Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
21041/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä hyvä tilanne kotimaassa ja rokotukset parantavat sitä.

Siksi olikin aikamoisia kuvia eilen oliko se IltaSanomissa, kuinka suomalaiset juhlivat yhdessä venäläisten kanssa kaulakkain ja sylikkäin. Kenelläkään ihmismassassa ei ole maskia. Korona on unohdettu.

Jos näitä kavereita palaa kotimaahan tuhansia, saattaa lähteä jo kolmas aalto siitä liikkeelle.

Vaasan sairaanhoitopiirissä oli ollut nollatilanne pitkään. Sitten alkoi tulla vierastyöläisten mukana tartuntoja + joku Tanskasta palannut. Nollapäivät loppuivat siihen.

Samaa on hoettu vapusta, jääkiekosta. Koulujen päättäjäisistä.

Tämä spekulointi ei vaan lopu eikä ennustelijat myönnä virheitään. Keksivät vaan uusia ennusteluja.

Jo tällä hetkellä ulkomailta tulleiden tartuntojen osuus on noussut rakettimaisesti. Ulkomailta tulee nyt joku vajaat 40% todetuista tartunnoista - en muista, koskiko tämä koko maata vai vain meidän HUS-aluetta. Iso osuus joka tapauksessa ja pistää miettimään, millainen tilanne meillä olisikaan (ja olisi ollut viime kesästä asti), jos rajaturvallisuuden merkitys ymmärrettäisiin paremmin. 

Vierailija
21042/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartuntamäärät ovat kyllä pudonneet roimasti. Rajoituksia poistetaan ihan aiheesta.

Miksi poistaa rajoituksia silloin kun varovaisuudella on saatu pienoisia tuloksia aikaiseksi? Jos kiristettäisiin rajoituksia (matkustajien terveyden valvominen karenssihotellein ja testein? lomalaiset, työssä käyvät, kausityöntekijät...), voisimme elää vapaammin ensi syksynä ja talvena.

Ai että pienoisia tuloksia.

Päivätartuntoja laskee maskien käyttö, välimatkat, käsihygienia, se että osa ihmisistä ei tunge vieläkään käyttämään palveluita samalla tavalla kuin ennen koronaa edes maskin kanssa, testeissä käyminen, koulujen kiinni olo...

Osa taas katsoo asiakseen elää kuin Ellun kanat pelossa ja saada uudet variantit taas leviämään! 

Tule ulos kellarista ja katso miten ihmiset elää.

Ulkoilen joka päivä. Käyn ostoksilla vain tarpeeseen. Käytän FFP2 maskia julkisissa sisätiloissa. En käy ravintoloissa, elokuvissa, jotka ovat tässä tilanteessa tarpeettomia. Käyn hammaslääkärissä ja vaateostoksilla. Kokoan vaateostot niin, että teen ne vain kahdesti vuodessa, hyvin suunnitellusti, ei ruuhkassa ja ostan kerralla enemmän. Ruuat voin tilata noutopisteeseen, niin vältyn turhalta kaupoissa kuljeskelulta. Ystävät tapaan ulkona ja vain yhteisestä sopimuksesta harvoin sisällä. Juttelen tuntemattomien kanssa ulkona enemmän kuin ennen koronaa ja pidän silloin noin 5 m välimatkaa.

Näin minäkin olen tehnyt, koska kuulun riskiryhmään. En kuitenkaan oleta, että riskiryhmiin kuulumattomat tekisivät samoin. Mua on alkanut hieman jo ärsyttää, että vanhuksista ja meistä riskiryhmäläisistä tehtiin A-luokan kansalaisia ja kaikki muut ovat B-luokan kansalaisia, joiden tärkein elämäntehtävä on suojella A-luokan kansalaisia. Tätä on jatkunut nyt jo puolitoista vuotta ja kuitenkin osa yli 70-vuotiaista sekä riskiryhmiin kuuluvista on elänyt just niinkuin haluavat ja rajoitukset antavat myöten. Eli lähteneet risteilyille, menneet baareihin jne heti, kun on ollut mahdollista. En yhtään ihmettele, että B-luokkaan kuuluviksi leimatut alkavat olla jo aika kyllästyneitä tilanteeseen ja joillain saattaa olla suhtautuminenkin vanhuksiin sekä riskiryhmiin kuuluviin muuttunut negatiiviseksi. 

