Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sainpa neuvolasta huutia!

Vierailija
06.08.2008 |

Terveydenhoitaja sanoi, että kyllä siellä PITÄÄ käydä (äitiysneuvola), sanoin etten koe millään lailla tarpeelliseksi koska käyn kerran kuussa lääkärillä tarkastuksissa ja ettei oikeasti edes PIDÄ käydä neuvolasa, se on vapaaehtoista.

Sain suuret huudit ja paheksunnat.

Aika tylsää.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiheessa raskautta neuvolassa käydään useammin kuin kerran kuukaudessa. kerran kahdessa viikossa ja sitten kerran viikossa. ja ihan lapsen parhaaksi se on. tilanne voi muuttua tosi nopeasti.

miksi et kävisi. lapsesi vuoksi. joudut kuule tekemään paljon enemmän ja paljon tylsempiäkin juttuja lapsesi hyväksi kunhan se syntyy

Vierailija
2/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen kokemus että lääkärin seuranta johon olen joutunut raskauden aikana sekä äitiysneuvola täydentää toisiaan, koska gynekäynneillä ei ole seurattu sf-mittaa, painoa, verenpainetta, ei otettu pissanäytteitä eikä hoidettu niitä paperiasioita mitkä hoituu neuvolan kautta.

Mut on se tosi ärsyttävää juosta neuvolassa jos just on ollut lääkärillä ja ultrattu että kaikki on kunnossa. Yritän järjestää ajat mahdollisimman kauas toisistaan ja parissa kuussa olen jättänyt neuvolan väliin kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei tietenkään ole yhtään mitään, mutta useimmat haluavat koska se on oma ja vauvan etu.

Vierailija
4/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oikeasti on ihan turhaa mennä neuvolaan, kun ensi viikolla on lääkärikäynti ja sitten seuraavalla viikolla synnytys, niin miksi ihmeessä menisin vielä neuvolaan, kun ei ole pakko!

Vierailija
5/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei tietenkään ole yhtään mitään, mutta useimmat haluavat koska se on oma ja vauvan etu.

mutta on näköjään niitäkin jotka haluaa päästä kaikessa mahdollisimman helpolla.

Vierailija
6/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki Kolme myrkytystä sairastanut, kaikki huomattu neuvolassa

Vierailija
7/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska emme tiedä mitä lääkäri ensi viikolla tekee emme voi ottaa kantaa siihen riittääkö se.

Vierailija
8/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä viikolla se synnytys on?

mulla oli kyllä neuvola aika viikolla 40+0:kin. olin kyllä tuolloin ja sairaalassa, joten se aika jäi käyttämättä.

Vierailija
9/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaksi vk sitten lääkärillä viimeksi ja sori nyt vaan en koe tarpelliseksi mennä tällä viikolla.

Neuvola ei ole pakollista.

Vierailija
10/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä neuvolassa alvariinsa pitäisi rampata?

Vierailija
11/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen raskauteen ja synnytyksiin kuolevat eniten.

Vierailija
12/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausmyrkytys tai sydänäänihäikkää voi tulla vaikka olisikin ollut kaksi viikkoa sitten lääkärillä.

Vierailija
13/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola ei ole pakollista.

ei niin mutta fiksua se on. kyllä sitä voi vapaaehtosiakin juttuja tehdä. varsinkin jos on lapsen hyvinvointi ja henki kyseessä

Vierailija
14/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina VOI tulla jos vaikka mitä ja ihan milloin vaan.

Vierailija
15/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei voi olettaa, että ne korvaisi kaikki aina äitiysneuvolan.

Neuvolassa ei tarvitse rampata, jos on satavarma siitä, ettei itselle tai vauvalle voi tapahtua mitään ikävää, mutta jos on vähän realistisempi asenne elämään niin siellä käydään loppuraskaudessa n. kerran 1-2 viikossa, jotta seurattaisiin äidin ja vauvan vointia ja havaittaisiin mahdolliset ongelmat ajoissa.

Vierailija
16/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina VOI tulla jos vaikka mitä ja ihan milloin vaan.

Vierailija
17/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis noiden asioiden vuoksi menisin? Osaan punnita itseni ja vauva liikkuu oikein hyvin. Lääkärillä tutkitaan verenpaine, virtsa, ultrataan, kaikki.

Vierailija
18/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimuksilla mitä siellä tehdään. Kyllä se lääkärin käynti on kattavampi.

Vierailija
19/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsella ei ole kaikki hyvin ja se olis näkynyt yksinkertaisessa neuvolan pissakokeessa?

En sano, että niin just kävis, mutta kyllä itse aina teen kaikkeni, ettei tartte jälkikäteen miettiä: "mitä jos..."

Vierailija
20/23 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siis meillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi