Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harkitsen alkoholin pois jättämistä

Vierailija
02.03.2021 |

Olen viimeaikoina huomannut että alkoholi laukaisee masennuksen oireet itselläni, ja koen että ehkä minun tulisi siksi jättää se aine kokonaan pois elämästäni. Elääkö joku teistä täällä raitista elämää? Kertokaa miinukset ja plussat.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raittiuden isoin miinus on että ei oo pulloa missään jemmassa kun tarvisi.

Vierailija
2/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika lailla alkoton. Viimeksi join marraskuussa. Rahaa säästyy, iho ei punoita, eikä tarvi lähteä baariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten voisit vaan yrittää juoda kohtuudella? Totta kai se masentaa jos ihan hitonmoisia kännejä aina vetää.

Vierailija
4/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo enää alkoholia, join parikymppisenä tyttöjen kesken viikonloppuisin ja kävin baareissa. Yli 10v ilman alkoholia, enkä sitä kaipaa. Alkoholiongelmaa ei ollut.

Koen voivani fyysisesti paremmin kun en juo. Sunnuntaisin pystyy tekemään jotain eikä vaan makaamaan krapulassa.

Miinusta on se että ne ihmiset ketkä juovat, eivät kutsu enää illanviettoihinsa. Ja jos kutsuvat, niin pällistely "etkö sä juo" ja "onks toi limsaa" on kiusallista. Pällistelenkö heille että "ai sä juot??!!" No en.

Mutta noi nyt on pieniä asioita. Ei vaan tule enää edes mieleen ostaa alkoholia viikonlopuksi.

Vierailija
5/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo enää alkoholia, join parikymppisenä tyttöjen kesken viikonloppuisin ja kävin baareissa. Yli 10v ilman alkoholia, enkä sitä kaipaa. Alkoholiongelmaa ei ollut.

Koen voivani fyysisesti paremmin kun en juo. Sunnuntaisin pystyy tekemään jotain eikä vaan makaamaan krapulassa.

Miinusta on se että ne ihmiset ketkä juovat, eivät kutsu enää illanviettoihinsa. Ja jos kutsuvat, niin pällistely "etkö sä juo" ja "onks toi limsaa" on kiusallista. Pällistelenkö heille että "ai sä juot??!!" No en.

Mutta noi nyt on pieniä asioita. Ei vaan tule enää edes mieleen ostaa alkoholia viikonlopuksi.

Kyllä se on jo alkoholiongelma jos kaikki viikonloput on maannut krapulassa. Ei se ongelmaa poista, jos juo sosiaalisesti.

Vierailija
6/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin raitista elämää mutta ei tätä vihersosialistien unelma hömppää selvinpäin kukaan  kestä.

Vierailija
7/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholista luopuminen on kyllä hyvä päätös.

Vierailija
8/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin puoli vuotta täysin raittiina. Alkuun se oli mukavaa mutta loppua kohden alkoi tuntua jotenkin tylsältä elämäntavalta. Koin että muutuin itsekin jotenkin tylsäksi ihmiseksi.

Vierailija
9/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat sen holin ostamisen ja kantamisen kotiisi. Et edes vilkaise baareihin. Bileissä oltava aina myös holittomia vaihtoehtoja, muuten turhat kemut. Aikaansa seuraava ei tarvi holia mihinkään. Nuorissakin jo paljon streittareita.

Rohkeesti vaan, kohti terveempää elämää ja itsetuntoa!

Vierailija
10/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten voisit vaan yrittää juoda kohtuudella? Totta kai se masentaa jos ihan hitonmoisia kännejä aina vetää.

Itselläni sama ongelma eikä mitään hitonmoisia kännejä tarvita, ihan jo perus 8-10 tuoppia olutta illan aikana riittää. M36

Vierailija
11/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes aina kun join alkoholia jouduin vaikeuksiin.Noin 30 kertaa tuli poliisi ja vei juoppoputkaan.

Sattui monia ikäviä asioita.Aloin tajuta alkoholi ei sovi minulle.Olin nuori mutta pahasti alkoholisoitunut.Olisin ollut yksi päihdekuolemien tilastossa.Viimeinen känni 1986.

Vierailija
12/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoat kanssa alkoholia runsaasti käyttävät pois ystäväpiiristä, niin helppo pysyä päätöksessäsi!

Vierailija
13/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kohta vuosi alkotta. Alkuaikoina kävi joskus mielessä että olisi mukava rentoutua ja vetää nuppi turvoksiin koska silloin tulee aina hyviä ideoita ja kaikkea, mutta nämä ovat jo taakse jääneitä mietteitä.

Ainut muutos on oikeastaan se että ei ole enää viikonlopun päiviä jotka vain valuvat hukkaan krapulaa kärsiessä.

Vierailija
14/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15 vuotta lähes kokonaan ilman alkoa, poislukien työpaikan pikkujoulut.

Tykkään elää selvinpäin. Aina voi lähteä auton rattiin, lenkille, kauppaan ja minne vaan. Voin tehdä kivoja asioita koko päivän ja illat. Mulla ei koskaan ollut krapuloita, joten siinä ei mikään muuttunut. En vaan tykkää juoda.

Vierailija
15/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ilman alkoholia parikymmentä vuotta. Ihan parasta verrattuna alkolliseen elämään. 

Nyt pitäisi vaan osata tehdä sama temppu sokerille ja se tuntuu jotenkin mutkikkaammalta. Iho ei tykkää sokerista eikä mielikään, jos sitä syö yhtään liikaa ja vyötärökin on paisunut. Eli vinkkejä myös tähän saa antaa!

Vierailija
16/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 päivää ilman alkoholia.Otin haasteen vastaan.Tänään 61/100.

Vierailija
17/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä. Tiedostan varsin hyvin, että sukurasitteena on alkoholismi. Ja masennus. Tähän asti olen juonut kohtuudella, n. 2-4 annosta viikossa. Nyt on alkanut kulua vähän enemmänkin. Lasi viiniä tai olut tuntuu auttavan ahdistukseen, tylsyyteen tai päänsärkyyn. Masennuslääkkeitä en halua popsia, vaikka niitäkin olisi unettomuuteen määrättynä. Eivätkä ne tepsi. Lasi viiniä nukuttaa enemmän. Jos joku tietää vastauksen, olisi kiva kuulla, kumpi on terveydelle vaarallisempaa: lasi viiniä tai olut vai puolikas mirtazapinia.

Vierailija
18/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siivoat kanssa alkoholia runsaasti käyttävät pois ystäväpiiristä, niin helppo pysyä päätöksessäsi!

Tämä on ehdottoman tärkeää.

Vierailija
19/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä alkoholista luopumista. Itse en ole luopunut. En vaan viitsi juoda alkoholia. Se ei maistu. Viinipullotkin jää usein avaamatta. Joskus voi ottaa saunakaljan. Mutta sekin voi olla alkoholiton versio.

Vierailija
20/37 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes aina kun join alkoholia jouduin vaikeuksiin.Noin 30 kertaa tuli poliisi ja vei juoppoputkaan.

Sattui monia ikäviä asioita.Aloin tajuta alkoholi ei sovi minulle.Olin nuori mutta pahasti alkoholisoitunut.Olisin ollut yksi päihdekuolemien tilastossa.Viimeinen känni 1986.

Minullakin 1986, vappuna. Minulla ainoa ikävä asia alkoholista oli viettää yö vessassa pönttöä (vessan) halaten. Kun se ei sopinut elimistölle, se piti lopettaa. Yrtti tuli tilalle ja se on hyvä aine. Ei kankkusta, eikä mitään muutakaan ikävää asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan