Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän meni hienosti. Syntyi ruuhka rajalle. Joku vinkkasi iltapäivälehdille ja Huuhkaja-fanit päästettiin testaamatta Suomeen.
Viranomaisilta kova ratkaisu rajalla – Huuhkaja-fanit pääsevät testaamatta Suomeen
Ihmisiä kehotetaan olemaan karanteenissa.Ei voi olla totta, mitä idiotismia :/ Sieltä deltat mukana Suomeen. Tosi kiva, jos on niin idiootti että lähtee nyt Venäjälle niin varmasti ei jää karanteeniin tai hakeudu vapaaehtoisesti testiin. Miksi tällaiset ääliöt pilaavat hyvän tilanteen? :(
Putin käyttää kylmän viileästin Suomen omia kansalaisia biologiseen iskuun maatamme vastaan. Saattoikohan olla, että suomalaisten jalkapallofanien kanssa somessa kuviin lyöttäytyneillä venäläisillä olikin tarkoituksella koronatartunta. Entiseltä KGB:n mieheltä, joka on valmis myrkyttämään poliittisia vastustajiaan, voi odottaa mitä vain.
Siksi Putinin trollit ovat aktivoituneet tälläkin palstalla. Suomalaisten halutaan käyttäytyvän varomattomasti ja levittävän delttavarianttia. Nyt kaikki valppaana. Muistatte mitä tapahtui Tuntematon sotilas -elokuvassa Robinin esittämällä nuorelle miehelle, joka nosti päänsä juoksuhaudasta liian aikaisin.
Ps. Seuratkaapa, miten trollit reagoivat tähän viestiin. Siitä voitte tehdä päätelmiä, kuka heidän palkkansa maksaa. Hyökkäys, vähättely ovat tunnettuja propagandan keinoja.
Minulle on kesälukemisena tutkivan toimittajan Jesikka Aron kirja ”Putinin trollit”, suosittelen.
”Kirjassa esitellään yksityiskohtaisesti Suomessa ja useassa muussa länsimaassa viime vuosina toteutettuja, Kremlin masinoimia ja hyväksymiä mustamaalausoperaatioita. Kirjan polttopisteessä ovat kansainväliset, joskus rikoskynnyksen ylittävät, lokakampanjat yksityisiä ihmisiä vastaan.
Tarkasti dokumentoidut tositarinat osoittavat, ettei Putinin Venäjä kaihda pimeimpiäkään keinoja vastustajiensa eliminoimiseksi nettivakoilun, sometrollien, valeuutisten, kyberhyökkäysten, tappouhkausten ja PR-ammattilaisten toteuttamien vihakampanjoiden avulla.”
https://www.suomalainen.com/products/putinin-trollit?gclid=EAIaIQobChMI…
Mielenkiintoinen, mutta hieman lapsellinen ajatus koronan tahallisesta tartuttamisesta.
Putin on vanha mies ja vanhat valtionpäämiehet, kuten olemme täälläkin saaneet havaita, pelkäävät koronaa. Eivät he halua, että se leviää missään, sillä yhtä lailla he itse ovat vaarassa, jos koronaa saa levittää vapaasti ja tarkoituksella heidän maansa kaduilla. Lisäksi on vielä mainehaitta. Putin haluaa, että Pietarin kisat ovat parhaat kaikista, että kaikki näkevät miten upea ja loistokas Venäjä on.
On kovin luiskaotsaista lisätä muukalaispelkoa ja -vihaa tuollaisilla väitteillä. Tavalliset venäläiset eivät keskimäärin koronasta hirveästi piittaa, mutta se ei ole Putinin vika. Et taatusti henkilökohtaisesti edes tunne yhtäkään venäläistä. Ai niin, silloinhan sitä olisi tietysti maksettu trolli, jos tuntisi. Tai olisi Venäjällä käynyt.
Ajattelusi on mielestäni kapeaa ja lapsekasta. Ja pelkojen sävyttämää.
Putin on ollut ison osan pandemiasta eristäytyneenä omassa bunkerissaan, joten omasta puolestaan hänen ei tarvitse pelätä. Pandemiaa on hän käyttää älykkäänä miehenä informaariovaikuttamisen keinona aiheuttaakseen kaaosta ja epävakautta länsimaissa. Kaikki tuntemani fiksut ja koulutetut venäläisetkin haluavat Putinista eroon. Minulla ei todellakaan ole mitään tavallisia venäläisiä vastaan vaan Putinin totalitarista politiikkaa kritisoin.
Olen käynyt useamman kerran Venäjällä ja jo Neuvostoliitossa, Leningradissa aikanaan. Muistatko sinä, kuinka Neuvostoliittoon matkustaessa piti avata kaikki matkalaukut, jotta ei salakuljettanut farkkuja tai lenkkateita maahan? Tai kuinka Terijoen ruokakaupoissa hyllyt olivat tyhjiä? Putin haikailee nostalgisesti Neuvostoliiton suuruuden aikoja, mutta nuoret haaveilevat vapaasta länsimaisesta elämästä. Toivon, että nuoret saavuttavat haluamansa.
Ai niin sen lisäksi, että tunnen monia venäläisiä olen opiskellut venäjän kieltä. Jonkinlainen käsitys minulla on siis venäläisestä kulttuurista ja Putinin ajan Venäjästä.
Suomalaiset onneksi koulutettuina ihmisinä näkevät Putinin informaatiovaikuttamisen taakse, mutta hyvä siitä on välillä muistuttaa.
Köylytys :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan jalkapalloturistit pääsivät rajan yli testaamatta. Tässä jutussa kerrotaan, että heidän luotetaan sitten menevän itse 72 h tunnin päästä testiin eli juhannuksena. Varmasti!
Lisäksi kerrotaan, että edellispäivän testauksissa oli jo löytynyt tartuntoja.Kommenttikentästä näkee, mitä suomalaiset on tästä minä-minä-matkailusta mieltä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7fbb365b-a32e-406f-b416-71e2ab947c8b
Raja-asemilla on tehty arvointivirhe, kun ei ole osattu ennakoida testattavien määriä. Mutta kyllä ihmettelen jalkapallofaneja, jotka lähtevät bussimatkalle helteellä ilman ruokaa ja juomaa, kun tietää rajaliikenteen todennäköisesti ruuhkautuvan heidän takiaan. Eipä se mikään yllätys ollut, että rajalla voi joutua odottamaan monta tuntia kuumassa bussissa.
Eihän sinne bussiin muuta mahtuisi, jos jokainen toisi yli viiden tunnin hellejuomat mukanaan. Kyllä raja-asemilla luulisi jonkin kaupan olevan herranen aika. Sehän on vain valtioiden välinen raja, ei mikään autiomaa.
Heh, et ole tainnut koskaan ylittää Venäjän rajaa? Se ei todellakaan ole mikään ostosparatiisi.
Venäjällä on paljon rajaa.
Sekä Moskovassa että Pietarissa on tänään raportoitu ennätysmäärä koronakuolleita. Moskovassa 88 ja Pietarissa 93. Pietarissa asukkaita on Suomen väkiluvun verran eikä täällä yhtenäkään päivänä ole raportoitu lähellekään tuota määrää kuolleita.
Russia on Wednesday confirmed 17,594 new coronavirus cases and 548 deaths.
Moscow recorded 6,534 cases and an all-time high of 88 deaths, while St. Petersburg also recorded an all-time high of 93 deaths. Moscow hit all-time records above 9,000 cases for two consecutive days June 18 and 19.
https://www.themoscowtimes.com/2021/06/23/coronavirus-in-russia-the-lat…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän meni hienosti. Syntyi ruuhka rajalle. Joku vinkkasi iltapäivälehdille ja Huuhkaja-fanit päästettiin testaamatta Suomeen.
Viranomaisilta kova ratkaisu rajalla – Huuhkaja-fanit pääsevät testaamatta Suomeen
Ihmisiä kehotetaan olemaan karanteenissa.Ei voi olla totta, mitä idiotismia :/ Sieltä deltat mukana Suomeen. Tosi kiva, jos on niin idiootti että lähtee nyt Venäjälle niin varmasti ei jää karanteeniin tai hakeudu vapaaehtoisesti testiin. Miksi tällaiset ääliöt pilaavat hyvän tilanteen? :(
Putin käyttää kylmän viileästin Suomen omia kansalaisia biologiseen iskuun maatamme vastaan. Saattoikohan olla, että suomalaisten jalkapallofanien kanssa somessa kuviin lyöttäytyneillä venäläisillä olikin tarkoituksella koronatartunta. Entiseltä KGB:n mieheltä, joka on valmis myrkyttämään poliittisia vastustajiaan, voi odottaa mitä vain.
Siksi Putinin trollit ovat aktivoituneet tälläkin palstalla. Suomalaisten halutaan käyttäytyvän varomattomasti ja levittävän delttavarianttia. Nyt kaikki valppaana. Muistatte mitä tapahtui Tuntematon sotilas -elokuvassa Robinin esittämällä nuorelle miehelle, joka nosti päänsä juoksuhaudasta liian aikaisin.
Ps. Seuratkaapa, miten trollit reagoivat tähän viestiin. Siitä voitte tehdä päätelmiä, kuka heidän palkkansa maksaa. Hyökkäys, vähättely ovat tunnettuja propagandan keinoja.
Minulle on kesälukemisena tutkivan toimittajan Jesikka Aron kirja ”Putinin trollit”, suosittelen.
”Kirjassa esitellään yksityiskohtaisesti Suomessa ja useassa muussa länsimaassa viime vuosina toteutettuja, Kremlin masinoimia ja hyväksymiä mustamaalausoperaatioita. Kirjan polttopisteessä ovat kansainväliset, joskus rikoskynnyksen ylittävät, lokakampanjat yksityisiä ihmisiä vastaan.
Tarkasti dokumentoidut tositarinat osoittavat, ettei Putinin Venäjä kaihda pimeimpiäkään keinoja vastustajiensa eliminoimiseksi nettivakoilun, sometrollien, valeuutisten, kyberhyökkäysten, tappouhkausten ja PR-ammattilaisten toteuttamien vihakampanjoiden avulla.”
https://www.suomalainen.com/products/putinin-trollit?gclid=EAIaIQobChMI…
Mielenkiintoinen, mutta hieman lapsellinen ajatus koronan tahallisesta tartuttamisesta.
Putin on vanha mies ja vanhat valtionpäämiehet, kuten olemme täälläkin saaneet havaita, pelkäävät koronaa. Eivät he halua, että se leviää missään, sillä yhtä lailla he itse ovat vaarassa, jos koronaa saa levittää vapaasti ja tarkoituksella heidän maansa kaduilla. Lisäksi on vielä mainehaitta. Putin haluaa, että Pietarin kisat ovat parhaat kaikista, että kaikki näkevät miten upea ja loistokas Venäjä on.
On kovin luiskaotsaista lisätä muukalaispelkoa ja -vihaa tuollaisilla väitteillä. Tavalliset venäläiset eivät keskimäärin koronasta hirveästi piittaa, mutta se ei ole Putinin vika. Et taatusti henkilökohtaisesti edes tunne yhtäkään venäläistä. Ai niin, silloinhan sitä olisi tietysti maksettu trolli, jos tuntisi. Tai olisi Venäjällä käynyt.
Ajattelusi on mielestäni kapeaa ja lapsekasta. Ja pelkojen sävyttämää.
Putin on ollut ison osan pandemiasta eristäytyneenä omassa bunkerissaan, joten omasta puolestaan hänen ei tarvitse pelätä. Pandemiaa on hän käyttää älykkäänä miehenä informaariovaikuttamisen keinona aiheuttaakseen kaaosta ja epävakautta länsimaissa. Kaikki tuntemani fiksut ja koulutetut venäläisetkin haluavat Putinista eroon. Minulla ei todellakaan ole mitään tavallisia venäläisiä vastaan vaan Putinin totalitarista politiikkaa kritisoin.
Olen käynyt useamman kerran Venäjällä ja jo Neuvostoliitossa, Leningradissa aikanaan. Muistatko sinä, kuinka Neuvostoliittoon matkustaessa piti avata kaikki matkalaukut, jotta ei salakuljettanut farkkuja tai lenkkateita maahan? Tai kuinka Terijoen ruokakaupoissa hyllyt olivat tyhjiä? Putin haikailee nostalgisesti Neuvostoliiton suuruuden aikoja, mutta nuoret haaveilevat vapaasta länsimaisesta elämästä. Toivon, että nuoret saavuttavat haluamansa.
Ai niin sen lisäksi, että tunnen monia venäläisiä olen opiskellut venäjän kieltä. Jonkinlainen käsitys minulla on siis venäläisestä kulttuurista ja Putinin ajan Venäjästä.
Suomalaiset onneksi koulutettuina ihmisinä näkevät Putinin informaatiovaikuttamisen taakse, mutta hyvä siitä on välillä muistuttaa.
Olen minäkin opiskellut venäjän kieltä (lukiossa ja yliopistossa), mutta miten se liittyy ketjun aiheeseen?
Hallituksen talouspoliittinen ministerivaliokunta puoltaa valtion osallistumista kotimaisen rokotekehityksen ja -tuotannon rahoittamiseen.
Käytännössä tämä tapahtuisi Business Finlandin ja Huoltovarmuuskeskuksen kautta.
Kliinisten kokeiden rahoittamista jatkettaisiin Business Finlandin nykyisten rahoituslinjausten mukaisesti. Faasi 3 -vaiheen tutkimuksiin ei tässä vaiheessa osallistuttaisi merkittävin julkisin panostuksin.
Lisäksi Huoltovarmuuskeskus käynnistää selvityksen kansallisen rokotetuotantokapasiteetin edistämiseksi ja pandemiarokotteiden saatavuuden parantamiseksi pitkällä aikavälillä.
https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/kotimaisen-rokotetuota…
"Kaverilla todettu positiivinen tulos. Oli eilisen kello kympin Pietarin Tamperebussissa. Meitä samassa air bnb asunnossa viikon majailleita olikin sitten vähän joka bussissa, kuten itse Savokarjalassa. Kohta vasta itse pääsen testiin"
Vierailija kirjoitti:
"Kaverilla todettu positiivinen tulos. Oli eilisen kello kympin Pietarin Tamperebussissa. Meitä samassa air bnb asunnossa viikon majailleita olikin sitten vähän joka bussissa, kuten itse Savokarjalassa. Kohta vasta itse pääsen testiin"
Mistä tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen virus tuotiin matkailijoiden mukana. Viime syksynä sama juttu toisen aallon kanssa. Nyt ties monesko aalto alkamassa kisaturistien myötä.
Milloin tajutaan, että matkailun aika, sellaisena kuin sen muistamme, on ohi.
Silloin muut alat, ravintolat, kuntosalit, tapahtumat, olisivat vielä pelastettavissa.Matkailun aika alkaa nyt.
Mikäs on matkaillessa, kun mahdolliset haitat jakautuvat kaikkien kannettaviksi ja kestettäviksi - niidenkin, jotka eivät koskaan matkusta minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen virus tuotiin matkailijoiden mukana. Viime syksynä sama juttu toisen aallon kanssa. Nyt ties monesko aalto alkamassa kisaturistien myötä.
Milloin tajutaan, että matkailun aika, sellaisena kuin sen muistamme, on ohi.
Silloin muut alat, ravintolat, kuntosalit, tapahtumat, olisivat vielä pelastettavissa.Matkailun aika alkaa nyt.
Mikäs on matkaillessa, kun mahdolliset haitat jakautuvat kaikkien kannettaviksi ja kestettäviksi - niidenkin, jotka eivät koskaan matkusta minnekään.
Oma asia ellei halua matkailla. Myös jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt palstan pelkotilaiset saivat hyperventilaatiokohtauksen. Kohta me kuollaan kaikki!!!! MItäs minä sanoin, näin siinä käy ja vastuuttomia matkailijoita jotka leikkivät muiden hengellä. Itse saisivat maksaa testinsä eikä mitään tartuntatautipäivärahaa kenellekään! Eristysleirille piikkilanka-aidan taakse kaikki!"!1!Olen koulutettu joten ymmärrän ja näen pidemmälle kuin muut!!!! Tiesin tän!!!!
Huomaa kyllä että pu tinin trol lit ärhäkästi tässäkin ketjussa kommentoivat ja kirjoitustyylistä tunnistaa. Eihän kukaan ilmaiseksi istuisi päiviä putkeen trol lailemassa kun voisi nauttia kesästä ja ulkoilmasta 🙂 Onneksi suurin osa heidät tajuaa trol leiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A full 19 days prior to the official announcement of the Wuhan coronavirus (Covid-19) “pandemic,” drug giant Moderna sent covid “vaccine” samples to the University of North Carolina (UNC), new evidence shows.
A confidentiality agreement that recently came to light suggests that Chinese Virus injections were already being manufactured before anyone even started testing “positive,” proving once again that this whole thing was schemed long in advance.
En viitsi katsoa mistä sitaatti mutta sars-rokotettahan kehitteli useampi taho. Ehkä siitä muunsivat, kuten sanoivatkin. Tämä korona on sars-2 vaikka vaihtoivat nimeä.
En kuitenkaan tarkoita etteikö voisi olla tottakin mitä kirjoitit, en ole viitsinyt eri teorioihin perehtyä koska olennainen asia olisi tukahduttaa virus karanteenein, eikä pienessä maassa pohtia sitä mistä se voisi olla kotoisin, valmistettu vaiko hypännyt lepakosta. Takaisin lepakkoon niin virus on onnellinen eikä tapa ketään.
Mainittu soppari liittyy Modernan aiempiin rokotetutkimukseen mm. zika- ja MERS-viruksia vastaan. Sieltä on kaivettu lainaus missä puhutaan koronavirusrokotteiden lähettämistä eläinkokeisiin ja jätetty mainitsematta että tuossa kontekstissa koronaviruksella tarkoitetaan MERSiä. Covidista ei puhuta mitään, vaikka hörhösivustot näköjään ovat tarkoitushakuisesti kääntäneet koronaviruksen covidiksi, kuten tuossakin aiemmassa lainauksessa. Valehtelua ja vääristelyä eli business as usual, mutta typeryksiä riittää tietysti höynäytettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kyllä että pu tinin trol lit ärhäkästi tässäkin ketjussa kommentoivat ja kirjoitustyylistä tunnistaa. Eihän kukaan ilmaiseksi istuisi päiviä putkeen trol lailemassa kun voisi nauttia kesästä ja ulkoilmasta 🙂 Onneksi suurin osa heidät tajuaa trol leiksi
Olet täällä aina, viestit tunnistaa.
Kuka sinulle maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostava tutkijakommentti:
TUTKIJALTA SARS-CoV-2:n alkuperästä on käytävä vakava kansainvälinen keskustelu, kirjoittavat Tutkijalta-palstalla Virginie Courtier Pariisin yliopistosta ja Etienne Decroly Aix-Marseillen yliopistosta.
” Joten onko se mahdollista? Useat viruksen ilmaantumista koskevat tekijät herättävät kysymyksiä. Erityisesti se seikka, että Wuhanin virologinen instituutti käsitteli Etelä-Kiinassa kerättyjä SARS-CoV-2:ta muistuttavia viruksia.
Suoran geneettisen manipuloinnin lisäksi laboratorio-onnettomuus olisi voinut tapahtua myös infektion seurauksena luonnossa tapahtuvan keräämisen aikana. On myös mahdollista, että virus kehittyi laboratoriossa solujen tai hiirien kanssa tehdyn kokeen aikana ilman, että sen genomia olisi välttämättä suoraan manipuloitava.
Kuinka voimme tietää varmasti?
