Lue keskustelun säännöt.
Asiallisia neuvoja kaivataan lapsen kiroilun lopettamiseen
14.06.2009 |
8-vuotias poika on todella rivo suustaan (ei kotona kylläkään, sillä pesen suun saippualla välittömästi) ja saattaa haistatella vieraille aikuisille kadulla aivan törkeästi. (olen kuullut kavereilta). Mikä olisi paras keino tuollaisen käytöksen kitkemiseen? Pelikielto? kotiaresti? kavereiden jättäminen pois leikeistä? (eli siis sanoisin kavereille, että jos X vielä kiroilee, ette leiki enää hänen kanssaan) vai mikä? Psykologi? Lastenkoti? Hävettää ja surettaa, meillä ei kotona muuten kiroilla laisinkaan.
Kommentit (24)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun minä ja sisarukseni oltiin pieniä/nuoria, kiroilusta joutui maksamaan äidille. Se toimi. Kukaan meistä ei nyt isona kiroile
Samaa mieltä tuosta saippualla pesusta. Mutta vaikka kumarran lempeän kasvatuksen puoleen, niin täytyy kyllä sanoa, että ilman minkäänlaisia uhkailuja/kiristämistä olisi todella vaikeaa kasvattaa jos on yhtään haastetta lapsessa. Itsekin olen joutunut uhkaamaan (esim.kivojen menojen poistamisella) jos ei käytös muutu, vaikka en uhkailusta tykkääkään. Toisaalta en myöskään usko tämän olevan hirveän vahingollista lapselle, jos pääosin vanhempi on reilu.