Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassua että joillekin sektio on niin punainen vaate =D

Vierailija
08.08.2006 |

Onko oma römpsä niin revennyt synnytyksessä ettei katkeruudelle ole rajaa? Mikä ihme siinä sektiossa niin ahdistaa etenkin jos se on tapahtunut toiselle ihmiselle?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon että paljon paljon mieluummin synnytän ns. normaalisti mitä lähtisin niinkin isoon leikkaukseen kuin sectioon. Synnytys lähestyy ja vauva perätilassa... tässä tilanteessa sectio on kuitenkin ainoa mahdollinen tapa saattaa lapsi maailmaan. Tietysti toivon ja rukoilen että vaavi vielä kääntyisi...

Vierailija
2/26 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiohan ei sinänsä ole muuta kuin suuri leikkaus jossa lapsi otetaan äidin vatsasta. Mutta sitten kun aletaan väittää että se on turvallisempi kuin alatie, väittää just noita " römpsä levinnyt" -juttuja ym. niin sitten onkin jo ihan eri asiasta kyse.

Ja miten jotakuta voi niin ahdistaa, jos toinen ei arvosta naista, jolla on äpälli niin sekaisin että ei pysty synnyttämään kuten ihmiset? Pitää olla kun teurassika pöydällä suolet levällään...kyllä hävettäis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

levällään kuin tunti tolkulla reva levällään =)))). Aivan ihanan ruusun(paskan)tuoksuinen näky varmasti.

Vierailija
4/26 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni takana molemmat synnytystavat ja seuraavan toivon olevan alatiesynnytys. kiireellinen sektio siihen johtavine syineen oli sen verran stressaava ja pelottava, että toivoin todella seuraavan synnytyksen päätyvän normaaliin alatiesynnytykseen.

Vierailija
5/26 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aivan turhaan

Vierailija
6/26 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys maksaa veronmaksajille 3000 euroa, sektio vain tonnin enemmän. Luulit kai, että synnytyksen kustannukset ovat jotain 175 euroa...

*reps kops*

Vierailija
7/26 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua on vain se, että maallikot jaksaa jauhaa ääripäistä otetuilla esimerkeillä. On se elämä köyhää jos ei muuta ylpeyden aihetta ole kuin alateitse synnyttäminen.

T: " seuraava synnytys suunnitellulla sektiolla"

Vierailija
8/26 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksessäpä on kolme tonnia liikaa! Ennenvanhaan kuule synnytettiin ilmaiseksi saunassa, mutta nykyajan pullamössöäidit eivät osaa supistellakaan jos ei ole kätilö jalkoväliin tuijottamassa! Ihme avutonta sakkia kaikki synnyttäjät nykyään

Vierailija
9/26 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen tehnyt diagnoosin ja se on römpsä-kateus.

Vierailija
10/26 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia kai että lapsi saadaan mahdollisimman terveenä maailmaan, ja että äitikin pysyy kasassa - henkisesti ja fyysisesti.

Mulla on eika raskaus menossa ja valitsisin sektion jos siihen vaan olisi joku " syy" . Inhottaa koko synnytys.

Vierailija
11/26 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnellinen, ettei minua tarvinnut leikata, koska se " uhka" oli olemassa. Veikkaan, ettei sen leikkaushaavan kanssa olisi ollut kauhean mukava hoitaa kahta vauvaa. Voin olla väärässäkin. Eppari parani parissa viikossa, yksi tikki. Mutta pääasiahan kai on, että vauvat tulee turvallisesti maailmaan?

Vierailija
12/26 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Synnytyksessäpä on kolme tonnia liikaa! Ennenvanhaan kuule synnytettiin ilmaiseksi saunassa, mutta nykyajan pullamössöäidit eivät osaa supistellakaan jos ei ole kätilö jalkoväliin tuijottamassa! Ihme avutonta sakkia kaikki synnyttäjät nykyään

Synnytä sinä sitten saunassa. Kyllä nykylääketieteen mukaantulo synnytykseen on huomattavasti vähentänyt synnyttävien äitien ja syntyvien vauvojen kuolemia. Valitettavasti niitäkin tänä päivänä kuitenkin tapahtuu. Terveisin synnyttäjä, joka supisteli kipeästi pari päivää kotosalla...

Vierailija
13/26 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatiesynnytys tai sektio - aika harva kai " valitsee" synnytystapansa. Pelkosektio on eri asia kuin sektio, joka tehdään äidin / vauvan hengen ollessa kyseessä. Olisi kiva tietää, mitä mieltä sektioäitejä moittivat ajattelevat hätäsektioista? Ovatko hekin " pohjasakkaa" ?

Vierailija
14/26 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite jaksoin synnytyssalissa 13 tuntia ennenkuin päädyttiin hätäsectioon.

ja siinä vaiheessa oli jo sekä minun että lapsen henki vaarassa.

jälkeenpäin sain lääkäriltä kuulla, että kohdun supistumishäiriön takia sekä muiden synnytyksessä ilmenneiden komplikaatioiden takia en voi ikinä synnyttää " normaalisti" alakautta.

koen kyllä ihan oikeasti synnyttäneeni vaikka tyttö sectiolla maailmaan tulikin.

Vierailija
15/26 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulos,oli tilanne mikä tahansa.

Sun järjenjuoksu ei ole mistään fiksuimmasta päästä!!

Ja miten jotakuta voi niin ahdistaa, jos toinen ei arvosta naista, jolla on äpälli niin sekaisin että ei pysty synnyttämään kuten ihmiset? Pitää olla kun teurassika pöydällä suolet levällään...kyllä hävettäis.

[/quote]

Vierailija
16/26 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Alatiesynnytys tai sektio - aika harva kai " valitsee" synnytystapansa. Pelkosektio on eri asia kuin sektio, joka tehdään äidin / vauvan hengen ollessa kyseessä. Olisi kiva tietää, mitä mieltä sektioäitejä moittivat ajattelevat hätäsektioista? Ovatko hekin " pohjasakkaa" ?

Vierailija
17/26 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki meni hyvin.

En ole synnyttänyt,olen luuseri sektioitu epä-äiti tämän palstan hengessä,mutta vitut siitä lapsi on terve ja ELÄVÄ kuten minäkin ja se on pääasia.

Vierailija
18/26 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 tuntia supistelua, joista 5 tuntia 10cm auki. Ei vain uskottu että lapsi on liian iso!! Kaiken lisäksi oli yö ja ainut leikkaus sali varattu! Helvetillisten kipujen jälkeen jouduin kiireelliseen sektioon. Ala kastia varmaan silti olen..

Silti toivon että saisin vielä uuden mahdollisuuden. Vaikka ei kammoa lopulta jäänyt, niin pelkopolin kautta mentävä. Ja jorviin ei enää ikinä!!!

Vierailija
19/26 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin helposti! Nää tällaset jotka vannoo yksisilmäisesti joko alatiesynnytyksen tai sektion nimiin ovat provoja tai sitten jollain tavalla katkeria/eivät sinut omien kokemustensa kanssa. Eiköhän suurin osa täälläkin palstailevista ajattele (toivottavasti) niin, että jos alatiesynnytys ei tule jostain syystä kyseeseen niin sektio on aivan yhtä hyvä tapa synnyttää. Itse olen synnyttänyt kerran alakautta, ja toivon, että voisin synnyttää seuraavan lapsenkin alateitse. Hyvin harvalla se römpsä menee " pilalle" niin kuin joku väitti. Mullakin on alapää aivan entisensä, vaikka reilu eppari tehtiinkin.

Vierailija
20/26 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja minä VALITSIN sektion. sain lähetteen yhdellä lääkäri käynnillä.

ei tule päivää että synnyttäisin alakautta!!

ainiin, mutta jonkun mielestä minähän en olekkaan oikea äiti kun en työntänyt lastani alapäästä ja kärsinyt synnytyskivuista.. hahahah...

mulla on kuitenkin maailman isoin rikkaus, oma lapsi.. ja mua ei kiinnosta muiden kommentit sektiosta.. se oli minulle omanlainen synnytys,kun leikkaavat lääkäri huusivat lasta nostaessaan mahasta että ponnista ponnista nyt se syntyy ;) ja niin näin ihanan tyttöni :)

en tuntenut kivun kipua koko sairaalassa olemisen aikana.

SIIS ELÄKÖÖN SEKTIO VAIHTOEHTO!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme