Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
41021/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koranatartunnat vähenee mikä on hyvä asia. Turha noita on ilmoitella , jotkut paniikissa.

Vierailija
41022/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vanhemmilla tietoa, miten ruokailut tapahtuvat kouluilla? Olen itse opettaja ja kahden koulua käyvän nuoren vanhempi. Koulussamme ruokaillaan kuin eläisimme normaalioloissa, eli ruokajonoissa ei käytetä maskeja, ja oppilaat aterioivat pöydissä siten, että he istuvat tiiviisti toistensa vieressä ja vastakkain samalla rupatellen.

Ruokailun jälkeiset ja muutkin välitunnit hoituvat aivan, kuin koronaa ei olisikaan. Maskeja pitävät vain ne, jotka haluavat, mutta huomattava osa ei niitä käytä. Oppitunneilla maskeja käytetään ahkerammin, mutta kolmannes tai joillakin luokilla jopa puolet torjuu maskin.

Käsienpesun osalta tilanne ei ole yhtään tämän parempi, eli jotkut pesevät kädet mennessään ruokailuun, osa virauttaa käsiään ja toiset menevät suoraan ruokailuun, eivätkä pese käsiään myöskään kun käytetään tietokoneita. 

Onko muilla vastaavanlaisia havaintoja, vai olenko ainoa, jota asia mietityttää?

Missä paikassa on noin leväperäistä? Meillä Keski-Uudenmaalla sijaitsevassa koulussa on nimetyt vakipaikat ruokalassa, iistuvat neljän ryhmissä. Maskit jonossa ja tunneilla, käsiä pestään ja desinfioidaan.

Ymmärrän tuon kuvailemasi, jos asut jossain perusvaiheessa olevalla paikkakunnalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
41023/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastin sarscov2 viruksen keväällä 2020. Olen perusterve mutta uskon että D vit varastoni olivat tosi matalalla silloin. Olen myös veriryhmää A- joille covid iskee usein jostain syystä kovempaa. En joutunut sairaalaan muuta yllättävän pitkään oli voimat poissa.

Luotan siihen että taudin lujuus kasvatti sellaisen immuniteetin että on terveellisempää itselleni olla ottamatta rokotteita.

JA ETENKIN JOS

olisikin niin että virus olisi laboratoriosta laskettu niin tekisikö mieleni ottaa sitä vastaan tehty rokote jos on kuitenkin jo viruksesta selvinnyt.

Jos ymmärrätte mitä tarkoitan?

Vierailija
41024/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi koronatoimien tutkituksi maailmanmestariksi julistettiin,

Vankilasaarilla mentiin ikuiseen lockdowniin,

nyt tanssii ja ja juhlii ylpeänä koko Suomen kansa,

tukahduttajat ottaa tuskaan Kelan piikkiin punkkua 🍷🍷🍷

Ainoa fiksu keino Ausseille on rokottaa nyt vain riskiryhmät ja vanhukset. Hankkia lääkkeitä kuten ivermektiinia koronaan sairastuneiden hoitoon. Kannustaa kaikkia syömään runsaasti d- vitamiinia. Ja elää normaalista ilman pelkoa.

En tiedä pystyykö Uusi-Seelantikaan enää tukahduttamaan ja se on harmi.

Vierailija
41025/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin juuri ajan koronatestiin, joka on minulle 97.

Pääasiallisesti matkustan autolla Schengen-alueella, mutta myös lentäen. Työn vuoksi. Pitkät junamatkat olen jättänyt, sillä työnantaja ei niitä hyväksy, eikä korvaa (junien ilmastointi on todettu tutkimuksissa huonoksi).

Kirjoitin siihen ensimmäiseen koronaketjuun olleeni Padovassa työmatkalla Italian ensimmäisen koronakuoleman aikaan. Kävin toistamiseen maassa huhtikuussa 2020, tuolloin autolla. Rajalla ei ollut minkäänlaista kontrollia ja laitoin tästä myös viranomaisille palautetta.

Pääasiallisesti olen lentänyt Sveitsiin. Sinne voi matkustaa testeittä heti, kun kaksi rokotetta on otettu tai jos matkustaja on alle 16 v. Lennot ovat olleet aina puolillaan. Ranskan rajalla en ole nähnyt koskaan seurantaa, vaikka käytössä on 30 km sääntö. Noin kaikkiaan koen matkustamisen Schengen-alueella hyvin väljäksi ja turvalliseksi. Kyllä EU on tässä asiassa ihan onnistunut.

Vierailija
41026/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmiset tarvitsee oikeasti tietää onko jossain joku altistunut. Ihan sairasta.

Katsos kun sieltä missä on altistumisia tulee niitä tartuntojakin. Tartunnan saaneet tartuttavat tautia eteenpäin ja mitä enemmän altistumisia sitä todennäköisempää on tartunnan saaminen.

Mutta mihin SINÄ tarvitset.

Muuhun kuin uteliaisuuteen tai viihdykkeeksi.

Itse olen ollut altistuneena kahdesti missä altistuneita tuli paljon. Kukaan ei sairastunut

Ei kukaan.

Tai oikeastaan kolmesti. Kolmannella ei karanteenia koska piikit

Kolmannet ja neljännet koronapiikit tilattiin Suomeen jo huhtikuussa.

Samoin 5-11 vuotiaiden rokotteet on jo tilattu.

En tiedä itkeäkö vaiko nauraa.

Vierailija
41027/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasin juuri ajan koronatestiin, joka on minulle 97.

Pääasiallisesti matkustan autolla Schengen-alueella, mutta myös lentäen. Työn vuoksi. Pitkät junamatkat olen jättänyt, sillä työnantaja ei niitä hyväksy, eikä korvaa (junien ilmastointi on todettu tutkimuksissa huonoksi).

Kirjoitin siihen ensimmäiseen koronaketjuun olleeni Padovassa työmatkalla Italian ensimmäisen koronakuoleman aikaan. Kävin toistamiseen maassa huhtikuussa 2020, tuolloin autolla. Rajalla ei ollut minkäänlaista kontrollia ja laitoin tästä myös viranomaisille palautetta.

Pääasiallisesti olen lentänyt Sveitsiin. Sinne voi matkustaa testeittä heti, kun kaksi rokotetta on otettu tai jos matkustaja on alle 16 v. Lennot ovat olleet aina puolillaan. Ranskan rajalla en ole nähnyt koskaan seurantaa, vaikka käytössä on 30 km sääntö. Noin kaikkiaan koen matkustamisen Schengen-alueella hyvin väljäksi ja turvalliseksi. Kyllä EU on tässä asiassa ihan onnistunut.

Rajat ovat vuotaneet koska taudin on haluttukin levitä. Se on kupletin juoni.

Oletteko koskaan ihmetelleet miten Fauci ei ole koskaan korostanut rajakontrollia vaan sen sijaan koko väestön rokottamista?

Vierailija
41028/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hemmetin tollo tuo FACTS huutajakin on

Onko sama kuin tämä Tatjana solkottaja ja joku muu samoja hymiöitä suoltava.

Se on juurikin yksi ja sama.

Jep. Tuo meuhkaa ketjussa pitkin päivää ja pelkää kuollakseen, että virus tukahtuisi koska silloin oma elämä olisi yhtä ankeaa kuin tähänkin asti, mutta muut saisi elää taas vapaasti ja normaalisti kuten ennen.

Siksi tanssitaan & juhlitaan, rajoituksia tai maskeja ei tarvita, tussahti, respect & facts eikä vankilasaarillakaan viruksen tukahduttaminen onnistu.

Kuvittelee kaiketi, että saisi tuolla jotain vaikutusta tilanteeseen ja tartunnat kääntymään toivomaansa suuntaan.

Luulen, epäilen ja.. että tuo jankkaa täällä vain saadakseen huomiota. Noissa viesteissä mitään järkevää ole takana. Liene ole perhe-elämääkään/mitään normaalia kuten töissä käynti, koska aikaa roikkua netissä aamusta iltaan. Peilaa itseään viesteissä, luulen että punkku maistuu.

Vierailija
41029/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen korona-ajan paras onnenkantamoinen oli se sairastunut kiinalaisnainen, joka herätti hitaat päättäjät ja säästi turhalta ei-tämä-meitä-koske-lässytykseltä.

Herätys oli valitettavasti vain väliaikainen

Hybridistrategia pohkautui Hetemäen raporttiin, jonka keskeinen oletus oli ”jäävuoriharha” eli tautitapauksia olisi piilossa moninkertainen määrä todettuihin.

Ensimmäiset serologiatutkimukset paljastivat, että ei ole jäävuorta. Mitä tapahtui strategialle? Ei mitään.

Kun kävi selväksi, että virus leviää ilmateitse, mitä tapahtui? Ei mitään.

Kun kävi selväksi, että FFP2/3-hengityssuojaimet ovat tehokkaita deltaa vastaan, mitä tapahtui? Ei mitään.

Kun kävi selväksi, että ilmanpuhdistimet ovat tehokkaita, mitä tapahtui? Ei mitään.

Miten kävi? Ekstrahyvin. Ihan lukujen valossa. Mutta näyttävyyttä liian vähän. Siksi väärin sammutettu!

Vierailija
41030/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Vaasa!

Vaasan ammattikorkeakoulussa pääpaino tulee olemaan lähiopetuksessa. Isojen ryhmien kohdalla opetus hoidetaan etänä, mutta tarkoitus on, että jokaisella on lähiopetusta.

Rehtori kertoo, että oppilaitos on valmistautunut syyslukukauden alkuun koronapandemian varjossa monin eri tavoin.

– Me tarjoamme esimerkiksi kaikille opiskelijoille nämä tiiviimmät eli FFP2-maskit. Lisäksi ruokalaan on vuokrattu HEPA-suodattimella varustetut erittäin tehokkaat ilmanvaihtokoneet. Opettajille on myös ilmaiset koronapikatestit. Henkilö voi itse sellaisen noutaa ja ottaa käyttöön.

Tehokkaammat ilmanvaihtolaitteet sijaitsevat oppilaitoksen ruokalassa ja laitteita on sijoitettu eri puolille salia kahdeksan kappaletta.

Kampuksella on maskisuositus voimassa ja käsihygieniaan ja turvaväleihin kiinnitetään huomiota.

https://yle.fi/uutiset/3-12064824

Koulussa oli sanottu, että kohta voidaan lopettaa maskin käyttö, kun me kaikki ollaan rokotettu

(siis kaikki luokan oppilaat ja opettajat).

Yläkoulu, Helsinki. Opettaja puhui näin yhteisesti koko luokalle.

Lievää painostusta, ottaa rokote.

Ei olla Vaasassa.

Vierailija
41031/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi monet ikäihmiset lopettaneet minun paikkakunnallani maskien käytön R-kioskilla ja yms. paikoissa. En tiedä ovatko rokotettuja, mutta oletan heidän olevan?

R-kioskilla 🙃.

Paikallisella perällä oli lappu ulko-ovessa. Karanteenissa ei saa asioida.

Ei ole kaikille ihan selvää, mikä on karanteeni.

Vierailija
41032/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi monet ikäihmiset lopettaneet minun paikkakunnallani maskien käytön R-kioskilla ja yms. paikoissa. En tiedä ovatko rokotettuja, mutta oletan heidän olevan?

R-kioskilla 🙃.

Paikallisella perällä oli lappu ulko-ovessa. Karanteenissa ei saa asioida.

Ei ole kaikille ihan selvää, mikä on karanteeni.

ärrällä (ei perällä)

Vierailija
41033/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilmakonsertissa käväissyt Riku sairastui koronaan: ”Ei ajantajua, luulin että kuolen”

https://hymy.fi/uutiset/ulkoilmakonsertissa-kavaissyt-riku-sairastui-ko…

Vierailija
41034/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vanhemmilla tietoa, miten ruokailut tapahtuvat kouluilla? Olen itse opettaja ja kahden koulua käyvän nuoren vanhempi. Koulussamme ruokaillaan kuin eläisimme normaalioloissa, eli ruokajonoissa ei käytetä maskeja, ja oppilaat aterioivat pöydissä siten, että he istuvat tiiviisti toistensa vieressä ja vastakkain samalla rupatellen.

Ruokailun jälkeiset ja muutkin välitunnit hoituvat aivan, kuin koronaa ei olisikaan. Maskeja pitävät vain ne, jotka haluavat, mutta huomattava osa ei niitä käytä. Oppitunneilla maskeja käytetään ahkerammin, mutta kolmannes tai joillakin luokilla jopa puolet torjuu maskin.

Käsienpesun osalta tilanne ei ole yhtään tämän parempi, eli jotkut pesevät kädet mennessään ruokailuun, osa virauttaa käsiään ja toiset menevät suoraan ruokailuun, eivätkä pese käsiään myöskään kun käytetään tietokoneita. 

Onko muilla vastaavanlaisia havaintoja, vai olenko ainoa, jota asia mietityttää?

Missä paikassa on noin leväperäistä? Meillä Keski-Uudenmaalla sijaitsevassa koulussa on nimetyt vakipaikat ruokalassa, iistuvat neljän ryhmissä. Maskit jonossa ja tunneilla, käsiä pestään ja desinfioidaan.

Ymmärrän tuon kuvailemasi, jos asut jossain perusvaiheessa olevalla paikkakunnalla. 

Samat havainnot. Lisäksi koulussa ei jaeta maskeja aamulla kouluun mennessä eli kaikki kulkee käytävillä, käy kaapeilla ja odottaa auloissa ilman maskia ennen ekaa tuntia. Yksityiskoulu pääkaupunkiseutu.

Tai periaatteessa maskeja jaetaan ovella aamulla, mutta ne ei riitä kaikille. Kukaan ei välitä asiasta.

Opettajat odottaa, että maskien käyttö loppuu, kun kaikki on nyt rokotettu. Puhuvat tästä avoimesti koko luokalle. Kyse siis yläkoululaisista.

Välillä rehtori laittaa wilma-viestiä, kun ruokajonossa on ruuhkaa eikä turvavälejä. Se tosin taisi olla viime keväänä. Tunnilla sitten pidetään maskia. Kaikki tietää, että se on pelkkää teeskentelyä.

Vierailija
41035/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko kun viime vuonna Mika Rämet ja Hanna Nohinyek puhuivat tästä rokotteesta mikä meille on tulossa? Rämet sanoi ettei se tuo immuniteettia ja Hanna taas totesi rokotteen johtavan jopa vaikeampiin tautitapauksiin.

En, olisiko linkkiä?

Vierailija
41036/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko kun viime vuonna Mika Rämet ja Hanna Nohinyek puhuivat tästä rokotteesta mikä meille on tulossa? Rämet sanoi ettei se tuo immuniteettia ja Hanna taas totesi rokotteen johtavan jopa vaikeampiin tautitapauksiin.

No ei muisteta. Sinulla on vaikeuksia luetunymmärtämisessä JA vääristelet tahallasi.

Vierailija
41037/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat havainnot. Lisäksi koulussa ei jaeta maskeja aamulla kouluun mennessä eli kaikki kulkee käytävillä, käy kaapeilla ja odottaa auloissa ilman maskia ennen ekaa tuntia. Yksityiskoulu pääkaupunkiseutu.

Tai periaatteessa maskeja jaetaan ovella aamulla, mutta ne ei riitä kaikille. Kukaan ei välitä asiasta.

Opettajat odottaa, että maskien käyttö loppuu, kun kaikki on nyt rokotettu. Puhuvat tästä avoimesti koko luokalle. Kyse siis yläkoululaisista.

Välillä rehtori laittaa wilma-viestiä, kun ruokajonossa on ruuhkaa eikä turvavälejä. Se tosin taisi olla viime keväänä. Tunnilla sitten pidetään maskia. Kaikki tietää, että se on pelkkää teeskentelyä.

Eikä tauti vaan tartu.

Vierailija
41038/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Vaasa!

Vaasan ammattikorkeakoulussa pääpaino tulee olemaan lähiopetuksessa. Isojen ryhmien kohdalla opetus hoidetaan etänä, mutta tarkoitus on, että jokaisella on lähiopetusta.

Rehtori kertoo, että oppilaitos on valmistautunut syyslukukauden alkuun koronapandemian varjossa monin eri tavoin.

– Me tarjoamme esimerkiksi kaikille opiskelijoille nämä tiiviimmät eli FFP2-maskit. Lisäksi ruokalaan on vuokrattu HEPA-suodattimella varustetut erittäin tehokkaat ilmanvaihtokoneet. Opettajille on myös ilmaiset koronapikatestit. Henkilö voi itse sellaisen noutaa ja ottaa käyttöön.

Tehokkaammat ilmanvaihtolaitteet sijaitsevat oppilaitoksen ruokalassa ja laitteita on sijoitettu eri puolille salia kahdeksan kappaletta.

Kampuksella on maskisuositus voimassa ja käsihygieniaan ja turvaväleihin kiinnitetään huomiota.

https://yle.fi/uutiset/3-12064824

Koulussa oli sanottu, että kohta voidaan lopettaa maskin käyttö, kun me kaikki ollaan rokotettu

(siis kaikki luokan oppilaat ja opettajat).

Yläkoulu, Helsinki. Opettaja puhui näin yhteisesti koko luokalle.

Lievää painostusta, ottaa rokote.

Ei olla Vaasassa.

Ope on ottanut rokotteen ja sitä vttuttaa. Haluaa muidenkin kokea saman.

Todnäk. Ope on sen ikäinen, että saanut rokotteen jo alkukeväästä 3-4/21 ja toisen kesän alussa 6-7/21.

Ilmeisesti hänellä on sisäpiirin tietoa maskeista. Koronahan ei tunnetusti leviä koulussa.

Vierailija
41039/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaasassa tuli viikossa ilmi toistakymmentä koulualtistumisia aiheuttanutta tartuntaa, joissain kouluissa jo jatkotartuntoja. Joka päivä odotetaan tietoa, mitkä koulut tänään vuorossa. Naapurissa Mustasaaressa (pieni paikkakunta) 4 tartuntaa alakoulussa, 1 yläkoulussa tänään.

Koronatestausruuhkaan pyysi Kaukoranta jo apua. Tartunnanjäljityskin pulassa.

Ihmettelen, onko näitä muualla ollenkaan, kun ei tiedoteta. Vaasa ei nyt niin suuri paikkakunta ole. Eikä kyse ole korkeakouluopiskelijoista, joita täällä paljon, vaan peruskoululaisista.

Korkeakoulut aloittavat vasta huomenna ja viikon päästä jatkavat opiskelijat paikalle. Toivottavasti marjanpoimijatyylinen tartuntaefekti ei lähde vaihto-opiskelijoista liikkeelle. En kyllä näe syytä, miksi ei lähtisi.

Vierailija
41040/52578 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilmakonsertissa käväissyt Riku sairastui koronaan: ”Ei ajantajua, luulin että kuolen”

https://hymy.fi/uutiset/ulkoilmakonsertissa-kavaissyt-riku-sairastui-ko…

Sellaista voi olla. Ei joutunut kuitenkaan teho-osastolle eikä hengityskoneeseen.

Ketju on lukittu.