Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedoksenne 70 v eivät ole vanhoja!

Vierailija
03.03.2021 |

Jos jotain on kerätty niin ei ainakaan Myrnaa! 97 v äidilläni on Myrnaa.
Minulla on velaton asunto kantakaupungissa, jonka tämän hetkisen arvon tiedän melko tarkkaan. Mieheni on 69 v ja tekee työtä asianajotoimistossa. Alaisia 6.
Muuten olin viime lauantaina Stockmannin samppanjabaarissa ja sain kehuja tyylikkäästä ulkonäöstä. Kehuja oli noin nelikymppinen mies naisseurassa.
Olen isoäiti, mutta en mummo. Oikeastaan farmor eli famo.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta 80+ iässä lasketaan vanhukseksi, kun ikäluokkia lasketaan.

Itsekin olen vanhuuseläkkeellä, jonka nimi on minusta väärä, oikea termi olisi työeläke, koska palkka ja sitä vastaavat tulot määrittävät eläkkeen.

Nämä nuoret, jotka ketjussa rääkyy, jos kohtalo on suopea, olette jonain päivänä 70v, ja onnellisia siitä, että olette elossa.

Toisaalta, mikä rikos on olla vanha. Kaikki minkä tiedämme olevan olemassa vanhenee samaan tahtiin, eloton ja elollinen.

Ei nämä rääkyjät taatusti edes ole mitään nuoria vaan vanhenemispelkoisia keski-ikäisiä.

Osuit niin naulan kantaan. ;DDDDDD

Jo ehti ok-boomer-hullu vahvistamaan tämän.

Vierailija
22/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 61-vuotias ja minulle on yksi lysti, jos joku sanoo minua vanhukseksi 10 vuoden kuluttua tai aikaisemmin. Sehän on vain sana.

Olen kiitollinen, että olen saanut elää ja täyttää 60. Ei se ole itsestään selvää, vaikka olenkin terve. Jossain kehitysmaassa olisin kuollut jo ensimmäisessä synnytyksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta 80+ iässä lasketaan vanhukseksi, kun ikäluokkia lasketaan.

Itsekin olen vanhuuseläkkeellä, jonka nimi on minusta väärä, oikea termi olisi työeläke, koska palkka ja sitä vastaavat tulot määrittävät eläkkeen.

Nämä nuoret, jotka ketjussa rääkyy, jos kohtalo on suopea, olette jonain päivänä 70v, ja onnellisia siitä, että olette elossa.

Toisaalta, mikä rikos on olla vanha. Kaikki minkä tiedämme olevan olemassa vanhenee samaan tahtiin, eloton ja elollinen.

Ei nämä rääkyjät taatusti edes ole mitään nuoria vaan vanhenemispelkoisia keski-ikäisiä.

Sivistynyttä kielenkäyttöä eläkeläisvanhuksella.

Vierailija
24/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kuolinilmoitukset lehdestä ja siellä on tosi paljon 70-75v ikäisiä.

Todellakin 70 v ON VANHUS.

Mitä sitä kiistämään? Onko ap onnellinen jos valehdellaan että kyllä kyllä, nuori olet?

Vierailija
25/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä keskustelua. Yli kuusikymppisenä olen vihdoinkin löytänyt seksualisuuteni. Elämä on ihanaa, kun sen viimein oivaltaa, ja kun uskaltaa nauttia elämästä häpeilemättä.

Voi, voi te nuoret, ette arvaakaan, mitä ihania kokemuksia tulette vielä kohtaamaan.

Vierailija
26/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

78 vuotta on edelleen miesten keskimääräinen kuolinikä, joten ei seitsenkymppiset mitään teinejä ole. Muutama vuosi ja tyhjä potku.

Vierailija
27/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienoa ap! Kunpa minäkin olisin vielä upea ja menevä 7-kymppisenä. Vanhuus alkaa 8-kymppisenä.

Vierailija
28/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Myrna ja 70v liittyvät toisiinsa?

Myrna-sarjaa voi kerätä nuoretkin, koska sillä on ollut uustuotantoa ja kahvikupin lisäksi saatavana on Myrna mukeja. Oli myös Suomi100 mukikokoelmassa.

Vierailija
29/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä keskustelua. Yli kuusikymppisenä olen vihdoinkin löytänyt seksualisuuteni. Elämä on ihanaa, kun sen viimein oivaltaa, ja kun uskaltaa nauttia elämästä häpeilemättä.

Voi, voi te nuoret, ette arvaakaan, mitä ihania kokemuksia tulette vielä kohtaamaan.

Olet nyt virallisesti vanhus, koska alapääjutut kiinnostaa ja niitä pitää ympäriinsä julistaa. Vrt. Loiri, Danny

Vierailija
30/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuus alkaa kun jää eläkkeelle.

Eläkeläinen on vanhus.

Ei se siitä muutu vaikka miten inttää että on nuoren näköinen.

Voi olla nuorekas VANHUS

voi olla kaunis VANHUS

voi olla aktiivinen VANHUS

voi olla hyväkuntoinen VANHUS

MUTTA SILTI ON VANHUS!

Vierailija
31/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen pian 36v ja tunnen olevani ikäloppu.

Tuntuu kuin olisi 100v. Ei jaksa, ei jaksa.

Elämä ohi.

Vierailija
32/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet nyt virallisesti vanhus, koska alapääjutut kiinnostaa ja niitä pitää ympäriinsä julistaa. Vrt. Loiri, Danny

alapääjutut, hehhehhehhhheehhheeeeeeeeeeeeeee

Vierailija
33/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sievistelevän keski-ikäistä.

Neiti-ihminen?

Vierailija
34/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neiti-ihminen?

Miten hulvatonta ja muka hauskaa vanhuksen seksuaalisuuden julistamista.

Erektiohäiriö?

Vierailija
35/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tavoite-eläkeikäkin on yli 67 vuotta. Siis tällä hetkellä, ehtii vielä nousta sinne seitsemäänkymppiin. Siihen nähden ei 70-vuotiaita voi pitää vanhoina kun lähitulevaisuudessa ollaan vielä työelämässä.

Vierailija
36/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tavoite-eläkeikäkin on yli 67 vuotta. Siis tällä hetkellä, ehtii vielä nousta sinne seitsemäänkymppiin. Siihen nähden ei 70-vuotiaita voi pitää vanhoina kun lähitulevaisuudessa ollaan vielä työelämässä.

Ei muuta kuin nykyiset eläkeläiset siinä tapauksessa takaisin töihin. Ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä.

Vierailija
37/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sale Niinistökin on jo yli 70v ja ei nyt näytä menoa haittaavan, vaikka helpottaisihan se huulipunahallituksen kanssa jos omakin pää olis jo pehmeämpi :) Nojoo

Vierailija
38/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vanhuuseläke on oikeasti sanahirviö niinkuin koko vanhus-sana.Itse olen 61,ei nyt vielä mua ole vanhukseksi sanottu,mutta 65 vuotiasta kyllä.

Käykös siinä sitten niin,että jos jatkan töissä 65-vuotiaaksi,niin muutun sillä sekunnilla vanhukseksi kun täytän 65.

Oltiin tässä miehen tyttären luona syksyllä,paikalla oli myös tyttären miehen äiti ja puoliso.

Tuo äiti oli just täyttänyt 70,miehensä on reilut kymmenen vuotta vanhempi.

Mies käy hirvellä,toimii myös porukassa ylimääräisenä kuskina,tekee kaikkea,mitä nyt maalla asujan täytyy.

On pitkä,tumma,toki harmaassa jonkinverran,ja komea.

Vaimonsa puuhakas ja reipasoloinen nainen.

Puhuttiin siinä tuosta vanhus-sanasta.Kyseinen rouva sanoi,että hän todella vihaa sitä sanaa.Että aina kuoahtaa,kun kuulee käytettävän muusta kuin täyshoivan tarpeessa olevasta vanhasta ihmisestä,joka on jo kaiken tälle maailmalle antanut ja tarvitsee nyt loppuelämänsä kunniakkaasti muiden hoivaa.

Mieheni siskon mies on 75 ja toimii edunvalvojana muistisairaalle veljelleen.

Että silleen.

Sanan vanhus voisi rajata koskemaan jo ikämuutosten takia apua tarvitsevaa, samoin kuin sana lapsi. Muut ovat omillaan pärjääviä aikuisia.  Onko olemassa vanhuuseläkettä?  On työeläke tehdyn työuran mukaisesti, ja on kansaneläke, jota voi saada nuoretkin jos työura ei ole todennäköinen mahdollisuus henkilökohtaisista syistä.  

Kyllä sitä vanhuuseläkkeeksi silti sanotaan, vaikka eläkeläinen kokisi itsensä kuinka vetreäksi. Eli ellette 70-vuotiaat ole vanhuksia, voitte siis jatkaa hyvillä mielin työelämässä reippaina 80-vuotiaaksi, jos se vanhuus kerran alkaa vasta siitä!

Vierailija
39/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neiti-ihminen?

Miten hulvatonta ja muka hauskaa vanhuksen seksuaalisuuden julistamista.

Erektiohäiriö?

"

"Vanhapiika muuan, kas, viisikymmenvuotias

Vaati puheenvuoroa ja heti sen myös sai.

Silmät vihaa leimuten, tasajalkaa hyppien

hidalgolle kiukkuaan hän ryhtyi purkamaan..........."

Vierailija
40/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on vanha 70v, ei ole nuori.. Tämä on tosiasia. Ihan typerää on sanoa yleisesti , että 70v on nuori. Hän on vanha . Tietysti asiayhteys ratkaisee, mihin verrataan. Tapaan usein pirteitä yli kasikymppisiä , ja jopa ysikymppisiä. Itse olen 72v ja minusta on hiukan noloa ,että olen vasta 72, siis nuori heihin verrattuna.

Toki olen pirtsakka lenkkeilevä, kuntoileva sydäntautinen mummi , joka tuntee itsensä kovinkin fiksuksi ja simpsakaksi. Hallitsen tietty kaikki nykyajan digijutut ja käytän niitä kaikkien mahdollisten asioiden hoidossa.

Puhumattakaan e/äänikirjoista ja digilehdistä, ja olen ylpeä mummiudestani sekä iästäni.

Moni sairas ja toisten armoilla oleva 70v on varmasti jo mielestään vanha.