Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
41421/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaavatko ihmiset jossain vaiheessa vetää rajan mitä suostuvat tekemään? Maskit ja kotiin lukitukset onnistuivat helposti. 3 ja 4 rokotus onko 4 rokotusta maksimi vai onko loputon rokotuskierre varma? Mitä muuta ihmiset ovat valmiita tekemään - näyttäisi, että ihmiset saadaan tekemään mitä tahansa koronan varjolla?

Mikä ongelma on ottaa vaikka koko loppuelämänsä rokotuksen? Otanhan influenssa-rokotteen, maksimi on siis elinikäni? 

Jaa'a?

Itse en ole ottanut influenssarokotteita koskaan ja sellainen ollut viimeksi yli 20 vuotta sitten ja sitä ennenkin aika harvakseltaan. Lapsena ja nuorena oli pari kertaa. Flunssakaan ei juuri vaivaa, siitäkin on jo yli 20, ellei sitten jo yli 30 vuotta. Vai lasketaanko yksittäinen tai pari aivastusta flunssaksi, ilman muita oireita?

Ymmärtääkseni kausirokotetuilla, niitä flunssia ja influessia esiintyy aika säännöllisesti ja lähes vuosittain, joillakin jopa useita kertoja vuodessa? Jokainen toki tyylillään?

Vierailija
41422/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun maaliskuussa 2020 laitoin vanhaan ketjuun amerikkalaisten virologien ym. asiantuntijoiden haastattelun, jossa arveltiin rokotteen tulevan, mutta se ei tulisi teholtaan kestämään kovin kauaa. Olisi siis edessä jatkuva tehosterokotteiden ottaminen. Lisäksi puhuttiin, että rokotteet eivät yksin tulisi ratkaisemaan tätä pandemiaa, vaan tarvittaisiin edelleen testausta, karanteeneja, maskeja, turvavälejä jne.

Muutaman mutkan kautta näyttää tuo ennustus täyttyvän aika lailla täysin.

No mutta osasitpas sinä olla viisas ja kaukonäköinen!

Taputuksiako odotat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41423/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin tämä vihervassujen tyrannia loppuisi maastamme? Näyttää siltä että kun hallituksen loppusuora häämöttää, tahti kansan kurittamisessa kaikessa, se vain yltyy. Otetaan ikäänkuin loppukiri.

Mikä sun elämässäs on nyt hankalaa? Mä elän lähes normaalisti, ainoa että käytän maskeja kaupoissa, töissä ym. 

Sama juttu, ihan jopa piti hetki miettiä, miten vallitseva tartuntatautitilanne vaikuttaa elämiseen.  Oikeastaan suurin muutos on edellisen kirjoittajan kertomien "maski" -juttujen lisäksi se, että lähipiiriin kuuluvien ikäihmisten kontaktit pidettiin fyysisesti etäisinä lapsenlapsiin ja muihin ennen rokotuksia. Ja ennen kaikkea, mitä koronaa estäviä toimia ja selviä sekoiluja sitten on ollutkin, kokonaisuus näyttää muihin verrattuna onnistuneen hyvin.

+

HS 9.7.2021

"

Saksalais­lehti: Suomi sijoittui ensimmäiseksi 154 maan vertailussa korona­pandemiasta selviämisessä

Der Spiegel -lehden tekemän vertailun viiden parhaan joukossa ovat myös Tanska ja Norja. Maiden demokraattisuudella tai epä­demokraattisuudella ei ollut pandemiasta selviämisen kannalta suurta väliä muualla kuin Euroopassa."

"

Vierailija
41424/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen ottanut influenssa rokotteen ja olin kipeä sen jälkeen pari viikkoa, joten en ole ottanut sen jälkeen influenssarokotetta.

Rokotuksesta meni varmaankin 7 vuotta, että en ollut juuri ollenkaan kipeä, hieman nuhaa eli auttoiko rokotus?

Vierailija
41425/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaavatko ihmiset jossain vaiheessa vetää rajan mitä suostuvat tekemään? Maskit ja kotiin lukitukset onnistuivat helposti. 3 ja 4 rokotus onko 4 rokotusta maksimi vai onko loputon rokotuskierre varma? Mitä muuta ihmiset ovat valmiita tekemään - näyttäisi, että ihmiset saadaan tekemään mitä tahansa koronan varjolla?

Mikä ongelma on ottaa vaikka koko loppuelämänsä rokotuksen? Otanhan influenssa-rokotteen, maksimi on siis elinikäni? 

Mihin sitä influenssarokotetta tarvitsee? Luin jostain, että suomalainen sairastaa flunssan keskimäärin neljä kertaa vuodessa. Minä sairastan ehkä joka toinen vuosi, enkä ikinä ole niitä piikkejä ottanut.

Siihen, ettei mun tarvitse kärsiä kahta viikkoa sängyn pohjalla. Olen diabeetikko, ja korkea kuume saa elimistön sekaisin. Mieluummin pysyn terveenä, teen töitä ja elän muutenkin normaalisti =)

Minullakaan ei ole ollut mitään vakavaa vuosikymmeniin, ja lieviä nuhiakin harvoin. 

ps. kai tiedät, että influenssa on eri juttu kuin flunssa?

Vierailija
41426/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa'a?

Itse en ole ottanut influenssarokotteita koskaan ja sellainen ollut viimeksi yli 20 vuotta sitten ja sitä ennenkin aika harvakseltaan. Lapsena ja nuorena oli pari kertaa. Flunssakaan ei juuri vaivaa, siitäkin on jo yli 20, ellei sitten jo yli 30 vuotta. Vai lasketaanko yksittäinen tai pari aivastusta flunssaksi, ilman muita oireita?

Ymmärtääkseni kausirokotetuilla, niitä flunssia ja influessia esiintyy aika säännöllisesti ja lähes vuosittain, joillakin jopa useita kertoja vuodessa? Jokainen toki tyylillään?

Linkkiä kiitos siihen, että influenssa-rokotetut olisivat kipeämpiä kuin muut. Voi toki ollakin, sillä rokotuksen yleensä ottavat ihmiset, joilla ikää tai perussairauksia, eli monilla vastustuskyky luontaisesti heikompi ja huonompi. Mutta entä jos otat nuo tekijät huomioon, niin todellako edelleenkin on noin?

Ettei vain olisi Nordin-uskovaisuutta: et ajattele tarpeeksi positiivisesti, jos saat nuhan. Siitäkö kyse?

Vierailija
41427/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australia: 966 uutta tartuntaa & Uusi-Seelanti: 66 uutta tartuntaa 🚀🚀🚀

Vankilasaarilla tunnelma kiristyy.

Vierailija
41428/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilasaaret kirjoitti:

No ei kai ne tartunnat siellä lockdown alueella tule, vaan jossain muualla. Eihän koko maassa ole ulkonaliikkumiskieltoa yms.

Vierailija
41429/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa'a?

Höpö höpö. Kuinka paljon saat erilaisia tauteja riippuu luonnollisesti kuinka paljon olet ihmisten kanssa tekemisissä. Jos olet juväjemmari jossakin Petäjän kylässä niin riski saada mitään pientä nuhaa pahempaa on pieni. Jos asut ison kaupungin ytimessä ja käytät vielä julkisia niin riski saada yhtä sun toista on aivan muuta. Mä en näe minään vaivana käydä ottamassa influenssarokotusta kerran vuodessa, kävelen 50m rakennuksen sisällä työterveyteen ja otan sen.

Vierailija
41430/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vankilasaaret kirjoitti:

No ei kai ne tartunnat siellä lockdown alueella tule, vaan jossain muualla. Eihän koko maassa ole ulkonaliikkumiskieltoa yms.

Australiassa n. 90 % tapauksista on New South Walesin alueella, jossa mennään nyt lockdownin kymmenettä viikkoa.

Uudessa-Seelannissa taas on koko maan laajuinen lockdown: https://www.reuters.com/world/asia-pacific/new-zealands-delta-outbreak-…

Vierailija
41431/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa'a?

Linkkiä kiitos siihen, että influenssa-rokotetut olisivat kipeämpiä kuin muut. Voi toki ollakin, sillä rokotuksen yleensä ottavat ihmiset, joilla ikää tai perussairauksia, eli monilla vastustuskyky luontaisesti heikompi ja huonompi. Mutta entä jos otat nuo tekijät huomioon, niin todellako edelleenkin on noin?

Ettei vain olisi Nordin-uskovaisuutta: et ajattele tarpeeksi positiivisesti, jos saat nuhan. Siitäkö kyse?

En tiedä Nordin-uskovaisuudesta mitään, eikä uskonnot muutenkaan kiinnosta, paitsi zen-buddhismi, joka ei ole edes uskonto, vaan elämän filosofiaa. Ikää 65+ ja vastustuskyky edelleen hyvä, jos huomio, että influenssa tai flunssa ei tartu, vaikka lähi-/työympäristöissä niitä on esiintynyt ja myös niillä rokotetuilla.

Vierailija
41432/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sitä influenssarokotetta tarvitsee? Luin jostain, että suomalainen sairastaa flunssan keskimäärin neljä kertaa vuodessa. Minä sairastan ehkä joka toinen vuosi, enkä ikinä ole niitä piikkejä ottanut.

Siihen, ettei mun tarvitse kärsiä kahta viikkoa sängyn pohjalla. Olen diabeetikko, ja korkea kuume saa elimistön sekaisin. Mieluummin pysyn terveenä, teen töitä ja elän muutenkin normaalisti =)

Minullakaan ei ole ollut mitään vakavaa vuosikymmeniin, ja lieviä nuhiakin harvoin. 

ps. kai tiedät, että influenssa on eri juttu kuin flunssa?

Näinpä. Minun diabeetikko-tuttuni joutuu sairaalaan lähes joka kerta kun influenssa tai noro iskee. Ei ole leikin asia kaikille.

Vierailija
41433/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon käyttänyt marraskuusta asti FFP2 , asun pahimmalla tartunta alueella ja nyt maaseudulla ja käytän kirurginmaskia. Tehisteen oon saanut 10.8. Tapaan ystävän joka rokotekielteinen ja perussairautta mutta meinaan tavata ilman maskia. Muuten käytän kaupat, julkinen liikenne mm metro FFP2. Näkee myöhemmin siirrynkö kirurgin maskiin.

Tapaan jatkuvasti frendejä Stadin vilinässä myös yöelämä baarit ja clubit. Maskeja ei ole eikä tule. Rokotteita ei ole eikä tule. Liikun myös metro ja spåra.

Vierailija
41434/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kausi-influenssa ei ole flunssa.

Vierailija
41435/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksannen rokotuksen jälkeen täytyy uhrata suvun nuorin poikalapsi. Alttareita jo suunnitellaan, tulee jokaiseen kylään ja notkelmaan.

Siihen suuntaan ollaan menossa. :(

Täh :D ?? Nyt on kyllä harhaista... 

Koetteko jokavuotiset influenssarokotteetkin noin tunteella ja pelolla? Minä otan ne aina kiitollisuudella vastaan <3

Jotkut ottaa monia eri lääkkeitä aamuin illoin, kaikissa voi tulla erilaisia sivuvaikutuksia.

Jep, ja kaikissa tapauksissa niiden lääkkeiden mahdolliset sivuvaikutukset on punnittu paljon pienemmäksi riskiksi kuin itse lääkittävän sairauden lääkitsemättä jättäminen.

Vierailija
41436/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa'a?

Olet ymmärtänyt väärin.

Vierailija
41437/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon käyttänyt marraskuusta asti FFP2 , asun pahimmalla tartunta alueella ja nyt maaseudulla ja käytän kirurginmaskia. Tehisteen oon saanut 10.8. Tapaan ystävän joka rokotekielteinen ja perussairautta mutta meinaan tavata ilman maskia. Muuten käytän kaupat, julkinen liikenne mm metro FFP2. Näkee myöhemmin siirrynkö kirurgin maskiin.

Tapaan jatkuvasti frendejä Stadin vilinässä myös yöelämä baarit ja clubit. Maskeja ei ole eikä tule. Rokotteita ei ole eikä tule. Liikun myös metro ja spåra.

Etkö enää steppaile? Alkaako askel jo painaa? Se saattaa johtua koronasta. Kannattaa käydä testissä.

Vierailija
41438/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen ottanut influenssa rokotteen ja olin kipeä sen jälkeen pari viikkoa, joten en ole ottanut sen jälkeen influenssarokotetta.

Rokotuksesta meni varmaankin 7 vuotta, että en ollut juuri ollenkaan kipeä, hieman nuhaa eli auttoiko rokotus?

Kerran söin omenan ja jouduin sen jälkeen auto-onnettomuuteen. Kannattiko omenan syöminen, mitä häh?

Vierailija
41439/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen jo tottunut ihan täysin tähän "uuteen normaaliin". Ei tämä vaikeuta elämistä oikein mitenkään. Muutos aiempaan on vain se, että julkisissa sisätiloissa tulee pidettyä aina maskia ja mahdollisuuksien mukaan turvaväliä. 

Käsiä olen pessyt aina usein, joten ei siinäkään ole tapahtunut juurikaan muutosta.

Ei tämä elämä ole mitenkään rasittavaa tai kamalaa suosituksia noudattaen. 

Meillä Suomessa on kyllä päästy säännösten kanssa helpolla, joten ihmettelen välillä joidenkin marinaa. Esimerkiksi Italiassa ravintolaan sisälle pääsee vain näyttämällä negatiivisen testituloksen tai täydellä rokutussarjalla. Puhumattakaan muista sisätiloista. 

Italiassakin on perustuslaki, joka takaa henkilöiden koskemattomuuden ja yhdenvertaisen vapaan liikkuvuuden. Siitä huolimatta siellä saatiin pakkokeinot, jotkut niistä aika koviakin, läpi alle viikossa. 

Kyse on vain ja ainoastaan päättäjien tahdosta. 

Vierailija
41440/52578 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilasaaret kirjoitti:

Noin viiden miljoonan asukkaan Suomessa useita satoja uusia tartuntoja joka päivä.

Ketju on lukittu.