Enpä jaksa uskoa että kukaan aikuinen alkaa kiukuttelemaan riskiryhmäläisille koronasta seuranneiden rajoitusten takia. Plus nyt voi jo elää lähes normaalisti, tai maskit toki naamalla kaupoilla, mutta siihen on jo niin tottunut että ei aiheuta minkään näköistä katkeruutta ketään kohtaan.

Osa suomalaisista on ollut jo yli vuoden työttömiä vanhusten ja riskiryhmäläisten vuoksi. 

Nauttikaa, kun saatte olla työttöminä. Ei työ ole koko elämä, on ehdittävä muutakin. Silloin kun on töitä, on järkevää säästää esim 10 % tuloistaan, jotta aina on mahdollisuus kulutuksen sopeuttamiseen rauhallisesti tulojen pienentyessä. Älkääkä sanoko, että pienipalkkainen ei tähän pysty, kyllä pystyy! Kokemusta on. Kun kuulutte työttömyyskassaan, saatte hyvää työttömyyskorvausta. Ei ole maailmanloppu olla ilman työtä. Korona-aikana jopa helpottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21043/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein toimi Sinovac.

More than 350 Indonesian doctors have contracted Covid-19 despite being vaccinated with Sinovac and dozens have been hospitalised, officials said, as concerns rise about the efficacy of some vaccines against more virulent virus strains.

Most of the doctors were asymptomatic and self-isolating at home, said Badai Ismoyo, head of the Kudus district health office in Central Java, but dozens were in hospital with high fevers and declining oxygen saturation levels.

Almost all have received the vaccine developed by China’s Sinovac, according to the Indonesian Medical Association (IDI).

Kudus is battling an outbreak believed to be driven by the more transmissible Delta variant which has pushed bed occupancy rates above 90% in the district.

Grappling with one of the worst outbreaks in Asia, with more than 1.9 million cases and 53,000 deaths, there has been a heavy toll on Indonesia’s doctors and nurses with 946 deaths.

..

Across Indonesia, at least five doctors and one nurse have died from COVID-19 despite being vaccinated, according to the data initiative group, although one had only received their first shot.(Guardian)

Vierailija
21044/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi olikin aikamoisia kuvia eilen oliko se IltaSanomissa, kuinka suomalaiset juhlivat yhdessä venäläisten kanssa kaulakkain ja sylikkäin. Kenelläkään ihmismassassa ei ole maskia. Korona on unohdettu.

Jos näitä kavereita palaa kotimaahan tuhansia, saattaa lähteä jo kolmas aalto siitä liikkeelle.

Vaasan sairaanhoitopiirissä oli ollut nollatilanne pitkään. Sitten alkoi tulla vierastyöläisten mukana tartuntoja + joku Tanskasta palannut. Nollapäivät loppuivat siihen.

Tämä spekulointi ei vaan lopu eikä ennustelijat myönnä virheitään. Keksivät vaan uusia ennusteluja.

Jo tällä hetkellä ulkomailta tulleiden tartuntojen osuus on noussut rakettimaisesti. Ulkomailta tulee nyt joku vajaat 40% todetuista tartunnoista - en muista, koskiko tämä koko maata vai vain meidän HUS-aluetta. Iso osuus joka tapauksessa ja pistää miettimään, millainen tilanne meillä olisikaan (ja olisi ollut viime kesästä asti), jos rajaturvallisuuden merkitys ymmärrettäisiin paremmin. 

Torniossa kaikki tartunnat tulevat Ruotsin puolelta. Sieltä tulee yksi ihminen joka tartuttaa Suomen puolella porukkaa. Onneksi Torniossa on sen verran vähän asukkaita että määrät eivät ole tuhansia.

Vierailija
21045/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun Suomi pelasi jälleen EM-kisoissa ja faneja matkustanut paikan päälle enemmän kuin lauantaina, niin mitä mieltä ootte tästä? 

Mä en mitenkään pääse yli ajatuksesta, että kisoihin matkustaminen on törkeää itsekkyyttä ja typeryyttä. Ja huom. rakastan jalkapalloa yli kaiken, eli ei oo kyse siitä ettenkö ymmärtäisi (Suomen) pelien tärkeyttä. Valtion taholta (STM/THL) kuitenkin hyvin selvästi vedottiin ja suositeltiin, ettei tuonne matkustettaisi. Tuhannet tekivätkin vaikean päätöksen ja jäivät kotiin. Ite en ollut alunperinkään menossa, eli omasta puolestani en harmittele. Mutta en vaan voi olla hämmästelemättä sitä, miten jotkut katsovat olevansa "oikeutettuja" menemään. Miksi he olisivat tärkeämpiä kuin toiset, miksi joku ajattelee että kyllä MINUN on päästävä, tämä on MINULLE niin tärkeää. Aivan varmasti olisi tärkeää hyvin monelle sellaisellekin, jotka ovat nyt kotona. 

