Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

## SYYSkeijujen ke-to ##

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin kun mies heräsi töihin lähteäkseen 05.15 ja sen jälkeen en vaan saanut unta. Yritin pyöriä sängyssä, mutta luovutin ja tulin koneelle.

Muistan poitsua odottaessa etten silloinkaan aamusin enään saanut unta kun olin siihen herännyt että mies lähtee töihin.

Päätä särkee nyt jo heti aamusta. Ei taida olla mitenkään kiva päivä tulossa. Poitsun kanssa pitäis kyllä jotakin tekemistä keksiä. Jaksasiskohan sitä itikseen tai keskustaan lähteä shoppailemaan. Siivoamaista pitäis myös jatkaa. Oon saanut poitsun huoneen ja parvekkeen lasit pestyä. Vielä pitäis meijän makkarin, olkkarin ja keittiön ikkunat pestä. Muutenkin teen täys siivousta ja heitän turhaa tavaraa pois.

Vielä sanon täälläkin Pk-seudun tapaamisesta. Ollaan yahoossa sovittu tapaaminen sunnuntaille 13.8 klo.14.00. Jos haluatte mukaan niin ilmoittakaa täällä pinossa tai yahoossa. Meillä on pöytä varaus nyt 6 hengelle mutta toki lisääkin mahtuu mikäli syyskeijuja tahtoo vielä mukaan. Olisi kiva mahdollisimman monia nähdä. Seuraava tapaaminen taitaa sitten olla vauvojen kera.

Nyt meen koittaa jos saisin vielä levättyä. Poitsukin nukkuu.

Öttis, poitsu 1v10kk ja masuasukki rv37+1

Vierailija
42/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tänään kun kello soi 7.30, yllättävän virkeänä. Tosin en illalla kerinnyt kovin kauaa pyörimään kun luovuin kyljellään nukkumisesta ja käännyin selälleen, taas nukahdin tosi nopeesti. Kyljellään nukahtamisesta ei vaan tule mitään.

... piti välillä käydä siivoilemassa, kun koira oksensi.. yäk!..

KIVUNLIEVITYKSESTÄ: Epiduraalin olen saanut molemmissa synnytyksissä ja minulla se toimii hyvin, vie kaikki kivut. Ekassa nukuin 2 tuntia, minkä puudutus kesti ja herättyäni sainkin jo ruveta ponnistamaan. (Toista synnytystä en vertaa mihinkään kun oli muutenkin vähän erilainen; kuollut vauva. Puudutettakin sai mielin määrin kun ei vauvan vointia tarvinnut huolehtia.)

Avoimin mielin lähden; katsotaan miten käy.

EHKÄISY: Kumilla alotetaan ja sitten katotaan. Esikoisen jälkeen otin pillerit takas, mutta söin niitä kai vain kuukauden kun haluttiinkin uusi vauva. Joten nyt mietitään.

VAATTEIDEN PESU: Samoilla aineilla pesen vauvan vaatteet kuin muutkin. Tosin meillä käytössä hajusteettomia, allergiatestattuja tuotteita. (Kun vaan sais aikaseks ruveta niitä pesemään..)

Nyt puurolle, jotta kerkiää sinne lääkäriin.

-kirsikka rv34 tasan-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääh,pyyh! Ja huomenta keijut! Vaikka ei oikeen keijumainen olo olekaan...kaukana siitä! Eihän sitä pitäs valittaa aina mutta kyllä tämä kuumuus näännyttää.Tosin huomasin et mun pitäskin lähtiä ulos,siellä on viileempi kuin meillä täällä sisällä.Tää talo on kuin sauna,se lämpö on nyt tunkeutunu tänne seinien sisäpuolelle.Mun ei tarvi kuin istua niin hiki virtaa...

Niin se tämäkin kuu on kohta puolessa välissä ja viikot vähenee ja synnytys lähenee...

Kukahan se olikaan käynyt siel Ranuan eläinpuistossa,mekin käytiin viikko sitten maanantaina ja ihan samat tuntemukset oli kun sulla.Ylämäet ja alamäetkin oli aika tuskallisia.Minä hiihdin toisten perässä ja välillä istuskelin.Vauva painoi jotenkin erityisen alas sillon.

Mulla on yöt menny vielä suhteellisen hyvin,vaik eihän sitä nuku yhtä hyvin ja yhtenäisesti kuin normaalisti.Välillä pitä kääntää kylkeä ja on kuuma,mutta saan onneks suht hyvin aina unen päästä uudestaan kiinni.Oits,kylläpä potkaisi mojovasti vauva just kylkeen!

Piias:Mitä sulle nyt kuuluu? Kuulosti tosi epämukavalta sun olotila!Mulla tuli mieleen joku hermo juttu.Yhdellä kaverilla oli odotuksen loppuaikana.Joku iso hermo oli niin painoksissa,et toisen käden sormet turpos ja kättä särki ja pakotti,samoin selkää.Itse asiassa se oli osa syy et pääsi käynnistykseen.

Minä olen pessyt vauvan vaatteita ihan tavallisilla pesuaineilla,siis mitä yleensäkin käytän.Toki jos vauvan iho alkaa oirehtiin,pitää kokeilla herkkäihoisten aineita.

Arvatkaa mitä meille eilen sattu? Mentiin lasten ja mun systerin kans uimaan ja nautittiin oikeen olan takaa ihanan vilpoisesta vedestä.Sitten pois lähtiessä hoksasin et no käydäänpä tuol pukukopeilla,jotka on sillä rannalla vähän syrjemmässä,vaihtamassa vaatteet.Huomasin sit siinä kopin ovessa jonku lapun ja menin lukeen et mitä siinä lukee." tällä rannalla on 9.8. otetussa näytteessä todettu sinilevää..." Apua,ja me uitiin ja lapsetkin oikein räpiköi!Ei me mitään levälauttoja havaittu...Vielä ollaan elossa kuitenkin,eikä kellekään tullu mitään iho oireita.Ja minäkin vielä raskaana...

Mullakin kamala yskä,ja alkaa oikeen kaivattaan kun menee nukkuun.Mulla on pakko laittaa illalla side pöksyihin,kun oikein kaivattaa tuo yskä niin pissa karkailee.Todella,epämielyttävää!!!!!!!!

Nyt lähden kyllä ulos kun siellä tuntui niin vilpoiselta,ei tällä erää enempää.Ketäkäämme nämä lopun ajat! :/

syksynmarjatar 34+1

Vierailija
44/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla näin vetämätön olo ihmisellä?

Olo on ihan puhki ja mieltä painaa sen sata vielä tekemätöntä juttua: pitäs käydä toisesta varastosta vaunut ja pestä sen kankaat, siirtää lähemmästä varastosta tavaraa sinne kauempaan että mahtuu ne vaunut edes tuohon lähelle...joka nurkka tuntuu olevan täynnä tavaraa joka odottaa että joku tekis niille jotakin. Kun vaan olis voimia ja innostusta....

Olisin jo ihan kypsä laitokselle. Tai ainakin siihen 37vkon ultraan, että tietäs mikä tuolla värkissä on tilanne ja kuka siellä mahassa myllertää. Kun tietäs sukupuolen, vois jo vähän alottaa noita muitakin hommia, esim. lonia noita isompia lasten vaatteita, jättää parhaat " väärän" sukupuolen vaatteet säästöön pikkusiskolle ja laittaa loput kirppikselle, mutta kun ei sitäkään vielä voi tehdä!! Tuntuu että pyörii senkin takia monta laatikkoa tuolla varastossa ihan turhaan. Ja pieni varasto vielä. Kun sais tuon edes tehtyä, vois viedä vaikka anoppilan isoon varastoon osan.

*nirinari*

Onneks on sentään viileempi päivä ja onneks tulee ystävä käymään. Mieskään kun ei paljoa kotona tunnu olevan, niillä on joku veneen myynti menossa ja eilenkin piti ajeluttaa ostajaehdokasta vielä 22 maissa. No, se osti veneen ja tänään siivoavat sen vanhan veneen, ostaja hakee sen perjantaina ja herrat lähtevät samoin tein hakemaan uutta eli ilta menee siinä, lauantaina ja sunnuntaina uudella veneellä uistelukisoihin. Olen varmaan joku yh-harjoittelija, ainakin siltä tuntuu. Toisaalta ajattelen että menköön nyt, kun ei sitten syyskuulla tarvi mennä, mutta raskaaks käy olla muksujen kanssa koko ajan yksin. Jatkuvaa riitelyä jotkut päivät ja kun ite jaksas ei mitään ylimäärästä.

Melkein odotan synnytystä senkin takia, että saan olla pari päivää laittamatta ruokaa ja maata siellä sairaalalla hyvällä omalla tunnolla. Kuuntelematta riitelyä....Kunpa sinne ei enää olis yli 4viikkoa....

Jospa se tästä.

PIIAS: kuinka voit???

Minjuska 35+3

Vierailija
45/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on outoa, kun esikoinen on hoidossa mummolassa ja olen nyt kaksi päivää haahuilut yksinäni masun kanssa. Tietty mies ollut illat kotosalla, mutta kuitenkin. Tiistaina mentiin leffaan ja syömään kavereiden kanssa, mutta eilen oltiin ihan kotosalla ja outoa oli. Niin hiljaista. Taitaa olla viimeiset hetket vähään aikaan ihan kahdestaan. Kohta meitä on neljä! Hui!

Kävin minäkin eilen neuvolassa. Eivät oikein osanneet sanoa vauvan asennosta, joten laittoivat mut Jorviin tutkimuksiin. Vielä ei ole soittoa kuulunut, mutta odotellaan. Toisaalta on ihana päästä vielä kurkistamaan vauvaa ennen synnytystä. Viimeksi olen vaavin nähnyt rakenneultrassa ja siitä onkin jo aikaa.

Olo on tosi vetelä ja muutenkin olen ollut hurjan väsynyt. Tuntuu, ettei enää jaksa kantaa massua. Omat vanhempani ovat kesälomalla ja ottivat tosiaan esikoisen sinne muutamaksi päiväksi, että saan tarvitsemaani lepoa. Esikoinen sellainen hulivili 1,5v. poika, että kyllä siinä iltasella on väsynyt olo, kun koko päivän (miinus päiväunet) on pojan perässä ja touhuissa ollut mukana.

Täällä on keskusteltu monenlaisista asioista viime aikoina. Olen käynyt lukemassa, mutta laiskana en ole jaksanut itse kirjoittaa. Mm. ehkäisystä synnytyksen jälkeen. Sitä juuri eilen miehen kanssa mietittiin. Kun se kortsu pilaa niin tunnelman, kun sitä pitää alkaa asentelemaan kesken kaiken, mutta taitaa meilläkin ens alkuun kortsu olla käytössä. Sitten ei vielä tiedetä.

Vauvanvaatteet ja muutkin olen pessyt sensitive-tuotteilla, kun itselläkin sen verran herkkäiho, ettei muita pesuaineita viitsi ihottumien varjolla käyttää. Hyvin on toiminut ja pesävät hyvin puhtaaksi.

Mitenkäs oletteko ajatelleet pyytää perhehuonetta synnärillä ja tuleeko mies synnytykseen mukaan?

Meillä ehdottomasti mies tulee tueksi ja toivottavasti saataisiin perhehuone Jorvissa. Viimeksi olin synnyttämässä Kättärillä, mutta nyt jo ihan etäisyydenkin takia mennään Jorviin. Olen kuullut, että siellä on huomattavasti vähemmän perhehuoneita, joten täytyy laittaa toivomus heti voimaan, kun astuu sisälle. :)

Mutta nyt pesulle ja sitten hammaslääkäriin. Luulisi, että olisin keksinyt jotain kivempaa tekemista, nyt kun esikoinenkin on hoidossa, mutta ei. Täytyy tällaiset ikävät hommat hoitaa alta pois.

inkuli ja nuppu rv 35+1

Vierailija
46/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen viettää täällä autuasta vapaaherrattaren elämää. Mies on töissä ja poika hoidossa. Ehkä vähän hölmöä (ja takuulla jonkun mielestä laiskan äidin merkki) että poika aloitti osa-aikahoitonsa jo nyt elokuussa, kun minä olen kotona odottelemassa h-hetkeä, mutta niin se nyt parhaaksi nähtiin. Poika saa kolmena päivänä viikossa leikkiä mukavassa seurassa sielunsa kyllyydestä ja minä keräillä voimia. Vaikka sen pitäisi kuulema olla mahdotonta, mä olen aina pystynyt nukkumaan varastoon, ja sitä koitan nytkin tehdä synnytyksen jälkeistä aikaa ajatellen. Jotain työintressejäkin vielä olisi.

Huoli ja harmi sokeriarvoistani on laantumaan päin: tähän mennessä näyttää selvältä, että Guarem ja/tai ruokavalion rukkaaminen alentavat lukemat sallitulle tasolle. Jotain logiikkaakin alkaa löytyä syömisteni ja sokeriarvojen suhteen. Nähtävästi elimistöni ei kestä ollenkaan makeaa nimenomaan aamuisin: jo maustamattomalla jugurtilla lantrattu maustettu jugurtti aiheuttaa liian korkeat arvot aamupalan jälkeen. Ei kun puuroa sitten vaan.

EHKÄISY on mietityttänyt kovasti. Viimeksi pelattiin koko raskauksien välinen reilu puolitoista vuotta kortsuilla. Ei ollut kivaa kummastakaan, mutta kaikki muut vaihtoehdot tuntuivat vielä epämieluisammilta, ja kun toista lasta oli tarkoitus yrittää aika pian, se ei olisi ollut mikään katastrofi aiemminkaan, eikä sen kortsun kanssa aina niin tarkkoja oltukaan. Nyt olisi tarkoitus ihan oikeasti ehkäistä :) Mutta kun mitään hormonaalista en haluaisi, kierukka jotenkin puistattaa jo ajatuksena, eikä piuhojen katkaisu tule vielä kysymykseenkään kummankaan kohdalla...että aika vähissä on vaihtoehdot. Missä ne miesten e-pillerit viipyy?

KIVUNLIEVITYS SYNNYTYKSESSÄ: Erittäin joustava lähtökohtani olisi selvitä synnytyksestä ilman massiivisempia piikkejä ja puudutuksia. Ekassa sain lääkkeellisenä kivunlievityksenä vain puolikkaan PCB:n, koska olin jo 9 cm auki ammeesta noustuani, eikä se minusta toispuolisena mitään auttanutkaan. Rovaniemellä ei kuulema harrasteta PCB:tä. Epiduraalia tai spinaalia en haluaisi, koska niillä voi sitten olla vaikutusta liikkeelle pääsemiseen, ponnistusasentoon ja jälkioloon. Mutta senhän näkee sitten.

Oma olo on pysytellyt tasaisen siedettävänä. Selkäkipuja, suppareita, yleisraihnaisuutta, öisiä lonkkakipuja, närästystä ynnä muuta toki riittää, mutta eipä tässä vaiheessa enää paljon muuta odotakaan. Mies on jo esittänyt muutamaan otteeseen että syntyispä jo. Mä en toivo ihan vielä. Tuskinpa saan mitään isoa aikaiseksi enää, mutta ei vaan tunnu vielä ihan valmiilta!

Njoammil 37+1

Vierailija
47/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon siivoamassa saunaa,kuten huomaatte ;) No,pakko oli väliin tulla kurkkiin kuulumisia,kun eihän sitä tiedä,jos joku olis vaikka synnärille jo lähdös ja olis kauheaa,jos joku livahtais niin etten huomais :D Selkäkään ei enää aamulla vihoitellut ja kun nukuinkin aina veskireissujen vbälit kuin pieni (tai aika iso) possu,niin nyt on kiva siivota,kun eihän sitä koskaan tiedä koska se lähtö sit tulee. (todennäköisesti jynssään saunanlauteita vielä syyskuun puolivälissäkin samois ajatuksis :/ )

Löysin muuten kirpparilta semmosen lämpöpussin turvaistuimeen,nyt ei sit tarvi miettiä minkäkokoinen haalari olis hyvä,kun tuohon voi vauvan sujauttaa villapuvussaan ja on taatusti lämmin. Ihanan pehmoisen oloinen ja kasvunvaraakin näyttäis olevan.

KIVUNLIEVITYKSESTÄ,jotta mulla on ekalla kerralla annettu epiduraali,joka ei oikein onnistunut eikä näin ollen auttanut. Toisella kerralla sain paracervikaalipuudutuksen ja se oli huippu! Kolmas oli niin nopea synnytys,etten ehtinyt saada mitään,päästiin saliin ja lääkäri aikoi laittaa taas kohdunsuulle puudutteen,mut kun puhkasi kalvot,niin paikat aukes siinä samas ja sainkin alkaa ponnistaan. että luomuna meni se sillä kertaa. Toivoisin kuitenkin,ettei ihan niin nopeaa synnytystä nyt tulis,siihen kun ei oikein ite kerinnyt ees mukaan :/

MIES on tulossa mukaan synnytykseen

Mitähän muuta vielä piti kommentoida...ai niin,syksynmarjatar,kerroit käyneesi Ranuan eläinpuistossa,kävittekö samalla reissulla opistolla? ;)

Sadetta tännekin kaipaillaan,puista alkaa lehdet kellastua ja pudota,kun on niin kuivaa ja tuo pöly tekee mut kohta hulluksi... Olis niin kiva pestä ikkunatkin ennen vauvan syntymää,mutta ihan turha homma ennen sateita..

Kukas se kertoi,että TAYS:is on ruuhkaa? Toivottavasti ei tarvis kuitenkaan käytävillä ootella salien vapautumista *alkaa kehitellä siitäkin jo paniikkia*

Nyt jatkaan sitä saunan pesua,jos mua ei enää näy,olen juuttunut lauteitten alle ;)

Hönttä,murut ja Jesse 37+2

Vierailija
48/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piias, miten voit?

Kävin äsken neuvolassa, kaikki hienosti, paitsi terkkakin sanoi, että onpas maha tipahtanut alas ja veikkas, ettei taida raskaus täysille viikoille mennä. No, oon melko varma, että kun kaikki sanoo noin, niin makaan kotona oottamassa lähtöä vielä kaksi viikkoa LA:n jälkeen...

Paino +350/ vk yhteensä 8.9 kg

RR 114/68

Hb 115

sf 32

Tarjonta 1 RT

sydänäänet + ja liikkeet ++

Jaa-a, jaksaisikohan tässä tehdäkin tänään jotakin. Miulla on pesänrakennusvietti kyllä ihan hukassa... Jos nyt kuitenkin yrittäisi.

Viikon jatkoa!

Niina ja pyöriäinen rv 34+6

Vierailija
49/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÖNTÄLLE:joo,käytiin tai siis oltiin opistolla samalla reissulla ;)

Mulla oli kauhea lista tai monta ajatusta mitä tänään teen mut ei jaksa,yksinkertaisesti ei kertakaikkiaan jaksa! Munkin pitäs pestä sauna,eilen just asiasta miehelle mainittin kun oltiin saunassa,no jospa se hetki joskus koittais,et ois niin paljo virtaa...

Mun piti tulla uuestaan oikeestaan sen takia,et jos vaikka piias ois käyny kertoo voinnistaan...

Ei kait se auta kun keksiä jotain järkevää taas vaihteeksi...

Vierailija
50/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli kans tultava kurkkiin olisko Piias ilmottautunut,toivottavasti ei olis joutunut sairaalaan! Huolestuttaa...

Vierailija
51/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin jo " aikani koittaneen" kun hölkkäsin polilta parkkipaikalle ja takas polille,alkoi nääs parkkiaika loppua eikä kiinnostanu 40 eukan lisätienestit :( kävin siis äippäpolilla taas tänään ja koska ajat oli myöhässä taas niin ko.parkkipaniikki tuli päälle.Mutta siis,aivan julmetut supparit,niin sattui ainakin yli puoli tuntii että hiki jo nenän päästä tippui :) sit kun pääsin lääkärille asti ja ähkin,niin se kattoi että mikäs sun tilanne on...

Joo Pikkarainen on pieni,mennään siel 25 persentiilin käyrällä.Totes vaa et insuliini hoito näyttää tepsivän.No niin näyttää.

Njoamililläkö on kanssa sokeriseurantaa?joo se on ihan tyypillistä että aamulla ei siiä syyä juur mittään,munkin aamupala koostuu yhdestä palasta ruisleipää(ja luoja paratkoon katsottava ettei siihen ole siirappia lisätty)päällä sipaisu minilättaa ja joku sikasuperkevyt leikkele+kuppi kahvia rasvattoman maidon kera.Maito nimittäin nostaa aika arvaamatta sokereita koska siinähän on maitosokeria!

Ihna samoja juttuja käydään täällä näköjään läpi kun tuol vauvat.netin syyskuun nyyteissä,eli ehkäisyasiaa.No meillä ei enää varmaan ehkäistä :) kas kun luulen että mies menee jo sterilisaatioon tän jälkeen,ainakaan yhtään lasta ei enää haluta.mulle ei oikee käy hormoniehkäisy enkä haluukkaa,ja kierukkaa en laita.

Mitähän muuta,nyt jo unohdin kun välillä kuuntelen näitä suppareita.Nii oliko PIIAS jo lähtötunnelmissa?Ihmeen aikasin kaikki alkaa poksua(paitsi mä)

F+Pieni pikkarainen 35+2(tän pv:n painoarvio 2,4-2,6 kiloo)

Vierailija
52/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mayella ja Rizzu: Mäkin olen ilmoittautunut sille Manipuran aktiivinen synnytys -kurssille elokuun lopussa, vaikka vielä harkitsenkin ilmoittautumisen perumista. Oletteko te saaneet kotiin maksulaput ja/tai muuta materiaalia kurssista? Mä ilmoittauduin pari kolme viikkoa sitten ja aloin vastikään ihmetellä, kun mitään materiaalia ei ole postin mukana tullut, vaikka sellaista lupailtiin.

Riina rv 33+6

Vierailija
53/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottepa te olleet miusta huolissanne :) Ihan tulee tippa linssiin. No enhän minä ole saanut aikaiseksi soitella minnekään saatika käydä missään puimassa tätä oloani. Tänään tähän oloon on auttanut (puolikkaan) mammaporukkamme tapaaminen, johon mahtui 4 äitiä ja yhteensä 7 lasta, joista kaksi pikkuvauvaa.

Selän kohtauksia tulee harvemmin niitä ihan pahempia (hyvä, ei kai tässä uskaltais kohta auton rattiinkaan), mutta supistus se sieltä tulee sen kohtauksen kaveriksi. Ja se sattuu! Lisäksi oikea käsi ja jalka saavat niitä tunnottomuuskohtauksia eli joku hermo on pinteessä. Välillä käsi toimii ihan ok, mutta sitten taas ei, suonet pullistelee ja koko kättä pistelee. Ja tämä turvotus, huh. Valivali, mut miten helkkarissa tätä kestää vielä tuonne 41+ viikoille asti, kun silloinhan tämä kuitenkin vasta syntyy?!!! Voi pyhä lehmä.. Tekisi mieli itkeä vollottaa, mut eikös tuo hiki tule siinäkin ;)

Sain tänään kaikkea kivaa, mm. äp-laatikon reunuksen (tämä kolmas siis saa äp-laatikosta ekan pedin, ei oo muilla ollu), kestiksiä ihan pienelle ja mustaherukoita itsepalveluna suoraan puskasta pari litraa.

