Tunne että kaikki ei ole kunnossa (raskaus)
Mulla menossa rv 11. Raskausoireet (pahoinvointi, etovaolo, väsymys, rintojen arkuus) hellitti 2 päivää sitten yhtäkkisesti.
Niskapoimu ultraan vielä reilu viikko aikaa. Sikiö nähty elävänä viimeksi varhaisultrassa rv 9.
Tunne vain on että sikiö on kuollut enkä pääse tunteesta millään irti. Olen itkenyt asiaa jo kaksi päivää.
Rauhoitelkaa, kertokaa omia kokemuksia. Miten mä tuun jaksamaan normi elämää siihen ultraan asti.. Neuvola ei ota kuuntelemaan sydänääniä kun vasta tuon ultran jälkeen että varmasti kuuluu heidän laitteillaan..
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Olen paljon miettinyt todellisen tunteeni alkuperää. Paniikki sikiön menestymisestä lähti oireiden häviämisestä. Tuskin kyseessä siis on mikään aito "vaisto" vaan hysteria. Todennäköisyyksiin luottaminen oli hyvä vinkki. Yritän ajatella asiaa noin, vaikka miten huolettaisi. Kiitos kiitos kiitos kaikille vastauksista!
Ap
Juuri noin, hyvin järkeilty. Mukavaa odotusta sinulle ap.
Kuulostaa hyvin tutulta. Itsellä nt-ultraan vielä 2 pitkää viikkoa. Olen myös viikolla 11 nyt menossa, varhaisultrassa käyty useammankin kerran viimeisin myös ysi viikolla. Miehen kanssa riitaan asti on päästy tän mun huoleni kanssa. Huolen jossa mitään logiikkaa ei ole.
Meinaatko ap, että se syntyy täysiaikaisena vainajana? Jos näin käy, niin se on ohisalolaisten vika.
Itsellä oireiden loppuminen tiesi keskeytynyttä keskenmenoa joka paljastui nt ultrassa. Tosin itsellä sikiö oli kuollut 8 viikolla. Kerkesi olla kuolleena matkassa 5 viikkoa. Summa summarum= oireet oireiden puute tai mikään ei voi kertoa onko sikiö kunnossa. Ultrassa tänään voi olla kaikki hyvin, mutta huomenna voi olla jo kuollut. Raskausaika valitettavasti on vain sellaista. Tsemppiä!
Toki ois hyvä tulla tänne yleistämään että "itsellä oli kkm oireiden loppumisesta" mutta se ei kerro mitään. Tiedän ihmisiä kenellä oireet ja silti kkm. Tiedän jopa ihmisiä Kenen tuulimuna paljastui nt ultrassa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oireiden loppuminen tiesi keskeytynyttä keskenmenoa joka paljastui nt ultrassa. Tosin itsellä sikiö oli kuollut 8 viikolla. Kerkesi olla kuolleena matkassa 5 viikkoa. Summa summarum= oireet oireiden puute tai mikään ei voi kertoa onko sikiö kunnossa. Ultrassa tänään voi olla kaikki hyvin, mutta huomenna voi olla jo kuollut. Raskausaika valitettavasti on vain sellaista. Tsemppiä!
Toki ois hyvä tulla tänne yleistämään että "itsellä oli kkm oireiden loppumisesta" mutta se ei kerro mitään. Tiedän ihmisiä kenellä oireet ja silti kkm. Tiedän jopa ihmisiä Kenen tuulimuna paljastui nt ultrassa.
Minulla oireet loppuivat viikolla 10, mutta epäilen raskauden päättyneen jo viikolla 8, koska silloin alkoivat vuodot. Tuli itsekseen ulos päivää ennen nt-ultraa.
Soita sinne neuvolaan ja pyydä kuuntelemaan vauvan sydänäänet. Sillä se asia selviää.
Jos et ole menossa lääkäriin ja taloudellinen tilanne sallii, niin voit ostaa kotiin oman Doppler -laitteen.
Jos keskenmeno tulee, niin sillä on jokin luonnollinen selitys esim. Kehitysvammaisuus.
Menestyminen piti olla menehtyminen. Sain ainakin päivän naurut jos en muuta :D
Ap