Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan oikeesti, toi kuukuppi. Ei mahu!

Vierailija
02.03.2021 |

Mikä on paras asento sen asentamiseksi?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi ekan sivun "nenäliinataittelu" on se juttu. Laitan yleensä kyykyssä tai nostan jalan esim. vessanpönttöä vasten, helppoa ja nopeaa.

Kuukuppi on aivan loistava keksintö ja toimii kuin häkä. Ei ole tullut ohivuotoa koskaan, olo on raikas kun mitään ei valu ympäriinsä. Usein unohdan koko menkat, kun kuppi on niin huomaamaton. Mulle on sopinut loistavasti Lunette, mutta olen kuullut että toisille passaa paremmin muut merkit muotoilunsa ym. vuoksi.

Ehkä ongelmaisilla on jotenkin epätavallisen kuivat paikat?

Sinulla vain ei ole runsaat menkat! Mulla saattaa joskus menkkojen alkupäivinä tulvia jo alle kahdessa tunnissa.

Vierailija
42/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa nopea ja näppärä käyttää jos tarvii liukkaria ja vessan lattialla pötköttelyä....

Eihän sun sitä tarvitsekaan käyttää! (Ei sillä, että tarvitsisin liukkaria tai maata lattialla.) Käytä sä sitä, mikä sulle sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa nopea ja näppärä käyttää jos tarvii liukkaria ja vessan lattialla pötköttelyä....

Mietin myös, että miten sen sitten saa pois. Kylvyssä pötköllään?

Vierailija
44/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan sen ja otan pois vessanpöntöllä istuen.

Vierailija
45/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yök, yök, yök, verikylpy... tuskin kukaan käyttäisi, koskaan.

Vierailija
47/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos selviää kahdella tyhjennyksellä vuorokaudessa niin vie se silti vähemmän aikaa kuin siteenvaihto parin-kolmen tunnin välein.

Vierailija
48/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi ekan sivun "nenäliinataittelu" on se juttu. Laitan yleensä kyykyssä tai nostan jalan esim. vessanpönttöä vasten, helppoa ja nopeaa.

Kuukuppi on aivan loistava keksintö ja toimii kuin häkä. Ei ole tullut ohivuotoa koskaan, olo on raikas kun mitään ei valu ympäriinsä. Usein unohdan koko menkat, kun kuppi on niin huomaamaton. Mulle on sopinut loistavasti Lunette, mutta olen kuullut että toisille passaa paremmin muut merkit muotoilunsa ym. vuoksi.

Sinulla vain ei ole runsaat menkat! Mulla saattaa joskus menkkojen alkupäivinä tulvia jo alle kahdessa tunnissa.

Tuli sama mieleen. Itsellä myös kaksi ensimmäistä vuotopäivää saattaa olla aivan järkyttävät. Viimeksikin minulla kului yhden yön aikana kolme yösidettä. Onneksi heräilin pitkin yötä..

Noilla vuodoilla kuppi lainehtisi heti yli.

Vierailija
49/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://web.archive.org/web/20141217230736/http://kuukuppikunta.net/

Täältä löysin ite kaikki kikat kupin käyttöön.

Mulla esim on taaksepäin kallistunut kohtu ja ainut tapa saada kuppi helposti pois on istua pytyllä taaksepäin nojaten.

Kupin laitan kyykyssä istuen.

Vierailija
50/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saan parhaiten asetettua selälleen maatessa.

Vessan lattiallako makaat selällään vai suihkussa?

Kuulostaa kivalta!

Onneksi tamponit on keksitty.

Sängyn päällä suihkun jälkeen tai kylpyhuoneen lattialla maton päällä. Eipä se tarvitse vaihtaa kuin aamuin illoin, niin ei ole iso juttu.

Vierailija
51/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin oli aluksi haaste saada se pois, jouduin jopa eka kerralla soittamaan kaverille :D kun ohjeessa on, että "rentouta lihakset ja vedä pois" tms. Oikeasti pitää nimenomaan aktiivisesti lihaksilla työntää se ulos. Tämän kun tajusin kaverin neuvosta, helpotti. Ihme ohjeet.

Mutta se sisäänlaitto siis, ei saa jännittää sillon liikaa niitä lihaksia. Kyllä ne penikset ja sit vauvatkin isompia on, kyllä se mahtuu. Yrittää vaan olla lihaksilla pistämättä vastaan.

Vierailija
52/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut siis itsellä on niin runsaat, että ei suihkun jälkeen voi mennä minnekään maton tai sängyn päälle makaamaan, kun valuu reisiä pitkin jo kävellessä.

Vierailija
53/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli sama mieleen. Itsellä myös kaksi ensimmäistä vuotopäivää saattaa olla aivan järkyttävät. Viimeksikin minulla kului yhden yön aikana kolme yösidettä. Onneksi heräilin pitkin yötä..

Mulla hyvin runsas vuoto kp 2 (ja joskus myös 3). Kuppi vetää 40 ml. Lisäks paksu yöside. Herään kerran yössä tyhjään kupin. Eihän mikään tamponi+side-yhdistelmä pysty samaan. Imukykyisin tamponi on kai vihreän paketin OB. Mulla vuotaa yli jo parissa tunnissa.

Vierailija
54/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin ihmettelen miten isot fjöösat joillain naisilla on kun pystyvät käyttämään sitä. 

Mun kuppi taitaa olla auki 2 cm halkaisijaltaan. Taitettuna ehkä sormen verran.

Vierailija
55/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaan sovi kaikille. Minä yritin sinnikkäästi pitkään mutta se sattui kamalasti joka kerta kun laittoi, pois ottaessa veri roiskui joka paikkaan ja pissaaminen oli mahdotonta. Kokeilin kaikkea mahdollista mutta ei. En voi muutenkaan harrastaa seksiä kaikissa asennoissa ilman kipua, joten ehkä mulla on vaan outo vagina.

Vierailija
56/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pöntöllä istuen tai sitten nostaa toisen jalan pöntön päälle.

Omasta anatomiasta riippuu, mikä sopii parhaiten. Laitossa olennaista on rentoutuminen, mihin pötköttely voi auttaa. Itselläni ainakin kuppi ei meinaa avautua kaikissa laittoasennoissa kunnolla. Ehkä jokin toinen taittelu voisi auttaa siihenkin. Vuodon määrästä taas riippuu tarvitseeko lisäkostutusta. Itse en saisi kuivana sisälle mutta vedellä kostutettuna onnistuu.

Vierailija
57/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi vaikka perusvoidetta kupin reunoille. Lantionpohja rennoksi, oli se sitten wc pöntöllä toinen jalka koukussa( onnistuu todella hoikilta) tai sumokyykyssä tai vaikeimmassa tapauksessa ihan saksiasennossa sängyssä. Taivuta etusormella kuoin reunaa hieman samalla kun viet kupin emättimeen. Tärkeää on työntää riittävän pitkälle, koska jos alupaine alkaa emättimeen suulla tekee se myös kipua, koska siinä hermotusta. Riittävän syvällä suosittelen että käännät sormea ulos spiraalimaisesti, jolloin kuppi jää hyvään alipaineeseen ilman tuntemuksia. Koska onkin niin tuntematon, niin tärkeää itse muistaa kupin tyhjennys ja asianmukainen pesu riittävän usein; jos nämä laiminlyö voi tulehdus alueella tai jopa koko kehossa olla vakava.

Itse sain n. 10v riittämättömien tamponien jälkeen avun kuukupista, joskin pian tämän jälkeen aloitin myös säännölliset minipillerit, joilla koko vuoto ehkäistään. Mutta tämä vaihtoehtohan on siis vain jos olet riittävän vanha/ tiedostava tietääksesi ettet varmastikaan halua lisääntyä.

Toivon, ettei yksikään nykynuori kärsisi kuukautisista niinkuin itse kärsin parikymmentävuotta sitten. Onneksi on melkovarmaa, että harva kärsii niistä kuin naiset meitä aiemmin ( fyysinen kipuhan on siis toki näistä riippumatonta, ja nyt puhumme vain vuodon hallinnasta. Itse kuukautiskipujen hallinta on oma juttunsa, josta suosittelen ( hieman provokatiivisesti mutta asiasta kärsineenä) lukemaan esim tästä https://yle.fi/uutiset/3-10624124

Vierailija
58/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parina ekana yönä isompi kuppi + side. Pelkkien siteiden kanssa joutui juurikin heräämään vaihtamaan ja silti tulvi yli, rasittavaa.

Loppuvuoto sujuu pienemmällä kupilla nätisti.

Vierailija
59/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kuppeja on erikokoisia. Eikä ne kaikille sovi joten älkää väkisin koittako.

Vierailija
60/69 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yök, yök, yök, verikylpy... tuskin kukaan käyttäisi, koskaan.

Bloodbath. K18. Directed by Tobe Hooper. In a theatre near you.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi