Aikuiset lapset jarruttavat avioliittoaikeitani
Olen pian 60-vuotias EX-sinkkunainen. Olen nimittäin löytänyt rakkauden.
Ennen miesystävääni elelin vuosikaudet yksin, ja seuraa minulle pitivät usein kaksi aikuista lastani. Olemme lasten kanssa erittäin läheisiä, ja he ovat olleet hyvin onnellisia siitä, että olen vihdoin löytänyt itselleni miesystävän.
Kunnes kerroin heille, että suunnittelemme astuvamme avioon...
Lapset ovat kumpikin mahdollista avioliittoamme vastaan, avoimesti. Olisimme menneet naimisiin, ja nyt vuokralla asuva mies olisi muuttanut minun asuntooni asumaan, ja asuntoasia onkin kynnyskysymys.
Olen sairas ihminen, ja olemme lasten kanssa puhuneet siitä, etten välttämättä elä kovinkaan vanhaksi. Nyt kadun, että olen varoitellut, koska heidän mielessään minä kuolen ensin ja tämä ”aviomieheni” vasta myöhemmin. Paljonkin myöhemmin.
Niin. Se lesken asumisoikeus.
Haaveilen avioliitosta tämän miehen kanssa, mutta lapset saivat minutkin epäröimään koko suhdetta. Naimisiin nyt ei ainakaan.
Ja jos ei avioon, niin ei kai nyt myöskään puoliteholla.
Joten: naimisiin vastoin lasten tahtoa silläkin uhalla, että lapset saavat tämän asunnon ties milloin kuolemani jälkeen, vai avoliittoon silläkin uhalla, että se tuntuu harmaalta ja kulahtaneelta kaiken yhteisen aviohaaveilun jälkeen?
Vai jokin muu ratkaisu..?
Kommentit (25)
Voin ihan kokemuksesta sanoa, että tuo on todella nihkeä tilanne lapsille.
Vanhempi kuolee, ja sitten perintökämpässä istuu kuin tatti joku ventovieras ihminen.
Onneksi saatiin juristin avulla sieltä pois. Pesällä ei ollut muuta omaisuutta kuin kämppä, eikä kiinnostanut alkaa maksaa perintöveroja siitä, että joku saa asua ilmaiseksi asunnossa, jonka minä omistan.
En IKINÄ tekisi omille lapsilleni noin.
Sinä menet naimisiin jos siltä tuntuu ja niin haluat.
Asia ei kuulu lapsillesi, eivätkä he saa olla onnesi tiellä, eivätkä sanella mitä saat tai et saa tehdä.
Miehesi kanssa voitte tehdä avioehdon, jolloin hänellä ei ole osaa eikä arpaa omaisuuteesi.
Ei kai tässä mitään epäselvää ole?
En menisi tuossa tilanteessa naimisiin. Haluaisin, että kaikki omaisuus varmasti jää lapsille ja että leski ei jää asuntoon asumaan. Jokaisella tietysti on oikeus tehdä niin kuin itse haluaa.
Olet aikuinen ihminen, ja sulla on oikeus mennä naimisiin! Leskellä on oikeus mennä naimisiin. Se ei kuulu lapsille millään tavalla.
Olisin ollut iloinen jos sairas äitini olisi löytänyt jonkun huolehtimaan itsestään...olis helpottanut mun vastuutanikin.
Pitäkää "häät", ostakaa sormukset, mutta älkää menkö paperilla naimisiin. Voit tehdä puolisoa varten testamentin, jossa annat jonkun tietyn summan tms. hänelle. Älä kuitenkaan kerro testamentista kenellekään, et edes puolisolle.
Muille voitte sanoa olevanne naimisissa (lapsille kertokaa totuus ennen "hääjuhlia").