Paljonko sinulla on rahaa tilillä?
Paljonko sinulla on rahaa tilillä? Jos lasket yhteen käyttö- ja säästötilin? Minkä ikäinen olet?
Kommentit (90)
N. 5k (=käyttötili, ASP & säästötili)
N28
Vajaa 8000e, olen 26 v opiskelija
noin 57t€ tosin on lähes milli velkaakin ; )
n50
Vierailija kirjoitti:
Noin 80 000€ tileillä yhteensä, ikää 32v
Pitäisi löytää taas joku hyvä sijoituskohde, koronadipissä myöhästyin sen verran, että vain 35k€ ennätin laittaa.
50k€ joutaisi sijoituksiin, 30 riittäisi hätäkassaksi.
Köyhätkö mua on alapeukuttaneet?
Mitä ihmeellistä siinä on, jos yksin asuva pihi mies saa 2500€ nettotuloista säästöön yli tonnin kuukaudessa ja on ollut töissä yli 2000€ netto jo yli 10v? Päälle sijoitusten tuottoja.
Käyttötilillä 0,01€ ja säästötilillä 0,04€. Työmarkkinatuki tulee 13pv päästä ja siitä yli 4/5 menee vuokraan. Uhkapelasin sitten asumistuesta sen mitä pakollisten laskujen jälkeen jäi, eli ruokarahat.. Tällä hetkellä syön seiniä. Voisi kai silti mennä huonomminkin. Ja ensi kuussa itse asiassa menee, kun pitäisi taikoa jostain ylimääräiset 340€ :)
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, 55 vuotta. Rahaa tilillä 23,26e ja asuntolainaa vielä jäljellä n.60 000 ja yhtiölainaa 50 000.
Yeshe.. kerrankin vähän vertaistukea.
Tilillä 17 €, lainaa n.100 000 €
Vierailija kirjoitti:
Ihan puhtaasta mielenkiinnosta kysyn, että mitä nämä "laskut" ihmisillä ovat? Mulla tulee vain puhelinlasku kerran kk:ssa, sähkölasku joka kolmas kk, lehtilasku kerran puolessa vuodessa ja vakuutuslasku kerran vuodessa. Liittyykö laskujen paljous esim. asumismuotoon? OK-talossa on toki paljon kuluja, jotka minä maksan vastikkeessa.
Itselläni on käytössä puolison kanssa yhteinen laskutili, jolta maksamme vuokran, vakuutukset, sähkölaskun sekä netin. Yksin asuessani laskutusvälit olivat suurimmat mahdolliset, mutta puolisoni kokee budjetoinnin helpommaksi, kun laskut maksetaan joka kuukausi. Henkilökohtaisia, kuukausittain maksettavia laskujani ovat puhelinlasku sekä ammattiliiton jäsenmaksu.
Käyttötili: n. 3000
Taloustili: n. 15 000
Säästötili 1: n. 60 000
Säästötili 2: n. 40 000
Tileillä sen verran että selviää hyvin seuraavaan rahantulopäivään joka on ensi viikolla. Ensi viikolla tuleekin mukavasti joka päivä osinkoja. Eli ei niitäkään ehdi käyttää kun seuraavallakin viikolla tulee lisää osinkoja.
Vähän alle 50 000 €. Keittiö-, kodinhoitohuone- ja vessaremonttia odottelee. Loput on pahan päivän varalle.
Noin 5000€ ja 160000€. Etsin taloa eli nyt väliaikaisesti vuokralla...
N48
1000 käyttötili
5000 toinen käyttötili
3000 kolmas käyttötili
12000 osakesäästötili
Vierailija kirjoitti:
Ihan puhtaasta mielenkiinnosta kysyn, että mitä nämä "laskut" ihmisillä ovat? Mulla tulee vain puhelinlasku kerran kk:ssa, sähkölasku joka kolmas kk, lehtilasku kerran puolessa vuodessa ja vakuutuslasku kerran vuodessa. Liittyykö laskujen paljous esim. asumismuotoon? OK-talossa on toki paljon kuluja, jotka minä maksan vastikkeessa.
No mä puhun ainakin usein laskuista, vaikka kyse on osassa ei ole laskuista vaan paremminkin menoista, kuten perheen puhelinlaskut ja matkakulut, sähkölasku, netti, vesilasku, auton ja kodin vakuutukset, autoverot, osamaksulaskut, hammaslääkärilaskut ja tulee lukiolaiselle kirjalaskuja ja yo-kirjoitusmaksujakin.
Käyttötili + säästötili n. 22t € (ja sijoituksissa sitten paljon enemmän mutta sitä ei kysytty tässä eikä myöskään asunnon arvoa). N43v
Vuokra, kotivakuutus, autovakuutus, opintolainan lyhennys, sähkölasku, nettilasku, puhelinlasku, autopaikan lasku. Vakuutukset ja sähkölasku eivät toki tule kuukausittain. Asun kerrostalossa.