuksen.
Loukkaavia Järvisen ym. kommentit siitä, että long covid-oireet ovat psyykkisiä tai kuviteltuja.
Ja tietenkin ei koske Suomea eikä uskota koko uutista.
Olisipa hyvä, että joku suomalainen antaisi nimettömänä haastattelun, että koskee myös suomalaisia.