Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatuksia HS:n uudesta Visio-mediasta sekä nuorista edelläkävijöistä?

Vierailija
03.03.2021 |

HS Visio aloittaa | HS Visio valitsi 35 korkeintaan 35-vuotiasta oman alansa huippuosaajaa. He kertovat, mitä sinun pitää seuraavaksi oppia.: https://www.hs.fi/visio/art-2000007826386.html?share=af4cbaf198f0570ef1…

Itselläni puhelin kaatui useaan otteeseen ennen kuin.sain edes jutun auki 😅 Viimein onnistui kuitenkin. Todella nuoria ovat kyllä nykypäivän johtajat. Kunhan vauhdissa muistettaisiin, että meitä keski-ikäisiä aikuisia ihmisiäkin on erilaisia ja meilläkin on annettavaa tässä ajassa - jopa uutta ja innostavaa annettavaa!

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vaan, että en siis ole itse Sanomalla töissä. Ihan olen kuluttaja vaan.

Ap

Vierailija
2/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen agenda: Eläkeläisetkin töihin. Ei eläkeputkea työttömille yli 50-vuotiaille. Kaikki töihin! Tarvitaan verorahoja! Yksilön syy, jos ei löydy töitä!

HSn ja yritysten agenda: Vain alle 35-vuotias huippuasiantuntija kelpaa töihin! Muut ovat pohjasakkaa, eikä heitä palkata!

Mikä tässä voisikaan mennä pieleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt voitaisi tutkia pykälistä, mitä laki sanoo ikärasismista?

Ei ihmisen ikä vaikuta siihen, onko hänellä rakentavia visioita tulevaisuuden kannalta vai ei, HSn toiminta on huolestuttavaa ja syrjivää,

Vierailija
4/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen arvostettiin iän tuomaa kokeneisuutta JS lukeneisuutta. Nyt riittää, kun on nuori, muulla ei ole merkitystä.

Näkisin, että hedelmällisempää olisi, kun eri ikäiset tekisivät yhteistyötä,

Vierailija
5/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan iloinen että joku muukin reagoi noin. Itse olin otsikosta heti, että WTF, onpa typerää. Mielestäni eniten opittavaa on vaikeita juttuja kohdanneilta ja taklanneilta ihmisiltä. Ja paljon kokeneilta. Tosi paljon mieluummin kuuntelen jotain 95-vuotiasta, jolla on oikeasti sellaista perspektiiviä, mitä minulla on mahdoton olla. 

Ja sanon tämän ihmisenä, joka ikänsä, koulutuksensa ja uransa puolesta voisi olla yksi noista haastatelluista. Mutta en olisi koskaan lähtenyt tuollaiseen juttuun, koska sen lähtökohta on niin äärettömän typerä. Sinänsä se oli se, mikä jutussa hämmästytti eniten - en ole mitenkään erityisesti ajatellut itseäni niin ihmeellisenä huippuosaajana kuin mikä nyt tajuan olevani ainakin tuon jutun kriteerien mukaan. Itseasiassa kun minulla on vahvempi opiskelu- ja uratausta kuin suurimmalla osalla noista. Joten senkään takia ei kiinnosta tippaakaan, mitä nuo sanovat, kun voin koska tahansa saada samanlaisia näkemyksiä heitä huippupaljon osaavammilta ihmisiltä maailmalta.

Mutta juttu kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Vierailija
6/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan sellainen olo että en jaksa kiinnostua. Skippasin kokonaan, ei kiinnosta visioinnit. Ihan sama mitä tulevaisuudessa tapahtuu, sen näkee sitten.

Vierailija
7/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli vaan sellainen olo että en jaksa kiinnostua. Skippasin kokonaan, ei kiinnosta visioinnit. Ihan sama mitä tulevaisuudessa tapahtuu, sen näkee sitten.

Sama täällä. Typerä juttu, ei olisi voinut vähemmän kiinnostaa. Sivuseikkana, niin ihan jo grafiikka oli niin typerä ja tunkkainen.

Vierailija
8/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

75%graafista suunnittelua 20% hypeä ja 5% asiaa

kansa pysyy tyhmänä uudistuksen jälkeenikin

Vierailija
9/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Typerä juttu, ei olisi voinut vähemmän kiinnostaa. Sivuseikkana, niin ihan jo grafiikka oli niin typerä ja tunkkainen.

Ap tässä vielä. Joo tosiaan oli outoa grafiikkaa, liikaa animointia ja isoja liikkuvia kuvia. Oikeasti puhelin "crashhäsi" useaan otteeseen ennen kuin sain jutun auki. Kokeilin jopa miehenikin puhelinta ja sama juttu kävi.

Eli joko jopa mun puhelin on liian vanha(😅) tai paradoksaalisesti teknologiaa ja edelläkävijyyttä hehkutettiin huonolla softalla.

Vierailija
10/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkähän ovat olleet nimeämässä näitä henkilöitä? Olisi mielenkiintoisempaa saada verkostot näkyväksi jos kerta valtakin on muuttumassa.

Vierailija
11/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä vielä. Joo tosiaan oli outoa grafiikkaa, liikaa animointia ja isoja liikkuvia kuvia. Oikeasti puhelin "crashhäsi" useaan otteeseen ennen kuin sain jutun auki. Kokeilin jopa miehenikin puhelinta ja sama juttu kävi.

Eli joko jopa mun puhelin on liian vanha(😅) tai paradoksaalisesti teknologiaa ja edelläkävijyyttä hehkutettiin huonolla softalla.

No siellä taidettiin puhua esimerkiksi big datasta, mikä oli hype-juttu joskus 2015. Sittemmin kukaan alalla ei ole käyttänyt tuota vanhentuneena pidettyä termiä moneen vuoteen. Että sellaista edelläkävijyyttä.

Vierailija
12/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkähän ovat olleet nimeämässä näitä henkilöitä? Olisi mielenkiintoisempaa saada verkostot näkyväksi jos kerta valtakin on muuttumassa.

Sama tuli mieleeni. Kun ei tuossa selkeästi mitään objektiivisia kriteerejä ollut iän lisäksi. Joku taisi olla poliitikon lapsi, ainakin sukunimestä päätellen. 

Vierailija
13/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siellä taidettiin puhua esimerkiksi big datasta, mikä oli hype-juttu joskus 2015. Sittemmin kukaan alalla ei ole käyttänyt tuota vanhentuneena pidettyä termiä moneen vuoteen. Että sellaista edelläkävijyyttä.

Joo, se meni muodista jo 2016.

Vierailija
14/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitos tästä. Itselläkin nimittäin kalskahti tuo korvaan, mutta ajattelin että mitäpä se minä, tavan tallukka, mistään mitään tajuan... 😂 Mistä nykyään puhutaan? Haluatko kertoa näkemyksesi?

Ap

Vierailija
15/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut innostua, vaan siirryin uutisiin. Kulahtanut idea.

Vierailija
16/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vanhahtavaa ajattelua, että iästä tehdään tuollainen numero? Eihän nykyään samaa uraa tehdä välttämättä koko elämää. Tuoreen näkökulman omaava voi olla vanhempikin henkilö.

Vierailija
17/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla mainitsi eri ikäisten yhteistyön ja tätähän sen pitäisikin olla. Mutta ainakin käytännössä itse olen tullut nimenomaan nuorten toimesta syrjityksi porukasta (ja kerran jopa eräästä rekrytoinnista) "korkean" ikäni vuoksi.

Voisitteko kolmekymppiset ystävällisesti korjata ajatusmaailmaanne avoimempaan suuntaan. Ehkä ikämme ovat erit, mutta voimme silti puhua samaa kieltä!

Ap

Vierailija
18/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainakin IT-bisneksessä mikään ei ole niin vastenmielistä kuin nuoret kukkopojat jotka eivät oikeasti tiedä mistään mitään. Ja näitä riittää.

Eikä tarvitse mennä edes "poikiin", klassisena esimerkkinä Linda Liukas, joka on ollut vuosikausia julkisuudessa "ohjelmoijana" ja "koodauksen opettamisen asiantuntijana".

Vierailija
19/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitos tästä. Itselläkin nimittäin kalskahti tuo korvaan, mutta ajattelin että mitäpä se minä, tavan tallukka, mistään mitään tajuan... 😂 Mistä nykyään puhutaan? Haluatko kertoa näkemyksesi?

Ap

Lähinnä analytiikasta ja koneoppimisesta. Välillä puhuttiin tekoälystä, mutta kun se on analytiikkaa ja koneoppimista pohjimmiltaan ja sitä ylikäytettiin niin paljon ja liioittelevasti varsinkin markkinoinnissa, niin monet ovat tulleet sille sanalle allergiseksi. Mutta kyllä sitä silti käytetään.

Vierailija
20/58 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmea grafiikka. Mitään kulttuuriin viittaavaakaan ei ollut aihealueissa, vaikka kulttuuri on taloudellisestikin iso tekijä. Klikkasin auki ja jouduin katselemaan graafista animaatiota. Alkoi vituttaa niin, etten jatkanut sisältöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan