Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
32401/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vidal näitä kesälukemia. Kohta alkaa koulut ja pikku Epet palaa päikkyihin. Luotatko todella rokotteeseen, ettet sairastu vakavasti ja ole jalat oikosena ruumiskontissa. Nimittäin kohta tartunnat ovat yli 1000 luokkaa.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008152505.html

Juu, se kuuluisa pari viikkoa ja ne ruumiskontit täyttyvät. Ei kun mites se menikään, 1,5 hoettu samaa ja mitään ei tapahdu 🤣

Oletko huomannut ollenkaan, että se olet vaan sinä joka noista ruumiskonteista ja -rovioista ketjussa toistuvasti puhuu?

Onko sun muisti heikentynyt?

Vierailija
32402/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tays lista alkaa olla jo järkyttävä. Käytännössä voit nyt altistua ihan missä vaan

Häh.

No eikö ylipäätään kannata suhtautua niin että voi altistua missä vain.

Eikä silti tarvi kotiin linnoittautua tai kulkea joku fb päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
32403/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahahahaaaaa, postasin Facebookissa kannustavani kaikkia ottamaan rokotteen, kaksi rokotekieltäytyjäuuvattikaveria poisti minut kavereistaan. Noinko koville se ottaa, että kaikki eivät usko "luonnolliseen immuniteettiin" tai "kokeelliseen injektioon"?

Itse taasen olen poistanut tuttavapiiristä ihan kaikki kaltaisesi mielipidevaikuttamista harrastavat fanaatikot aatteen suunnasta riippumatta.

t: rokotettu

Vierailija
32404/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli delta, lapset lähes oireettomia ja mies, pientä nenän valumista. Minulla oli kuin oisin saanu hullun allergiakohtauksen, nenä valui kuin vesihana 2päivää ja kurkkua/korvia kutitti. Yhdet rokotteet on meillä. Eli lievä ainakin tässä perheessä.

Hyvä kuulla. Kiitos, kun kerroit. Jos kaikesta suojautumisesta huolimatta taudin saa, kun sitä kaikkialla nyt on, pitää toivoa lievää versiota.

Jep vaikka siitä "liian" lievästä versiosta ei todennäköisesti immuniteettia saakaan vaikka liekö tuosta sitten edes apua enää rokotteiden tuoman suojan päälle :-/

Lievästäkin voi silti saada tuon hemmetin longcovidin riesakseen eli ainakin itse aion jatkossakin minimoida tartuntariskini vaikka rokotteet jo onkin otettuina.

Katselen sitten sitä vanhaa normielämää uudemman kerran sitten, kun tämä pandemia on saatu tukahtumaan ainakin Suomesta. Toisaalta tämä uusi elämäkin on varsin mukavaa vaikka toki joitain asioita kaipaakin.

Vierailija
32405/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen napsahti koronatestissä positiivinen. Palvelualalla olen töissä, joten töistä olettaisin tuon saaneeni. Yksi rokote on.

Olo on kurja, kuin hakattu. Päätä särkee ja välillä silmissä mustenee. Raudan maku suussa ja kamala jano. Yöllä näin todella levottomia unia ja en oikein osannut hahmottaa olenko unessa vai hereillä.

Mitään perinteisiä flunssan oireita ei ole.

Todella pelottavan tuntuinen tauti, toivottavasti pian lähtisi helpottamaan.

Minulla nuo oireet inhottavasti aaltoili eli just kun kerkesi huokaista niiden olevan ohi niin ne tulikin takaisin. Ja mulla puuttui kanssa ihan kaikki flunssamaisuus eikä edes kuumetta ollut ollenkaan vaikka hikoilu olikin ihan käsittämätöntä. Pari yötä oli ihan hirveitä, koska sattui ihan kaikkialle ja olo meni tosi epätodelliseksi ja yksinasuvana oikeasti pelotti että noinkohan sitä aamulla enää herää jos tässä edes nukahtaa.

Nyt olen ainakin "virallisesti" parantunut, koska tartunnasta on mennyt kuukauden päivät, mutta tuo hikoilu jäi päälle kuten myös omituiset maut suussa. Itsellä on tuon rautamaisuuden lisäksi myös hassun hiivamainen maku aina välillä. 

Omat oireet oli myös ihan järjettömät.

Hirveä päänsärky ja väsymys mutta niiden lisäksi rupesi haisemaan voimakas savun haju nenässä ulkona ollessa, sitten taas sisälle tullessa haju muuttui sellaiseksi imelän makeaksi Ja mitään normaaleja hajuja en haistanut , nenä ei ollut tukossa eikä nuhaa mutta hajuaisti meni aivan sekaisin. Meni joku kolme viikkoa, että palautui.

Vierailija
32406/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahahahaaaaa, postasin Facebookissa kannustavani kaikkia ottamaan rokotteen, kaksi rokotekieltäytyjäuuvattikaveria poisti minut kavereistaan. Noinko koville se ottaa, että kaikki eivät usko "luonnolliseen immuniteettiin" tai "kokeelliseen injektioon"?

Itse taasen olen poistanut tuttavapiiristä ihan kaikki kaltaisesi mielipidevaikuttamista harrastavat fanaatikot aatteen suunnasta riippumatta.

No siihen sinulla on toki täysin oikeus, nämä poistajat vaan itse suoltavat sitä "rokote on myrkkyä" ja "tiedän satoja rokotteeseen kuollutta" mussutustaan useita postauksia päivittäin. Vaan eivätpä sitten kestä, jos joku on avoimesti eri mieltä, vaikka ihan ok kavereita on oltu ennen koronaa.

Vierailija
32407/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eilen toisen rokotuksen. Tänään oli aamulla päänsärkyä ja vähän nuhjuinen olo muutamia tunteja. Nyt jo aivan normaali olo, mitä nyt käsivartta särkee.

Eipä ollut paha, pelkäsin kovempia oireita.

Vierailija
32408/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siihen sinulla on toki täysin oikeus, nämä poistajat vaan itse suoltavat sitä "rokote on myrkkyä" ja "tiedän satoja rokotteeseen kuollutta" mussutustaan useita postauksia päivittäin. Vaan eivätpä sitten kestä, jos joku on avoimesti eri mieltä, vaikka ihan ok kavereita on oltu ennen koronaa.

Se on kyllä surullista, että tämä pandemia on rikkonut monia ihmissuhteita, kun on ollut erilaiset, mutta tiukat näkemykset koronasta ja sen torjunnasta. Itselläkin pari kaveria hurahtaneet toistelemaan koronakielteisyyttään somessa ja poistavat ja estävät kaikki, jotka edes hieman kyseenalaistavat. Itse olen pysytellyt hiljaa, mutta harmittaa kyllä.

Vierailija
32409/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain eilen toisen rokotuksen. Tänään oli aamulla päänsärkyä ja vähän nuhjuinen olo muutamia tunteja. Nyt jo aivan normaali olo, mitä nyt käsivartta särkee.

sain koronan pari viikkoa sitten. Oli vähän flunssainen olo pari päivää. Pelkäsin kovempia oireita.

Vierailija
32410/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indonesiasta tyrmäävät koronaluvut: yli 2000 kuolemaa päivässä

https://demokraatti.fi/indonesiasta-tyrmaavat-koronaluvut-yli-2000-kuol…

Vierailija
32411/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sain koronan pari viikkoa sitten. Oli vähän flunssainen olo pari päivää. Pelkäsin kovempia oireita.

Tämä on kyllä ihan ihme virus kun toisilla on näitä flunssanoireita ja toisilla sitten taas ne puuttuu ihan kokonaan ja oireet onkin ihan muuta.

Ja sitten osa ei saa oireita ollenkaan. Ainakaan siis heti tartunnan jälkeen. 

Silti edelleen osa porukasta vaan toistelee mantraa kuinka tämä on kuin mikä tahansa tavisflunssa jossa ei ole mitään vaarallista tai kummallista tai jopa ettei koko virusta ole olemassakaan.

Vierailija
32412/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuun alueel­li­nen koor­di­naa­tio­ryh­mä esittää ko­koon­tu­mis­ra­joi­tuk­sia maa­kun­taan pa­hen­tu­neen ko­ro­na­ti­lan­teen vuoksi

Tartuntojen ilmaantuvuusluku on tällä hetkellä Kainuussa korkeampi kuin kertaakaan aiemmin pandemian aikana

https://www.kaleva.fi/kainuun-alueellinen-koordinaatioryhma-esittaa-kok…

Vierailija
32413/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen napsahti koronatestissä positiivinen. Palvelualalla olen töissä, joten töistä olettaisin tuon saaneeni. Yksi rokote on.

Olo on kurja, kuin hakattu. Päätä särkee ja välillä silmissä mustenee. Raudan maku suussa ja kamala jano. Yöllä näin todella levottomia unia ja en oikein osannut hahmottaa olenko unessa vai hereillä.

Mitään perinteisiä flunssan oireita ei ole.

Todella pelottavan tuntuinen tauti, toivottavasti pian lähtisi helpottamaan.

Minulla nuo oireet inhottavasti aaltoili eli just kun kerkesi huokaista niiden olevan ohi niin ne tulikin takaisin. Ja mulla puuttui kanssa ihan kaikki flunssamaisuus eikä edes kuumetta ollut ollenkaan vaikka hikoilu olikin ihan käsittämätöntä. Pari yötä oli ihan hirveitä, koska sattui ihan kaikkialle ja olo meni tosi epätodelliseksi ja yksinasuvana oikeasti pelotti että noinkohan sitä aamulla enää herää jos tässä edes nukahtaa.

Nyt olen ainakin "virallisesti" parantunut, koska tartunnasta on mennyt kuukauden päivät, mutta tuo hikoilu jäi päälle kuten myös omituiset maut suussa. Itsellä on tuon rautamaisuuden lisäksi myös hassun hiivamainen maku aina välillä. 

Omat oireet oli myös ihan järjettömät.

Hirveä päänsärky ja väsymys mutta niiden lisäksi rupesi haisemaan voimakas savun haju nenässä ulkona ollessa, sitten taas sisälle tullessa haju muuttui sellaiseksi imelän makeaksi Ja mitään normaaleja hajuja en haistanut , nenä ei ollut tukossa eikä nuhaa mutta hajuaisti meni aivan sekaisin. Meni joku kolme viikkoa, että palautui.

Mä en haistanut savua vaan röökin (ja siis tosiaan sellaisissa paikoissa joissa sen ei vaan ole mahdollista haista) ja sittemmin olenkin saanut riesakseni ihan ekan poikaystävän käyttämän partaveden tuoksun noin 30 vuoden takaa.. En siis hirmuisesti tykännyt siitä edes aikanaan.

Tämän lisäksi jäi sellainen kroppaa kiertävä jomotus ja vihlonta joka on ensin nilkassa ja sen jälkeen pikkurillin kautta lonkassa ja lopulta silmien takana päässä ja sitten silmissä mustenee/sumenee ja huimaa. Tai randomilla ihan missä tahansa järjestyksessä.

Eikä nämä oireet muuttuneet ainakaan mulla miksikään rokotusten jälkeenkään.

Vierailija
32414/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kainuun alueel­li­nen koor­di­naa­tio­ryh­mä esittää ko­koon­tu­mis­ra­joi­tuk­sia maa­kun­taan pa­hen­tu­neen ko­ro­na­ti­lan­teen vuoksi

Tartuntojen ilmaantuvuusluku on tällä hetkellä Kainuussa korkeampi kuin kertaakaan aiemmin pandemian aikana

No nythän sitä jo joutaakin julistaa leviämisvaihe ja rajoitukset päälle kun kaikki kesätapahtumat alkaakin olla saatu pidetyksi ja virusvariantti levitettyä perukoita myöten.

Vierailija
32415/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnettujen 228 tartunnan lähteet PSHP:ssä viikko

Sama talous/perhepiiri/kumppani 20%

57 tapausta

Sukulaisen/ystävän/tuttavan tapaaminen 4% 11 tapausta

Työpaikka 6%

14 tapausta (12 eri työpaikkaa)

Ravintola, baari, yökerho 23% 65 tapausta

Yleisötapahtuma 3% 8 tapausta

Yksityiset juhlat 2%

5 tapausta

Vapaa-ajan harrastus 2%

5 tapausta

Muu tunnettu covid-kontakti 4%

. 12 tapausta

Ulkomailta 9%

• 26 tapausta

Ei tapauksia kouluista, päiväkodeista, hoito/hoivalaitoksista, liikennevälineistä

Yksityiset juhlat vain 2 %.

Hämmästyttävää, että Mika Salminen tänään kertoi, että rajoitukset ei auta kun nuoriso kuitenkin kokoontuu.

Vierailija
32416/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä surullista, että tämä pandemia on rikkonut monia ihmissuhteita, kun on ollut erilaiset, mutta tiukat näkemykset koronasta ja sen torjunnasta. Itselläkin pari kaveria hurahtaneet toistelemaan koronakielteisyyttään somessa ja poistavat ja estävät kaikki, jotka edes hieman kyseenalaistavat. Itse olen pysytellyt hiljaa, mutta harmittaa kyllä.

Niinpä. En kyllä ymmärrä miksi hallitus valitsi tällaisen hallitse ja hajota-linjan, kun miettii kuinka hyvässä yhteishengessä ja tsempillä liki kaikki suomalaiset oli virusta tukahduttamassa keväällä 2020.

Toisenlaisella strategialla meillä olisi todennäköisesti ihan huikea yhteishenki ja sellaisessa yhteiskunnassa olisi enemmän kuin mukavaa elää.

Muutenkin se tuppaa olemaan niin, että kun asiat pitkittyy ne myös mutkistuu ja lopulta ihan kaikilla on pinna tiukalla.

Vierailija
32417/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnettujen 228 tartunnan lähteet PSHP:ssä viikko

Sama talous/perhepiiri/kumppani 20%

57 tapausta

Sukulaisen/ystävän/tuttavan tapaaminen 4% 11 tapausta

Työpaikka 6%

14 tapausta (12 eri työpaikkaa)

Ravintola, baari, yökerho 23% 65 tapausta

Yleisötapahtuma 3% 8 tapausta

Yksityiset juhlat 2%

5 tapausta

Vapaa-ajan harrastus 2%

5 tapausta

Muu tunnettu covid-kontakti 4%

. 12 tapausta

Ulkomailta 9%

• 26 tapausta

Ei tapauksia kouluista, päiväkodeista, hoito/hoivalaitoksista, liikennevälineistä

Yksityiset juhlat vain 2 %.

Hämmästyttävää, että Mika Salminen tänään kertoi, että rajoitukset ei auta kun nuoriso kuitenkin kokoontuu.

Miksi ei sitten ajatella sellaisia rajoituksia jotka kohdistuu nuoriin ja estää nuorison parveilun ja liikkumisen esim ruokakaupoissa ja julkisissa kulkuvälineissä altistamassa ja tartuttamassa muita ihmisiä?

Toki siinä kärsinee muutama sellainenkin nuori joka ei biletä ja baareile porukalla, mutta kiitokset tästä epäoikeudenmukaisuudestakin kuuluu niille jotka kokoontuu anyway.

Ei oikeasti voi olla, että nuoriso saa tehdä mitä lystää ja muut kantaa seuraukset.

Vierailija
32418/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nythän sitä jo joutaakin julistaa leviämisvaihe ja rajoitukset päälle kun kaikki kesätapahtumat alkaakin olla saatu pidetyksi ja virusvariantti levitettyä perukoita myöten.

Ensi viikonloppuna on ainakin 8 keskisuurta tai isoa festivaalia ympäri Suomenmaan. Eihän täällä Suomessa mitään koronaa siis mitenkään voi olla, vai mitä smarin?

Vierailija
32419/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BioNTech on kehittänyt rokotteesta deltavariantin piikkiproteiinia vastaan päivitetyn version ja aloittaa sen testaamisen elokuussa (lähde: BioNTech lehdistötiedote 8.7.2021).

Eli tämä vahvistaa, että nyt annetut piikit eivät ole riittävän tehokkaita deltakoronaa vastaan. Tuskin aivan turhaan isoa rahaa tuohon hukkaavat.

Vierailija
32420/52578 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. En kyllä ymmärrä miksi hallitus valitsi tällaisen hallitse ja hajota-linjan, kun miettii kuinka hyvässä yhteishengessä ja tsempillä liki kaikki suomalaiset oli virusta tukahduttamassa keväällä 2020.

Toisenlaisella strategialla meillä olisi todennäköisesti ihan huikea yhteishenki ja sellaisessa yhteiskunnassa olisi enemmän kuin mukavaa elää.

Muutenkin se tuppaa olemaan niin, että kun asiat pitkittyy ne myös mutkistuu ja lopulta ihan kaikilla on pinna tiukalla.[/quote]

Hallituksen omassa muistiossa (s.3) todetaan seuraavaa:

Hybridistrategia, jossa rajoituksia lisätään tartuntatapausten kasvun myötä ja puretaan laskun myötä, asettaa jaksamiselle erilaisia vaatimuksia kuin esimerkiksi eliminaatiostrategian tapauksessa. Jälkimmäisessä tartunnat painetaan ensin voimakkaiden rajoitusten myötä alueellisesti nolliin – rajoitukset sen jälkeen pääosin poistetaan alueen sisällä, alueen rajojen terveysturvallisuuden varmistaen ja taltuttaen uudet tapaukset testaa-jäljitä-eristä -protokollalla. Hybridistrategian sisältämä rajoitusten syklisyys ja keston epävarmuus kuormittavat mieltä eliminaatiostrategiaa enemmän.  https://api.hankeikkuna.fi/asiakirjat/2a086d9c-2eef-454c-b430-1a7cc5aff…

Ketju on lukittu.