Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

## SYYSkeijujen ke-to ##

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvon TAAS.. Liekö tämä unettomuus jotain valmistautumista vauvantuloon ja yövalvomiseen.

Työnantaja lähetti vajaa viikko sitten kelaan tulotietoni viimeiseltä puolelta vuodelta ja sain äippärahapäätöksen jo eilen. Nopeaa toimintaa =)

Omassa voinnissa ei ihmwitä, synnytystä odotellessa. Tekis mieli niin ostaa jo talvipuku vauvalle, mutta ehkä kuitenkin odotan syntymään asti, jotta tulee ostettua " oikean" värinen. Paljon on kyllä pojan vaatteita hankittu jo etukäteen, luotetaan aikalailla 100% rakenneultraan, jonka mukaan tulokas olisi siis poitsu =)

Hurjaa kuvitella, että 37.raskausviikko on jo käynnissä!

OVARA: Tehtiin miehen kanssa mulle ennen esikon synnytystä oikeen sellanen synnytyslevy, johon kokosin mielimusaani. Jäin kuitenkin täysin käyttämättä synnytyksessä, ei itseasiassa tullut edes mieleeni koko juttu. Mieluiten kuuntelin ihan radiota =)

KIVUNLIEVITYS: Haluaisin ehdottomasti epiduraalin. Olen kovin kipuherkkä ja esikoista synnyttäessä epiduraalista oli aivan mieletön apu; vei lähes kaiken kivun. Yksi mitä en uskalla ottaa jostain syystä, on aqua-rakkulat. Kuulemma sattuu tosi paljon ja harvalle mun kaverille esim. on ollut mitään hyötyä kipuun. Mulle tärkeintä kipuun on kuitenkin osaava henkilökunta ja oman ukon tuki =)

EHKÄISY: EN o miettinyt tuota ollenkaan. Tuskin ainakaan vähään aikaan lisää lapsia edes harkitaan, joten joku ehkäisy pitäis kekata. Kortsut unohdetaan heti ekaks. Kierukkaa en halua, e-pillereillä paljon sivuvaikutuksia jne. Tosi vaikea päätös.. Oliskohan se laastari hyvä? Noh, saas nähdä sit kun ajankohtaisempaa. Mutta kohtahan tuo on ajankohtaista, kun synnytykseen enää tovi ;)

VAUVANVAATTEIDEN PESU: Mä olen käyttänyt aina ihan tavan aineita, eli pulverina Bio Luvilia ja huuhteluun Comfortia.

Mutta, jatkan surffailua netissä ja toivotan hyvät yöt. Luulen etten ole tänäkään yönä ainoa valvova keiju...

-frodo 36+1 ja taapero-

Vierailija
2/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki edellisiin: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7995059&p=2&tmode=1&smode…

Ihanan iso pino :)

Yö oli yhtä kärsimysnäytelmää, olo ihan p:stä ja kuopus heräsi 6.05. Onneksi on tuo mummoni täällä tänään, muuten olisin heittänyt jo kirveen kaivoon. Jatkan sitten juttuja, kun olo ns. parempi..

-piias- rv 35+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas huonosti nukuttu yö takana. Mulla on pari päivää ollu ihan mielötön yskä ja yöllä just yskittää ihan kauheesti, etten voi nukkua ja viime yönä sitten sekin aika jonka olisi pystynyt nukkumaan, niin esikoinen piti hereillä, kun näki kokoajan jotain painajaista. Kyllä varmasti päikkärit maistuis tänään! Onneksi mies tulee tänään ajoissa töistä.

OMA VOINTI:Ei valittamista. Huomenna olisi viimeinen lääkäri käynti joten jännittää onko alakerrassa tapahtunut mitään.

Mitäs muuta täällä olikaan jutusteltu....

EHKÄISY tais olla yksi. Jos imetän niikuin esikoista, niin vuoteen ei sitten mitään hormooni juttuja pysty käyttämään. Eli joko " luomuna" tai sitten kondomi...Ehkä se kondomi on varmin, koska en kyllä heti meinaa raskautua.

VAUVAN VAATTEIDEN PESU. Olen pessyt kaikkien meidän vaatteet tendillä ja en ole oikeastaan käyttänyt huuhteluainetta kuin lakanoihin.

Olikos muuta...En muista joten kirjoittelen taas kuin jakselen!

Hyvää keskiviikon jatkoa kaikille!

Mami 35+5

Vierailija
4/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä valvottiin myös! Selkä sanoi itsensä irti,tais möksähtää eilisestä leipomisurakasta :/ Onneks äitee ilmotteli hetki sitten,että tulee päivällä käymään,niinpä pääsen hetkeksi päiväunille,ihanaa! Ja onneks näyttää tulevan taas hiukan viileämpi päivä...hullua kyl ees puhua viileestä,kun lämpötila nousee kuitenkin lähelle hellerajoja :-0

Tää onkin sitten viiminen lomapäivä,täällä kun alkaa huomenna koulut. Se tietää sitten taas sitä aamurumban aloitusta. Onneks ekaluokkalainen pääsee taksikyydillä,niin ei tarvitse matkasta huolehtia!

Huh,tää istuminen ei tee kyllä yhtään hyvää,taidan mennä sohvalle pötköttään,jos vaikka kuopus suostuis hetken leikkimään toisten kanssa siinä vieressä,on kyllä semmoinen ikiliikkuja,ettei kauaa yhdes paikas pysy.

Hönttä,murut ja Jesse 37+1

Vierailija
5/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas levoton yö takana, onneksi olen saikulla ,koska tänään olisi ollut tosi vaikeaa nousta töihin aikaiseen aamuvuoroon... Ihme kyllä, kauheasti ei päivisin väsytä vaikka yöt nukkuu huonosti, mutta iltaisin minusta ei ole mihinkään, en jaksa muuta kuin sohvalla maata.

RIZZU ilmoitinkin sinut jo mukaan tuonne PK-SEUDUN TAPAAMISEEEN Cantina Westiin (muutkin kiinnostuneet tulkaa ihmeessä mukaan) Laskujeni mukaan meitä olisi nyt kuusi syyskeijua tulossa herkuttelemaan. Kannattaa liittyä tuonne yahoon listalle jos mahdollista, itse otin sinne yahoon postiosoitteen. Jos haluat jotain tulevasta sunnuntaista privasti kirjoittaa niin osoitteeni on mayellax@yahoo.com

Se toinen kurssi, josta puhuin on tiistai iltapäivisin useamman viikon ajan (loppui muistaakseni 18.9) ja kulkee nimellä Raskausajan jooga tms. Mutta kurssin vetäjältä saamani infon mukaan olisi ihan vastaavanlainen kuin tuo lyhyt kurssi, mutta pidemmällä aikavälillä. On tällä hetkellä täynnä, mutta odotan josko sieltä vapautuisi paikka...

RANTSU posti oli tullut perille, tosin ilmeisesti vasta toinen lähettämäsi jossa oli tiedostona ko viesti. Vastaan sulle myöhemmin :)

Nyt aamupalan laittoon kun lapsetkin heräsivät

Mayella ja Onni 33+0

Vierailija
6/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tööt täälläkin. Yön nukuin kyllä kuin tukki, jotenkin erityisen raskasta unta, kerran piti vessaan nousta, mutta liekö kuluneilta päiviltä niin paljon uupumusta keräytyny että tuntuu olo yhä ihan nuupahtaneelta. Odotan innolla ensi viikkoa, kun eskarilainen painelee eskriin ja poika hoitoon niin äidillä on kolme aamupäivää ihan vaan itselleen....kaipaan kovasti omaa rauhaa, lienee yhteydessä pesänrakentamiseen?

FRODO: mulla oli ennen tätä raskautta se ehkäsylaastari. Tykkäsin kovasti, oli helppo ja mukava eikä ainkaan siinä reippaassa vuodessa ennättäny mulle tehä hirveitä mielialamuutoksiakaan. Suosittelivat kun se on paljon matalahormonisempi kuin esim.pillerit, joiden kanssa mulla oli paljon ongelmia mm. maksa-arvojen nousua. Ainoa miinus, jonka laastarista keksin oli korkeamman hinnan lisäksi se, että kun sitä laastarilippusta pidetään viikko yhdessä paikassa, niin toisinaan alko laastarin reunat olla melko epäsiistin näköset. Siis jos se pääsi reunoista hieman irtoomaan ihosta niin hetihän siihen tarttu paidasta nukkaa jne.Muuten ihan kelpo vaihtoehto.

Olen miettiny kovasti sitä ehkäsyrengasta itelleni nyt, ainakin alkuun, ennen kuin saadaan tuo sterilisaatiokeskustelu aivan saletiksi. Siis että kummalle tehdään vai tehdäänkö kummallekaan. Toisaalta en haluaisi mitään hormonaalista, mutta toisaalta ainakin tiedän sitten millon menkkojen pitäs tulla, mulla kun on nuo epäsäännölliset kierrot pco-munasarjojen takia riesana. Eikä raskautuminen ole koskaan onnistunut alle vuoden, joten mietin siksikin että onko sillä ehkäsyllä sitten kiirekään...mutta sehän on saletti että jos et toivo raskautta etkä ehkäse niin varmasti tärppää.Onko keijuissa muita PCOlaisia??

Miun piti rauhottaa tää päivä, mutta olen jo tälle aamullle ennättäny siivota miehen vaatekaapin ja imuroida. Nyt kun sais vielä nuo loput roikkuvat roinat paikoilleen niin voi hyvällä mielellä jättäytyä ihan vaan löhöämään loppu päiväksi. Kumma kyllä jatkuvasti tulee uusia tekemisiä mieleen, kuten vaikkapa että vaununkopan patjahan se on vielä pesemättä ja varastoa olis siivottava sen verran että sinne vaunutkin mahtus...ei lopu työt tekemällä ei.

Minjuska 35+2

Vierailija
7/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=PaleVioletRed1]

Huvittavaa, mulla on ollu vähän taukoa palstailussa ja nyt kun tulin lukeen eilistä pinoa, luulin että oon väärässä paikkaa kun rv-t oli jotain 36+. Mutta kun nimet oli tuttuja niin pakkohan se oli uskoa että me keijut mennään näin pitkällä. Huh. Tämä raskausaika on tuntunut niin pitkältä ja hitaalta, nyt kuitenki yhtäkkiä aika tuntuu suorastaan lentävän¿¿.Ite kyllä varmaan kuulun niihin viimesimpiin synnyttäjiin.

[b]Tervetuloa kaikille loppuraskaudessa aktivoituneille:) [/b] meitä keijuja alkaa oleen taas yhtä paljon kun sillon alkuaikoina. Miettikää siitä on kohta 9 kuukautta kun pinouduttiin ekaa kertaa tänne ja ihmeteltiin plussatestejämme:)

[b]AVO / AVIOLIITTO[/b] joku kyseli jo aikoja sitten että mitä ¿hyötyä¿ siitä naimisiin menosta on¿niin on paljon sellasia juttuja mitä ei tule ajatelleeksi (eikä toivottavasti tarvitsekkaan tulla) mutta esimerkiksi jos puoliso kuolee, aviopuoliso saa leskeneläkettä. Avopuoliso ei saa mitään. Lisää esimerkkejä löytyy googlettamalla. Mehän ei myöskään olla ukkelin kanssa naimisissa¿..suunnitelmissa oli mennä tänä syksynä mutta sitten tuli tämä raskaus ja päätettiin siirtää häitä eteenpäin. Oon alkanu miettimään että pitäiskö sanoa ristiäisissä tahdon, ei tarttis järkätä erikseen juhlia¿..mutta pitää nyt vielä kattoa.

[b]TAYS/SYNNYTYSVALMENNUS[/b] täällä ollaan menossa perjantaina. Onko muita keijuja tulossa?

[b]MIISA[/b] kuulostaa aika oudolta nuo sinun loppua kohti vähenevät neuvolakäynnit. Itellä on kalenteri täynnä erilaisia käyntejä nyt koko loppuraskauden¿.neuvoloita viikon välein ja siihen päälle lääkäri + 2 synnytysvalmennus kertaa. Mutta kuulosti herttaiselta se sinun miehesi sämpylänteko, tuollaset pienet arkiset jutut tuntuu ihanilta rakkaudentunnustuksilta:)

[b]RUSKEA VÄRI[/b] on minun lemppariväri myös:) (nämä on nyt aika vanhoja keskusteluja mihin minä vielä kommentoin, mutta kun en oo käyny pitkään aikaan:) Vauvan vaatteita tosiaankin vaikea kyllä löytää sen värisenä¿ite tein hennesiltä kaks ihanaa löytöä. Tumman ruskea body ja nappipaita¿.sitten mulla on Tutan sitä retrosarjaa, missä on ruskealla pohjalla valkoisia kuvoita, oisko ne jotain lintuja¿se aivan ihana kangas ja ostin kaiken mahdollisen mitä siitä on tehty. Potkareita ja paitoja ja bodyja. Nyt Tutan syksyn uutuuksissa on kans ihana ruskea vaatesarja. Mihin kuuluu housut, paita ja pipo. Ne piti saada kans!! Aivan ihana setti.

[b]OMAA NAPAA[/b] selkäkivut päällimäisinä täälläkin...ja tämä kuumuus vie todellakin voimia. Heikottaa ja väsyttää ja ei jaksa tehdä oikeen mitään. Onneksi nyt on alkanu loma!! Eikä tarttekaan tehä mitään!!

Mulla on kauhea koti-ikävä¿siis tuonne lapsuudenkotiin. En vaan tiiä uskallanko lähteä matkustaan sinne¿.eripuolelle suomea. Selkä ja maha kipeytyy niin istuessa että minähän oon ihan jumissa 12 tunnin matkan jälkeen. Täytyy vielä miettiä.

[b]EHKÄISYSTÄ[/b] meille ainoa toimiva keino on ollut ehkäisyvaahto. Monenlaista on kokeltu ja se ainoa mistä molemmat tykänny, eli sitä varmaan käytetään synnytyksen jälkeenkin. Jonkun aikaa, luulen että aika pian aletaan toivoon pikkusisarusta.

[b]G: LIIKUNTA RASKAUDEN JÄLKEEN[/b] nyt kohta alkaa oleen aika kun pitäis ilmottautua syksyllä alkaviin liikuntaryhmiin¿.minusta tuntuu että sitähän on aivan pohjakunnossa synnytyksen jälkeen. Kertokaapa te jo synnyttäneet kokemuksia, kuinka pian synnytyksen jälkeen voi alkaa harrastaan liikuntaa¿ja oisko parempi ensin itekseen palautella voimia, esim. lenkkeilemällä ja kotona jumppaamalla vai kannattaako ilmottautua johonkin ryhmään?

Nyt asetun sohvalle ja keskityn salkkariuusintoihin. :)

Huvittavaa muuten kun sohvalle ei tosiaankaan enää vaan lösähdetä vaan siihen täytyy vääntäytyä ja asetella selkä, maha ja jalkovälityynyt paikoilleen:)

Kerttu rv 33+ [color=Sienna][size=6]♥[/size]

Vierailija
8/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kyllä mitään erikoisempaa kirjoiteltavaa, mutta ajattelin silti jotain raapustaa. Monella tuntuu riesana olevan öinen unettomuus. Itselläni ei sitä onneksi ole. Nukun ihan hyvin eikä vessassakaan välttämättä tarvitse käydä kuin yhden kerran (joinakin öinä sitten jopa neljä, viisi kertaa...). Mutta sellainen riesa on, että mulla tulee aina aamusta ihan älytön hiki. Eli hikisenä siis heräilen, vaikkei mulla oo edes peittoa ja ikkunakin on vähän raollaan.

Viime viikonloppuna alkoi yllättäen supistella kipujen kera, mutta sen jälkeen ei ole tuntunut kuin joku ihan satunnainen kivuliaampi supistus. Nuo supparit tuntuu lähinnä vain härnäykseltä, kun mullahan on kolme edellistä synnytystä käynnistynyt vasta rv 42 (niin ja siis kaksi viimeisintä on pitänyt käynnistää). Siksi tuntuu tosi utopistiselta, että tällä kertaa synnytys tapahtuisi " ajoissa" eikä se varmaan edes tapahdukaan. Tuohan nuo supparit tietysti vähän jännitystä elämään ;-).

Ehkäisystä oli täällä keskusteltu. Voi kun tietäisin, mitä tehdään. Sterilisaatio olisi yksi vaihtoehto (minä pian 37 v. ja viides lapsi tulossa), mutta se on vaan niin lopullinen päätös. Kortsut ei kyllä meillä käy. Meillä menee vaan nauramiseksi, joten se sitten siitä kiihkeästä seksistä... ;-) En tiedä, käykö edes pillerit enää tämän ikäiselle, jolla on vielä kaikenlisäksi tukostaipumus (edellisen kerran kun söin 3 kk pillereitä, tuntui jotenkin tosi luonnottomalta napsia jotain hormonitabuja naamaan, vaikka nuorena käytin niitä vaikka kuinka monta vuotta). Oliko niin, ettei sitä Persona-laitetta enää valmisteta vai muistelenko väärin? Siinä vois olla yksi meille sopiva vaihtoehto.

Liikuntagallupkin juuri pystyyn pantiin. Itse olen miettinyt, että hirveän pian synnytyksen jälkeen en kyllä uskalla lähteä mihinkään raskaaseen rehkimiseen. Mulla oli meidän nelosen syntymän jälkeen lievä kohdunlaskeuma, joten täytyy yrittää vaan omia aikojaan ensin aloitella tuo lantionpohjan lihasten vahvistaminen ym. kevyt liikunta. Ja tietysti vaunulenkit vaavin kanssa on mitä parhainta liikuntaa. Hassua muuten, ettei mulle esikoisen syntymän jälkeenkään (eikä kyllä seuraavienkaan synnytysten jälkeen) neuvolassa tai missään sanottu, että pitää varoa nostelemasta mitään tosi painavia, koska voi tulla kohdunlaskeuma. Naapurin emäntä mulle siitä sanoi eli silloin asiasta ekaa kertaa kuulin. Liekö sitten enemmän vanhan kansan juttuja, en tiedä. Onko ketään muuta ohjeistettu esim. neuvolassa tästä asiasta?

Jeps, mutta nyt täytyy lähteä suihkuun. Onko muuten kenenkään muun mielestä nämä viimeiset viikot menneet ihan älyttömän hitaasti? Viikoille 30 asti tuntui, että aika menee tosi nopeasti, mutta nämä viimeiset viikot. Voi miten pitkiltä ne tuntuukaan.

neronja rv 36+3

Vierailija
9/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blääh...

Huonosti nukuttu yö täälläkin takana, uni ei meinannut tulla millään silmään. Loppujenlopuksi päätin että nukun selälläni kun ei siitä kyljelteen tuu mitään. Sen jälkeen nukahdin kuin tukki. En oo aikaisemmissa raskauksissa asennosta vaahdonnut, mutta kun viimeks kävi miten kävi, niin nyt tuntuu kaikki stressaavan.

Tyttö meni pihalle.. täytyy kai sitä lähtä vähän vahtimaan.

jatketaan..

-kirsikka rv 33+6-

Vierailija
10/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viime yötä on ollu tosi hikisiä,aamul tuntuu et hiki valuu norona. Käytii eilen pesueen kanssa ranuan eläinpuistos ihan mukava paikka. Kellää muulla ei ollu ongelmia matkan taittamisessa niil poluil kuin mulla,hirveitä ylämäkiä ja alamäkiä tuntu välil et usko loppuu. Ja toissa yönä oli 5 suonenvetoa aina ku yx loppu ni alko taas. Tänää ois neuvola saa nähä mitähän siellä.. Mulla on tullu joku vauvanvaate shoppailu himo... saa nähä mihin perikatoo se mut viel vie. ;) Olo on ollu aivan karsee, maha painaa ja on eesä,hiki valuu ja heikottaa. Ja toll esikoisel o aivan kauhee uhma ja pelkäämis kausi,viime yönki se kuuli ääniä ja pelotti ym.. ei oikee tiä miten vois häntä auttaa. Pinnaki on välil nii kiriäl. En varmaa saakaan vielkää kokea sitä alakautta synnytystä tää kaveri on vielki perätilas. Enkä usko et kääntyy ei esikoinenkaa kääntyny ku yritettii ja tää tuntuu viel isommalta. Nyt ain välil tuntuu et sais jo tulla vaix järki sanoo et ei viel et ehtii kasvaa vielä,mut on alkanu pännii tä odotus vaivoineen ;) Kauhee valitus päällä,antakaa anteeksi,yrittäkää kestää ;)

Kauheen ihanaa keskiviikkoa keijut!!!!

Tanja 34,3 roope koht 4 ja netta 1,3kk

Vierailija
11/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä on joku 18 astetta ja koska vaan voi ruveta sataan, voi että mä nautin!!

Kerttu84: Mä oon sua jo kaivanukki, luulin että oot lähteny jo synnyttään!=) Mun mielestä tää tosiaan kusee aika pahasti toi neuvolatoiminta, mutta kyllä mä meinaan niitä häiriköidä ihan loppuun asti, mä vaadin että mustaki välitetään! Mulla ei tosiaan oo kalenteris muutakun ylihuominen seinäjoki!!

Ehkäisy: Luultavasti pillerit. Niillä on menty tähänki asti ja hyvin on toiminu ku löysin viä semmoset jotka ei pistä mua huutaan naama punasena jos maitopurkki on väärällä hyllyllä jääkaapis.

Pikkusisaret: Niinku mä tos jo eilen murjasinki nii heti en rupee tähän hommaan uudestaan, odotan kyllä vähintään 3-4 vuotta. Mä oon nytki niin väsyny että en voisi kuvitellakkaa hoitavani viä pientä lasta.

Ihan semmonen olo että alkais kohta menkat! Todennäkösesti silti ei ala!=) Nyt mäki tiän jo mitä on liitoskivut vaikka olisin voinu elää ilmanki! Ja hiivaa pukkaa kun ei ny oo ollukkaa kahteen viikkoon.

Miisa84 & Pirkko, rv 33+6

Vierailija
12/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun ei paista aurinko! Minä olen totaalisesti kyllästynyt näihin hyviin ilmoihin, ois ihanaa kun välillä satais. Yleensä olen kyllä täysin kesäihminen ja odotan helteitä, mutta nyt jo jotenkin riittäis. Ei niinkään olon puolesta, vaan ei vain aina jaksa olla ulkona.

Mulla oli eilen kans neuvola, ja siellähän olikin iloisia uutisia eli vauva oli kääntynyt pää alaspäin, ihanaa! Ens viikolla olisinkin joutunut jo käännökseen, joten kyllä tippui iso huoli harteilta. Muutenkin neuvolassa kaikki oli kunnossa. Sokereitahan olen seurannut koko raskauden kun oli viime raskaudessa se yksi arvo kohollaan, no nyt ne on kyllä pysynyt aivan kurissa, ei ole mitään ongelmia ollut, sekin on kiva. Nyt neuvolassa saakin hypätä viikon välein, tuntuu hullulta että enää muutama viikko ja vauva on täällä.

Ehkäisy: Mulla oli käytössä pillerit monta vuotta, mutta nyt edellisen raskauden jälkeen en niitä halunnut, joten käytettiin semmoisia ehkäisykapseleita. Olivat kyllä ihan hyvä ratkaisu eli ne taidan valita nytkin tai sitten just sen laastarin. Täytyy katsoa...

Kivunlievitys: Mun edellinen synnytys oli niin nopea, et kun pääsin synnärille olin jo 7 senttiä auki, joten lievitysvaihtoehdot olivat vähissä. Minulla laitettiin se kohdunsuunpuudute, mutta se ei auttanut mitään. Tällä kertaa katson sitten tilanteen mukaan mikä ois paras vaihtoehto.

Vedessä ois kiva kellua, mutta jos kaikki menee yhtä nopeesti kun viimeksi, tuskin sinne ehdin.

Tänään oli taas vaikea päivä pikku-neitin kanssa, ei millään meinaa rauhoittua päiväunille. Syliin nukahtaa hetkessä, mutta olen yrittänyt opettaa omassa sängyssä nukkumaan, huonolla menestyksellä =(. Nytkin itki heti hirveesti kun yritin laittaa sinne, ja samalla tuli oksennus, ja siitähän se soppa alkoi! Lopuksi nukahti minun viereeni meidän sänkyyn... ois kiva saada noi päiväunet rauhoittuun ennen kuin vauva syntyy.

Jassoo, jospa lähtis itsekin vähän levähtämään ennen kuin neiti herää. Tuntuu että alkaa jo oleen poikki, pakko nukkua muutamat päikkärit viikossa, että jaksaa.

T. Heann rv 35+2 ja pikku-neiti 1 v 3 kk

Vierailija
13/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma tosiaan, vaan sais olla vieläkin kylmempi!! :)

Neuvolassa käväsin tossa aamusta ja kaikki oli niinku pitikin, eli hyvin,huoh:) eli ei pelkoa enää siitä verenpaineestakaan..

täälläkin yöt nukutaan jokseenkin tosi huonosti, vasta aamulla saan parhaat ja makoisat unet!

pitäs jaksaa siivota, eikä tänään näy huvittavan muutakuin makoilu vain..

ISYYSPAKKAUKSESTA: elaine ja muutkin jotka ovat hankkineet isyyspakkaukseen niitä ihania tekstibodyja jne..niin kyselisin, että mistäköhän sellasia löytää? kertokaahan netti sivut/osoitteet. olen kans väsännyt sellasen tulevalle isukille, mutten oo löytänyt vauvalle sellasta söpöä bodya tms. missä lukisi joku kiva teksti..mieluiten sais olla poikamainen, koska meille on rakenneultrasta saakka veikattu poikaa prosentein 70/30..

TAYS/SYNNNYTYSVALMENNUS: Meillä tosiaan aika synnytysvalmennukseen vasta 22.8..kun aikaa siirrettiin ruuhkan takia :((

EHKÄISYSTÄ: Ei oo vielä tietoo, mutta kortsu se ei ainakaan tule olemaan ja pillereistäkään en tykkää..saa nähdä sitten mihinkä päädytään, koska ei ihan heti tarttis kyllä tärpätä täälläkään päässä..saa mennä ainaki seuraavat 2-3vuotta..

TAMPEREEN SEUDUN KEIJUKAISET: Asuuko joku täällä itä-tampereella päin??:)) jos niin ois tosi kiva tavata ja tutustua.ja muihinkin tampesterissa tai treen seudulla asuviin keijuihin :))

Manta ja " onni" 32+5

Vierailija
14/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että monet olivat nukkuneet huonosti, mulla sen sijaan on hyvin ja pitkään nukuttu yö takana. Heräsin, kun mies tuli antamaan suukkoa klo puoli 7 budoasu päällä (hän lähti aamutreeneihin autolla se asu suoraan päällä!) ja kävin siinä yhteydessä vessassa, sitten heräsinkin seuraavan kerran klo 11 siihen, kun Untamo jo kovasti potki äitiään, että " ylös siitä" !

Ilmoittauduin mukaan sinne Yahoon syysäidit-palstalle, mutta saattaa olla, että jää aika harvaan kirjoittelut sinne, täällä kun on niin kivaa ja aktiivista porukkaa.

EHKÄISYSTÄ: Ei mitään hajua. Ennen raskautta söin yhdistelmäpillereitä. Sopiikos niitä popsia samaan aikaan kun imettää? Sehän voi olla aika hankalaa jos kuukautiset eivät ole alkaneet... Ellei se ole vaihtoehto, pitää miettiä jotain muuta. Olisko sitten hormonikierukka tms. Tidättekös, että kaikki maailman hormonikierukat valmistetaan Suomessa? Se on suomalainen keksintö!

Jaa, nyt taitaa olla aika lähteä käymään keskustassa, metsästän isyyspakkaukseen kylpyankkoja ja olin tyhmä, kun pitelin keskustan Stockalla jo kädessäni yhtä pakkausta, vaan en ostanut niitä silloin, pitää siis nyt lähteä uudelle reissulle.

T. Rizzu & Untamo rv 35+4

Vierailija
15/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manta kyseli Tampereen seudun syyskeijuja. Varmaan meitä on aika paljon, jos Taysiinkin on kerran tiedossa ruuhkaa. :) Pitäisikö yrittää kasata tapaaminen niin kuin Etelä- ja Itä-Suomessa ainakin on jo tehty? Jaksaako kukaan enää mahansa kanssa raahautua?

Olen kirjoitellut vain pari viestiä aiemmin, mutta lähes joka päivä käyn täällä lukemassa kuulumisia. Raskaus on toinen ja mennyt vissiin niin sutjakasti, ettei ole tullut ihmeempää kerrottavaa.

Pieni huolenaihe tuli viime neuvolassa, kun terkka arveli (niin kuin minäkin), että vauva on kääntynyt perätilaan. Sovittiin, että katsotaan vielä seuraava käynti, ja sitten saan lähetteen äitiyspolille, jos tarvetta ilmenee. Nyt olen melko toiveikas, kun potkut ovat tuntuneet pari päivää kyljessä ja ylämasussa.

Meillä eletään siinä mielessä jännittäviä aikoja, että meidän asunnossa alkaa putkiremppa 10.9., ja LA on 25.9. Päästään onneksi meidän porukoille evakkoon, mutta olisipa tämä remontti joskus muulloinkin voinut minun puolestani olla. Aika hankalaa panna vauvan kamoja kuntoon ja miettiä samalla, mitä kaikkea pitää muuttaa mummulaan. No, onpahan sitten apu lähellä, jos vauva ehtii syntyä evakkoreissun aikana. Ja esikoinenkin saa paljon huomiota osakseen.

Oletteko muuten uskaltaneet uida järvessä ihan normaalisti? Minulla edellisestä neuvolakäynnistä on jo aikaa ja seuraava on vasta 36-viikolla. Suppareita on ollut jonkin verran, mutta silloin viime käynnillä oli ainakin paikat ihan kiinni. Nyt on vain tullut sellainen olo, että olisi kiva tietää varmasti ennen kuin järveen hyppää.

Mutta hei, kiinnostaisiko tamperelaisia tavata?

höyris 33+2

Vierailija
16/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kun ehdin iloitsemaan hyvin nukutuista öistä sain taas viime yönä ravata vessassa vähän väliä...blääh. Tuntuuko muista öiseen aikaan että maha painaa varmaan 100kg, kun esim.yrittää kääntää kylkeä tuntuu ettei mahaa saa millään mukaan.. Tänään on jomottanut alaselkää vähän menkkamaiseen tyyliin, toivottavasti ei nyt mitään ihmeitä ennakoisi.

MANTA: Niitä bodyja löytyy tämän Vauva-lehden verkkokaupasta, myös niitä poikamaisia. Kaikki tilaamani jutskat tulivat muuten tänään postissa, vaikuttivat oikein onnistuneilta. Mies vähän ihmetteli kun postilaatikko oli pullollaan isoja kirjekuoria meikäläiselle ;) Me muuten asustellaan toistaiseksi vielä Hallilassa, eikös tämä itäpuolta Tampereesta ole..Alkuvuodesta olisi tarkoitus muuttaa Hervantaan, kun uusi ja isompi asunto valmistuu. :)

Tampereen tapaaminen olisi tosi kiva, mutta itse en uskalla sopia juuri nyt mitään, kun on ollut tämä lepokehotus päällä, ensi viikolla on lääkäri eli silloin vasta tiedetään onko paikat auenneet lisää ja kuinka saa elää ja olla..

Jaa, nyt täytyy varmaan mennä syömään kun kolmelta on se valmennus. Palaillaan!

:) elaine + pikku possut rv 33+1

Vierailija
17/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin valitan: Toissapäivänä kävin lääkärissä tuon selän takia. Pissanäytettä ja verikoetta pitäs käydä antamassa labrassa, koska voi olla PIILEVÄ VIRTSATULEHDUS. Kellään kokemusta tuosta odotusaikana..? Eilen tunsin olevinaan kirvelyä pissatessa.

Toiseksi käteni on ollut tänään outo, oikea siis. Yöllä se alkoi, heräsin klo 2, kun koko käsi oli olkapäästä lähtien kipeä ja puuduksissa. Pakko oli nousta ylös ja kun sitä jomotti niin kauheasti, otin Panadolin, että sais olevinaan nukuttua. Ja nyt tämän päivää käsivarsi sormenpäihin asti on ollut turvoksissa, suonet kämmenselässä pullistelee ja sormet kipeet ja niitä pistelee.. Ja muutenkin olen ihan turvonnut. Selän vihlominen pikkuisen onneksi rauhoittunut.

Kysynkin nyt ensin teiltä, mitä oireita RASKAUSMYRKYTYKSESSÄ? Siis tuskin tämä nyt sitä on, mut jostain sain pelon nyt siitä.. Jos ei huomenna tämä käsi ja olo tokene, käyn terkalla mittauttaa verenpaineen ja testauttaa pissin. Ja koska tuo selkäkipukohtaus käy myös " halvaannuttavasti" päähän, siis tuntuu, ettei saa henkeäkään, niin kai tässä jotain häikkää on.

Eikä se magnesiumun enää auta. Kramppeja silti :( Byääh!

EHKÄISY: Ei ainakaan kortsu. Menee ehkä jälkitark. asti, mut sit varmaan pyydän minipillerit, vaikka ne esikoisen aikaan tiputteluvuotoa aiheuttivatkin. Sitten vaihdan e-pillereihin varmaankin, kierukkaa en halua ja kaikki muu vaikuttaa monimutkaselta :D Kuopuksen aikaan sinniteltiin kortsulla muutama kk, vaikka useammin se " jäi" välistä.. Nyt en halua ottaa raskautumisen riskiä.

KIVUNLIEVITYS: Esikon synnytyksessä (20h) viimeisin ja parhain oli epiduraali, kohdunkaulanpuudute ei auttanut. Kuopuksen aikaan (5h) taas kohdunkaulanpuudute toimi hienosti. Riippuen synnytyksen kulusta, tuskin haluan epiduraalia nyt.

Mukavaa oli eilen illalla kysellä mummoltani synnytysjuttuja :) Hän on synnyttänyt yhteensä 6 lasta, ekan 16 vuotiaana. Kun silloin ennen vanhaan on laskettu syntymäaikaa potkujen tuntumisesta! Hassua. Ja ne kotona synnyttämiset (kaksi viimeisintään syntyneet sairaalassa), hui hurjaa.

Oikeesti, mulla on ihan kauhea olo. No, te varmasti ymmärrätte! Lapsetkin hyppii seinille: kuopus ei nuku kunnolla ja vänkää kaikessa vastaan ja esikko yökkii ruokapöydässä ja kiusaa siskoaan. Apua!

Ryömin maan alle.. -piias- rv 35+2

Vierailija
18/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma. Jaksaa paremmin olla lasten kanssa ulkona, kun ei aurinko porota niskaan. Tällaista ilmaa syyskuun loppuun asti, please!

Ehkäisystä: Meillä kanssa edessä melkoinen ongelma, kun ei sopivaa ehkäisyä tunnu löytyvän. Mulle ei sovi mikään estrogeeniä sisältävä ehkäisymuoto, koska saan rajuja migreenikohtauksia. Pelkästään keltarauhashormonia sisältävät minipillerit kyllä kävis, mutta niistä tulee inhottavan epäsäännöllisen kuukautiset ainakin mulle. Kondomit on yök. Ehkä päädytään sitten kuparikierukkaan. Onko muilla kokemuksia siitä? Itse olisin valmis aika pian vielä sitä tyttöävauvaa kokeilemaan, mutta mies pistää hanttiin..

Tämä Tamperelainen keiju asuu Iidesrannassa. Ja tapaaminen kiinnostaa kyllä, kunhan sovitaan sellainen aika, joka olis mahd. pian. Tuntuu siltä, että kovin pitkä aika ei oo siihen pisteeseen, että ei enää jaksa raahautua mihinkään.

Nyt pojat unille ja itsekin vois yrittää ottaa pienet nokoset.

Andoliniska ja vauva-kirppu 34+4

Vierailija
19/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli semmonen pikakäynti,ens viikolla lääkärille ja sitten samana iltana juttelemaan lastenohjaajan kanssa kun poika lähtee sinne kerhoon.

viikkoja kertynyt jo 36+1

painoa tullut tämän raskauden aikana 7kg,ihan kiva uutinen,saa nähdä miten paino rupeaa tippumaan vauvan syntymän jälkeen,edellisistä raskauksista on jäänyt jonkin verran liikakiloja.täytyy ruveta laihikselle heti kun vaan mahdollista.

viikossa painoa oli tullut 700g

verenpaine 106/66

kohdunpohjankorkeus 35

liikkeet tuntuu,välillä liiankin hyvin.tekee oikein kipeetä kun vauveli riehuu

pää alaspäin ollaan

sydänäänet oli nyt 124.yleensä olleet 148-156,joten vähän rupes huolettaa.mutta terkka rauhoitteli ettei äänet olleet liian hitaan puoleiset.

joten nyt tässä odotellaan jos vaikka vauva rupeaiskin syntymään ennen laskettua aikaa,vaikka turhaa se on.käynnistykseen vaan,niin kuin aina ennenkin.

pakko lähtä makoilemaan,nykysin rupeaa istuminenkin tekemään kipeetä.

aurinkoista päivää muille!

Vierailija
20/66 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin kans tuossa miettiin, jotta voipi olla niin, että se tampereen keijujen tapaaminen jää.. koska kaikilla tuntuu olevan jo niin paljon viikkoja kasassa ja osa on määrätty kotiin lepoon jne..ja ikinähän ei sellasta aikaa löydä, joka kaikille passaa..

mutta katsottasko uudemman kerran sitten, kun vaavit ovat syntyneet ja vähän siitä kasvaneetkin? :)) sittenkin olisi mukavaa vaihdella kuulumisia, ainakin itseni mielestä se olis tosi mukavaa, koska mun kavereillani ei vielä toistaiseksi kenelläkään ole täällä tampereella päin vauvoja/lapsia ylipäätään ja itsellekin tulossa ensimmäinen :)kokemuksia ja neuvoja siis kaivataan :))

Tämä Tamperelainen keiju asustaa täällä linnainmaalla päin itse ja on töissä koskarissa :))

ISYYSPAKKAUKSESTA vielä: kiitos kauhiasti elainelle tiedosta!! Enpäs olekaan tarkemmin näillä vauva sivuilla surffaillut ;) nyt tarvii vielä ehtii tekeen parit tilaukset ennen miehen töistä tuloa ;)

HAUSKAA PÄIVÄN JATKOA KAIKILLE!

Manta ja onnimonni 32 plus viis ;))