P-KARJALAN MAMMAT: Minjuska, Anmari ja -F-, olisiko ensi viikolla aihetta tapaamiseen? Onnistuisiko joku ilta ilman muksuja??? *haaveilee ravintolaruuasta tahi Houkutuksen herkuista ;)*

Jatkan tätä itseni kuuntelua. Huokaus. -piias- rv 35+3

Vierailija
54/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään siis se viimeinen lääkäri. Kuulin ilo uutisia lääkäriltä, kanavaa ei ole enää ja olen 2 cm auki ja lääkäri sanoi ettei varmaan mene enää kuin pari viikkoa, niin saattaa jotain tapahtua. Oli kyllä kiva kuulla tuollaista. Mullahan on ollu niitä kivuliaita suppareita jo viikon verran, niin olihan ne saaneet jotain aikaiseksi, vaikka luulin ettei ole mitään tapahtunut.

Kaikki muukin oli ihan ok!

PAINEET: 118/73

PAINO:+600

SF: 30cm

SYKE: 140

Nyt sitten pakkaamaan tuo sairaalakassi valmiiksi, kun eihän sitä koskaan tiedä...

Hyvää torstain jatkoa kaikille!

Mami+" erkki" 35+6

Vierailija
55/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuun seudun mammat: pikana tässä vielä töiden lomassa.. mulle näillä näkyminen kävisi tapaaminen ensi viikolla jonakin iltana. Mutta palaan asiaan kun paremmin ehdin enkä ole töissä. :)

T: Anmari rv 33+5

Vierailija
56/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla piias, että kaikki on hyvin, tai no niin no... Mut et oo sairaalaan joutunut. Ei tuo siun olo tosiaan kovin mukavalta kuulosta, toivottavasti olo helpottaa, ettei koko loppuraskaus olisi yhtä kärsimysnäytelmää!

En mie mitään jaksanut siivota...Hävettää ihan. Appiukon kanssa tuossa höpöteltiin, tuli hakemaan peräkärriä, meillä kun nääs on terassitalkoot menossa ja rallilautaa tarvitaan, lähtee nyt sitä sitten hakemaan. Ihanaa, ehkä ehtii nauttia loppukesän ihanan vilpoisista päivistä omalla terassilla. Tulis nyt vaan ne ihanan vilpoiset päivät joskus! Ja sade! Täällä on kanssa puiden lehdet enemmän keltaisia kuin vihreitä ja nurmikko joka pihalla palanut. Ei oo oikein kaunista. Suolasieniä tekisi kovasti mieli saada talveksi, mutta taitaa haaveeksi jäädä, ei miusta varmaan kyllä olisikaan tuonne metsään rämpimään ja kyyristelemään, sängyssä asennon vaihtaminen ja sieltä ylös nouseminenkin on jo melkein ylivoimainen suoritus :D

Josko tästä lähtisi pyykkejä ulos ripustelemaan, tänään kun ei ole nuo naapurin metsäpalojen savutkaan tänne tulleet, täällä onkin jo pari viikkoa ilma ollut ihan sinisenä.

Illan jatkoa!

Niina ja pyöriäinen rv 34+6

Vierailija
57/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIIAS:Ihana kuulla että olet kasassa vielä, huh! täällä tietty kaikki panikoi, kun ollaan jo sen verran pitkällä tässä, että se lähdön tulo vaan lähenee, siis sairaalaan lähdön, eikä minkään muun :))

silti kuullastaa ikävältä nuo sinun käsien puutumiset yms..

M@ri@kos se kertoili myöskin, että ei oo enää kauaa synnytykseen lähtöön?:) voi kumpa ei olisi mullakaan, mut noita viikkoja on vielä senverran vähän ja mulla varmasti menee vielä tonne lokakuulle asti..kun la on vasta 29.9...

toisaalta ihan jees, jos se tays on ihan ruuhkasta soikeena syyssynnyttäjistä..pelottas se käytävillä odottelu..:// varsinkin kun olen sellasesta kuullut joskus..kaikenmaailman kauhujuttuja :))

pitäs lähtee kohta perhevalmennukseen ja tänään on aiheena imetys!Tosi mukavaa, koska se kiinnostaa hyvin paljon se aihe!Tosin mies meinas jo jäädä pois, et kun hää ei imetä, ni ei kait hänen tartte sinne tulla...vähänkö murjotin heti ja lupasi kiltisti tulla mukaan :))niin sitä pitääkin!!

sen jälkeen kaupungille kavereita tapaamaan, siellä onkin joku tapahtumien yö tänään :))

Mukavaa loppupäivää!!

Manta ja onni 32 plus 6...nää viikot ei mene eteenpäin...:( ei sitte millään..

Vierailija
58/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos kuulolla on -F- ja -hiutale- eli PKKS mammat:

Ens viikko näyttää miun suhteen toivottomalta, maanantai saattas olla ainoa joka mulle kävis ja sekin on vielä epävarma.

On mummon (miun mummon) 75v juhlat, mökkinaapurin pojan 5v juhlat, appiukon synttärit ja oma hääpäiväkin vielä. Kaikki juhlat viikolla ja kun mies on töissä niin illallahan me niihin vasta päästään.

Eli miun viikko näyttää melko huonolta tapaamisen suhteen, onkos teillä seuraava miten täynnä?? Sillon olis ainakin mulla ihan tyhjää.

Minjuska (joka itkee kohta, on ollu taas liikaa yksin lasten kanssa ja väsyttää, eli sen puoleen tapaaminen olis kyllä TOOOODELLA tarpeeseen)

Vierailija
59/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi kun nää lämpimät jo hellittäis. Taas on niin hiki että...

Lääkärissä oli kaikki hyvin. Vaavi kasvanut hyvin käyrällään. Napanuoran virtaukset oli hyvät :)

Painoarvio tällä hetkellä 2230g.

Kohdun ulkosuu sormelle auki.

Vaavi oli laskeutunut ja vaikutti kiinnittyneeltä.

Jospas vaikka tulis ihan itse ajallaan. Mä kun en tätä raskautta yliaikaseks aio katella. Yhtään ylimäärästä stressiä en halua. Jos ei laskettuun päivään oo tulossa niin sitten haluun että käynnistetään heti.

Täytyy varmaan muutaman viikon päästä ruveta harjottaan kaikkia " taikoja" oikeen urakalla, joilla sais vaavin ulos.

Nyt loppu lastenohjelmat. Täytyy kai lähtä tytön kanssa vielä vähä pihalle.

-kirsikka rv 34-

Kysyin siitä selällään nukkumisesta, ja lääkäri sanoi että jos ei mulle tuu huono olo niin siitä vaan. Helpotus, koska kyljelteen en yksinkertasesti nukahda. Jospa sais jatkossa nukuttua vähän paremmin. Nyt kun on tuntunut siltä että vahtaan sitä asentoa unissanikin ja heräilen sitten aika ajoin.

Vierailija
60/66 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin hieronnassa ja mulle oli alkanut oikeaan käteen kertymään myös turvotusta/nestettä. Eli Piias suosittelisin sinulle hierontaa. Se voisi auttaa olotilaasi.

Te ketkä olette sokrujen takia käyneet ultrassa sairaalassa niin oletteko käyneet tai oletteko menossa myös neuvolalääkärin tarkastukseen? Mä kävin ja sain kuulla sitä ennen terveydenhoitajalta moitteet siitä että tulin tuhlaamaan veromarkkoja. Mun olisi pitänyt kuulemma tajuta peruuttaa neuvolalääkäri. Muuten kaikki oli ok. Näyttäis vähän siltä, että lasketun ajan yli mennään. Uh ja se tuntuu pitkältä ajalta.

rv 36+3