Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaavatko ihmiset jossain vaiheessa vetää rajan mitä suostuvat tekemään? Maskit ja kotiin lukitukset onnistuivat helposti. 3 ja 4 rokotus onko 4 rokotusta maksimi vai onko loputon rokotuskierre varma? Mitä muuta ihmiset ovat valmiita tekemään - näyttäisi, että ihmiset saadaan tekemään mitä tahansa koronan varjolla?
Mikä ongelma on ottaa vaikka koko loppuelämänsä rokotuksen? Otanhan influenssa-rokotteen, maksimi on siis elinikäni?
Mihin sitä influenssarokotetta tarvitsee? Luin jostain, että suomalainen sairastaa flunssan keskimäärin neljä kertaa vuodessa. Minä sairastan ehkä joka toinen vuosi, enkä ikinä ole niitä piikkejä ottanut.
Joo. Näinhän se on. Minullakin on ollut monta kertaa nuhaa sen jälkeen kun otin jäykkäkouristusrokotteen.
Ihan turhia kaikki rokotteet, kun eivät estä edes nuhaa.
Vai miten tää nyt meni.. 🤔
Jäykkäkouristukselta olen kuitenkin välttynyt. Samoin niiltä sairauksilta joita vastaan olen ottanut rokotteet. Influenssakin sairastin vain sinä vuonna kun rokotteet loppuivat kesken enkä enkä saanut rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran olen ottanut influenssa rokotteen ja olin kipeä sen jälkeen pari viikkoa, joten en ole ottanut sen jälkeen influenssarokotetta.
Rokotuksesta meni varmaankin 7 vuotta, että en ollut juuri ollenkaan kipeä, hieman nuhaa eli auttoiko rokotus?
Kerran söin omenan ja jouduin sen jälkeen auto-onnettomuuteen. Kannattiko omenan syöminen, mitä häh?
Omenien syöminen vaarantaa liikenneturvallisuuden. Omenien syöminen on kiellettävä 🍎🍏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran olen ottanut influenssa rokotteen ja olin kipeä sen jälkeen pari viikkoa, joten en ole ottanut sen jälkeen influenssarokotetta.
Rokotuksesta meni varmaankin 7 vuotta, että en ollut juuri ollenkaan kipeä, hieman nuhaa eli auttoiko rokotus?
Kerran söin omenan ja jouduin sen jälkeen auto-onnettomuuteen. Kannattiko omenan syöminen, mitä häh?
Omenien syöminen vaarantaa liikenneturvallisuuden. Omenien syöminen on kiellettävä 🍎🍏
Samaa mieltä! Rokotekriittisten hörhösivustolla luki, että omenan torjunta-ainejäämien piikkiproteiinit tappavat kaikki omenia syöneet kolmessa vuodessa, ja minä ainakin uskon! Joku sitä paitsi twiittasi tuon sivuston jossa oli linkki muistaakseni jonnekin, joten uskon tuplasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin tämä vihervassujen tyrannia loppuisi maastamme? Näyttää siltä että kun hallituksen loppusuora häämöttää, tahti kansan kurittamisessa kaikessa, se vain yltyy. Otetaan ikäänkuin loppukiri.
Mikä sun elämässäs on nyt hankalaa? Mä elän lähes normaalisti, ainoa että käytän maskeja kaupoissa, töissä ym.
Olen eri, mutta minun elämässä esim se on hankalaa, kun saa koko ajan pelätä että karanteeni napsahtaa päälle. Meillä vanhemmilla on nyt rokotukset, että saatetaan ehkä tästä eteenpäin säästyä karanteeneiltä, mutta lapsille niitä tulee väistämättä. On oltava koko ajan valmiudessa perua kaikki. Ärsyttää käyttää aikaa ja energiaa (ja rahaa!) tapaamisten, reissujen jne. järjestelyihin, kun ne täytyy hyvin mahdollisesti perua. Todella stressaavaa.
En ole rokotevastainen. Minua on mietityttänyt silti yksi asia. Pyytäisin asiallisia, järkeviä vastauksia. Influenssan ja flunssien tartuttavuusluku on samaa luokkaa kuin koronan aiempien varianttien. Mihin perustuu se, että ne ovat hävinneet rajoitusten vuoksi lähes kokonaan, mutta korona tarttuu? Rajoitusten pitäisi tehota koronaan yhtä paljon kuin muihinkin infektioihin, ainakin ennen deltaa. Onko testaus niin puutteellista, että muut infektiot kirjautuvat koronaksi? Muuta selitystä en ole keksinyt.
Nyt oli poistettu kommentti, jossa jaoin linkin ihan viranomaisten pitämään long covid-tiedotustilaisuuteen, joka juuri käynnissä.
Tämä on ihan naurettavaa, miten tämä ketju on sabotoitu.
Jos täällä on enää ketään alkuperäisiä keskustelijoita jäljellä, kerrotteko, perustetaanko uusi ketju?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varovainen jalankulkija ja auto pysähtyi suojatiellä ja menin varovasti niin tuli mersu nainen ja meni aiemnin kun minä ja käsi hipaisi peiliä. Tämä tapahtui Tel Avivissa vuosikausia sitten kun huomasi peilin menneen vinoon ja huusi mulle ku palosireeni. Itse taas säikähdin miten pienestä oli kiinni ettei jalka jäänyt auton alle jne mutta olin tosiaan ylivarovainen. Samaten koronassa ffp2 toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ensin tulee rokotepassi. Koska moni elämäntapa on paljon haitallisempi ihmiselle ja kalliimpi yhteiskunnalle, rokotepassia seuraa terveyspassi, ihmisten pisteytys elämäntapojen perusteella terveydenhoidon priorisointia varten. Ette usko tätä, mutta näin tulee tapahtumaan.
Eikö tuo nykyinen passi liene jo siihen raskaampaan suuntaan ole menossa jos rakennusväki muutamien muiden kanssa saa tahtonsa läpi? Töihin mennään sen jälkeen piikin tai testin kautta, ja tuotahan ei voi jättää vain niille aloille jotka sen kokevat tarpeelliseksi koska tasa-arvo. Siihen passiin on kätevä sitten ajan kuluessa ja koronan (toivottavasti) laantuessa uusia ehtoja ja pykäliä.
En halua uskoa että tuohon mennään, koko passi vesittynee viimeistään perustuslakivaliokunnan hyppysissä kalliiksi turhakkeeksi, mutta äärimmillään se tarkoittaa ihan kunnon kyttäysjärjestelmää.
Vierailija kirjoitti:
En ole rokotevastainen. Minua on mietityttänyt silti yksi asia. Pyytäisin asiallisia, järkeviä vastauksia. Influenssan ja flunssien tartuttavuusluku on samaa luokkaa kuin koronan aiempien varianttien. Mihin perustuu se, että ne ovat hävinneet rajoitusten vuoksi lähes kokonaan, mutta korona tarttuu? Rajoitusten pitäisi tehota koronaan yhtä paljon kuin muihinkin infektioihin, ainakin ennen deltaa. Onko testaus niin puutteellista, että muut infektiot kirjautuvat koronaksi? Muuta selitystä en ole keksinyt.
Influenssaa ei ollut viime talvena, koronarajoitukset tepsivät siihen hyvin. Flunssaa on ollut lähes tavalliseen tapaan. Mun lapsen luokalla nytkin 1/3 flunssassa (ei ole koronaa, testattu on), ja omani on ollut kipeänä ihan tavalliseen tapaan (2-4 flunssaa vuodessa). Sitäpaitsi, jos koronatesteistä vain 4 % on positiivisia, joku tautihan niillä muillakin on, miksi muuten olisivat testiin tulleet (joitain oireettomia altistuneitakin testataan, mutta suurin osa kuitenkin oireellisia).
Palstan sääntöjen mukaan vain seuraavat viestit pitäisi poistaa. Eli täältä poistellaan ihan normaaleja, asiallisia viestejä. Säännöissä on myös palaute-kohta, jossa voi laittaa ylläpidolle viestiä. Kun näitä turhia viestien poistamisia tapahtuu, kannattaa laittaa tuota palautetta yllläpidolle niin alkavat kiinnittää siihen huomiota.
Lain vastaisia voivat olla esimerkiksi seuraavanlaiset viestit:
herjaavat, rasistiset tai yksityiselämää loukkaavat viestit,
valheellista tietoa tai vihjauksia yksityishenkilöistä sisältävät viestit,
rikokseen yllyttävät viestit,
siveettömät tai lapsen koskemattomuutta loukkaavat viestit tai
yksityishenkilöiden henkilötietoja (kuten henkilön nimen) sisältävät tiedot ilman asianomaisen suostumusta.
Selvästi hyvän tavan vastaisia voivat olla esimerkiksi seuraavanlaiset viestit:
asiattomuuksia,
väkivaltakuvauksia
vihapuhetta tai
kiroilua sisältävät viestit.
Järjestelmän toiminnallisuutta haittaavia voivat olla esimerkiksi seuraavanlaiset viestit:
viestien monistamista
massapostitusta tai
Trollausta eli esimerkiksi tahallista yliärsyttämistä ja provosointia sisältävät viestit.
Vierailija kirjoitti:
Vankilasaaret kirjoitti:
Australia: 966 uutta tartuntaa & Uusi-Seelanti: 66 uutta tartuntaa 🚀🚀🚀
Vankilasaarilla tunnelma kiristyy.
Noin viiden miljoonan asukkaan Suomessa useita satoja uusia tartuntoja joka päivä.
Erona onkin se että Suomessa ei pyritä epärealistiselle nollatartuntalinjalle toisin kuin yo. maissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon käyttänyt marraskuusta asti FFP2 , asun pahimmalla tartunta alueella ja nyt maaseudulla ja käytän kirurginmaskia. Tehisteen oon saanut 10.8. Tapaan ystävän joka rokotekielteinen ja perussairautta mutta meinaan tavata ilman maskia. Muuten käytän kaupat, julkinen liikenne mm metro FFP2. Näkee myöhemmin siirrynkö kirurgin maskiin.
Tapaan jatkuvasti frendejä Stadin vilinässä myös yöelämä baarit ja clubit. Maskeja ei ole eikä tule. Rokotteita ei ole eikä tule. Liikun myös metro ja spåra.
Minäkin tapaan jatkuvasti ystäviäni Stadin vilinässä, myös yöelämässä, ja metrot ja spårat kuvioissa. Maskeja käytän liikennevälineissä ja rokotteet olen ottanut.
Oliko kiinnostavaa? Kuule ei ollut sunkaan viesti ;)
Muuta per.... kiinaan. Siellä heti rajoitukset päälle kun 20 miljoonan asukkaan kaupungissa löytyi 9 positiivista. Suomessa voidaan lopettaa tämä pelleily ja palata normaaliin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin tämä vihervassujen tyrannia loppuisi maastamme? Näyttää siltä että kun hallituksen loppusuora häämöttää, tahti kansan kurittamisessa kaikessa, se vain yltyy. Otetaan ikäänkuin loppukiri.
Mikä sun elämässäs on nyt hankalaa? Mä elän lähes normaalisti, ainoa että käytän maskeja kaupoissa, töissä ym.
Olen eri, mutta minun elämässä esim se on hankalaa, kun saa koko ajan pelätä että karanteeni napsahtaa päälle. Meillä vanhemmilla on nyt rokotukset, että saatetaan ehkä tästä eteenpäin säästyä karanteeneiltä, mutta lapsille niitä tulee väistämättä. On oltava koko ajan valmiudessa perua kaikki. Ärsyttää käyttää aikaa ja energiaa (ja rahaa!) tapaamisten, reissujen jne. järjestelyihin, kun ne täytyy hyvin mahdollisesti perua. Todella stressaavaa.
Ok, kiitos vastauksesta! Itse en osaa elää "mitä jos"- elämää, vaan rennosti mennään. Jos rokottamattomalle lapselle napsahtaa karanteenit, ni ikävää, mut sit mennään sen mukaan. En koe ollenkaan hankalaksi, saati stressaavaksi. Mutta olenkin perushuoleton ihminen. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Influenssaan tepsii käsienpesun ja turvavälit koska se leviää pisaratartuntana toisin kuin korona. Flunssathan eivät ole kadonneet, joka päivä testataan lukuisia oireisia suomalaisia joista vain muutamalla prosentilla on korona eli lopuilla on jokin muu vaiva (flunssa, heinänuha, jne) joka oireilee vastaavasti
Juuri nyt Aimo Surakka Toimittaja
Keskeiset, uudet keskiviikon lukemat tulossa taas tarkasteluun tuossa tuokiossa. HOX! Selaimen reload-napukkaa vemputtamalla saa aina uusimman ajantasaisen näkymän näytölle. Nyt kiiren vilkkaa sormistot venyttelyyn jotta kopiointitehtävät sujuisivat mallikkaasti.
Juurikin nytten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, kiitos vastauksesta! Itse en osaa elää "mitä jos"- elämää, vaan rennosti mennään. Jos rokottamattomalle lapselle napsahtaa karanteenit, ni ikävää, mut sit mennään sen mukaan. En koe ollenkaan hankalaksi, saati stressaavaksi. Mutta olenkin perushuoleton ihminen. Tsemppiä!
Kiva että sua ei huoleta! Tuskin kuitenkaan olen ainoa, jota harmittaa perua suunniteltuja menoja lasten karanteenien vuoksi. Eräskin tuttavaperhe oli laukut jo pakattuina lähdössä matkaan, kun karanteeni-ilmoitus tuli. Kuuntele siinä sitten 2 viikkoa terveen ja energisen lapsen narinaa siitä, kun ei päästy reissuun eikä kavereitakaan saa nähdä. Ja rahojakaan ei takaisin saa noin myöhäisestä perumisesta. Eri asia jos lapsi olisi kipeä, mutta terveiden lasten pitäminen neljän seinän sisällä viikkotolkulla on järjetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että sua ei huoleta! Tuskin kuitenkaan olen ainoa, jota harmittaa perua suunniteltuja menoja lasten karanteenien vuoksi. Eräskin tuttavaperhe oli laukut jo pakattuina lähdössä matkaan, kun karanteeni-ilmoitus tuli. Kuuntele siinä sitten 2 viikkoa terveen ja energisen lapsen narinaa siitä, kun ei päästy reissuun eikä kavereitakaan saa nähdä. Ja rahojakaan ei takaisin saa noin myöhäisestä perumisesta. Eri asia jos lapsi olisi kipeä, mutta terveiden lasten pitäminen neljän seinän sisällä viikkotolkulla on järjetöntä.
Joo siis harmittaisi minuakin. Mutta onnea varmaan sitten ollut mukana, kun vielä ei ole meidän tarvinnut perua karanteenien takia mitään, ja etukäteen en osaisi stressata. Ja sekin auttaa, että kolmesta lapsesta kaksi on jo niin isoja että ovat saaneet rokotukset ja pärjäisivät kotona keskenäänkin, ja nuorinkin pärjäisi yksin. Mutta toki eri asia jos pienet lapset.
Kyllä täysin normiin pääsy kelpaa mullekin, vaikka elämä tuntuukin nyt lähes normaalilta.
Minä en tapaa baari klubi spåra. Liikun kauppa katu lenkkipolku. Käytän maski käsidesi turvaväli. Eikö olekin aika karmeaa mongerrusta, jota on varsin ikävä lukea?