Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiallisia neuvoja kaivataan lapsen kiroilun lopettamiseen

Vierailija
14.06.2009 |

8-vuotias poika on todella rivo suustaan (ei kotona kylläkään, sillä pesen suun saippualla välittömästi) ja saattaa haistatella vieraille aikuisille kadulla aivan törkeästi. (olen kuullut kavereilta). Mikä olisi paras keino tuollaisen käytöksen kitkemiseen? Pelikielto? kotiaresti? kavereiden jättäminen pois leikeistä? (eli siis sanoisin kavereille, että jos X vielä kiroilee, ette leiki enää hänen kanssaan) vai mikä? Psykologi? Lastenkoti? Hävettää ja surettaa, meillä ei kotona muuten kiroilla laisinkaan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloitti päiväkodissa. Kaksi viikkoa aloituksen jälkeen poika kirosi kuin tukkijätkä, pakko myöntää että kun mikään ei siihen tuntunut tepsivän niin pesin suun saippualla ja siihen loppui kiroilu. Ehkä 8-vuotiaaseen ei sama keino enää tepsi, mutta sanoisin että uhkailu, lahjonta ja kiristys... niillä yleensä pääsee pitkälle.

:)

Lapsen suuta EI pestä saippualla tai muutoinkaan uhata saatika kiristetä. Tuohon tehoaa parhaiten yhteinen sopimus jonkun kivan asian saavuttaminen, kun kiroilu loppuu. Meillä tehosi. 

Samaa mieltä tuosta saippualla pesusta. Mutta vaikka kumarran lempeän kasvatuksen puoleen, niin täytyy kyllä sanoa, että ilman minkäänlaisia uhkailuja/kiristämistä olisi todella vaikeaa kasvattaa jos on yhtään haastetta lapsessa. Itsekin olen joutunut uhkaamaan (esim.kivojen menojen poistamisella) jos ei käytös muutu, vaikka en uhkailusta tykkääkään. Toisaalta en myöskään usko tämän olevan hirveän vahingollista lapselle, jos pääosin vanhempi on reilu.

Vierailija
22/24 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä ja sisarukseni oltiin pieniä/nuoria, kiroilusta joutui maksamaan äidille. Se toimi. Kukaan meistä ei nyt isona kiroile

Vierailija
24/24 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa se yleensä opitaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan