Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet ja naiset ihastuvat ihan eri tavoin?

hullaantunut hölmö
03.03.2021 |

Taustaksi: tuore pari, molemmat noin viiskymppisiä, eli elämää ja suhteita takana.

Suhde vasta tosiaan aika alkuvaiheissaan mutta lähtenyt molempien vahvalla fiiliksellä liikkeelle alusta asti.
Eli hyvältä tuntuu.

Itsellä tutustuminen toiseen (parisuhdemielessä) tarkoittaa seksin lisäksi ajanviettoa yhdessä ja paljon keskusteluita, sekä syvällisiä ja ei-syvällisiä, joissa kuulee mitä toinen ajattelee asiasta X tai miten hän kokee menneisyytensä asian Y:n.
Mies tykkää ehdottomasti keskusteluista ja ollaan aikaakin vietetty yhdessä muutenkin kuin seksin merkeissä.
Omalla kohdalla sekä seksi että keskustelut luovat yhteyden, joka sitten syvenee kerta kerralta.
Olen siis jo tässä vaiheessa ihastunut aika lailla tuohon toiseen.

Äskettäin keskustellessamme tajusin sitten että mies ei välttämättä ole ihan vielä samassa kohdassa kuin minä. Voisi ehkä sanoa että itse hyppäsin tunteiden osalta altaan syvään päätyyn ja hän seisoskelee siellä altaan matalassa päässä, kahlailee ja kokeilee veden lämpötilaa. Samassa altaassa siis ollaan, mutta vielä kovin eri päissä.

Juttelin miespuolisen ystävän kanssa ja vähän kyselin miten esim. hänen parisuhteensa sai alkunsa, keskusteluilla tutustumalla vai miten. Hän totesi että ei niinkään keskustelemalla "ei meillä hirveesti ole ollut keskusteluja" vaan pelkällä seksillä.
Itse mietin että ehdottomasti seksi kyllä, mutta entäs yhdessäoleminen, ajanvietto muutenkin.. Miten pelkän seksin kautta tutustuu?

Olenko ainoa outolintu vai onko tämä joku sukupuolikysymys - eli miehet tutustuvat (ja ihastuvat) seksin kautta, eli se riittää heille?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle riittää ihastumiseen kun näkee kauniin ja hyvävartaloisen naisen. Vaikka mitään ei olisi edes puhuttu.

Vierailija
2/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten ihmissuhteet ovat punnallisia. Ei heitä kiinnosta muu kuin seksi ja ruoka. Maslown tarvehierarkiassa nainen on korkeammalla tasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ihastuvat miehen persoonaan ja ominaisuuksiin, miehet ihastuvat naisen painoon. 

Vierailija
4/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän miehet on aiks harkitsemattomia tunteissaan ja naiset hitaampia. Persoonakysymys eniten, mutta joo, hyvä ulkomuoto ja kuuma seksi tuntuu helposti pehmentävän jo useimman miehen pään.

Vierailija
5/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten ihmissuhteet ovat punnallisia. Ei heitä kiinnosta muu kuin seksi ja ruoka. Maslown tarvehierarkiassa nainen on korkeammalla tasolla.

Sulla tyttörukka on paljon vielä opeteltavaa tässä elämässä.

Vierailija
6/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehiäkin on erilaisia. Nykyinen mies kuulemma ihastui aivoihini eli piti ajatusmaailmastani ja arvoistani ja siitä, että en ole pelkkä hattuteline. Toki tykästyi ulkonäkööni myös. Sitten mulla on ollut niitä tyyppejä, jotka ovat olleet lääpällään heti jos olen katsonut edes hetken heitä silmiin. Eli toiset miehet tarvitsevat ihastuakseen henkisen yhteyden ja kiinnostavat keskustelut ja toiset ihastuvat heti ilman, että tuntevat naista yhtään, riittää että vienosti hymyilee. Sinun tapauksessa mies voi hyvin jarrutella jos on huonoja kokemuksia taustalla tai hän ei ole täysin varma siitä mitä itse haluaa. Saattaa kohta vähän myöhemmin ihastua tosi kovastikin. Ei minunkaan mies ihan heti kovasti ihastunut vaan tunnusteli vähän aikaa ennen kuin sitten ihastui ja kovasti. Tietysti aina on se mahdollisuus olemassa, että saat nenillesi. Niin on jokaisessa ihmissuhteessa.

Vierailija
7/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonakysymys.

Vierailija
8/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sukupuolissa on painotuksia tiettyyn suuntaan mutta ei tuosta voi mitään kovin mustavalkoisia johtopäätöksiä vetää. Ehkä on ennemminkin niin että miehet lähtevät naisia helpommin puhtaaseen seksisuhteeseen (jota se nainen voi samaan aikaan pitää "oikeana" suhteena), eikä niin että miehet aina ihastuisivat enemmän seksin kautta.

Kyllä minulla on niissä "oikeissa" suhteissa aina se henkinen puoli ykkosenä ja se on juuri se joka erottaa kevyet suhteet ja vakavat suhteet aika lailla alusta lähtien. Jos sen toisen kanssa haluaa viettää paljon aikaa ihan minkä tekemisen parissa tahansa niin silloin on myös henkinen puoli mukana. 

Vierailija
9/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kiinnostus ruokaan pinnallista?

Vierailija
10/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä ainakin rakastuin oikeastaan yhtä aikaa sekä seksin että keskustelujen kautta. Eli meillä ainakin se seksi ikäänkuin laukaisi kaiken jännityksen ja muurin välillämme ja sen jälkeen sitten saatettiin makoilla tunteja kylki kyljessä ja jutella kaikesta maan ja taivaan välillä. Välillä ehti melkein aamu tulla ennen kuin maltettiin ruveta nukkumaan.

Vierailija
11/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oma mieheni halusi tietää minusta kaiken ja keskustella kun oli ihastunut.

Kertomasi perusteella kuulostaa siltä, että mies ei ole niin ihastunut kuin sinä.

Naisista usein poiketen miehiä kiinnostaa seksi vaikkei muuten olisikaan kiinnostusta tai ihastusta, joten sanoisin että juuri tuo muu kiinnostus paljastaa, onko mies ihastunut.

Vierailija
12/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä ainakin rakastuin oikeastaan yhtä aikaa sekä seksin että keskustelujen kautta. Eli meillä ainakin se seksi ikäänkuin laukaisi kaiken jännityksen ja muurin välillämme ja sen jälkeen sitten saatettiin makoilla tunteja kylki kyljessä ja jutella kaikesta maan ja taivaan välillä. Välillä ehti melkein aamu tulla ennen kuin maltettiin ruveta nukkumaan.

Täällä sama!

Vierailija
13/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi on miehen tarvehierarkiassa alimpana ja naisella turvallisuuden tunne. Vasta kun seksin tarve on tyydytetty mies pystyy ajattelemaan naisista järkevästi.

Vierailija
14/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pösilö

Vierailija
15/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän miehet on aiks harkitsemattomia tunteissaan ja naiset hitaampia. Persoonakysymys eniten, mutta joo, hyvä ulkomuoto ja kuuma seksi tuntuu helposti pehmentävän jo useimman miehen pään.

Olipa melkoisen päinvastainen tilanne sitten itselläni. Nainen jo kuukauden jälkeen sanoi rakastavansa, minä olin vähän että "anteeksi mitä". Sitä ei vain jotenkin voinut ottaa tosissaan ja tuli tunne, ettei nainen edes tiennyt mitä rakastaminen on kun noin pian menee moisia möläyttelemään. Mutta joo, ulkomuoto miellytti, seksiin ei ollut minulla mitään kiirettä mutta nainen kieriskeli tuskissaan.

Vierailija
16/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin omaan mieheeni juuri siksi että hän oli aika poikkeuksellisen avoin keskustelemaan kanssani ihan ensi sekunnista alkaen. Hän ei esittänyt mitään muuta kuin oli ja otti minut juuri sellaisena kuin minä olin. Se loi minulle sellaisen turvallisuuden tunteen jota en ole tuntenut sitä ennen kenenkään kanssa. Tämä turvallisuus sitten johti siihen että myös fyysinen puoli välillämme oli (ja on edelleen) myös todella hyvää.

Vierailija
17/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet huijaa itseään.

Osa naisista menee illuusioon mukaan, koska se täydentää tarkoitusta.

Mies on sinällään täysin tyhjä kuori ja nainen täyttää tämän omilla fantasioillaan. Mies mukautuu ja näyttelee mukana että syntyisi lapsia. Mies on ihana kumppani ja osallistuu lastenhoitoon, notta onni jatkuisi.

Kaikilla on hyvä olla. Lapset kasvaa ja ero tulee noin neljän vuoden sisällä.

Tässä on se mutta, mutta osa tykkää enemmän näytellä kuin aloittaa uutta roolia. Joskus tauko riittää toisesta ja joskus se syttyy uudestaan, kun lapset muuttaa pois.

Monissa eläinlajeissa mies on vain hede ja hedelmöittäjä. Ihmislapset ovat surkimuksia pitkän ajan. Siksi parisuhteesta on tullut oikea. On kuitenkin fantasioita ikuisesta elämästä ja ikuisista perheistä.

Tärkeintä on matka ja että lapset kasvaa ja jatkaa ihmiseläimen matkaa.

En näe hirveästi tulevaisuutta lapsettomissa parisuhteissa. Se on keinotekoista pitkittämistä kuherruskuukaudelle. Kun ei se oikea parisuhdekaan ole ikuinen.

Tulee talvi ja kevät sitten koko laulu alkaa uudestaan ja siemenet itää ennen syksyä uuteen tulevaisuuteen.

Vierailija
18/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalainen ihastuminen se on kirjoitti:

Miehet huijaa itseään.

Osa naisista menee illuusioon mukaan, koska se täydentää tarkoitusta.

Mies on sinällään täysin tyhjä kuori ja nainen täyttää tämän omilla fantasioillaan. Mies mukautuu ja näyttelee mukana että syntyisi lapsia. Mies on ihana kumppani ja osallistuu lastenhoitoon, notta onni jatkuisi.

Kaikilla on hyvä olla. Lapset kasvaa ja ero tulee noin neljän vuoden sisällä.

Tässä on se mutta, mutta osa tykkää enemmän näytellä kuin aloittaa uutta roolia. Joskus tauko riittää toisesta ja joskus se syttyy uudestaan, kun lapset muuttaa pois.

Monissa eläinlajeissa mies on vain hede ja hedelmöittäjä. Ihmislapset ovat surkimuksia pitkän ajan. Siksi parisuhteesta on tullut oikea. On kuitenkin fantasioita ikuisesta elämästä ja ikuisista perheistä.

Tärkeintä on matka ja että lapset kasvaa ja jatkaa ihmiseläimen matkaa.

En näe hirveästi tulevaisuutta lapsettomissa parisuhteissa. Se on keinotekoista pitkittämistä kuherruskuukaudelle. Kun ei se oikea parisuhdekaan ole ikuinen.

Tulee talvi ja kevät sitten koko laulu alkaa uudestaan ja siemenet itää ennen syksyä uuteen tulevaisuuteen.

REPS :D

Olen lapseton ja ollut parikin hyvää pitkää suhdetta. Päättyi kuolemaan, joten ei päässyt kattomaan päteekö tuo teoria :D

Vierailija
19/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle riittää ihastumiseen kun näkee kauniin ja hyvävartaloisen naisen. Vaikka mitään ei olisi edes puhuttu.

Näin se menee. Mieshän ihastuu aina ennen naista, siksi hiukan epäilyttää ap:n ukkelin tarkoitusperät. Vaikuttaa että tykkää seurasta ja seksistä, muttei ole ihastunut.

M39

Vierailija
20/34 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tarvitsevat fyysistä kosketusta päästäkseen kosketukseen tunteidensa kanssa. Mutta pelkkä seksi ei riitä rakkauteen - rakkaus syntyy siitä, kun mies tykkkää fyysisyyden lisäksi myös naisen korvien välistä ja tuntee sydämentason lämpöä tätä kohden. 

Suosittelisin AP:tä ottamaan askeleen taaksepäin ja tutkailemaan, missä vaiheessa mies menee tunteidensa kanssa. Naisilla on usein tapana kuvitella syvempi yhteys, kuin mitä todellisuudessa miehen ja naisen välillä on. Esim jos mies puhuu halustaan muuttaa maalle ja saada siellä lapsia se ei tarkoita, että mies aikoo tehdä niin kyseisen naisen kanssa. Nainen aika usein haluaa ymmärtää sen yhteisen tulevaisuuden suunnitteluna. 

Ja tämä ei siis tarkoita ettei miehellä olisi sama suunta kuin naisella (ap:n tapauksessa). Miestä vain saattaa alkaa ahdistamaan jos hänestä tuntuu, että nainen on huomattavasti kiintyneempi kuin hän eli jotenkuten samaan tahtiin olisi hyvä kulkea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme