Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koetko eläväsi täysillä siirtymäajat kuten työmatkat?

Vierailija
03.03.2021 |

Minusta tuntuu joskus että pitkä työmatka bussin, metron tai lähijunan avulla on kuin jonotusaikaa kunnes pääsen perille. Oppisinpa nauttimaan matkasta!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ajatella työmatkaa omana aikana vaan se on ihan hukkaan heitettyä aikaa. Siksi minulle ei kelpaa työ, missä matka on tunnin suuntaansa. 100% etätyö olisi unelmani. En elä täysillä myöskään arkiaamuja jolloin pitää herätä laittautumaan töiden vuoksi.

Vierailija
22/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisissa busseissa nyt yövuorossa kyllä nautin. Kun olin aamutyössä, en kyllä nauttinut ruuhkaisista lähijunista - hyi. Miten niitä kestää kenenkään pää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän ainoita hetkiä kun saan rentoutua omassa rauhassa. Kuuntelen musiikkia, katselen maisemia ja kuuntelen äänikirjoja. Haaveilen, uppoan ajatuksiini.

Vierailija
24/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetullutta lepoaikaa, ellei joku kivestyrää poteva persu istu maskitta viereen räpläämään nenäänsä ja tyrää vuorotellen.

Vierailija
25/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa ajatella työmatkaa omana aikana vaan se on ihan hukkaan heitettyä aikaa. Siksi minulle ei kelpaa työ, missä matka on tunnin suuntaansa. 100% etätyö olisi unelmani. En elä täysillä myöskään arkiaamuja jolloin pitää herätä laittautumaan töiden vuoksi.

Mutta nyt elät täysillä, kun valitat someen 😂

Vierailija
26/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartti omaa aikaa autossa musiikkia kuunnellen. Nautin.

Vierailija
27/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin mennessä laskeudun työmaailmaan, mietin päivän työkuviot. Kotiin tullessa laskeudun kotielämään, verenpaine laskee, tulee hyviä ajatuksia, on kiire päästä kotiin.

Ajan työmatkat yksin autolla.

Vierailija
28/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, koko viisiminuuttisen joka meni kävellessä töihin. Jos menin pyörällä ei paljoa ehtinyt kokea.

Nyt olen eläkkeellä.

Vierailija
29/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka pyörällä on mukavaa, ja siinä kyllä nauttiikin. Kuulaat syysaamut, leppeät iltapäivät, kesällä jopa lämpimät. Ja vesisateessahan sitä vasta tunteekin elävänsä, kun kylmyys ja kosteus tunkeutuu läpi tai vaihtoehtoisesti hikoilee sadevaatteiden alla läpimärkänä.

Oikeastaan mulla on ollut varsin hyvät työmatkareitit, viimeisin oli suht lyhyt, hauska alamäki matkalla, yksi oli pitkä ja vaihteleva, yksi kulki lähes koko matkan merenrantaa pitkin. Nyt vain kotitoimistolla.

Vierailija
30/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin matkoista, mulla tunnin työmatka autolla. Kuuntelen äänikirjoja, muulloin niihin ei  ole aikaa. 

Vierailija
31/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lukea junassa.

Vierailija
32/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki liikkumiset paikasta A paikkaan B on ihan pèrceestä ja siksi olenkin harkinnut teleporttaukseen siirtymistä.

Vierailija
33/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka eletään täysillä?

Heilutaan kuin heikkopäinen?

Vierailija
34/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartti omaa aikaa autossa musiikkia kuunnellen. Nautin.

Samoin. Itse myös laulan autossa, kun sattuu oikein hyvä kappale tulemaan radiosta. Ja kuuntelen musiikkia autossa mahdollisimman kovalla.

Vierailija
35/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työmatka muutaman minuutin kävelymatka. Olen kateellinen kaikille, jotka saavat matkustaa vaikkapa junassa tunnin koko työmatkan ja vaan rentoutua ja istua.... nauttisin sellaisesta täysillä.

Vierailija
36/36 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisissa matkustaminen on oikeasti aivan hirveää roskaa. Ja sen pahemmaksi muuttuu, mitä enemmän HSL "kehittää" yhteyksiään vaihdollisiksi, kun siinä vaihdollisessa vaihdon odottelu on jopa vielä enemmän roskaa kuin se surkea julkinen hidas liikenneväline.