Ja tähän liittyen; jos/kun Paavo Arhinmäkikin on nyt kisoissa, niin mitä siitä pitäisi ajatella? Käsitykseni siis on, että hän oli Köpiksessä ja on nyt Pietarissa. Hän on kuitenkin hallituspuolueen eduskuntaryhmän pj, ja STM/THL suositus oli täysin selvä.   

Ilmeisesti Arhinmäki itsekin tajuaa, ettei oo ihan puhtaat jauhot pussissa, kun ei oo hehkuttanut matkaansa missään . Päin vastoin, somepäivityksistä voisi tulkita, että on koko ajan stadissa. 

Arhinmäki julkaisi just kirjan, jossa kertoo reissuistaan maajoukkueen pelien perässä. Nyt, kun vuosikymmeniä odotetut kisat alkoi, niin en ole nähnyt että kukaan missään kysyisi häneltä, aikooko mennä paikan päälle ja jos ei mennytkään, niin miten vaikea päätös se hänelle oli. 

Omat lapseni ovat parhaillaan Pietarissa ja laittoivat sieltä kuvia kaduilta ja baareista. Ei siellä ole maskeja kellään, ja hoilataan sulassa sovussa venäläisten kanssa ja pelataan minijalkapalloa.

Tokihan kisaturistit tuovat tuliaisia sieltä Suomeen, mutta mitä sitten? Nämä kisat ovat ainutlaatuinen tilaisuus, koronaa on ollut jo kyllä kauan ja tulee olemaankin. Minusta pelkääjien on itsekästä vaatia, että vielä nytkin kaikkien pitäisi laittaa elämä ja matkustelu tauolle. Nuoret ovat kärsineet ja olleet masentuneita jo pitkään, kun kaikki on kielletty. Heillä on oikeus elää.

Niin meinaat, että vanhuksilla ja riskiryhmäläisillä ei ole oikeutta elää? Sellaiset pikku hitleröinnit.

Vanhukset ovat saaneet jo molemmat rokoteannoksensa. Jos he edelleen pelkäävät saavansa tartunnan ja sairastuvansa vakavasti, kannattaa suojata itsensä ffp2/ffp3-hengityssuojaimilla. Riskiryhmäläisistäkin suurin osa on saanut jo ainakin ensimmäisen rokotteensa. Heille sama suositus eli hengityssuojaimet. 

Tai miten olisi, jos nämä "ei huolta huomisesta" -tyypit eivät ehdoin tahdoin hakisi rokotteet kiertäviä variantteja ulkomailta, niin ei tarvitsisi käyttää hengityssuojaimia? Niin juu, minä, minä, minä ja oma napa, niin ei tietenkään voi.

No mä kuulun itse riskiryhmään enkä pidä ongelmana käyttää hengityssuojainta. Niitä variantteja nyt tulee vielä vuosia, joten pidän tärkeämpänä sitä, että edes muut kuin me riskiryhmäläiset pääsevät takaisin normaaliin elämäänsä. Tuo "minä, minä, minä ja oma napa" koskee myös niitä riskiryhmäläisiä, joiden mielestä kaikkien muiden pitää suojella just heitä. Ei meidän riskiryhmäläisten napa ole yhtään sen arvokkaampi kuin muidenkaan. 

Kiitos. Etenkin kuin nämä minäminätuomitsijat tuskin ovat riskiryhmäläisiä itse.

Oikeasti on harhaista kuvitella, että matkustaminen yli rajojen loppuisi tähän.

Vierailija
21046/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi.

Vierailija
21047/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on käsittämätön ajatusmalli, että kun Suomessa on hyvä tilanne, pitää avata rajat. Ikään kuin haluttaisiin huonontaa se tilanne. Nyt taas hankitaan meille kolmas aalto.. Se on tietoinen päätös.

ETTÄ SÄ VAAN JAKSAT JA JAKSAT..KÄSITTÄMÄTÖNTÄ. ET SUOSTU MYÖNTÄMÄÄN SITÄ TOSIASIAA, ETTÄ MAAILMA ON MUUTTANUT STRATEGIANSA UUSIKSI. KORONAN KANSSA ELETÄÄN MAHDOLLISIMMAN NORMAALISTI JA YHTEISKUNNAN TOIMINTOJA, MUUN MUASSA MATKAILUA AVATAAN ASTEITTAIN YMPÄRI MAAILMAA.

Mutta jatka sinä vaan pessimististä valituslinjaasi vaikka koko loppuvuosi. P.S. Sori ääkkösistä, mutta kun oli pakko.

Kylläpä onkin tunteita herättävää, kun joku ajattelee ihmisten terveyden ja hengen suojelemista

Vierailija
21048/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun Suomi pelasi jälleen EM-kisoissa ja faneja matkustanut paikan päälle enemmän kuin lauantaina, niin mitä mieltä ootte tästä? 

Mä en mitenkään pääse yli ajatuksesta, että kisoihin matkustaminen on törkeää itsekkyyttä ja typeryyttä. Ja huom. rakastan jalkapalloa yli kaiken, eli ei oo kyse siitä ettenkö ymmärtäisi (Suomen) pelien tärkeyttä. Valtion taholta (STM/THL) kuitenkin hyvin selvästi vedottiin ja suositeltiin, ettei tuonne matkustettaisi. Tuhannet tekivätkin vaikean päätöksen ja jäivät kotiin. Ite en ollut alunperinkään menossa, eli omasta puolestani en harmittele. Mutta en vaan voi olla hämmästelemättä sitä, miten jotkut katsovat olevansa "oikeutettuja" menemään. Miksi he olisivat tärkeämpiä kuin toiset, miksi joku ajattelee että kyllä MINUN on päästävä, tämä on MINULLE niin tärkeää. Aivan varmasti olisi tärkeää hyvin monelle sellaisellekin, jotka ovat nyt kotona. 

Ja tähän liittyen; jos/kun Paavo Arhinmäkikin on nyt kisoissa, niin mitä siitä pitäisi ajatella? Käsitykseni siis on, että hän oli Köpiksessä ja on nyt Pietarissa. Hän on kuitenkin hallituspuolueen eduskuntaryhmän pj, ja STM/THL suositus oli täysin selvä.   

Ilmeisesti Arhinmäki itsekin tajuaa, ettei oo ihan puhtaat jauhot pussissa, kun ei oo hehkuttanut matkaansa missään . Päin vastoin, somepäivityksistä voisi tulkita, että on koko ajan stadissa. 

Arhinmäki julkaisi just kirjan, jossa kertoo reissuistaan maajoukkueen pelien perässä. Nyt, kun vuosikymmeniä odotetut kisat alkoi, niin en ole nähnyt että kukaan missään kysyisi häneltä, aikooko mennä paikan päälle ja jos ei mennytkään, niin miten vaikea päätös se hänelle oli. 

Omat lapseni ovat parhaillaan Pietarissa ja laittoivat sieltä kuvia kaduilta ja baareista. Ei siellä ole maskeja kellään, ja hoilataan sulassa sovussa venäläisten kanssa ja pelataan minijalkapalloa.

Tokihan kisaturistit tuovat tuliaisia sieltä Suomeen, mutta mitä sitten? Nämä kisat ovat ainutlaatuinen tilaisuus, koronaa on ollut jo kyllä kauan ja tulee olemaankin. Minusta pelkääjien on itsekästä vaatia, että vielä nytkin kaikkien pitäisi laittaa elämä ja matkustelu tauolle. Nuoret ovat kärsineet ja olleet masentuneita jo pitkään, kun kaikki on kielletty. Heillä on oikeus elää.

Niin meinaat, että vanhuksilla ja riskiryhmäläisillä ei ole oikeutta elää? Sellaiset pikku hitleröinnit.

Vanhukset ovat saaneet jo molemmat rokoteannoksensa. Jos he edelleen pelkäävät saavansa tartunnan ja sairastuvansa vakavasti, kannattaa suojata itsensä ffp2/ffp3-hengityssuojaimilla. Riskiryhmäläisistäkin suurin osa on saanut jo ainakin ensimmäisen rokotteensa. Heille sama suositus eli hengityssuojaimet. 

Tai miten olisi, jos nämä "ei huolta huomisesta" -tyypit eivät ehdoin tahdoin hakisi rokotteet kiertäviä variantteja ulkomailta, niin ei tarvitsisi käyttää hengityssuojaimia? Niin juu, minä, minä, minä ja oma napa, niin ei tietenkään voi.

No mä kuulun itse riskiryhmään enkä pidä ongelmana käyttää hengityssuojainta. Niitä variantteja nyt tulee vielä vuosia, joten pidän tärkeämpänä sitä, että edes muut kuin me riskiryhmäläiset pääsevät takaisin normaaliin elämäänsä. Tuo "minä, minä, minä ja oma napa" koskee myös niitä riskiryhmäläisiä, joiden mielestä kaikkien muiden pitää suojella just heitä. Ei meidän riskiryhmäläisten napa ole yhtään sen arvokkaampi kuin muidenkaan. 

Kiitos. Etenkin kuin nämä minäminätuomitsijat tuskin ovat riskiryhmäläisiä itse.

Oikeasti on harhaista kuvitella, että matkustaminen yli rajojen loppuisi tähän.

Karanteeneilla ja kattavalla testauksella se olisi huomattavasti turvallisempaa

Vierailija
21049/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on käsittämätön ajatusmalli, että kun Suomessa on hyvä tilanne, pitää avata rajat. Ikään kuin haluttaisiin huonontaa se tilanne.

Rajathan pitäisi avata silloin, kun naapurimaissa on hyvä tilanne.

Sitähän se ei ole.

Nyt taas hankitaan meille kolmas aalto, ikään kuin se olisi joku vääjäämätön tosiasia, joka tulee itsestään.

Se on tietoinen päätös.

Niinpä, pidetään tämä Suomen hyvä tilanne eikä lähdetä sitä vaarantamaan. Eipä tarvitse katsoa kuin naapurimaihin kuten Ruotsiin, jossa Intiasta lähtenyt delttavariantti leviää jo väestössä, etenkin lasten ja nuorten keskuudessa. Todella huonolta näyttää siellä nyt.

Kulkutaudit on pysäytettävissä. Jo vuosisatoja on tiedetty, että karateeni on siihen tehokkain keino, sillä virus tarttuu ihmisestä toiseen. Kun virukselle ei anneta mahdollisuutta tarttua, se tukahtuu.  

Vierailija
21050/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUURI NYT Sisäministeriö

Työmatkat Eu- ja muista Schengen-maista Suomeen sallitaan kaikilla liikennevälineillä maanantaista lähtien.

Suomeen saavat tulla EU- ja Schengen-maista myös vapaa-ajan matkailijat.

Päätös tarkoittaa, että esimerkiksi työmatkustaminen Suomen ja Viron ja Suomen ja Ruotsin välillä vapautuu.

Joten tukahduttamisen aika on todellakin ohi. M.O.T.

Vierailija
21051/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JUURI NYT Sisäministeriö

Työmatkat Eu- ja muista Schengen-maista Suomeen sallitaan kaikilla liikennevälineillä maanantaista lähtien.

Päätös tarkoittaa, että esimerkiksi työmatkustaminen Suomen ja Viron ja Suomen ja Ruotsin välillä vapautuu.

Se on ohi kuten oli viime kesänä. Tarkoittaen että syksymmällä taas laitetaan rajoja kiinni ja rajoituksia päälle, kun päästettiin kesällä maahan variantit riehumaan. Toisin sanoen toistetaan viime kesän virheet uudestaan. Semmosta se on.

Vierailija
21052/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkasen eri asia lähteä Venäjälle (4000 suomalaista mennyt sinne jalkapallon takia ja osa on siellä 1-2 vk) jossa tautitilanne niin huono, että alkavat pakkorokottamaan, kuin juhlia Suomen rajojen sisällä.

Eikä Venäjän virallisiin tartuntalukuihin voi edes luottaa, vaan epidemia on laajemmalle levinnyt kuin virallisesti tunnustetaan. Karanteeniin kaikki jalkapallofanit kotiin palatessaan. 

Vierailija
21053/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JUURI NYT Sisäministeriö

Se on ohi kuten oli viime kesänä. Tarkoittaen että syksymmällä taas laitetaan rajoja kiinni ja rajoituksia päälle, kun päästettiin kesällä maahan variantit riehumaan. Toisin sanoen toistetaan viime kesän virheet uudestaan. Semmosta se on.

Kuinkakohan monta kertaa Suomen päättäjät aikovat toistaa nämä samat virheet? Alkaa jo tympiä katsella tätä samaa kuviota vuodesta toiseen. 

Vierailija
21054/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkasen eri asia lähteä Venäjälle (4000 suomalaista mennyt sinne jalkapallon takia ja osa on siellä 1-2 vk) jossa tautitilanne niin huono, että alkavat pakkorokottamaan, kuin juhlia Suomen rajojen sisällä.

Eikä Venäjän virallisiin tartuntalukuihin voi edes luottaa, vaan epidemia on laajemmalle levinnyt kuin virallisesti tunnustetaan. Karanteeniin kaikki jalkapallofanit kotiin palatessaan. 

Suomen virallisiin lukuihin ei voi luottaa, kun niitä korjaillaan takautuvasti aina kuolemia myöten yhtä kyytiä.

Venäjällä saattaa olla jopa parempi tilastointitapa, ei ainakaan lietsota paniikkia varmuuden vuoksi.

Vierailija
21055/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronaan liittyvien kuolemien tilastointitapaa tarkennetaan – tartuntatautirekisterin tilastosta poistuu 50 kuolemantapausta

https://thl.fi/fi/-/koronaan-liittyvien-kuolemien-tilastointitapaa-tark…

Samalla koronakartan luvut pienenevät lähes kaikissa ikäryhmissä, jos joku niitä ihmettelee.

Eli tuo on käytännössä sen myöntämistä, että tähän asti kuolemia, jotka eivät ole koronan aiheuttamia, on tilastoitu koronan aiheuttamiksi. Motiivia siihen, miksi näin on tehty vastoin parempaa tietoa ei kerrota. Onko paniikin lietsonta ollut tarkoituksena?

Ei kaikkia kuolleita ole testattu, todelliset luvut ovat länsimaissa 2-3 kertaa ilmoitettuja suuremmat, kehitysmaissa moninkertaisia.

Vierailija
21056/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijat vaativat BMJ:ssä Englannin opetusministeriöltä maassa meneillään olevan epäeettisen ja delta-variantin leviämistä edistävän koulujen tartuntatutkimuksen välitöntä lopettamista

Daily contact testing trials in schools are unethical and extending them to include the delta variant puts everyone at risk https://blogs.bmj.com/bmj/2021/06/17/daily-contact-testing-trials-in-sc…

Vierailija
21057/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JUURI NYT Sisäministeriö

Ihan sama onko auki nyt vai ei. Kesällä ei leviä kuten ei viime ksänäkään.

Vierailija
21058/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijat vaativat BMJ:ssä Englannin opetusministeriöltä maassa meneillään olevan epäeettisen ja delta-variantin leviämistä edistävän koulujen tartuntatutkimuksen välitöntä lopettamista

Daily contact testing trials in schools are unethical and extending them to include the delta variant puts everyone at risk https://blogs.bmj.com/bmj/2021/06/17/daily-contact-testing-trials-in-sc…

Miten epäeettistä on se, että Suomessa halutaan levittää jo tukahtumassa olevaa koronaepidemiaa, jotta lapsilla voitaisiin tehdä rokotetutkimusta?

Vierailija
21059/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni itkee vuolaita kyyneleitä kun kaksi hänen lemppariartistiaan ei esiinnykään olumpia stadionalla kesällä. Haloo helsinki ja antti tuisku siirtyy jonneki myöhemmäksi.

Kiitosta vaan koronapoliisit jotka vaaditte yhteiskuntaa sulkuun!

Vierailija
21060/52578 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronaan liittyvien kuolemien tilastointitapaa tarkennetaan – tartuntatautirekisterin tilastosta poistuu 50 kuolemantapausta

https://thl.fi/fi/-/koronaan-liittyvien-kuolemien-tilastointitapaa-tark…

Samalla koronakartan luvut pienenevät lähes kaikissa ikäryhmissä, jos joku niitä ihmettelee.

Eli tuo on käytännössä sen myöntämistä, että tähän asti kuolemia, jotka eivät ole koronan aiheuttamia, on tilastoitu koronan aiheuttamiksi. Motiivia siihen, miksi näin on tehty vastoin parempaa tietoa ei kerrota. Onko paniikin lietsonta ollut tarkoituksena?

Ei kaikkia kuolleita ole testattu, todelliset luvut ovat länsimaissa 2-3 kertaa ilmoitettuja suuremmat, kehitysmaissa moninkertaisia.

Onneksi tiedät kaikkien maiden tilanteen ja esitit jopa kattavat todisteet.

Ketju on lukittu.