Miten teillä on varaa käydä kalliissa lähikaupoissa?
Olen nyt joutunut pakon edessä käymään lähistöllä olevassa k-marketissa ja huhhei niitä hintoja ja surkeaa valikoimaa! Hevi-osasto on lähes aina puolityhjä ja "liha"tiskilläkin enimmäkseen eineksiä ja hunajamarinoituja kananpoika-tuotteita. Osa kuitenkin ilmeisesti säännöllisesti asioi lähikaupoissa, miten tähän on varaa ja eikö kyllästytä suppea valikoima?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän lähikauppaa, niin ei tarvitse hankkia autoa. Veikkaan, että säästän näin huomattavan summan rahaa.
(En tajua näitä ikuisia kauppa-aloituksia. Uskoisin, että aikuiset ihmiset osaavat tehdä heille parhaat valinnat kauppojenkin suhteen.)
Ei todellakaan osaa. Käydään ostamassa pikkukaupan minipakkauksia kalliisti vaikka olisi hypermarket vieressä.
No mitä helkuttia se sulle kuuluu. Et sinä niitä säästyneitä rahoja kuitenkaan saisi.
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupat on tosi kalliita. Hinnat pilvissä. Tympäsee. Koitan välttää niitä.
Puhumattakaan maalaiskaupoista, esimerkiksi mökkipaikkakunnalla.
Joskus sanotaan että pääkaupunkiseudulla on kallista asua, mikä saattaa vuokrien ja työmatkukulujen osalta olla totta, mutta kauppareissuista ostosparatiiseissa täällä selviää paljon pienemmällä rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupassa on helppo käydä vaikka kävellen. Säästyy aikaa ja bensaa.
Mutta minua ahdistaa kovien hintojen lisäksi ne ahtaat 60 senttiä leveät käytävät jo normaalioloissakin, korona-ajasta puhumattakaan.
Ikävä kyllä, ainoa kauppa on Sale ja seuraavaksi lähin on 50 km päässä.
Huomaa hinnoittelussa ja valikoimissa.
Lisäksi jatkuvasti pitää tsekata varsinkin lihatuotteiden päivämääriä, joko samana päivänä tai viimeistään seuraavana viimeinen käyttö-/myyntipv. Osta siinä viikon ruuat jääkaappiin, en oikein pidä ajatuksesta tunkea pakkaseen huomisen tai ylihuomisen ruuaksi tarkoitettuja lihoja.
Yleensä ei minulla ole kovin kranttua noiden viimeisten käyttöpäivien kanssa, mutta tämän Salen lihat, varsinkin jauheliha, meinaa tuoksahtaa ennen viimeistä käyttöpäivääkin. Taitaa kylmäketjut katkeilla.
Valikoimaa on hyvin, ilman lähikauppoja olisimme pulassa.
Vierailija kirjoitti:
Käytän lähikauppaa, niin ei tarvitse hankkia autoa. Veikkaan, että säästän näin huomattavan summan rahaa.
(En tajua näitä ikuisia kauppa-aloituksia. Uskoisin, että aikuiset ihmiset osaavat tehdä heille parhaat valinnat kauppojenkin suhteen.)
Et kyllä tule uskossasi autuaaksi.
Mulla menee 150-200 € viikossa ruokaan ja muihin päivittäistavaraostoksiin. Kaksi aikuista, yksi kissa ja yksi koira. Eipä sitä nyt pandemian aikana paljon muuhun rahaa menekään. Etätyö, ravintoloissa ei käydä ja kaikki maksulliset harrastukset ja huvitukset ovat nyt pandemian vuoksi tauolla.
Mä olen asettanut itselleni kiellon mennä Prismaan tai Citymarkettiin kuin kerran kuukaudessa, koska aina tarttuu mukaan turhanpäiväistä. Salesta tai K-Marketista ei budjetti anna myöten ostaa kuin tarvittavan.
Teen yli puolet ruokaostoksistani K-Extrasta. Normaalihinnat on kieltämättä kalliit, mutta sieltä löytyy joka päivä paljon ruokia -50% tarjouksesta, isoja hävikkihevikasseja 2 eurolla yms. Kivana lisänä take away -kahvi maksaa 0,50 €/kuppi silloin kun sille on tarvetta.
Välillä käydään tekemässä ns isot ostokset autolla Citymarketissa, mutta välillä pitää ghettomarketista hakea maitoa, tuoretta leipää, siideriä tms mikä nyt sattuu loppumaan.
Arvostan eniten valikoimaa.
Tosi ahdistava ajatus että pitäisi käsin raahata kissanhiekat sun muut. Pahimmassa tapauksessa bussilla.
Asun ihan prisman vieressä joten käyn aina siellä.
Minun lähikauppojani ovat s-market ja k-supermarket, prismat ja lidlit ovat jo yli 50 km päässä.
Mutta sitä ihmettelen kun joskus meilläkin oli se siwa, joka oli muutaman kuukauden k-market, ja silti sielläkin joku asioi. Ja kun nämä kaikki kaupat ovat siellä kirkonkylällä muutaman sadan metrin säteellä, eli esim. autolla ajetaan ensin 10 km, ja sitten mennään sinne siwaan, eikä esim. 200m lähempänä tai kauempana olevaan kauppaan, jossa on halvemmat hinnat ja parempi valikoima.
Itse tuli käytyä siellä siwassa kun oli ainoa posti/matkahuolto, ja siinä ihmeteltyä sitä ruokapuolen jonoa odottaessa palvelua. No sama kai se on kun joskus oli r-kioskikin, että moni asioi siellä ja osti jotain maitoa, karkkia ja mitä lie? Ja se ärrä oli 50 m s-marketin ovelta.
Käyn lähikaupassa ja syön myös kahviloissa. Varmaan pari kymppiä päivässä menee syömisiin. En minä jaksa laskea. Palkasta jää käteen 2100-2500. Onhan tuota ollut varaa.
Minun lähikauppa on Lidl, eipä se nyt niin kalliita ole vaikuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan osaa. Käydään ostamassa pikkukaupan minipakkauksia kalliisti vaikka olisi hypermarket vieressä.
Fiksumpi ja varakkaampi voi olla valmis maksamaan siitä, ettei tartte prisman ruuhkaan räkäposkien kanssa änkeytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn töissä, ei ongelmaa. Suosittelen.
Niin käyn minäkin, mutta ei mulla ole silti varaa laittaa +200€/kk ruokakauppaan, kun nyt jo menee ihan kiitettävä summa. Jotkut haluaa käyttää rahansa muuhunkin kuin mahaansa.
ApHäh, mulla menee yksin varmaan tonni/kk
mies53v
Tonnilla syö 7-henkinen perhe paksusti.
Toki mulla on paljon "valtaosa" valmisruokia ja sen puolesta kalliimpaa. Itse valmistetut lähinnä pihvejä..toki perusruokia perunamuusia, meksikonpataa jne
mies53v
Niin, isoa perhettä ruokkiessa pihvit saa unohtaa.
Tarjouskarjalanpaisti tai porsaan uuniliha on se parempi liharuoka, runsaasti lanttua ja porkkanaa sekaan.
Arkisempi liharuoka on jauhelihakeitto tai nakit ja muusi.
Kyse ei ole niinkään perheen koosta vaan arvoista ja rahavaroista. Kyllähän sitä pihviä voi ostaa perheellekin. Koiranikin söi viimeiset vuodet 200 eurolla/ kk ja itse yksin vähintään tuplat, varmaan triplat.
Paljonko siinä oikeasti säästää jos juoksee tarjousten perässä ja vertailee kauppoja?
Työssäkäyvälle pari tai kolmekaan kymppiä sinne tänne kuukaudessa ei paljon hetkauta. Itsellä säästö lähtee jo siitä etten osta alkoholia enkä ahmi kassillista ruokaa hetkessä mielitekoihin tai syö jatkuvasti ulkona. Tottakai ruoka on kallista mutta muutama sentti sinne tänne hinnassa ei ole itselleni oleellinen asia.
Vaikeapa se on köyhänä ja autottomana käydä muualla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee 150-200 € viikossa ruokaan ja muihin päivittäistavaraostoksiin. Kaksi aikuista, yksi kissa ja yksi koira. Eipä sitä nyt pandemian aikana paljon muuhun rahaa menekään. Etätyö, ravintoloissa ei käydä ja kaikki maksulliset harrastukset ja huvitukset ovat nyt pandemian vuoksi tauolla.
Mitä ihmettä teillä syödään? Meillä kanssa kaksi aikuista, käydään ulkonakin syömässä, ja tuo on melkein meidän kuukausibudjetti ruoissa.
Käymällä töissä