Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset lapset jarruttavat avioliittoaikeitani

Vierailija
02.03.2021 |

Olen pian 60-vuotias EX-sinkkunainen. Olen nimittäin löytänyt rakkauden.

Ennen miesystävääni elelin vuosikaudet yksin, ja seuraa minulle pitivät usein kaksi aikuista lastani. Olemme lasten kanssa erittäin läheisiä, ja he ovat olleet hyvin onnellisia siitä, että olen vihdoin löytänyt itselleni miesystävän.

Kunnes kerroin heille, että suunnittelemme astuvamme avioon...

Lapset ovat kumpikin mahdollista avioliittoamme vastaan, avoimesti. Olisimme menneet naimisiin, ja nyt vuokralla asuva mies olisi muuttanut minun asuntooni asumaan, ja asuntoasia onkin kynnyskysymys.

Olen sairas ihminen, ja olemme lasten kanssa puhuneet siitä, etten välttämättä elä kovinkaan vanhaksi. Nyt kadun, että olen varoitellut, koska heidän mielessään minä kuolen ensin ja tämä ”aviomieheni” vasta myöhemmin. Paljonkin myöhemmin.

Niin. Se lesken asumisoikeus.

Haaveilen avioliitosta tämän miehen kanssa, mutta lapset saivat minutkin epäröimään koko suhdetta. Naimisiin nyt ei ainakaan.

Ja jos ei avioon, niin ei kai nyt myöskään puoliteholla.

Joten: naimisiin vastoin lasten tahtoa silläkin uhalla, että lapset saavat tämän asunnon ties milloin kuolemani jälkeen, vai avoliittoon silläkin uhalla, että se tuntuu harmaalta ja kulahtaneelta kaiken yhteisen aviohaaveilun jälkeen?

Vai jokin muu ratkaisu..?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä mitä haaveilemista avioliitossa on?

Minä suosittelen avoliittoa. Kaikinpuolin selvempää... varsinkin jos aiot kuolla ensin ja sinulla on perillisiä.

Vierailija
2/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt asunnon (tai annat ennakkoperintönä lapsillesi) ja vuokraatte sen sitten lapsiltanne nimellistä vuokraa vastaan. Tai muutatte vuokralle ihan jonnekkin muualle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös avoliiton kannalla, mutta toisaalta sinä päätät itse omasta elämästäsi.

Vierailija
4/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä avioliitossa? Teidän leskeneläkkeetkin on jo pelattu pelistä pois.

Vierailija
5/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ap suunnittelee porvoolaista avioliittoa.

Vierailija
6/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vo v#ttu,  taas niin keksimällä keksitty provo että oksettaa.

Vierailija
7/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5 v lapsi ei olla naimisissa, miksi mennä naimisiin?

Vierailija
8/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet typerys ap, jos tekee provon, kannattaisi se tehdä kunnolla, eikä mitään lässyä.

Vierailija
9/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo!

Vierailija
10/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko avioehto tuttu?

Vierailija
11/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi joutuvat maksamaan asunnosta perintöverot ja leski saa asua niinkauan kuin haluaa, onko lapsillasi varaa maksaa ne verit?

Jos et tee avioehtoa, miehesi saa tasinkona 50% asunnostasi jos on köyhis, ja lapsesi jäävät vaille tuota osuutta sinun itsesi oletettavasti maksamaa asuntoa.

Oleko oikeasti antamassa miehelle 25 000-100 000 euroa rahaa ehkä alle 10 vuoden kanssa-asumisesta sinun kanssa?

Etkö anna tuota rahaa mieluummin lapsillesi?

Vierailija
12/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy koko roska, tee avioehto ja mene naimisiin. Asutte vuokralla tai vaihdatte vaikka asuinpaikkaa vuoden välein. Mällää rahat itseesi ennen kuin kuolet.

Ahneita lapsia, kieli pitkällä odotetaan perintöä mutta äidin eämänlaadusta ei niin välitetä.

Vierailija
13/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, leskeneläke päättyy, jos leski avioituu.

Vierailija
14/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla heidän isänsä rahoja jotka voivat päätyä miehelle?

Vierailija
15/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadimme parempia provoja. Tämä oli huono.

Vierailija
16/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sinä aikuinen nainen voit mennä miesystäväsi kanssa naimisiin. Ei tuo asia kuulu lapsille lainkaan! Ei omaisuutesi ole heidän.

Jos te itse haluatte tehdä omaisuusjärjestelyjä, juuri haluamanne avioehtosopimuksen voitte teettää juristilla. Ei maksa kovin paljon ja onpahan sitten pätevä.

Mutta nyt nainen omanarvontunto kuntoon ja ajat ahneet lapset pois haaskalta. Kamala, epäkunnioittava asetelma! Ja täällä ollaan samaa mieltä. Uskomatonta.

Avioehtosopimuksella voit pitää lapsenne tyytyväisinä, mutta tämä asia lähtee teistä kahdesta, ei ahneista perijöistä. Sinuna testamenttaisin kodittomille kissoille kaiken ;)

Vierailija
17/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kohta 60 v? Etkä osaa tehdä järkeviä päätöksiä?

Miksi ihmeessä mietit jotain lesken asumisoikeutta, kun siitä todella pääsee eroon sillä, että vuokraatte yhteisen asunnon ja sinä myyt omasi sijoittaen siitä saatavat rahat.

Vierailija
18/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, leskeneläke päättyy, jos leski avioituu.

Iän puolesta...

Vierailija
19/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne. Lastesi kasvatus on mennyt sillä tavalla pieleen, etteivät he edes peittele odottavansa innolla jättämääsi perintöä. Eivät he välitä oletko onnellinen vaimona. Eikö avioliittosi tarkoita myös sitä, että lapsesi perisivät vain puolet siitä kuin nyt? Pitävätkö lapsesi tulevaa miestäsi onnenonkijana?

Joko menet naimisiin ja annat aikuisten lasten kiukutella kaikessa rauhassa, tai pysyttelet avoliitossa, mutta ryhdyt huolehtimaan hyvinvoinnistasi ja elät silkkaa v-mäisyyttä ainakin 30 vuotta.

Vierailija
20/25 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sinä aikuinen nainen voit mennä miesystäväsi kanssa naimisiin. Ei tuo asia kuulu lapsille lainkaan! Ei omaisuutesi ole heidän.

Jos te itse haluatte tehdä omaisuusjärjestelyjä, juuri haluamanne avioehtosopimuksen voitte teettää juristilla. Ei maksa kovin paljon ja onpahan sitten pätevä.

Mutta nyt nainen omanarvontunto kuntoon ja ajat ahneet lapset pois haaskalta. Kamala, epäkunnioittava asetelma! Ja täällä ollaan samaa mieltä. Uskomatonta.

Avioehtosopimuksella voit pitää lapsenne tyytyväisinä, mutta tämä asia lähtee teistä kahdesta, ei ahneista perijöistä. Sinuna testamenttaisin kodittomille kissoille kaiken ;)

Toivottavasti auervaara jaksaa ja muistaa loppuun saakka myös silloin, kun lapset on ajettu pois haaskalta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi