Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
24021/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin puhtaalla omallatunnolla sanoa, että rajoituksia olen noudattanut koko pandemian aikana. Siksi ihan vihaksi pistää, kun muiden laiminlyöntien vuoksi saa elää taas kohta tiukemmilla säännöillä

Vierailija
24022/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tosiaan on ihmisen oma vastuu tällaisissa asioissa? Sulut ravintoloissa ja matkustussuositukset ym. olivat juuri tälle porukalle ihan mahdottomia ajatuksia. Nyt sulkuja sitten saadaan taas maahan ja vain joidenkin ajatelemattomien ihmisten vuoksi. Vähintä mitä voivat tehdä voisivat jalkapallofanit maksaa itse edes koronatestien hinnan kokonaisuudessa. Ei tunnu veronmaksajasta mukavalta maksella, kun ilmiselvästi ovat itse taudin aiheuttaneet. Ne muut jotka nyt ovat karanteenissa ovat töistä pois ja työnantaja maksavat sairausloman palkkaa. Lakipykälät sellaiseksi, ettei kaikkia pidä sietää.

Odota nyt ensin niitä sulkuja.

Miksi et voi pitäytyä tosiasioissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24023/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan näin. Oppositio on huutanut ,kaikki auki ,kaikki auki.

Vierailija
24024/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voin puhtaalla omallatunnolla sanoa, että rajoituksia olen noudattanut koko pandemian aikana. Siksi ihan vihaksi pistää, kun muiden laiminlyöntien vuoksi saa elää taas kohta tiukemmilla säännöillä

Älä nuolaise ennenkuin tipahtaa.

Etenkin viha kalvaa turhaan, kun sen lietsoo päälle "kohta" syistä.

Vierailija
24025/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Husin Mäkijärvi: Pietarin korona­tartunnat valtaosin deltavarianttia – altistuneita saattaa olla jopa tuhat.

Husin johtajaylilääkärin mukaan rajoituksia voidaan joutua kiristämään, mikäli uuden tartunta-aallon uhka nousee merkittäväksi.

PIETARIIN EM-kisoihin matkanneiden turistien tuomista tartunnoista 202 on todettu Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin alueella, Husin tiedotteessa kerrotaan. 496 henkilöä on asetettu karanteeniin.

Husin sairaaloissa maanantaina koronavirustartunnan vuoksi hoidossa olevista 12 potilaasta kahden tartunta liittyy Venäjän matkailuun.

THL:n ylilääkärin mukaan Pietarista palanneilla on Suomessa yhteensä todettu jo yli 300 tartuntaa.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008086932.html

Vierailija
24026/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Venäjällä riehuva korona oikeasti deltaa vai onko se sittenkin jotain muuta.

Deltasta sanotaan, että se muistuttaa nuorilla lähinnä pahaa nuhaa.

Silti Venäjällä koronakuolleisuus tavoittelee uutta huippua, vaikka tautitapaukset eivät ole lähelläkään kevään huippulukemia, eikä tätä uutta nousua ole edes kestänyt vielä kovin kauan.

Briteissä ei kuolleisuus ole noussut juuri lainkaan vaikka tautitapausten määrä on noussut lähes samaan tahtiin kuin Venäjällä.

Kuka lie sanoo muistuttavan pahaa nuhaa. Siitä kyllä uutisoitiin että aiemmissa varianteissa nuha ei ollut tyyppioire (muiden oireiden lisäksi) mutta tässä on. Kai sen joku pölvästi voi niinkin tulkita että tämä on nyt sitten vain nuhaa.

Vierailija
24027/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ebola tulee joskus suomeen ni kuolemme kaikki. on täällä ni pöljää sakkia ja koskee myös hallitusta. just ku kaikki oli melko hyvin ni pitihän se jostain taas tauti tänne hakea !

Vierailija
24028/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaanhan ei vielä tiedä miten paljon niitä tartuntoja tulee. Nyt on 200 tartuntaa ja jos nyt on laskettu että jokainen on altistunut 60 ihmistä ja miten monta nämä altistuneet ehtivät altistamaan jos ovat saaneet tartunnan.

Vierailija
24029/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin festarijärjestäjän kommentteja, kun toimet petti. ... Jotenkin meni talven aikana syntyneet sympatiat samalla ravintoloille ja tapahtumajärjestäjille.... ja vähän iskua otti Tuiskun-poikakin. Antaa mennä konkkaan kaikki, kun ei kanneta vastuuta. Minä en halua verorahojani noille. Osaan kokata itse, juoda kalsarikännit ja kuunnella Rihannaa radiosta.

Vierailija
24030/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko rajojen sulkemisen paikka jo silloin,kun lähinaapureissa riehuu vaarallinen virus. On myöhäistä silloin,jos päästetään virus leviämään lähes koko maahan.

Tiedämme hyvin,että varoitukset eivät juuri tehoa,ja koko kansan turvallisuus on vaarassa.

Vierailija
24031/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

testitulokset tulevat 15 minuutissa, kaksi kertaa käynyt eikä ole seuraavaan päivään tarvinnut odotella, uusinta testi on 72 tunnin kuluttua ja senkin tulos n. 15 minuutissa.

Vierailija
24032/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täkäläisen tulkinnan mukaan perusoikeuksien kannalta parempi antaa tartuntojen vähän levitä ja panna karanteeniin iso määrä ihmisiä mukana moni tahtomattaan altistunut, kuin laittaa vain omien valintojensa seurauksena matkalta karanteeniin joutuvat.

Vierailija
24033/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin pitkään, että Suomen ja Venäjän välinen raja on kiinni. Onko se ollut kiinni koko koronan aikana, kuten esimerkiksi Ruotsin ja Viron rajat? Onko niin, että suomalaiset ovat voineet mennä sinne ikäänkuin omalla riskillään?

Mistä tämä johtuu?

Vierailija
24034/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei tässä ole mitään järkeä että jatkuvasti tehdään samat virheet. Kun meillä saadaan tilanne hyväksi ja yhteiskuntaa auki niin samaan aikaan saa ulkomailta kantaa sitten takaisin koronan kaikki variantit.

Nyt on ihan liian kauan katseltu ettei kaikkiin kansalaisiin jotka ulkomaille matkustavat tehoa suositukset eikä edes vahvat suositukset, niin pitäisi määrätä pakkokaranteeni valvotusti maahan tuleville, itse tietenkin maksavat kulut.

Nyt on varmaan kokoomus ja keskusta tyytyväisiä kun ovat saaneet matkailun käyntiin Suomessa ja rajat riskimaihin auki. Kohta tulee metsiin kausityöntekijät niin kukakohan nämä tulijat valvoo, Lintilä avustajineen?

Vierailija
24035/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oleellista ei ole se, että sinne kisoihin lähdettiin tai että rajalla ei testattu, vaan ihmisten käyttäytyminen yleensä. Tämä on vain osoitus siitä mitä tapahtuu kun rajoituksia puretaan, moni ajattelee, että kaikki on sallittua mitä ei erikseen kiellettä. Pietarissa useimmat suomalaisetkaan eivät pitäneet maskia missään. Sama tulee aina kun sallitaan joku iso yleisötapahtuma suomessa, tartuntaryppäitä tulee, koska ihmiset ei enää välitä!

Tartuntoja tulee tästä ikuisuuksiin joka tapauksessa emmekä voi sille mitään. Avainasemassa ei ole maskien pitäminen tai mukaan näpertely, vaan rokottaminen joka pääsee nyt heinäkuussa kunnolla vauhtiin toisten piikkien osalta.

WHO on erittäisen selvästi kertonut sen, että pelkkä rokottaminen ei deltan kanssa riitä, vaan lisäksi tarvitaan maskeja ja muita suojaustoimia, jotka eivät todellakaan ole pelkkää näpertelyä.

The WHO urged fully vaccinated people to continue to wear masks and practice other Covid-19 pandemic safety measures as the highly contagious delta variant spreads rapidly across the globe.

“People cannot feel safe just because they had the two doses. They still need to protect themselves,” WHO official Dr. Mariangela Simao told reporters. https://www.cnbc.com/2021/06/25/delta-who-urges-fully-vaccinated-people…

Vierailija
24036/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse luin festarijärjestäjän kommentteja, kun toimet petti. ... Jotenkin meni talven aikana syntyneet sympatiat samalla ravintoloille ja tapahtumajärjestäjille.... ja vähän iskua otti Tuiskun-poikakin. Antaa mennä konkkaan kaikki, kun ei kanneta vastuuta. Minä en halua verorahojani noille. Osaan kokata itse, juoda kalsarikännit ja kuunnella Rihannaa radiosta.

Samaa mieltä. Onneksi peruin Tuiskun keikan liput silloin, kun se toiseen kertaan siirrettiin.

Me peruttiin meidän kotimaan lomamatkasta iso osa. Arviolta reilu tonni hotelleihin, ravintoloihin ja huvituksiin suunnattua rahaa jää tilille vanumaan ja ollaan taas käytännössä koko kesäloma mökillä. Yksi huvipuistovierailu aiotaan tehdä, mutta itseltä jää junalla tehtävä pitkä matka sukulaisten luo väliin. Tuo delta taitaa tarttua niin helposti, että ajatuskin useista tunneista junassa tuntuu pahalta.

Vierailija
24037/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on melkoinen raivomyrsky meneillään kisaturistien takia. Britannian tilanne viimeisen kuukauden ajalta antaa osviittaa deltan vaarallisuudesta, kuolleisuus ollut minimissä jo kuukauden verran ja sairaalahoitoa tarvitsevien määräkään ei ole kriittinen. Ajatellaanko tässä ketjussa, että variantti olisi jotenkin vaarallisempi Suomessa vai mikä on homman nimi?

Hengityskoneessa olevien potilaiden ja kuolleiden määrä on briteissä reilussa kuukaudessa kaksinkertaistunut, minimi oli joskus toukokuun puolivälin tienoilla. Vähän harhaanjohtavaa siis vätttää että on oltu jo kuukausi minimissä. Rokotekattavuus vähentää sairaalahoidontarvetta vaikkapa syksyyn ja vuodenvaihteeseen verrattuna, joten sairaalahoidon tarve on kuitenkin toistaiseksi hyvä vaikka virus tutkimusten mukaan vie sairaalaan noin kaksi kertaa todennäköisemmin kuin aiempi valtavariantti.

Vierailija
24038/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Onneksi peruin Tuiskun keikan liput silloin, kun se toiseen kertaan siirrettiin.

Me peruttiin meidän kotimaan lomamatkasta iso osa. Arviolta reilu tonni hotelleihin, ravintoloihin ja huvituksiin suunnattua rahaa jää tilille vanumaan ja ollaan taas käytännössä koko kesäloma mökillä. Yksi huvipuistovierailu aiotaan tehdä, mutta itseltä jää junalla tehtävä pitkä matka sukulaisten luo väliin. Tuo delta taitaa tarttua niin helposti, että ajatuskin useista tunneista junassa tuntuu pahalta.

Varmaan juu.

Ja kyllä niitä nyt harmittaa.

Vierailija
24039/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään kenenkään pitää lähteä vielä hupimatkalle ulkomaille? Futisturistit on nyt kärjistetysti tuoneet koronaa maahan, mutta muutenkin ulkomailta tulleet tartunnat on lisääntyneet. Miksi näillä ei ole 2 viikon karanteenia? Kotimaassa altistuneet kyllä kökkivät lomalla 2 viikkoa kotona mutta ulkomailta tulleet voi elää pellossa viimeistään parin päivän jälkeen!

Ja jos etätyösuosituskin lopetetaan, tästä tulee farssi!

Vierailija
24040/52578 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näitä rajan ylittäneitä futisfaneja saada jäljitettyä ja määrättyä pakko karanteeniin sakkojen uhalla?

Ketju on lukittu.