Tämän vuoden alussa tehdyssä tutkimuksessa Kiinan ja Maailman terveysjärjestön (WHO) välinen yhteinen toimikunta ei pystynyt tunnistamaan pandemian syytä ja päätyi siihen johtopäätökseen, että zoonoottinen alkuperä on todennäköisin ja hypoteesi laboratorio-onnettomuudesta on erittäin epätodennäköinen . Mutta WHO:n pääjohtaja Tedros Adhanom Ghebreyesus ilmoitti, että on vielä oli kysymyksiä, joihin ”on puututtava lisätutkimuksissa”.
Sen selvittäminen, onko SARS-CoV-2 karannut laboratoriosta, edellyttää perusteellisempaa tutkimusta, jossa tutkijoilla on pääsy sekvenssin tietokantoihin sekä kiinalaisten tutkijoiden käyttämiin erilaisiin resursseihin, mukaan lukien laboratorioiden muistikirjat, toimitetut projektit, tieteelliset käsikirjoitukset, viruksen sekvenssit, tilausluettelot ja biologiset analyysit. Valitettavasti SARS-CoV-2:n sekvenssin tietokannat eivät ole olleet tutkijoiden käytettävissä syyskuusta 2019 lähtien.
Jos suoraa näyttöä ei ole, vaihtoehtoiset lähestymistavat voivat tarjota lisätietoja. Analysoimalla käytettävissä olevat SARS-CoV-2:n kaltaisten koronavirusten sekvenssejä yksityiskohtaisesti on mahdollista, että tiedeyhteisö pääsee yksimielisyyteen vahvojen vihjeiden pohjalta. Näin on käynyt muidenkin pandemioiden kohdalla, mukaan lukien vuoden 1977 H1N1-virus.”
https://tekniikanmaailma.fi/taman-takia-koronaviruksen-laboratoriovuoto…
Pikkasen jälessä nää suomalaiset mediat. Fauci pitäis asettaa syytteeseen gain of fuction kiellon kiertämistä rahoittamalla laitonta tutkimusta Kiinassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä on?
Futisforumilta
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä oikein ajatusten lohturätti kainaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt palstan pelkotilaiset saivat hyperventilaatiokohtauksen. Kohta me kuollaan kaikki!!!! MItäs minä sanoin, näin siinä käy ja vastuuttomia matkailijoita jotka leikkivät muiden hengellä. Itse saisivat maksaa testinsä eikä mitään tartuntatautipäivärahaa kenellekään! Eristysleirille piikkilanka-aidan taakse kaikki!"!1!Olen koulutettu joten ymmärrän ja näen pidemmälle kuin muut!!!! Tiesin tän!!!!
Oho, pelottaako ehdotukseni noinkin paljon?
Oli tarkoituksella provosoivasti kirjoitettu, mutta hyvä että heräsit. Ei ehdotus menisi läpi sellaisenaan missään. Tarkoitus olikin herätellä. Ehdotan seuraavaksi julisia häpeäpaaluja kaikille toreille, kaikki lievää koronaa sairastavat häpeäpaaluun. Olkaa hyvä, saa luvan haukkua ja pöyristyä.
Vierailija kirjoitti:
Saman huomion itsekin tein. Olen ollut koko aamupäivän pihalla, tehnyt pihahommia ja välillä lepäillyt aurinkotuolissa. Uimassakin kävin. Nyt tulin hetkeksi jäähdyttelemään sisälle. Paarma pirulainen puraisi pohkeesta, eikä niitä ole näkynyt vuosiin tällä tontilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman huomion itsekin tein. Olen ollut koko aamupäivän pihalla, tehnyt pihahommia ja välillä lepäillyt aurinkotuolissa. Uimassakin kävin. Nyt tulin hetkeksi jäähdyttelemään sisälle. Paarma pirulainen puraisi pohkeesta, eikä niitä ole näkynyt vuosiin tällä tontilla.
Paarmat on kyllä ikäviä hellepäivänä. Ja trollit, jotka tulevat häiriköimään asiallista keskustelua.
Heh, et ole tainnut koskaan ylittää Venäjän rajaa? Se ei todellakaan ole mikään ostosparatiisi.